به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینتر

مشکل پرینت نگرفتن و راه حل‌های آن؛ چرا پرینترم چاپ نمی‌کند؟

پرینت نگرفتن پرینتر
چرا پرینترم پرینت نمی گیرد.

برای رفع مشکل پرینت نگرفتن پرینتر باید موارد مختلفی را بررسی کنید، این مشکل می‌تواند به دلایل سخت افزاری و نرم افزاری متعددی به وجود آمده باشد. مشکلاتی مثل عدم ارسال دستور پرینت از کامپیوتر به پرینتر، عدم نصب یا مختل شدن درایور دستگاه، اختلال در کابل اتصال کامپیوتر به پرینتر یا اختلال در شبکه وایرلس و یا مشکلات سخت افزاری دستگاه پرینتر.

آیا برای شما هم اتفاق افتاده که، برگه ای را با پرینتر خود چاپ کنید ولی بعد از دستور پرینت، دستگاه شما هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهد؟ نگران نباشید، ما برای شما راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنیم تا با انجام آنها بتوانید ایراد پرینت نگرفتن پرینتر را حل کنید. اما در وهله اول در صورتیکه با ماشین اداری و نحوه تنظیمات آنها آشنایی کافی ندارید و خرید پرینتر خود را به تازگی انجام داده‌اید، برای رفع مشکلات پرینتری خود روی لینک تعمیر پرینتر کلیک کنید و از خدمات تخصصی و سریع فالنیک در این زمینه استفاده کنید.

تعمیر پرینتر در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکلات پرینتر برخورد کردید، با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش و رفع ایراد پرینتر شما هستند.
تعمیر پرینتر
خرید سرور hp

برطرف کردن مشکلات پرینتر

بررسی وضعیت روشن بودن پرینتر

ابتدا یک بار پرینتر و کامپیوتر (لپ تاپ یا دسکتاپ) خود را خاموش و روشن کنید. شاید خنده دار باشد اما در اولین مرحله قبل از هر کاری در حل مشکل پرینت نگرفتن چاپگر، اول تست کنید که پرینترتان روشن باشد.

بررسی سالم بودن کابل پرینتر

کابل پرینتر یکی از قطعات سخت افزاری آن محسوب می‌شود. در صورتی که خدشه ای به آن از درون کابل وارد شده باشد و یا درگاه های یو اس بی آن کج شده یا شکسته باشند امکان اتصال از بین می رود. کابل اتصال پرینتر با کامپیوتر (کابل USB) را جدا کرده و دوباره وصل کنید و پرینت خود را دوباره تست کنید، اگر چاپ انجام شد مشکل از کابل شما بوده است. اگر چاپ انجام نشد باید بررسی کنید که اصلا پرینتر در کامپیوترتان شناسایی شده است یا خیر. ممکن است درایور شما به مشکل خورده باشد، تست نصب بودن درایور و سالم بودن کابل پرینتر و اتصال آن به یک روش انجام می‌شود.

حل مشکل پرینت نگرفتن
بررسی مشکل کابل پرینتر

تست درایور پرینتر

یکی از مشکلاتی که باعث چاپ نکردن پرینتر می‌شود عدم نصب درایور، آپدیت نبودن آن و یا پاک شدن احتمالی فایل‌های آن است.

یکی از مشکلاتی که باعث چاپ نکردن پرینتر می‌شود عدم نصب درایور، آپدیت نبودن آن و یا پاک شدن احتمالی فایل های آن است. وظیفه درایور این است که در زمان نصب، پورت مربوط به پرینتر را شناسایی کرده و یک آیی دی یا شماره به آن اختصاص دهد. ممکن است در این روال اختلالی به وجود آمده باشد. برای بررسی وجود درایور پرینتر مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد کنترل پنل ویندوز خودتان شوید و گزینه Device and Printers را پیدا کنید.
  • در این پنجره شما می‌توانید تمام دستگاه‌هایی که درایور آنها نصب شده و دستگاه به حالت آماده برای استفاده درآمده است را مشاهده کنید.
  • پرینتر خود را در این صفحه پیدا کنید.
  • حالا کابل یو اس بی پرینتر را یک بار از کامپیوتر جدا کرده و چند ثانیه صبر کنید.
  • اگر آیکن مربوط به پرینتر شما به حالت کمرنگ یا به اصطلاح فریز شده درآمد، یعنی پرینتر شما و درایور آن به درستی نصب شده‌اند.
  • سپس کابل را وصل کنید تا آیکن پرینتر شما از حالت کمرنگ به پررنگ دربیاید.

این نکته را هم بدانید که اگر از درایورهای اصلی و اورجینال پرینتر خودتان استفاده کنید به همراه آن نرم افزارهای کوچکی نصب می‌شوند که در هنگام خرابی پرینتر و به وجود آمدن مشکل پرینت نگرفتن خطاهای مربوطه را به شما نمایش می‌دهند.

خرید پرینتر با بهترین کیفیت و گارانتی معتبر
اگر می‌خواهید خرید پرینتر را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه انجام دهید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید، روی کلمه خرید پرینتر کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن قیمت پرینتر با 02154591907 تماس بگیرید. تا از خدمات مشاوره ما به رایگان استفاده کنید.
خرید پرینتر
بررسی نصب بودن پرینتر و درایور آن در ویندوز

از کنترل پنل وارد قسمت Device and Printer شده و از نصب بودن پرینتر خود مطمئن شوید. اگرنصب بود؛ آیکون پرینتر شما باید پر رنگ باشد و علامت هشدار (به رنگ زرد) روی آن نباشد. اگر هم آیکون پرینتر شما در لیست نبو، درایو پرینتر خود را دوباره نصب کنید. فقط به هنگام نصب باید کابل USB از پرینتر جدا شده باشد و در حین نصب درایور، کابل متصل شود و حتما هنگام نصب، اینترنت خود را قطع کنید. در صورت نداشتن درایور پرینتر خود به دانلود درایور پرینتر مراجعه کرده و آخرین درایور پرینتر خود را دانلود کنید.

چرا چاپگر پرینت نمی گیرد
چک کردن نصب درایور پرینتر

بررسی شبکه وایرلس پرینتر

اگر اتصال از طریق وایرلس است، یک بار مودم خود را خاموش و روشن کنید.

وضعیت ready پرینتر

از READY بودن پرینتر خود مطمئن شوید. اگر پرینتر شما صفحه نمایش دارد، مطمئن شوید که پیغام خطایی را نشان نمی‌دهد و کلمه READY را بر روی صفحه نمایش، نشان دهد. اگر هم صفحه نمایش ندارد و فقط چراغ های LED دارد مطمئن شوید که چراغ سبز روشن است و چراغ نارنجی چشمک‌زن نباشد.

علت کار نکردن پرینتر
بررسی خطاها و پیغام های پرینتر

گرفتن ریپورت از پرینتر

تست‌های داخل پرینتر را گرفته و مطمئن شوید که دستگاه از نظر سخت افزاری سالم باشد. برای تست دستگاه‌هایی که صفحه نمایش دارند، از منوی دستگاه وارد منوی REPORT شده و یکی از گزینه‌ها را برای پرینت انتخاب کنید و در پرینترهای دارای پنل کلیدی دکمه به رنگ سبز یا علامت کاغذ را فشار دهید.

نحوه گزارش گرفتن از طریق صفحه پرینتر
بررسی نمایش خطای report روی پرینتر

پاک کردن حافظه پرینتر

یکی از دلایلی که باعث هنگ کردن پرینتر یا حتی پرینت نگرفتن آن می‌شود، پر شدن حافظه موقت پرینتر است. هنگامی که چند فایل با تعداد صفحات و حجم متفاوت به پرینتر ارسال می‌شود، حافظه موقت که در آن مدیریت صف پرینتر صورت می‌گیرد، پر می‌شود و در بسیاری از مواقع دستور پرینت متوقف می شود. برای تخلیه حافظه پرینتر خود کافیست اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از طریق کنترل پنل وارد قسمت Device and Printer شوید.
  • روی آیکون پرینتر خود راست کلیک کرده و See What’s Printing را انتخاب کنید.
  • از منوی پرینتر، گزینه Cancel All Documents را انتخاب کنید.
  • با این کار فایل‌های ارسالی و پرینت گرفته نشده از حافظه کامپیوتر پاک شوند.
ارور های پرینتر
پاک کردن حافظه پرینتر

چک کردن کاغذهای درون پرینتر

اگر روی پرینتر خطایی می‌بینید و پرینتر کار نمی‌کند، ابتدا وجود کاغذ را در پرینتر بررسی کنید. همچنین دقت کنید کاغذها منگنه یا سوزن یا گیره‌ای به همراه خودشان به داخل پرینتر نبرده باشند. همچنین کاغذها را در جای خشک و بدون رطوبت نگهداری کنید، چرا که وجود نم و رطوبت باعث چسبیدن برگه‌ها به همدیگر و کشیده شدن برگه‌ها به صورت دسته جمعی به داخل پرینت و از کار افتادن دستگاه پرینتر شود. چاپگرهای قدیمی خودشان باعث ایجاد کمی رطوبت در محفظه کاغذ می‌شوند. مقدار زیاد کاغذ را در این محفظه قرار ندهید.


در صورتی که برای نصب، راه اندازی و کار با پرینتر، پلاتر و اسکنر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن 09099071843 تماس بگیرید.
از ساعت 8:30 تا 17:30پاسخگوی شما هستیم.

بررسی کارتریج پرینتر

تمام شدن کارتریج و یا یا خشک شدن جوهر در چاپگرهای جوهری هم می‌تواند دلیل مهمی برای پرینت نگرفتن و از فایل تصویری یا متنی شما باشد. برای اینکه بدانید کارتریج پرینتر شما در چه وضعیتی است و چه زمانی باید کارتریج خود را شارژ کنید، مقاله کارتریج چیست را بررسی کنید و یا در صوتی که قصد شارز کارتریج تمام شده خودتان را دارید از خدمات فالنیک که در لینک صفحه شارژ کارتریج موجود است استفاده کنید.

مشکل پرینت نگرفتن فایل pdf

در هنگام پرینت گرفتن از فایل‌های ورد یا pdf، تمام پرینترهایی که به دستگاه شما چه به صورت وایرلس و چه به صورت کابلی متصل است به شما پیشنهاد می‌شود. ممکن است دلیل پرینت نگرفتن از فایل شما انتخاب نادرست پرینتر باشد.

پرینت اسپولر را بررسی کنید

پرینت اسپولر سرویسی برای مدیریت فایل‌هایی است که برای پرینتر و یا پرینت سرور ارسال می‌شود و دسترسی به چاپگرها توسط چندین کاربر را مدیریت می‌کند. این سرویس این امکان را دارد تا فرمان چاپی را حذف، کنسل و یا آن‌ها را اولویت بندی کند. با این سرویس قادر به کنترل بیشتری روی صف چاپ هستید.
پرینت اسپولر یک سرویس در ویندوز شماست که فایل‌های ارسالی شما را برای ارسال به پرینتر و دستور چاپ مدیریت می‌کند. این سرویس می تواند فرمان چاپی را حذف، کنسل و یا بین دستورات چاپ اولویت بندی قرار دهد. با این سرویس کنترل کاملی روی صف چاپ پرینتر شما صورت می‌گیرد. یکی از دلایلی که دستگاه شما پرینت نمی گیرد، پرینت اسپولر است. این سرویس اگر از کار بیفتد و یا دچار اختلال شود به شما خطای اسپولر پرینت را نمایش می‌دهد.

ارور پرینت اسپولر
opertaion could not be completed(error 0x000006ba).the local print spooler service is not running

برای رفع مشکل اسپولر پرینت، این روال را انجام بدهید.

  • ابتدا کلیدهای ترکیبی “ویندوز” و حرف “R” را روی کیبورد خودتان بگیرید.
  • در پنجره ظاهر شده عبارت “services.msc” را تایپ کنید.
  • پنجره ای که باز می‌شود تمام سرویس‌های ویندوز را نمایش خواهد داد.
  • در بین این سرویس‌ها به دنبال Print Spooler بگردید.
  • روی نام این سرویس راست کلیک کنید و آیتم properties را انتخاب کنید.
  • در این حالت گزینه‌های stop و start را خواهید دید.

در بیشتر مواقع زمانی که اسپولر دچار اختلال می شود، وضعیت سرویس به حالت stop در می آید، شما می‌توانید سرویس را دوباره استارت کنید و با این کار دوباره پرینتر به کار خواهد افتاد.

محل دسترسی به پرینت اسپولر
ریست کردن اسپولر پرینت در ویندوز

پر شدن فضای درایو کامپیوتر

دیسک درایوی که در آن درایورهای پرینتر شما روی آن نصب است اگر پر شده باشد، خطای Low Disc Space در زمان پرینت به شما نمایش داده خواهد شد.

زمانی که دستورات چاپ به پرینتر ارسال می‌شوند، توسط درایور پرینتر دریافت و ترجمه می‌شوند. این کار حجم فایل مربوط به پرینتر را در درایو کامپیوتر شما بیشتر می‌کند. حال اگر دیسک درایو کامپیوتر شما که فولدر درایور پرینت روی آن است فضای کمی داشته باشد، در زمان ترجمه دستورات پرینت در فایل‌های حجیم و با تعداد بالا، این درایو پر شده و به شما خطای فضا را نمایش می‌دهد.

در نتیجه اگر پرینتر پیغام خطا نشان می‌دهد باید مشکل آن را برطرف کرده و دوباره وضعیت را تست کنید. مانند نداشتن کاغذ – گیر کردن کاغذ داخل دستگاه – تمام شدن کارتریج.
اگر با انجام مراحل بالا باز موفق به گرفتن پرینت نشدید، دستگاه خود را روی یک کامپیوتر دیگر نصب کرده و تست کنید و در صورت نتیجه نگرفتن، با شرکت خدمات و پشتیبانی محصول خود تماس بگیرید.

تعمیر پرینتر در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکلات پرینتر برخورد کردید، با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش و رفع ایراد پرینتر شما هستند.
تعمیر پرینتر

4.2/5 - (80 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫991 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر
    من پرینتر hp laser jet pro m12w دارم که به لپ تاپ وصله و ویندوز 11 هست
    الان مشکل اینه وقتی میخوام pdf رو پرینت بگیرم با اینکه همون اول سیوش میکنم ولی باز وقتی دستور پرینت میدم میگه که اول pdf رو سیو کن
    حالا من صد بار هم سیو کنم باز همین اش و همین کاسه
    از پرینتر هم تست گرفتم مشکلی نداشت
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. سلام و خسته نباشید،ببخشید ما یک پرینتر hp داریم تقریبا میشه گفت مال ۱۰ سال پیش هست و از یه روز پرینت نمی گیره و چند بار میزنم رو پرینت و چاپ نمی کنه.آما بعد یه سیستم ریستارت کردن یه دستور بهش دادی دو سه برابر برات میگیره.الان هم کلا از کار افتاده و از جایی که کاغذ میده نگاه میکنی یک چیز قرمز رنگ معلومه لطفا کمکم کنید دستگاه برام خیلی مهمه

  3. باسلام و وقت بخیر
    اولین کاغذ پرینت سفید هست و آخرین کاغذی هم که میکشه تو دستگاه مشخضات پرینتر رو چاپ میکنه
    از چه راهی مشکل رو برطرف کنم

  4. سلام وقتتون بخیر
    پرینتر من مدل canon lpb2900 هست. فایل نصبیش رو روی ویندوز10 نصب کردم و شکل آیکن پرینتر پررنگ و به رنگ سبز هست ولی این دو ارور رو میده : – Is the printer turned on? و – Is the cable properly connected?
    در صورتی پرینتر روشنه و کابلش رو دوبار عوض کردم !!!! ممنون میشم راهنمایم کنین

  5. سلام وقت بخیر من پرینترم برادر هستش ی مدت همش می‌نوشت تونرش کمه بردیم شارژش کردیم و هنوزم می‌نویسه تونرش کمه چیکار باید کرد؟

    1. درود بر شما
      اسرا عزیز،
      شما می‌توانید با شماره 02154591919 تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشکلتان را رفع کنند.

  6. سلام نوع پرینتر من canon mt4350 هست نصبش میکنم رنگ آیکون پرینتر هم پررنگ هست و خطایی روش نیست ولی همچنان پرینت نمیگیره از سالم بودن کابل و پرینتر هم مطمئنم و درایورش رو هم نصب کردم و شکلشو میاره برنامه ها میشناسن ولی چاپ نمیده

  7. سلام من ی دستگاه کپی شارپ x202 دارم که به کامپیوتر وصل شده با یک کابل 10 متری مشکل اینجاست ک من از طریق کابل میتونم از اسکنرش استفاده کنم و اسکن بگیرم ولی نمیتونم ب عنوان پرینتر ازش استفاده کنم ارور میده میگه کابل وصل نیست لطفا راهنمایی بفرمایید

  8. سلام پرینتر من وقتی پرینت میزنه چندتا برگ سفید اضافه هم از پرینتر بیرون میاد دلیلش چی میتونه باشه ؟

  9. سلام رمز تمام پرینتر ها از ۱ تا ۸ است باید وایفارو روشن کنی بعد بری تو وایفا دستگاه رو پیدا کنی و رمزو بزنی ۱تا ۸

  10. سلام. هنگام نصب درایور میگه کابل پرینتر را وصل کنید. وقتی وصل میکنم، پرینتر را نمیشناسه یعنی اصلا اتصال برقرار نمیشه. چکار باید بکنم؟

  11. سلام پرینتر من با کابل از طریق کامپیوتر پرینت میگیره ولی از طریق گوشی با کابل برنامه میگه به پرینتر ارسال شد برای چاپ ولی چاپ نمیکنه ،

    و قابلیت وایرلس هم داره و تو وایفا پیدا میشه ولی رمزش رو نمی‌دونم و پشتبانی میگه باید تو وایفا دایرکت وصل بشید بدون رمز ولی تو وایفا دایرکت پرینتر رو پیدا نمیکنه

  12. سلام خسته نباشید
    مدل پرینتر من HP laserjet m1120 mfp هستش
    اول داخلش کاغذ گیر کرد و نمی دونستم و همین تور دکمه پرینت رو میزم
    کاغذ رو در آوردم و بعد شروع کرد یه سره پرینت گرفتن من هم کاعذ ها رو برداشتم که الکی پرینت نزنه دکمه کنسل هم میزدم جواب گو نبود
    بعد از این مشکل حافظش پر بود حافظهش رو خالی کردم الان روش هم مینویسه ردی ولی هر چی پرینت میزنم میره تو حافظهش میمونه و پرنت نمیگریه مشکل کجاشه؟

    1. سلام پارسای عزیز
      پیشنهاد می‌کنیم قسمت «پاک کردن حافظه پرینتر» را طبق مراحل این مقاله انجام دهید. خاموش کردن پرینتر و لپ تاپ یا کامپیوتر و همچنین کشیدن کابل و وصل کردن مجدد آن نیز از دیگر راهکارهای پیشنهادی است.

  13. سلام خسته نباشید دلیل اسکن نکردن چاپگر می تواند از برد آن باشد سیم را به کامپیوتر وصل میکنم چندین سیم هم آزمایش کردم نمی خواند .ولی بصورت دستی کپی میگیرم لطفا راهنمایی بفرمائید. ارادت اسدزاده

  14. سلام من پرینترم بردار هس پرینت می‌گرفت ولی یه دفعه کاغذ رفت داخلش گیر کرد الان روشن میشه ارور هم نمیده ولی پرنیت نمی گیره

    1. سلام وقت بخیر
      آیلار عزیز اگر از اتصالات خود مطمئن هستید و موارد بیان شده در مقاله را بررسی کرده اید، پیشنهاد می‌کنیم درایور پرینتر را روی سیستم خود لغو نصب و مجدد نصب کنید.

  15. سلام. پرینتر من هیچ اروری نمیده حتی فعال ام میشه وقتی دستور پرینت میدم ولی پرینت نمیگیره . چرا؟

  16. باسلام کامپیوتر ما بعلت مشکل ارتقا ویندوز شده والا ن ویندوز ۲۰۱۶ نصب شده قبلا مشکلی تو پرینت نداشتیم ولی الان با اینکه چک کردم که پرینتر رو سیستم نصب هست یعنی در قسمت کنترل پنل وقیمت پرینتر شکل ونام پرینتر هستش ولی دستور پرینت رو اجرا نمی کنه .علت چی هستش؟؟ لطفا اگه میشه جواب بدین که احتیاج بهش دارم

    1. با سلام و وقت بخیر
      در برخی ویندوزه‌ها این شورت کات تعریف نشده است، می‌توانید با سرچ در اینترنت با توجه به نسل ویندوز این تنظیمات را اعمال کنید.

  17. سلام دوستان کسی میدونه چرا وقتی میخوام عکس رو کپی بگیرم دستگاه میره روی حالت fax modem ؟ ؟ ؟

  18. سلام پرینترم مدل hp naverstop laser mfp 1200a هست
    ارور 07 میده و پرینت نمیگیره خطای خالی بودن کارتریجم میزنه ولی کارتریجش شارژ نمیشه

  19. سلام بنده هر وقت میخوام پرینت بگیرم پنجره save print output as باز میشه و اجازه نمیده پرینت بگیرم لطفا کمکم کنید باید چیکار کنم؟؟

  20. سلام وقت بخیرپرینتر من 2055 hp هستش دیروز موقع چاپ کنسل رو زدم بعد الان باکس2 کاغذ نمیده بیرون ممنون میشم راهنمایی کنید

  21. آقا دمتون گرم مشکلم حل شد واقعاً تو بیمارستان داستان داره سیستم خراب بشه

  22. سلام من عکسی که به پیرنتر میدم یه عکس دیگه پیرینت میده مشکلش چیه

  23. سلام
    پرینتر من طبق دستوری که بهش داده میشه قسمت مورد نظر رو روی کاغذ چاپ می کنه
    اما بعد از اتمام طرح ، کاغذ رو بیرون نمیده
    تا اخر برگه ، هد روش حرکت می کنه
    مشکل چیه ؟

  24. سلام پرینتر hp 2050 دارم زمانی که پرینت میگیرم ارور پرینت میگیره

دکمه بازگشت به بالا