به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

راهنمای خرید نرم افزار ERP برای مدیران

راهنمای خرید نرم افزار ERP

در دنیای پرشتاب امروز، مدیران ارشد با چالش‌های پیچیده‌ای روبرو هستند. رقابت فشرده، افزایش انتظارات مشتریان، زنجیره‌های تامین گسترده، نیاز به انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات ناگهانی و … تنها بخشی از این چالش‌ها هستند. در این میان، نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) به عنوان ناجی مدیران ظاهر شده است. این نرم افزار قدرتمند با یکپارچه سازی بخش‌های مختلف سازمان، اطلاعات را به طور منسجم در اختیار مدیران قرار می‌دهد؛ همچنین این نرم‌افزار به مدیران کمک می‌کند تا با دیدی جامع و دقیق، بهترین تصمیمات را بگیرند.

اما انتخاب ERP مناسب برای کسب­‌وکار شما کاری دشوار است؛ زیرا برای انتخاب آن باید به چیزهای زیادی دقت کنید تا هر بخش از کسب­‌و­کار شما از راه­‌اندازی برنامه‌­های کاربردی بهره­‌مند شده و نرم‌­افزار از نظر مالی مقرون به صرفه باشد. علاوه بر این ERP های مختلفی در بازار وجود دارد که بهترین گزینه برای شما با شرکت‌­های دیگر متفاوت است.

برای کمک به تصمیم گیری بهتر در این حوزه ما یک مقاله بلاگ با موضوع راهنمای خرید نرم افزار ERP گردآوری کرده‌­ایم تا نکات مهم برای خرید را به شما گوشزد کنیم. با مطالعه این مقاله می­توانید با اطمینان خاطر، بهترین انتخاب را برای سازمان خود داشته باشند.

شرکت فالنیک یکی از بهترین ERPها در سراسر جهان یعنی نرم افزار erp مایکروسافت را به مشتریان ارائه می‌­کند. برای اطلاعات بیشتر درباره این نرم‌­افزار یا دریافت دمو و مشاوره رایگان می‌­توانید درخواستتان را در این صفحه ثبت کنید یا با شماره 0218363 تماس بگیرید. 

راهنمای خرید نرم افزار ERP  و نکات مهمی که قبل از خرید باید بدانید

در راهنمای خرید نرم افزار ERP ما لیستی از سوالات پرتکرار و نکات مهم را که در زمان خرید نرم افزار ERP ممکن است بوجود آید، جمع آوری کرده‌­ایم و به آنها پاسخ می­‌دهیم.

چرا کسب و کار شما به نرم افزار ERP نیاز دارد؟

پیاده‌سازی نرم‌افزار ERP نیازمند بودجه و سرمایه‌گذاری است. از این رو بسیاری از سازمان­‌ها به آن بی‌­توجهی می‌­کنند؛ اما باید بگوییم این نرم‌­افزار می­‌تواند هزینه‌­های شما را بسیار کاهش و فروش شما را افزایش دهد. این موارد باعث می‌شود تا ظرف چند ماه هزینه سرمایه گذاری شده شما بازگردد.

بهترین نرم افزار ERP دنیا را رایگان امتحان کنید.
مایکروسافت ERP بهترین نرم افزار ERP جهان در سال 2023 به انتخاب مجله معروف Forbes است. با دموی رایگان ERP می‌توانید این نرم افزار فوق‌العاده را تست کرده و با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید. همین حالا کلیک کنید.
درخواست دموی رایگانتماس بگیرید

نرم افزار ERP چه مزایایی برای سازمان دارد؟

خرید ERP مزایای زیادی برای سازمان دارد که در ادامه 5 مورد از مهم­ترین آنها را بیان می­‌کنیم:

کنترل مخارج

نرم افزار ERP برای یکسان سازی فرآیندها و گردش کار کسب‌­وکار طراحی شده است؛ در نتیجه نیاز به نرم‌­افزارها و سیستم‌­های متعدد را از بین می­‌برد. این موضوع به شما در صرفه­‌جویی هزینه‌­ها و افزایش کارایی بسیار کمک می­‌کند.

ماژول‌های مختلف و انعطاف‌پذیر

فروشندگان ERP امروزه ماژول­‌های مختلفی را برای نرم‌­افزار خود ارائه می‌دهند. این ماژول­‌ها امکانات مختلفی را به ERP اضافه می‌­کنند و  به کمک آنها شما می‌­توانید در مورد برنامه‌های کاربردی کسب‌وکارتان خود تصمیم گیری کنید. این ماژول‌­ها نه تنها کارایی را بهبود می‌­بخشند، بلکه به مدیریت هزینه‌­ها نیز بسیار کمک می­کنند.

گردش کار استاندارد و افزایش همکاری

پیاده سازی یک سیستم منحصر به فرد در تمام بخش‌­ها، فرآیندها و گردش کار را برای شفافیت کامل بین تیمی استاندارد می­‌کند. این رویکرد یکپارچه همچنین به همکاری بیشتر واحدهای مختلف، ساده‌سازی فرآیندها و رشد کسب‌وکار کمک می‌کند.

مدیریت زنجیره تامین

کسب‌­و­کارهایی که بر تولید فیزیکی و گردش کار تولید متکی هستند، می‌توانند زنجیره تامین خود را از طریق استفاده از نرم‌افزار ERP یکپارچه و ساده‌سازی کنند. برای مثال می­‌توانید میزان تولیدات قبلی و فروش محصولات را بررسی کنید، تامین کنندگان خوب را شناسایی کنید، مقدار مواد اولیه را گزارش بگیرید و در صورت نیاز هزینه‌­های خود را افزایش دهید.

گزارش‌­های نموداری از وضعیت تولید و فروش محصولات
بهبود پاسخگویی، تدارکات و مدیریت موجودی، تنها تعداد انگشت شماری از مزایای ERP است که می­‌تواند برای سازمان‌های وابسته به زنجیره تامین به ارمغان بیاورد.

گزارش‌دهی پیشرفته

با توجه به اینکه سیستم‌های تجاری در ERP یکپارچه می‌­شود، می‌­توانید به کمک این نرم‌­افزار دید و بینش بهتری را ارائه کرده و به بهبود گزارش‌دهی و برنامه‌ریزی بلندمدت کمک کنید. با وضوح کامل در مورد نحوه و مکان استفاده از منابع، می­‌توانید تغییرات کمی را اعمال کنید که به نفع فرآیندها و نتیجه نهایی شما هستند.

پیشنهاد مطالعه

برای انتخاب و خرید نرم افزار ERP چه نکاتی مهم است؟

قبل از خرید باید بدانید ERP مدنظر شما باید چه ویژگی­‌هایی داشته باشد و دقیقا به­‌دنبال چه چیزی هستید. ایجاد یک چک لیست از نیازمندی‌­ها (RFP) به فرآیند انتخاب ERP کمک می‌­کند. برای کمک به شما در ایجاد لیستی از الزامات، در اینجا به نکات مهمی که باید در هنگام انتخاب نرم افزار ERP توجه کنید، می‌­پردازیم.

عملکرد 

در این قسمت باید بدانید به چه سیستمی نیاز دارد. چالش­‌های شما در کسب­‌وکار چیست و چه ویژگی‌­هایی می­‌تواند به رفع این چالش‌­ها کمک کند؟

جمع‌آوری نیازمندی‌ها کلید انتخاب نرم‌افزار ERP مناسب است و شما را مطمئن می­کند که نیازهای کسب‌وکار شما با عملکردهای یک سیستم خاص هماهنگ است.

سهولت استفاده  

اگر نر­م‌­افزار طراحی ساده نداشته و زمان یادگیری آن زیاد باشد، به احتمال زیاد مورد استقبال کارکنان شما قرار نمی‌­گیرد. برای بررسی این مورد باید ابتدا از نسخه­‌های آزمایشی و رایگان نرم‌­افزار استفاده کرده و مشخص کنید که زمان آموزش پرسنل و یادگیری نرم‌­افزار چقدر است؟ شرکت فروشنده چه ویژگی­هایی برای پیاده سازی ساده و استفاده روزمره ارائه می‌­دهد؟

آموزش ERP به پرسنل
نرم افزار ERP بهتر است بصری و فرآیند آموزش و استفاده از آن ساده باشد تا همه پرسنل بتوانند از آن براحتی استفاده کنند.

شرکت فروشنده

سرمایه گذاری در نرم افزار ERP به معنای مشارکت طولانی مدت با یک فروشنده خاص است. بنابراین از خود بپرسید آیا این شرکت معتبر و باسابقه است؟ آیا کاربران قبلی از آنها راضی بوده‌­اند؟ آیا شرکت پشتیبانی خوبی برای نرم‌­افزار ارائه می‌­دهد؟

فناوری

کسب‌­و­کار شما چه ویژگی‌ها و فناوری‌هایی را از نرم­‌افزار ERP خود می‌خواهد؟ آیا فروشنده مورد نظر می‌تواند آنها را ارائه دهد؟

برخی از مهم‌­ترین ویژگی‌­ها برای ERP عبارتند از:

قابل تنظیم و انعطاف‌پذیری بالا 

  • آیا می‌توانید سیستمERP  را متناسب با اهداف و مقاصد خود تنظیم کنید؟
  • اجرای تغییرات در فرآیندها در این نرم­افزار چقدر آسان است؟
  • آیا پیاده­سازی فرآیندها و گردش کاری مدنظر شما امکان پذیر است؟

یکپارچه سازی در سطح کسب­و­کار  

  • آیا می‌­توانید سیستم را به‌­راحتی در تمام بخش‌­های کسب و کار شما پیاده سازی کنید؟
  • یکپارچه‌­سازی چه مزایا و تغییراتی برای حوزه­‌های اصلی فعالیت شما دارد؟
  • آیا واحدهای مختلف سازمانی شما به این نرم‌­افزار نیاز دارند؟

پیاده سازی

  • فرآیند پیاده سازی چقدر ساده است و چقدر زمان می­‌برد؟
  • چه زمانی می‌­توانید انتظار داشته باشید که همه ابزارها و ویژگی‌های سیستم آماده اجرا هستند؟
  • برای پیاده سازی نرم‌­افزار چقدر منابع نیاز است؟
  • هزینه پیاده سازی چقدر است؟
پیاده سازی سیستمی نرم افزار ERP
هرچقدر فرآیند پیاده­‌سازی نرم­‌افزار ساده­‌تر باشد، نرخ بازگشت سرمایه سریع­‌تر و راحت‌­تر است.

آموزش و پشتیبانی

  • آیا فروشنده ERP خدماتی را برای آموزش نرم‌­افزار به پرسنل شما ارائه می‌­دهد؟
  • فروشنده چه کمک و پشتیبانی برای انجام کارهای روزانه و رفع مشکلات در نظر می­‌گیرد؟
  • آیا فروشنده تجربه قابل اثباتی در صنعت خاص شما دارد؟
  • از نظر پشتیبانی و پیاده سازی خاص صنعت، چه انتظاری از فروشنده می‌­توانید داشته باشید؟
  • آیا فروشنده می­‌تواند به شما در انتخاب ماژول­‌ها و برنامه­‌های کاربردی که مناسب‌­ترین مدل کسب‌­وکار در صنعت شما هستند، کمک کنند؟

هزینه

هزینه بزرگترین چالش مورد توجه شرکت‌­ها برای ارزیابی دوام و بازگشت سرمایه (ROI) یک نرم افزار ERP است. بنابراین بهتر است برای بررسی هزینه، به موارد زیر دقت کنید:

قیمت گذاری اولیه/پایه  

قبل از شروع بحث با فروشندگان، از هزینه اولیه نرم‌­افزار بپرسید. بعد از آن لیست نیازمندهای خود را برای فروشنده بفرستید و سایر هزینه­‌های که ممکن است به پکیج اولیه اضافه شود را پیگیری کنید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر هزینه‌­های اولیه همیشه راه اندازی سیستم­‌های جدید هزینه­‌های دیگری نیز دارند.

هزینه واقعی

«هزینه واقعی» پیاده‌سازی نرم‌افزار ERP به هزینه طولانی‌مدت خرید و استفاده اشاره دارد. این شامل هزینه پیاده سازی اساسی، هزینه نگهداری، آموزش، پشتیبانی و میزبانی می‌شود.

بررسی هزینه‌­های بلندمدت ERP
هنگامی­‌که هزینه واقعی یک سیستم ERP خاص را فهمیدید باید بررسی کنید که آیا پیاده سازی نرم افزار ERP از نظر مالی در بلندمدت مقرون به صرفه خواهد بود؟

هزینه خرید نرم افزار ERP چقدر است؟

عوامل متعددی بر هزینه‌­های نهایی نرم افزار ERP شما تأثیر می­‌گذارد، از جمله آنها می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد کاربران ثبت نام شده
  • نحوه استفاده از داده‌­ها
  • روش استقرار
  • تعداد ماژول­‌ها
  • فروشنده نرم‌­افزار

اگر یک فروشنده باسابقه و معتبر را انتخاب کنید؛ ممکن است هزینه­ بیشتری اعلام کند اما کار را به شکل حرف‌ه­ای پیش برده و پشتیبانی همیشگی از آنها دریافت می­‌کنید. مدل استقرار شما نیز تأثیر زیادی بر هزینه کل دارد. برای مثال اگر مدل نصبی را انتخاب کنید باید هزینه‌­های خرید سرور و زیر ساخت‌­ها را نیز در نظر بگیرید.

آنچه در راهنمای خرید نرم افزار ERP آموختیم

در مقاله راهنمای خرید نرم افزار ERP نکات مهم و سوالاتی که باید قبل از خرید ERP بدانید را بیان کردیم تا به کمک آنها بتوانید بهترین نرم­‌افزار را انتخاب کنید. در صورتی­که تمایل دارید نرم افزار erp مایکروسافت که بزرگ­ترین و حرفه‌­ای‌­ترین شرکت­‌ها در سطح جهان از آن استفاده می­‌کنند را خریداری کنید یا با ویژگی‌­های آن بیشتر آشنا شوید در این صفحه سفارش­تان را ثبت کنید یا با شماره 0218363 تماس بگیرید. کارشناسان ما از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30 آماده پاسخگویی و مشاوره به شما هستند.

با ERP منابع کسب و کارتان را بهینه کنید.
نرم افزار ERP با هوشمندسازی فرآیندها و بهینگی عملکرد، استفاده از منابع کسب و کارتان را به شکل محسوسی متحول می‌کند. برای دریافت مشاوره و افزایش بهره‌وری کارکنان‌تان همین حالا روی لینک کلیک کنید.
درخواست مشاوره ERPتماس بگیرید
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا