به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکهکامپیوتر

چگونه از آدرس آی پی IP خود مطلع شویم؟

یافتن آدرس IP

آی پی چیست؟

آدرس IP یا Internet Protocol یک عدد منحصر بفرد در کامپیوترتان، در زمانیست که به اینترنت متصل می‌شوید. آدرس IP شامل یکسری اعداد است که با نقطه از یکدیگر جدا شده‌اند. آدرس IP توسط تامین کننده سرویس اینترنت شما ارائه می‌شود و می‌تواند برای شناسایی موقعیت مکانی جایی که کامپیوترتان به اینترنت متصل است استفاده شود.

چیزی که ابتدای کار می‌خواهیم به آن بپردازیم این است که بدانیم، IP چیست؟

آدرس IP در کامپیوتر چیست؟

آدرس IP، مخفف عبارت Internet Protocol است که از تعدادی عدد تشکیل شده که طبق یک قاعده و قانون خاص در کنار هم قرار دارند. هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود، دارای یک کد منحصربه فرد است که IP نام دارد و بدون این آدرس قادر به اتصال به اینترنت و ارتباط با سایر دستگاه‌ها نیست.

در واقع آدرس آی پی، به منزله آدرس منزل شماست که با استفاده از آن می‌توانید بسته اینترنتی را ارسال و یا از سایر دستگاه‌ها دریافت کنید.

زمانی که شما با استفاده از یک مودم وایرلس به اینترنت متصل می‌شوید، در واقع این مودم است که IP، منحصربه فرد خود را دارد. حال اگر هر دستگاه دیگری که در خانه دارید را به مودم متصل کنید، از مودم آی پی دریافت می‌کنند.

اولین قدم بعد از نصب و راه اندازی شبکه، اختصاص دادن آدرس آی پی به تمامی کامپیوترها و دستگاه‌هایی است که در شبکه قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه

پیدا کردن آی پی کامپیوتر

کسانی که دانش کافی در زمینه کامپیوتر و شبکه دارند، برای پیدا کردن آی پی سیستم، راه‌های زیادی را می‌دانند. این افراد به‌راحتی خواهند فهمید که آی پی کامپیوتر کجاست.

چندین روش وجود دارد که شما را به آدرس IP کامپیوتر خواهد رساند. از طرفی هم نحوه پیدا کردن ip کامپیوتر و نحوه پيدا كردن ip كامپيوتر هم یکسان است. پس هر روشی که برای مشاهده آی پی کامپیوتر انجام دهید، برای لپ تاپ هم کاربرد دارد.

برای یافتن اینکه آدرس IP سیستم شما چیست، در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه دستیابی به آدرس آی پی
آدرس‌های آی پی موقتی، با عبارت DHCP نمایش داده می‌شوند.

آدرس آی پی من چیست؟

ip کامپیوتر کجاست و چگونه ip خود را بفهمیم؟ در ادامه تمام روش ها و نحوه پيدا كردن اي پي كامپيوتر را بررسی می‌کنیم.

خرید سرور hp

چگونه IP اینترنت خود را بفهمیم؟

برای یافتن IP اینترنت، راه‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی، آی پی خود را بدست آورید. اما یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای یافتن آی پی اینترنت، استفاده از مرورگر کامپیوترتان و پیدا کردن ip از طریق گوگل است. در حالتی که به کامپیوتر به اینترنت متصل است، در نوار جستجوی مرورگر خود، کلمه IP را تایپ کنید و با زدن دکمه Enter و یا گزینه جستجو، آدرس آی پی خود را مشاهده خواهید کرد.

آدرس آی پی من چیست؟
آسان‌ترین راه برای یافتن آدرس آی پی، جستجوی آن در مرورگر است.

پيدا كردن ip کامپیوتر در ویندوز 10 و 8

از طریق CMD چگونه آی پی کامپیوتر را بفهمیم

برای پیدا کردن آدرس آی پی در ویندوز 10 و 8، می‌توان از طریق صفحه CMD اقدام کرد. برای این کار باید:

1- از منوی Start روی گزینه Run کلیک کنید و یا عبارت Run را در منوی Start جستجو کنید.
2- عبارت CMD را در پنجره Run تایپ نموده و کلید Enter را فشار دهید.
3- در پنجره Command Prompt عبارت ipconfig را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. پس از انجام این کار شما باید بتوانید آدرس IP خود را که با فرمتی مشابه 169.186.1.1 است را مشاهده کنید.

یافتن آدرس IP
با وجود آدرس آی پی، می‌توانید نام سرورهای خود را پیکربندی کنید.
پیشنهاد مطالعه

نحوه پيدا كردن اي پي كامپيوتر از طریق Network connection

علاوه بر این می‌توانید از طریق بخش Network connection نیز IP دستگاه خود را شناسایی کنید. برای انجام این کار می‌توانید وارد Control Panel و بخش Network and Connections شوید و روی local area connection دوبار کلیک کرده و سپس روی Support کلیک کنید. در اینجا شما می‌توانید IP دستگاه خود را در زیر Connection Status مشاهده کنید.

یافتن آدرس IP
با وجود آدرس IP، می‌توانید مشکلات شبکه خود را عیب یابی کنید.

پیدا کردن ای پی کامپیوتر در سیستم عامل مکینتاش

1- روی لوگوی اپل در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و سپس روی گزینه Preferences کلیک کنید. گزینه Network  را در بخش Internet and Network انتخاب کنید.

یافتن آدرس IP
آدرس IP در کامپیوتر، به منزله آدرس منزل است.

2- اتصال شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه TCP/IP در صفحه شبکه کلیک کنید. در اینجا باید بتوانید آدرس IP دستگاه خود را مشاهده کنید.

نحوه پيدا كردن ip كامپيوتر از طریق نرم افزار

همانطور که گفتیم، راه‌های زیادی برای بدست آوردن آدرس آی پی وجود دارد که یکی از آنها، پیدا کردن آدرس آی پی از طریق نرم افزار است. نرم افزاری که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم، IPNetInfo است.

IPNetInfo، نرم افزازی کم حجم برای یافتن آدرس آی پی است. با استفاده از این نرم افزار شما قادر هستید اطلاعاتی از قبیل؛ آدرس، نام کشور، محدوده آدرس و مشخصات تماس را نیز بدست آورید.

یافتن آدرس آی پی با استفاده از نرم افزار
آدرس آی پی به معنای شناسنامه کامپیوتری است که به اینترنت متصل است.

چگونه آی پی دیگران را بفهمیم؟ پیدا کردن ip سیستم در CMD

برای اینکه به آدرس آی پی یک سایت دسترسی داشته باشید، فقط کافیست از طریق دستورات صفحه CMD اقدام کنید. برای این کار، بعد از اینکه صفحه CMD را باز کردید، ابتدا کلمه ping و در مقابل آن آدرس سایت موردنظر را وارد کنید. سپس با زدن دکمه Enter، آدرس آی پی سایت موردنظر را خواهید یافت.

تعمیرات تخصصی کامپیوتر و لپ تاپ
برای استفاده از این روش هم باید اتصال شما به اینترنت برقرار باشد.

تشخیص موقعیت از روی IP

تشخیص موقعیت مکانی با استفاده از آی پی هم با استفاده از برنامه IPNetInfo قابل انجام است. این نرم افزار را روی کامپیوتر خود نصب کرده و آن را اجرا کنید.

بعد از اجرای نرم افزار، آدرس آی پی خود را وارد کرده و Ok را بزنید. در پنجره‌ای که وارد می‌شود، فهرستی از آی پی‌های خود را مشاهده خواهید کرد. همچنین با استفاده از IPNetInfo می‌توانید اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی را مشاهده کنید.

پیدا کردن آی پی پرینتر

برای اینکه بتوانید پرینتر خود را در شبکه به اشتراک بگذارید، باید آدرس آی پی آن را بدانید. برای بدست آوردن آدرس آی پی، نیاز نیست که دانش زیادی از شبکه داشته باشید. همین که بدانید شبکه چیست و از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است، کافیست.

برای پیدا کردن آی پی پرینتر باید به روش زیر عمل کنید:

در ویندوز کامپیوتر، وارد قسمت Control Panel شوید و گزینه Devices and Printers را انتخاب کرده و روی پرینتر موردنظر راست کلیک کنید. سپس با زدن گزینه Peroperties، پنجره جدیدی برایتان باز می‌شود که در تب General، فیلد Location را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت قادر هستید آدرس IP پرینتر خود را مشاهده کنید.

برای کامپیوترهایی با سیستم عامل مک هم می‌توانید با همین روش، آدرس IP پرینتر را مشاهده کنید.

پیدا کردن ای پی موبایل

برای پیدا کردن آدرس آی پی در گوشی‌های اندروید، باید از مسیر تنظیمات، گزینه WiFi را انتخاب کنید. با زدن WiFi، گزینه Network Setting را انتخاب کنید تا آی پی موبایل خود را مشاهده کنید.

پیدا کردن آدرس آی پی در آیفون هم شباهت زیادی به گوشی‌های اندروید دارد. در این روش هم وارد تنظیمات گوشی شده و با لمس طولانی روی گزینه WiFi، آدرس آی پی گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.

نصب و راه اندازی شبکه
مشاوره و طراحی شبکه در فالنیک (ایران اچ پی) فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند. با شماره 02154591924 تماس بگیرید تا از خدمات فالنیک در زمینه مشاوره، طراحی، نصب و راه اندازی و نظارت و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری استفاده کنید.
نصب و راه اندازی شبکهتماس تلفنی

سوال متداول

آیا می‌شود شماره آی پی یک لپ تاپ را به یک شبکه شخصی مجازی اضافه کرد؟

شما می‌توانید از یک وی پی ان برای همه دستگاه‌های خود استفاده کنید، شرط اصلی این است که شبکه شخصی مجازی برای همه دستگاه‌ها در دسترس باشد. برای این کار، می‌توانید از یک شبکه شخصی مجازی با ای پی ثابت استفاده کنید و این آی پی ثابت را به عنوان سرور شبکه شخصی مجازی برای همه دستگاه‌های خود تنظیم کنید. بنابراین، نیازی به دو شبکه شخصی مجازی جداگانه نیست و می‌توانید با استفاده از یک شبکه شخصی مجازی، هم لپتاپ و هم گوشی خود را به اینترنت متصل کنید.
در صورتی که قصد دارید از یک شبکه شخصی مجازی برای همه دستگاه‌های خود استفاده کنید، بهتر است تنظیمات شبکه شخصی مجازی را در روتر اعمال کنید تا همه دستگاه‌های متصل به شبکه شما بتوانند از شبکه شخصی مجازی استفاده کنند، بدون این که لازم باشد به صورت جداگانه تنظیمات شبکه شخصی مجازی را در هر دستگاه انجام دهید.

چگونه آیپی خود را در شبکه مودم پیدا کنیم؟

با توجه به آدرس آی‌پی که ارائه دادید (172.28.48.1)، این آدرس برای اتصال به مودم شما استفاده می‌شود و ممکن است در شبکه مودم به عنوان یک IP معتبر نشناخته شود. این موضوع دلایل مختلفی دارد که اصلی‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

تنظیمات شبکه: مطمئن شوید در تنظیمات شبکه مودم خود، IP درست را دریافت کرده‌اید و هیچ تغییری در آدرس IP شما ایجاد نشده است.

ویژگی‌های شبکه مودم: برخی از مودم‌ها ممکن است ویژگی‌های خاصی داشته باشند که مانع شناسایی آدرس‌های IP خارجی می‌شوند. در این صورت، باید تنظیمات مودم خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که محدودیتی برای اتصال به آدرس IP خارجی وجود ندارد.

مشکلات شبکه: ممکن است مشکلی در خود شبکه به وجود آماده شده که باعث عدم شناسایی درست آدرس IP شما شود. در این صورت، می‌توانید از راهکارهایی مانند راه‌اندازی مجدد مودم (مودم را خاموش کنید، چند دقیقه صبر کنید و سپس مودم را مجدداً روشن کنید.

) و دستگاه‌های شبکه، بررسی کابل‌ها و پیکربندی تنظیمات شبکه استفاده کنید. مطمئن شوید که به درستی به شبکه مودم متصل شده‌اید. اگر از طریق Wi-Fi به شبکه متصل هستید، اطمینان حاصل کنید که اتصال شبکه برقرار است. اگر از طریق کابل اترنت به شبکه متصل هستید، مطمئن شوید که کابل به درستی وصل شده است.

بررسی تنظیمات شبکه مودم: وارد تنظیمات مودم شوید و مطمئن شوید که آدرس 172.28.48.1 به درستی تنظیم شده است و هیچ تنظیمات خاصی وجود ندارد که این آدرس را محدود کند.

تماس با پشتیبانی فنی: اگر با انجام مراحل فوق مشکل شما حل نشد، بهتر است با بخش خدمات فنی شرکت فالنیک یا ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید.

بنر تبلیغاتی سرور hpe dl580 g10
4.5/5 - (14 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫88 دیدگاه ها

  1. آی‌پی گوشیم میخوام به همون کشوری که زندگی میکنم باشه چطور تعغیر بدم

  2. سلام، من در یک حساب خارجی یک حساب باز کرده بودم با گوشی خودم با سیمکارت خودم و ایمیل مخصوص خودم، بعد از چند روزی رفتم یک گوشی نو خریدم و یک حساب جدید برای مادرم باز کردم با سیم کارت جدید و ایمیل جدید، الان اون سایت حساب ما را بلوکه کرده و مدرک فرستاده که آی پی شما مشترکه، می خواستم ببینم چطور چنین چیزی ممکنه؟

  3. سلام برای شناسایی آی پی های متصل به سیستم شما از چه روش هایی میتونم استفاده کنم؟ کدومش از همه بهتره؟

    1. درود بر شما
      سعید عزیز،
      می‌توانید از دستورات مانیتورینگ شبکه مانند netstat و arp در سیستم عامل‌های مبتنی بر لینوکس و macOS، از ابزارهای مدیریت شبکه مانند Microsoft Network Monitor و Wireshark یا استفاده از اسکنر شبکه برای شناسایی آی پی های متصل به سیستم استفاده کنید. از بین روش های ذکر شده، استفاده از دستورات مانیتورینگ شبکه ساده ترین روش است.

  4. وقت بخیر.من برای استعلام آی پی از سایت های خارجی استفاده میکنم.مشکلی که نداره؟

  5. سلام ایپی من را این توری مینویسه 172.28.48.1 و وقتی میرم توی شبکه مودم نگاه کنم میگه این ایپی مجود نداره هیچ وی پی ان یا دی ان اس هم فعال نیست

  6. با سلام ببخشید یه سوال داشتم
    من از هر vpn استفاده می کنم
    و به لوکیشن هر کشوری متصل میشم ip اون کشور تو گوگل میاره به جز کشور اسپانیا با اینکه به لوکیشن اسپانیا هم متصل میشه اما تو ip گوگل یه کشور دیگه میاره در حالی که مال باقی کشورها ip گوگل دقیقا همون لوکیشن هست که متصل میشه فقط مال اسپانیا مشکل داره! به نظر شما مشکل در کجاست؟ هرکاری کردم هم درست نشد

    1. با سلام و وقت بخیر
      کاربر گرامی پیشنهاد می‌کنیم روش‌های دیگر ارائه شده را نیز برای پیدا کردن ip خود چک کنید.

  7. سلام من برای پیدا کردن ip گوشی ایفونم رفتم توی تنظیمات و روی گذینه ی wifi به مدت طولانی نگه داشتم اما همون نتیجه ایی رو داشت که وقتی کوتاه مدت نگه میدارم داره یعنی مودم های اطراف رو نشون میدهمیتونید لطفا مشکل کارم رو بهم بگید؟
    علاوه بر اون من در گوشی شیایومی هم اون روش که برای گوشی اندروید گفته بودید رو استفاده کردم تمه گزینه ی Network setting رو نداره و من نمیتونم ip رو پیدا کنم.
    در مورد ip ویندوز هم من یه سوال داشتم که این ip ایی که توی سایت شما و توی این مقاله نوشته شده ip لپ تاپ بنده هست که باهاش وارد سایت شدم؟

    1. درود بر شما
      حدیث عزیز
      احتمال دارد گوشی شما به هیچ شبکه Wi-Fi یا اینترنت سیم کارت متصل نباشد یا در حالت پرواز قرار گرفته باشد.
      در مورد IP ویندوز باید بگوییم که: IP‌ای که در مقاله نوشته شده است، IP لپ‌تاپی است که با آن وارد سایت می‌شوید. این IP در واقع آدرس منحصربه‌فردی است که به هر دستگاهی که به اینترنت متصل است اختصاص داده می‌شود.

  8. سلام..ازمون مدیران دارم و گفتن فثط از طریق سیستم اداره ک آی پی داده شده باید ازمون بدین میخام ببینم راهی وجود داره ک ای پی سیستم اداره رو بفهمم و با گوشی خودم بتونم ازمون بدم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      حاتمی عزیز، برای دانستن آی پی دستگاه میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید:
      روش 1
      “Settings” را انتخاب کنید.
      در قسمت “Network & Internet” یا “شبکه و اینترنت”، به بخش “Wi-Fi” یا “Ethernet” بروید.
      از اینجا می‌توانید آی‌پی آدرس را مشاهده کنید.
      روش 2
      cmd” را تایپ کنید. سپس “Command Prompt” را اجرا کنید.
      در Command Prompt، دستور زیر را تایپ کنید و اینتر را بزنید:
      ipconfig
      در نتایج نمایش داده شده، آی‌پی آدرس کامپیوتر شما را پیدا خواهید کرد.

  9. سلام من یک ip کشورهای اروپایی میخوام . چطوری باید تهیه کنم
    بعد از تهیه اگر با گوشی موبایل خودم ازش استفاده کنم باز مشخص میشه که از ایران هستم
    یا چطوری میتونم ip خودم رو عوض کنم که مشخص نباشه برای ایرانه

  10. سلام من داخل یک سایت ثبت نام کردم حالا دوبار ثبت نام کردم و گفت شما قبلا ثبت نام کردید و گفتم چجوری فهمیدد گفتم از ای پی حالا چجوری ای پی رو تعغیر بدم دوبار ثبت نام کنم می‌فهمن یا نه؟

    1. درود بر شما
      امیر عزیز، میتوانید از برنامه های تغییر آی پی استفاده کنید یا در پنجره Control Panel، به “Network and Sharing Center” بروید.
      در بخش گزینه‌های سمت چپ، “Change adapter settings” را انتخاب کنید.
      بر روی اتصال شبکه‌ای که می‌خواهید تغییر دهید، راست کلیک کرده و “Properties” را انتخاب کنید.
      در پنجره جدید، انتخاب “Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)” را بزنید و سپس بر روی “Properties” کلیک کنید.
      در اینجا می‌توانید IP آدرس را به صورت دستی تغییر دهید.

  11. سلام خسته نباشید. من با وی پی اس با ای پی. فنلاند ترید میکردم ای پی من لو رفته چطور میتوانم با خرید وی پی اس جدید ای پی قبلی خودم را با همان ادرس حفظ کنم . راهنمایی بفرمایید .ممنون

  12. سلام
    چطور میتونم آی‌پی آیفون تصویری رو پیدا کنم؟
    پشتش هم نوشته نشده.

  13. سلام با اپی آلمان رفتم تو سایت،میخوام آدرس دقیق یعنی شهر و استان آلمان رو پیدا کنم چکار کنم؟

  14. سلام وقت بخیر
    خواستم بدونم آیا راهی هست که از چک کردن آی پی از طریق خارج از ایران جلوگیری کنخ ؟
    مثلا اینکه یک کمپانی خارجی بخواد بفهمه کجا با او کار میکنی و بخواد از آی پی چک کنخ
    راهی هست که جلوگیری کنه یا آی پی کشوری که میخوای رو نشون بده ؟

  15. سلام وقت بخیر. من چند ساعتی میشه که نمیتونم وارد سایت ایران خودرو و سایپا بشم مرتب بهم میگه از ip داخل ایران میتونی وارد بشی.. نمیدونم منظورش چیه،متوجه نمیشم.. قبلا این مشکل رو نداشتم
    از موبایل استفاده میکنم و از بسته اینترنت همراه اول.. حالا نمیدونم مشکل از گوشی هست یا اینترنت. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      محبوبه عزیز، به احتمال زیاد در این زمان برنامه های تغییر آی پی شما فعال بوده است. باید ابتدا آنها را غیر فعال کرده و دوباره به سایت مدنظر خود وارد شوید.

  16. سلام دوست گرامی” در ابتدا تشکر میکنم از توضیحات کامل و جامعی که در اختیار علاقه مندان و دنبال کنندگان عصر ارتباطات قرار می دهید’ ؛
    و اما استدعا” : لطفا درصورتیکه فرصت و امکانش رو داشتید یه راهنمایی خواستم در ارتباط با اشتراک گذاری file,،picture و یا آینه کردن صفحه موبایل توسطIP
    خوش،سلامت و پاینده باشید`

  17. سلام یک وی پی ان ثابت روی لپتاپ نصب کردم ای اپی ان را میخواهم بردارم و روی ای پی موبایل بندازم ایا باز هم نیاز به فیلتر شکن برای موبایل وجود دارد؟؟ک همان ای پی لپتاپ با همان کشور را برای موبایل نشان دهد؟؟
    ایا برای موبایل باید فیلترشکن نصب شود بعد امکان ای پی لپتاپ را روی موبایل بندازم وجوددارد ؟؟

  18. سلام.وقت بخیر
    اگه آی پی گوشی دست یکی دیگه بیفته آیا میتونه از طریق آی پی اطلاعات گوشی رو برداره.
    ممنون

    1. درود بر شما
      آصف عزیز، آی‌پی (آدرس اینترنتی) مربوط به گوشی موبایل یک دستگاه در شبکه اینترنت است و به تنهایی قادر به برداشت اطلاعات گوشی نیست. آی‌پی فقط یک شناسه است که به دستگاه در هنگام اتصال به اینترنت اختصاص می‌یابد و مکان فیزیکی دستگاه را نشان نمی‌دهد. به عبارت دیگر، از طریق آی‌پی نمی‌توان به صورت مستقیم به اطلاعات دقیق و شخصی دستگاه دسترسی پیدا کرد.

  19. خسته نباشید
    از کجا میشه فهمید ip ک داریم از طریق vpn استفاده میکنیم برای کدوم کشوره؟؟ ؟

  20. من یک ای پی ثابت رو لپتاپ نصب کردم بعد متوجه شدم برای موبایل هم باید یک وی پی ان دیگ با ای پی ثابت یک کشور نصب کنم ک لپتاپ و گوشی از ای پی ثابت یک کشور رو داشته باشن ایا میشود یک وی پی ان نصب کرد وشماره ای پی لپ تاپ رو هم بهش داد ؟؟
    ایا باید دوتا وی پی ان نصب شود نمیشود از یک وی پی ان برای هردو استفاده کرد؟؟

  21. سلام از کجا میشه آدرس آی پی اصلی کسی که داره از vpn استفاده میکنه رو فهمید.؟

  22. سلام ایا میشه کسانی که در نظر سنجی تو گوگل فرم شرکت کردن ip شرکت کنندگان رو فهمید

    1. درود بر شما
      ناصر عزیز
      بله، می‌توان IP شرکت کنندگان در نظرسنجی گوگل فرم را فهمید. گوگل فرم به طور پیش فرض IP شرکت کنندگان را جمع آوری می‌کند و این اطلاعات را در گزارش‌های نظرسنجی ذخیره می‌کند. برای دسترسی به IP شرکت کنندگان، باید به گزارش‌های نظرسنجی مراجعه کنید. در گزارش‌های نظرسنجی، می‌توانید IP شرکت کنندگان را در ستون «IP» مشاهده کنید.

  23. چگونه میشه فهمید vpn که نصب شده روی موبایل مال کدوم کشوره یعنی من با ای پی کدوم کشور وارد جای میشم مثلا با کدوم کشور وارد صرافی میشم که دفعه دیگه هم با همون وارد بشم

    1. درود بر شما
      امیر عزیز، این مشکل اغلب به یکی از دلایل زیر به وجود می آید
      1-اشتباه بودن تنظیمات پرینتر
      2-خطا در اتصال پرینتر به کامپیوتر
      3-مشکلی در درایور پرینتر
      4-فعال بودن آنتی ویروس
      5- مشکلی در شبکه

  24. با سلام و تشکر از مطلب مفیدتون،سوالی داشتم ،برای دریافت درگاه اینترنتی بانک تقاضای ip range کرده چطور میتونم به ip range خودم دسترسی پیدا کنم؟

    1. درود بر شما
      بابک عزیز برای این کار باید قسمت cmd را باز کنید سپس دستور ipconfig را در آن تایپ کنید تا اطلاعات کاملی از IP Range در اختیار شما قرار گیرد.

  25. سلام وقتتون بخیر
    سیستم من ویندوزش ۷ هست و چند روزیه ک ب اینترنت متصل نمیشه راه هایی ک شما فرموده ببودید رو برای پیدا کردن ادرس ای پی استفاده کردم اما با پیام media disconnected مواجهه شد فکر میکنم اصلا ادرس آی پی داخل سیستمم از بین رفته باشه!
    ممنون میشم در صورت امکان راهنمایی بفرمائید

    1. درود بر شما
      بهار عزیز برای رفع این مشکل می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
      روش 1
      در Device Manager، دسته “Network adapters” را باز کنید.
      کارت شبکه مورد نظر خود را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کرده، سپس “Disable” را انتخاب کرده و سپس مجدداً “Enable” را انتخاب کنید.
      روش 2
      اگر از IP ثابت استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که تنظیمات IP، زیرشبکه (Subnet Mask) و دروازه (Gateway) به درستی تنظیم شده‌اند. اگر از DHCP استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که سرویس DHCP در شبکه فعال است.
      روش 3
      درایورهای سیستم خود را بررسی کنید که همگی بروز باشند.
      روش 4
      از سالم بودم مودم و سوئیچ مطمئن شده و از ابزارهای تشخیص اشکال شبکه مانند Ping یا ipconfig در خط فرمان ویندوز استفاده کنید تا مشکل را تشخیص دهید و اطلاعات بیشتری درباره وضعیت شبکه خود بدست آورید.
      اگر همه این موارد را بررسی کرده اید اما مشکل همچنان پابرجاست باید از یک تعمیرکار برای رفع مشکل کمک بگیرید.

  26. با سلام و تشکر از مطلب بسیار مفید شما؛
    3تا سؤال مهم از شما دارم، ممنون می شوم اگر به سؤالاتم پاسخ بدهید:
    1) کلاهبرداران اینترنتی آدرس ایمیل قربانیان خود را کجا به دست می آورند؟
    2) چگونه می توانیم آدرس آی پی کامپیوتر و یا تلفن همراه خودمان را از چشم کلاهبرداران مخفی کنیم؟ 3) هنگام انجام تراکنش های مالی (مثل پرداخت قبوض) در وب سایت ها، چه کار کنیم تا از دزدیده شدن اطلاعات کارت بانکی مان جلوگیری کنیم؟

    1. سلام و درود
      ممنون از بازخودتان جناب مختاری
      سوال 1: با هک کردن سیستم قربانی یا دوستان و آشنایان قربانی
      سوال 2: با استفاده از V-P-N
      سوال 3: پسورد پیچیده استفاده کنید، به صورت دوره‌ای پسوردتان را عوض کنید، پسوردتان را به کسی نگویید، حواستان باشد به صفحه Fake و تقلبی برده نشوید و توجه کنید ابتدای آدرس سایت، HTTPS باشد، history را در مرورگرتان پاک کنید، از قابلیت Autocomplete استفاده نکنید.

  27. سلام روزتون بخیر
    چجوری IPگوشی رو تغییر بدم؟
    ایا اینکه میگن از فیلتر شکن استفاده بشه IP متفاوت میشه،درسته؟!

  28. من نرم افزار virtualtablet رو سیستم و گوشیم نصب کردم ولی تو ip رو نشون نمی ده تا تو گوشیم وارد کنم می نویسه driver isnot property installed می شه لطفا راهنمایی کنید

    1. باسلام
      آقا/خانم سهرابی عزیز، ممکن است برنامه با سیستم شما ناسازگار باشد یا درایو شما به درستی نصب یا آپدیت نشده باشد
      1- کلیدهای Windows + X را فشار داده و Device Manager را انتخاب کنید.
      2- درایور Universal Bus Controllers را پیدا کرده و روی آنها کلیک راست کنید.
      3- حذف نصب و یا آپدیت را انتخاب کنید.
      4- سیستم را دوباره راه اندازی کنید.
      5- ویندوز درایورهای عمومی را نصب می کند.
      6- برنامه را دوباره نصب کرده و بررسی کنید.
      امیدواریم که با انجام مراحل فوق، مشکل شما حل شود

  29. سلام اگر چند کامپیوتر و لپ تاپ با یک مودم وایر لس وصل باشند ، همه دارای یک آی پی خواهند بود؟

  30. سلام گوشیم به اینترنت مودم خونه وصله و چندوقتیه آی پی رو پاکستان تشخیص میده و واسه همین خیلی از سایتا و برنامه ها میگن که به فیلترشکن وصلی و اجازه دسترسی نمیدن .باید چکار کنم

    1. سلام و درود
      به احتمال خیلی زیاد با ریست کردن گوشی مشکل حل می شود.

    1. باسلام
      دوست عزیز در گوگل عبارت «What is my IP» را جستجو کنید.

  31. من یه نوت بوک sony دارم میزنم به شارژ خود به خود روشن میشه شما میدونید مشکل ش چیه : ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام

      نیاز به بررسی دارد ممکن است ایراد از بایوس باشد. شما می توانید سیستم خود را به شرکت فالنیک منتقل کنید. همچنین می توانید درخواست تعمیر لپ تاپ خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید.

  32. تفاوت ویندوزهای سرور 2019 چیه؟ میتونید لطفا راهنمایی م کنید

    1. پیشنهاد من مطلب”تفاوت نسخه های ویندوز سرور ۲۰۱۹” در وبلاگ فالنیک است.

  33. چطوری میتونم حافظه پرینتر مرا پاک کنم میشه لطفا راهنمایی م کنید

  34. سلام اون ip که تو گوگل سرچ کردم با ip که تو cmd فرق داشت. میشه توضیح بدین

    1. درود بر شما
      علی عزیز، برای تغییر آی پی در ویندوز میتوانید مراحل زیر را طی کنید یا از نرم افزارهای تغییر ip استفاده کنید.
      در پنجره Control Panel، به “Network and Sharing Center” بروید.
      در بخش گزینه‌های سمت چپ، “Change adapter settings” را انتخاب کنید.
      بر روی اتصال شبکه‌ای که می‌خواهید تغییر دهید، راست کلیک کرده و “Properties” را انتخاب کنید.
      در پنجره جدید، انتخاب “Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)” را بزنید و سپس بر روی “Properties” کلیک کنید.
      در اینجا می‌توانید IP آدرس را به صورت دستی تغییر دهید.

  35. ویندوز 10 دارم چطو میتونم ای پی ادرس را عوض کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. برای تغییر آی پی آدرس در ویندوز 10، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:
      کنترل پنل ویندوز – Network and Sharing Center – سپس Connections و بعد تب Properties – انتخاب Internet Protocol Version 4 (TCP/ IP v4 – با انتخاب گزینه Use the following IP address می توانید موارد موردنظرتان را تغییر دهید.

    1. با روش زیر می توانید به ای پی دستگاه خود برسید:
      ocal area connection –> open network and sharing center –> desktop –> details-IPv4 address

    1. سلام
      لطفا بیشتر توضیح دهید. منظور آی پی گوشی موبایل است یا کامپیوتر؟

  36. برای پیدا کردن آی پی سیستم عامل ویندوز، یه راهشم اینه که داخل پنجره Run، دستور ncpa.cpl رو بزنید و روی connection فعال خودتون کلیک راست کنید. بعد استاتوس رو بزنید و بعدم Details رو بزنید. میتونید ادرس IP رو ببینید.

دکمه بازگشت به بالا