به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

چطور با استفاده از CRM فروش را مدیریت کنیم؟

مدیریت فروش با crm

زمانی که برای اولین بار کسب و کاری راه اندازی می‌شود، مدیر کسب و کار به صورت مداوم به فکر تمام بخش‌های فعالیت است. در واقع با مدیریت فروش باید بداند که چه محصول یا خدماتی یا چه ویژگی‌هایی را مشتریان دوست دارند. اما با گذشت زمان و بیشتر شدن تعداد مشتریان رسیدگی به تمامی این موارد کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است. ابزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارند که یکی از بهترین آنها برای مدیریت فروش با crm، نرم افزار CRM مایکروسافت است.

شرکت فالنیک بیش از 13 سال سابقه در حوزه پیاده سازی و پشتیبانی این نرم افزار دارند. برای دریافت مشاوره و شناخت راهکارهای مختلف این نرم افزار برای کسب‌وکار شما می‌توانید با شماره 0218363 تماس بگیرید یا در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید.

مشتریان‎تان را به راحتی وفادار کنید!
ماژول های مایکروسافت CRM ارتباط شما با مشتریان را بهبود داده و کمک می‌کنند به راحتی مشتریانی وفادار بسازید. مشتریانی که بارها و بارها از شما خرید می‌کنند! برای آشنایی با این ماژول ها کلیک کنید.
ماژول های مایکروسافت CRMتماس بگیرید

5 راهکار عالی برای مدیریت فروش با crm

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM درست مانند یک چارچوب محکم و استوار است که نمایندگان فروش شرکت براساس آن فعالیت خود را انجام می‌دهند. در این نرم افزار سیاست‌ها و فرآیندهایی از پیش طراحی و تعریف می‌شود تا به‌راحتی بتوانید مدیریت کار خود را انجام دهید. در هر سیستم CRM فروش در طی 5 مرحله اصلی انجام می‌شود.

  • جذب‌

در اولین قدم مشتریانی که ممکن است از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند، شناسایی می‌شوند.

  • ارزیابی سرنخ‌ها

احتمال خرید یا استفاده از خدمات سرنخ‌ها بررسی شده و مبلغی که ممکن است مشتریان خرج کنند، تخمین زده می‌شود.

  • پیشنهاد

پیشنهادی شامل قیمت، شرایط خرید و … به مشتریان بالقوه ارائه می‌شود.

  • بستن معامله

تأیید نهایی توسط مشتری و بستن معامله انجام می‌شود.

  • برد یا باخت

در این مرحله دو حالت وجود دارد، یا مشتری از شما خرید کرده و در واقع شما برنده شده‌اید که در این حالت باید از مشتری مراقبت کنید تا آن را به مشتری دائم خود تبدیل کنید. در حالت دوم مشتری خرید انجام نمی‌دهد، که باید به دنبال دلیل این مشکل باشید و سعی کنید آن را برطرف کنید تا مشتریان دیگر نیز به این صورت از دست نرود.

مدیریت فروش با نرم افزار crm
به کمک crm می‌توانید تمام فرآیند فروش‌تان را قالب چارچوب منظم پیاده سازی کنید.

از بهترین و مهم‌ترین مزیت‌های CRM این است که روند پیشرفت تیم به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است.

CRM چگونه به فرآیند فروش کمک می‌کند؟

تمام فعالیت‌ها و کسب و کارها یک فرآیند فروش دارند، فرقی ندارد این کسب و کار کوچک باشد یا بزرگ. به این صورت هر برند دستورالعملی برای فروش محصولات یا خدمات خود دارد که تمام نمایندگان فروش باید براساس آن فعالیت کنند. علاوه بر فروش برای مدیریت کسب و کارها نیز از همین دستورالعمل استفاده می‌شود.

برنامه CRM به کمک برندها آمده و تمام دستورالعمل‌ها، سیاست‌ها و فرآیندهای فروش را در قالب چارچوب‌های منظم و اتوماتیک پیاده سازی می‌کند. به این صورت با کمک این ابزار قدرت دسترسی و تحلیل کارکنان در بخش‌های مختلف فروش افزایش می‌یابد و می‌تواند منجر به افزایش فروش و سود بیشتر در شرکت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

مهم‌ترین مزیت‌های نرم افزارهای CRM برای فروش بیشتر

مدیریت فروش با crm امکان پیاده ‌سازی فعالیت‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با فروش را فراهم می‌کند و می‌تواند مزایای زیادی را برای برندهای مختلف به همراه داشته باشد. مهم‌ترین مزیت‌های نرم افزار کاربردی CRM به شرح زیر هستند.

پیشنهاد مطالعه

تمام مراحل فرآیند فروش مستند می‌شوند.

ابتدا مدیران فروش، فرآیند فروش را در ذهن خود ترسیم می‌کنند. این ایده باید به مرحله پیاده سازی برسد و نمی‌تواند در ذهن مدیر یا روی کاغذ ثبت شود. تمام اطلاعات با جزئیات کامل در سیستمی وارد شده و فرآیند فروش مستند می‌شود. تمام ایده‌ها، سیاست‌ها و فعالیت‌های تیم فروش در سیستم ثبت می‌شوند.

ثبت این مراحل باعث شفافیت مسیر شده و به نمایندگان فروش در راستای انجام درست فعالیت‌ها کمک می‌کند. علاوه بر آن فروشندگانی که به تازگی به سیستم اضافه می‌شوند نیز از فرآیند فروش آگاه شده و بدون دغدغه آزمون و خطا فعالیت خود را انجام می‌دهند. با خواندن مقاله نرم افزار مدیریت چرخه عمر محصول چیست و چه کاربردی دارد؟ با نکات بسیار مهمی در خصوص برنامه‌های فروش و بازاریابی آشنا خواهید شد.

پیشنهاد مطالعه

با کمک فرآیندهای تکراری، موفقیت‌ها تکرار می‌شوند.

زمانی که هر مدیر فروش از مسیر و روش خود برای فروش استفاده کند، حجم زیادی از روش‌های فروش ایجاد شده که باعث ایجاد بی نظمی در شرکت می‌شود. مدیریت فروش با crm باعث می‌شود تمام مذاکرات و تعاملات گذشته میان نمایندگان فروش و خریدارن مستند ‌شوند. به این صورت فرآیندهای موفق‌تر مشخص شده و انجام آن‌ها باعث صرفه جویی در زمان و انرژی می‌شود. شرکت نیز به موفقیت نزدیک‌تر می‌شود.

مدیریت کردن فروش با crm
از بهترین و مهم‌ترین مزیت‌های CRM این است که روند پیشرفت تیم به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است.
پیشنهاد مطالعه

پیش بینی دقیق در آینده امکان پذیر است.

این نرم افزارها به صورت اختصاصی برای مدیریت فرآیندهای فروش طراحی و ساخته‌ شده‌اند. به همین دلیل بهترین جایگزین برای نرم افزارهایی مانند اکسل یا انجام محاسبات به صورت دستی هستند. از آنجایی که این نرم افزار می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین اولویت را در هر مرحله از قیف فروش به شما نشان دهد، بسیار عالی عمل کرده و احتمال غافلگیری تیم شما را در آینده کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه

به صورت همیشگی می‌توان میزان پیشرفت را مشاهده کرد.

از بهترین و مهم‌ترین مزیت‌های CRM این است که روند پیشرفت تیم به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است. با مشاهده نمودارها و تحلیل‌های انجام شده از فعالیت‌های تیم فروش، می‌توانید تصویری واضح از پیشرفت تیم مشاهده کنید. تمام فعالیت‌ها ازجمله ایمیل‌های ارسالی، تماس‌ها و نتایج جلسات قابل مشاهده هستند. زمانی که نمودارها و تحلیل نتایج نشان از موفقیت و پیشرفت تیم باشد، فروشندگان انگیزه بیشتری برای فعالیت و رقابت خواهند داشت.

منبع اطلاعاتی برای تمام قسمت‌های شرکت ایجاد می‌شود.

دیگر مزیت سیستم CRM این است که این اطلاعات نه تنها در بخش فروش بلکه برای سایر بخش‌های شرکت نیز مفید و قابل استفاده هستند. این اطلاعات قابل اعتماد با تمام بخش های دیگر به اشتراک گذاشته می‌شوند. با کمک این اطلاعات تمام قسمت‌های یک شرکت می‌توانند خدماتی بسیار عالی به مشتریان خود ارائه دهند. کاربران و مشتریان با مشاهده یک تجربه عالی و یکپارچه برای ادامه همکاری با شما ترغیب شده و به مشتری وفادار تبدیل می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه

آنچه درباره مدیریت فروش با crm آموختیم

برقراری ارتباط درست با مشتریان از مهم‌ترین قسمت‌های یک کسب‌و‌کار است. فرقی ندارد کسب و کار شما چه محصول یا خدماتی را به فروش می‌رساند. دو هدف اصلی در هر شرکتی وجود دارد، اول جذب مشتری و تشویق آن‌ها برای اولین خرید و سپس نگهداری از آن‌ها و تبدیل به مشتریان وفادار. این کار در مجموعه‌هایی که تعداد مشتریان کمی دارند، به سادگی انجام می‌شود، اما با پیشرفت شرکت و افزایش تعداد مشتریان این کار سخت‌تر شده و به یک سیستم مدیریتی احتیاج دارد.

مدیریت فروش با crm خدمات بسیار جامع و گسترده‌ای را برای شرکت‌ها و نمایندگان فروش به همراه دارد. اگر می‌خواهید از نرم افزار CRM مایکروسافت که یکی از بهترین ابزارها در سطح جهان است، استفاده کنید کافیست در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 0218363 تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند و راهنمایی‌های لازم را خدمتتان ارائه می‌دهد.

مشتریان‎تان را به راحتی وفادار کنید!
ماژول های مایکروسافت CRM ارتباط شما با مشتریان را بهبود داده و کمک می‌کنند به راحتی مشتریانی وفادار بسازید. مشتریانی که بارها و بارها از شما خرید می‌کنند! برای آشنایی با این ماژول ها کلیک کنید.
ماژول های مایکروسافت CRMتماس بگیرید

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا