به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

نرم افزار erp چیست و چه کاربردی در سازمان ­ها دارد؟

نرم افزار erp چیست

این روزها مدیریت منابع و برنامه‌­ریزی در سازمان­‌ها به یکی از چالش­‌های اصلی کسب­‌وکارها تبدیل شده است. یکی از بهترین و کاربردی­‌ترین نرم‌­افزارها برای حل این چالش­‌ها علی الخصوص در سازمان­‌های متوسط و بزرگ، ERP است. به کمک این نرم­‌افزار می­‌توانید اطلاعات مختلف در برنامه­‌های مورد استفاده در واحدهای مختلف را با یکدیگر یکپارچه و منابع خود را به بهترین شکل مدیریت کنید.

در این مقاله فالنیک قصد داریم به شما بگوییم نرم افزار erp چیست، چه مزایا و چالش­‌هایی دارد، تاریخچه آن چیست و چه مدل­‌هایی دارد، چرا برای کسب­‌وکارها مهم است و چطور می­‌تواند به کسب­‌وکار شما کمک کند؛ در انتها نیز تفاوت آن را با CRM بیان می­‌کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت فالنیک در زمینه ارائه نرم افزار erp مایکروسافت سفارشی شده، فعالیت دارد. برای اطلاعات بیشتر و استفاده رایگان از این نرم­‌افزار یا دریافت مشاوره و کاتالوگ رایگان در این صفحه سفارش‌­تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591982 تماس بگیرید.

نرم افزار erp مایکروسافت
از نرم افزار erp مایکروسافت به شما در برنامه ریزی منابع سازمانی، اتوماتیک شدن کارها و مدیریت فرآیندهای کسب و کار در واحدهای مختلف کمک می‌کند. برای دریافت مشاوره رایگان و استفاده از کاتالوگ و دمو کافیست با کارشناسان فالنیک ارتباط بگیرید.
نرم افزار erp مایکروسافتتماس بگیرید

نرم افزار erp چیست؟

نرم افزار ERP مخفف کلمه Enterprise resource planning به معنی برنامه ریزی منابع سازمانی است. این نرم‌­افزار به سازمان­‌ها کمک می‌­کند تا فرآیندهای اصلی کسب‌و‌کار را بهینه، خودکار و به بهترین شکل مدیریت کنند. به کمک ERP می‌­توانید فرآیندهای سازمان‌­تان را بهینه، ساده‌­سازی و یکپارچه کنید.

erp در همه واحدهای سازمانی کاربرد دارد که از جمله مهم­‌ترین آنها می‌­توان به واحد مالی، منابع انسانی، crm، تولید، زنجیره تامین و … اشاره کرد. در اکثر شرکت‌­ها، نرم‌­افزارهای مختلفی برای واحدهای مختلف استفاده می­‌شوند. اما این برنامه­‌ها اغلب قابلیت یکپارچه سازی ندارند یا نمی­‌توانند با گسترش سازمان توسعه پیدا کنند؛ اما خوشبختانه در نرم افزار ERP این قابلیت وجود دارد.

Erp چطور کار می­‌کند؟

نرم‌­افزار erp یک پایگاه داده منسجم است که اطلاعات وارد شده از واحدهای مختلف را جمع‌­آوری کرده و برای برنامه‌ریزی بهتر در اختیار کاربران مجاز قرار می­‌دهد. Erp برای هر واحد سازمانی یک ماژول مخصوص دارد که به کمک آنها بخش‌­های مختلف را مدیریت و کنترل می­‌کند.

در این نرم‌­افزار با ورود اطلاعات در واحد­ها یا شعبه‌­های مختلف، دیتا در اختیار همه کاربران قرار گرفته و به‌­سرعت قابل استفاده، ویرایش و گزارش­‌گیری دارد.

ماژول‌­های مختلف نرم افزار erp
در تصویر بالا مهم‌­ترین ماژول­‍‌ها برای نرم افزار erp که توسط شرکت‌­های مختلف ارائه می­‌شود، آمده است.

تاریخچه نرم افزار erp چیست؟

برنامه­‌های تجاری کامپیوتری در دنیای حسابداری و مالی در دهه 1960 با استفاده از رایانه‌­های بزرگ متولد شدند. این برنامه‌های پیشگام، سریع‌تر و دقیق‌تر از فرآیندهای دستی بودند ولی قیمت بالایی داشتند؛ از طرفی عملکرد آنها محدود و همچنان کند بود. بعد از مدتی این برنامه­‌ها باعث توسعه راه حل­‌های اختصاصی و مستقل شدند و نرم‌­افزار پردازش سفارشات فروش و برنامه ریزی نیازمندی‌­ها (MRP) تولید شدند.

در اواسط این دهه بدلیل رقابت بالا در بخش تولید، نرم افزار جدید MRP II برای یکپارچه حسابداری و امور مالی، فروش، خرید، موجودی و برنامه ریزی تولید به بازار آمد.

در اواخر دهه 1990، نرم­‌افزارERP با ارائه خدمات به طیف وسیع‌­تری از صنایع و با ترکیب MRP II، منابع انسانی، حسابداری پروژه و گزارش کاربر نهایی و بخش فناوری معرفی شد.

در دوره کوتاهی از قرن بیست و یکم، سرعت اینترنت سریع‌­تر و ابزارهای توسعه جدید دوباره مجموعه‌­های ERP را متحول کردند. معرفی نرم‌افزارهای مبتنی بر مرورگر راه را برای نرم‌افزار ERP ابری هموار کردند. به همین دلیل پیشرفت خوبی هم در دامنه و هم عملکرد راه‌حل‌های ERP را گسترش دادند.

امروزه نرم­‌افزارهایERP بسیار پیشرفته شده‌­اند و از فناوری‌های هوشمند جدید مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، اتوماسیون فرآیند روباتیک، اینترنت اشیا پایگاه‌های داده درون حافظه و … بهره می‌برند.

نمودار تاریخچه نرم افزار erp
در تصویر بالا تاریخچه نرم افزار ERP به صورت نموداری مشخص شده است.

انواع نرم افزار erp چیست؟

امروزه erpها در سه مدل نصبی، ابری و ترکیبی (هیبریدی) در دسترس شرکت‌­های مختلف هستند. هر شرکت­ باتوجه به نیازها، فرآیندها و توقعات خود می­‌تواند مدل مناسب خود را تهیه کند. در ادامه با انواع erp ها بیشتر آشنا می­‌شویم.

نرم افزار ERP نصبی(محلی یا On-premise)

Erp نصبی یا محلی (On-premise)، مدل سنتی استقرار نرم‌­افزار است که در آن شما همه چیز را کنترل می‌­کنید. در این روش ERP در محل انتخابی شما (داخل سازمان روی سرور مرکزی یا هر محل دیگری) نصب می­‌شود. در این روش نصب و نگهداری سخت افزار و نرم افزار بر عهده کارکنان شرکت شما خواهد بود.

نرم افزار ERP ابری (Cloud)

درERP ابری، نرم‌افزار در فضای ابری میزبان، نصب می‌شود. این erp به‌عنوان سرویسی که شما در آن مشترک هستید، از طریق اینترنت به شما ارائه می‌شود. در این روش شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار مراقبت‌های منظم، به‌روزرسانی‌ها و امنیت را انجام می‌دهد. امروزه، ERP ابری به دلایلی چون کم­تر بودن هزینه راه‌­اندازی، چابکی بیشتر، دسترسی آسان و … نسبت به روش­‌های دیگر محبوب‌­تر است.

نرم افزار ERP ترکیبی (هیبریدیHybrid)

برای شرکت­‌هایی که هم به erp نصبی و هم به erp ابری نیاز دارند، مدل ERP ترکیبی (هیبریدی) بوجود آمده است. در اینصورت شرکت­‌ها می­‌توانند از مزایای هر دو نرم افزار ابری و نصبی به صورت همزمان بهره ببرند.

انواع نرم افزار erp
در تصویر بالا اینفوگرافیک مقایسه انواع نرم‌­افزارهای erp را مشاهده می­‌کنید.

6 کاربرد نرم افزار erp چیست؛ مزایای نرم افزار erp چیست؟

یک سیستم ERP خوب، مزایای زیادی را برای شما به همراه دارد که بسته به نحوه استقرار سیستم می‌­تواند این مزایا متفاوت باشد. برای مثال، مزایای ERP ابری با نصبی متفاوت است. با این حال، 6 مزیت عمده وجود دارد که در همه مدل‌­های erp یکسان است که در ادامه به آنها اشاره می­‌کنیم:

  • بهره­‌وری بالاتر: اولین مزیت erp افزایش بهره‌­وری پرسنل است. به کمک این نرم­‌افزار می‌­توانید فرآیندهای اصلی کسب­‌و­کار خود را ساده و خودکار کنید؛ در اینصورت می‌­توانید به همه افراد در سازمان کمک کنید با منابع کمتر کارهای بیشتری انجام دهند و زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنند.
  • بینش عمیق‌تر: به کمک erp می­‌توانید سیلوهای تجاری که در آن تیم­‌ها مستقل از یکدیگر کار می‌­کنند و منافع متضادی دارند را از بین ببرید. با اینکار می‌­توانید برای دستیابی به اهداف کلی سازمان، برنامه­‌ریزی کنید و به تیم‌­ها اجازه دهید تا اطلاعات موردنیاز را با یکدیگر به اشتراک بگذارند؛ در نتیجه می‌­توانید پاسخ‌های سریعی برای سؤالات تجاری حیاتی دریافت کنید.
  • گزارش‌دهی سریع: از طریق erp می‌­توانید اطلاعات واحدهای مختلف را با یکدیگر یکپارچه کنید و به سرعت گزارش‌های مختلف مالی و تجاری را به شکل سیستمی بگیرید. حتی در صورت تمایل می­‌توانید این گزارش‌­ها را با دیگر اعضای سازمان به اشتراک بگذارید. این ­گزارش‌­ها در بهبود نحوه انجام کارها و گذاشتن اهداف واقعی و دستیابی به آنها بسیار مهم است.
  • ریسک کمتر: بوسیله erp می­‌توانید دیدکلی و کنترل روی کسب­‌وکارتان را به حداکثر برسانید و ریسک‌­ها یا نقاط ضعف را به‌­سرعت شناسایی کنید. در اینصورت به موقع برای انجام کارهای لازم برای جلوگیری از مشکلات برنامه­ریزی کنید.
  • کاهش هزینه‌­های سازمان: پنجمین مزیت مهم نرم افزار ERP کاهش هزینه­‌های سربار و افزایش درآمد و سود است. این کاهش هزینه‌­ها در erp از طریق بهینه سازی فرآیندهای کاری، مدیریت منابع سازمان و کاهش خطاهای انسانی انجام می­‌شود.
  • افزایش چابکی: از طریق ERP می‌­توانید فعالیت‌­های اثربخش را شناسایی و به داده­‌های مختلف دسترسی داشته باشید؛ در اینصورت فرصت­‌های جدید به­‌سرعت شناسایی شده و امکان انجام اقدامات موثر را دارد.  

به کمک ERP می­‌توانید فرآیندهای سازمان‌­تان را بهینه، ساده­‌سازی و یکپارچه کنید.

7 مورد از مهم­ترین چالش های Erp در سازمان­ها

نرم افزار ERP هم مانند تمامی نرم­افزارهای دیگر برای پیاده‌­سازی و اجرا شدن، چالش­‌هایی دارد که برخی افراد آنها را معایب ERP می­‌‎دانند. در این قسمت به شما می­‌گوییم که مهم‌­ترین چالش­‌های سازمان­‌ها برای نرم افزار erp چیست؟

  1. هزینه بالا

اولین چالش ERP در سازمان­‌ها، بالا بودن هزینه خرید و پیاده سازی نرم‌­افزار است. این هزینه ممکن است برای سازمان­های کوچک و متوسط مقرون به­‌صرفه نباشد و اگر برنامه‌­ریزی درستی برای پیاده‌­سازی آن انجام نشده باشد نیز حین کار هزینه‌­ها بالاتر می‌­رود.

  • پیچیده بودن فرآیند پیاده سازی

پیاده سازی ERP بدلیل ادغام چندین ماژول، انتقال داده­‌ها، سفارشی کردن سیستم و پیاده‌­سازی فرآیندهای مختلف و … کار پیچیده است. پس پیاده‌­سازی آن نیاز به برنامه ریزی دقیق، منابع و هماهنگی بین بخش‌­ها و کارشناسان ماهر دارد. در اینصورت باید در زمان خرید بسیار دقت کنید و نرم­‌افزار را از شرکتی دریافت کنید که سابقه بالا و کارشناسان ماهر در این زمینه داشته باشد و پشتیبانی خوبی به شما ارائه دهد.

جلسات پیاده سازی نرم افزار ERP در سازمان
آموزش، سفارشی سازی، انتقال داده و خرید زیرساخت می‌­تواند هزینه‌­های راه‌­اندازی ERP را افزایش دهد.
  • یکپارچه سازی و ادغام داده‌­ها

یکی از مزیت­‌های erp، قابلیت ادغام و یکپارچه­‌سازی اطلاعات در نرم­‌افزارهای مختلف است. اما اگر لیست نیازمندی و نرم‌­افزارهای مورد استفاده در سازمان شما بدرستی مشخص نشده باشد ممکن است این مزیت به یکی از چالش­‌های اصلی erp تبدیل شود؛ زیرا انتقال داده­‌ها از سیستم‌­های قدیمی بسیار حساس و مهم است و کوچک‌­ترین اشتباهی می‌تواند به آسیب دیدن پایگاه داده منجر شود.

  • سفارشی سازی

چهارمین چالش نرم افزار erp در سازمان­‌های مختلف، سفارشی سازی محصول با توجه به نیاز کاربر است. چنانچه RFP (لیست نیازمندی­‌ها) بدرستی بیان نشود امکان سفارشی سازی وجود ندارد. در نظر داشته باشید که برخی از نرم­‌افزارهای ERP موجود در بازار به هیچ عنوان قابلیت سفارشی­‌سازی و تغییر ندارند اما برخی دیگر مقداری قابل تغییر هستند.

  • مقاومت در برابر تغییر

گاهی پرسنل سازمان با پذیرش فرآیندهای جدید یا تغییر روال‌­ها مقاومت دارند و تصور می‌­کنند کار آنها بیشتر می­‌شود؛ در نتیجه باید در زمان خرید و پیاده­‌سازی این چالش را در نظر بگیرید و با جلسات دوره‌­ای مزیت­‌های کار با ERP را به پرسنل خود گوشزد کنید.

جلسه با کارکنان برای پیاده سازی ERP
با راه اندازی ERP می­‌توانید بسیاری از کارهای تکراری را به صورت اتوماسیون انجام داده و زمان پرسنل را مدیریت و کارهای تکراری را کم کنید.
  • آموزش کاربران

ششمین چالش ERP در سازمان­‌های مختلف، آموزش نحوه کار به کاربران است. باید فرآیند آموزش بدرستی و با حساسیت بالا انجام شود؛ در غیر اینصورت از امکانات مختلف نرم‌­افزار استفاده نشده و نتیجه دلخواه را به همراه نخواهد داشت. آموزش اشتباه و ناکافی حتی می­‌تواند باعث مقاومت کارکنان برای استفاده از نرم‌­افزار ­شود.

  • مقیاس پذیری و توسعه یافتن

آخرین چالشی که ممکن است برای همه سازمان­‌هایی که ERP دارند بوجود آید، قابلیت مقیاس پذیری و توسه یافتن است. ERP باید همزمان با رشد سازمان شما توسعه پیدا کند، اما اگر نرم‌­افزاری خریده باشید که این قابلیت­ را نداشته باشد با گسترش سازمان قابل استفاده نبوده و هزینه خرید نرم‌­افزار جدید را به شما تحمیل می­‌کند. برای مثال ERP باید بتواند تعداد کاربران، حجم داده­‌ها و امکانات را افزایش دهد. در غیر اینصورت غیر قابل استفاده شده و نمی‌­تواند پاسخگوی واحدهای مختلف شما باشد. 

دلایل اهمیت Erp  در کسب و کارهای مختلف

erpها برای کسب­‌و­کارهای مختلف که بدنبال استفاده عاقلانه از منابع هستند، بسیار اهمیت دارد. به کمک این نرم‌­افزار مدیران کسب‌­وکار می­‌توانند سرمایه‌­های انسانی و مالی را روی کارهای مهم تخصیص دهند؛ همچنین می‌­توانند فرآیندهای تجاری اصلی را بهینه کنند تا بدون از دست دادن کیفیت یا عملکرد، هزینه‌­ها کاهش یابد. به کمک erp حتی می‌­توانید میزان موجودی و سفارش­‌های آینده خود را پیش‌­بینی کنید.

به طورکلی با erp می­‌توانید گزارش‌­ها و تجزیه و تحلیل­‌های جامعی از کسب‌وکار خود بگیرید و به کمک آنها منابع خود را روی مسائل مهم‌­تر تخصیص دهید. با اینکار علاوه بر افزایش فروش و درآمد، خطاهای انسانی و هزینه‌­های سربار شرکت بسیار کاهش می‌­یابد.

چطور erp موجب رشد و بهبود کسب‌و‌کار می ­شود؟

در صورتیکه Erpها بدرستی انتخاب و پیاده سازی شوند، می­‌توانند باعث رشد و بهبود کسب­‌وکار شما شوند. برخی از دلایل این رشدها را در ادامه بیان می­‌کنیم:

  • به کمک erp می‌­توانید فرآیندهای چالش­ برانگیز کسب­‌وکارتان را شناسایی و برای بهبود آنها برنامه‌­ریزی کنید.
  • کارهای تکراری پرسنل را اتوماسیون سازی کنید. در اینصورت می‌توانید زمان آنها را مدیریت کرده و رضایت پرسنل را افزایش دهید.
  • با مدیریت درست منابع اولیه می­‌توانید هزینه خرید تجهیزات را کاهش دهید.
  • با تمرکز کارکنان روی کارهای مهم‌­تر می­‌توانید فروش و سود خود را افزایش داده و کسب­‌وکار خود را توسعه دهید.
  • در لحظه از داده‌­های مختلف گزارش بگیرید و نتایج را با اهداف تعیین شده، مقایسه کنید.
  • سیلوهای تجاری را کاهش دهید.
  • اطلاعات واحدهای مختلف را یکپارچه کنید و از ورود چندباره داده‌­ها و اتلاف وقت پرسنل، جلوگیری کنید.
  • در هر زمان و با هر سیستمی به اطلاعات موردنیاز دسترسی داشته باشید.
  • در مصرف کاغذ و محل نگهداری اسناد صرفه­‌جویی کرده و همه اطلاعات مهم را سیستمی کنید.
مزایای مختلف نرم افزار erp
در اینفوگرافیک بالا برخی از مزایایی که نرم افزار erp برای سازمان­‌ها به ارمغان می‌­آورد را مشاهده می‌­کنید.
با CRM فروش‌تان را 300% افزایش دهید!
نرم‌افزار CRM مایکروسافت کمک می‌کند رابطه خود و مشتریان‌تان را بهتر کرده و فروش‌تان را سه برابر کنید! برای مشاوره، دریافت دموی رایگان یا خرید CRM کلیک کنید.
نرم افزار CRMمشاوره تلفنی

فرق crm با نرم افزار erp چیست؟

 ERPو CRM دو مورد از نرم‌­افزارهای بسیار کاربردی و مهم در سازمان­‌ها هستند. اما این دو نرم‌­افزار تفاوت­‌هایی دارند که در ادامه برخی از آنها را بیان می­‌کنیم. اما برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌­توانید مقاله « تفاوت CRM با ERP چیست » را مطالعه کنید.

  • ERP روی فرآیندها و عملیات داخلی کسب‌و‌کار متمرکز است؛ اما CRM  حول مدیریت تعاملات با مشتریان متمرکز است.
  • ERPها برای یکپارچه سازی و خودکارسازی عملکردهای اصلی کسب‌و‌کار طراحی شده‌­اند؛ اما CRM به مدیریت روابط و تعاملات با مشتری اختصاص داده شده‌­اند.
  • هدف ERP ها ساده سازی فرآیندها است؛ اما هدف CRM ها افزایش تعامل، رضایت و وفاداری مشتری است.

البته در نظر داشته باشید که نرم‌­افزارهای ERP و CRM با وجود حوزه‌­های تمرکز متمایزشان، در بعضی موارد با هم همپوشانی دارند. برای مثال بسیاری از ERP ها شامل قابلیت­‌های CRM هستند. این ادغام به کسب‌وکارها این امکان را می­‌دهد تا اطلاعات مشتری مانند جزئیات تماس، سابقه خرید و گزارش­‌های ارتباطی بین ERP و CRM یکپارچه شود. برای مثال یک CRM به طور سنتی تاریخچه خرید مشتری را ثبت می‌­کند؛ اما بعد از یکپارچه شدن با ERP می­‌تواند ابزاری برای پیش‌بینی سفارش مجدد مشتری باشد.

فرق crm با نرم افزار erp
اگر در کسب‌­وکار شما اولویت اصلی فروش و ارتباط با مشتریان است crm و اگر اولویت بهبود فرآیندها و منابع است باید erp بخرید.
پیشنهاد مطالعه

معروف ترین ERP ها در جهان کدام­اند؟

در بازار امروز شرکت‌­های مختلفی در زمینه تولید نرم­افزار ERP  فعال هستند که بهترین و معروف‌­ترین آنها عبارتند از:

  • نرم افزار erp مایکروسافت (Dynamics 365 Business Central)
  • Oracle NetSuite
  • SAP S/4HANA
  • SAP ERP
  • Oracle ERP Cloud
  • Epicor ERP
  • Sage Intacct
  • Oracle JD Edwards EntERPriseOne
  • SAP Business One
  • Acumatica
  • Odoo
  • SysPro ERP
  • Sage 300cloud
  • ERPNext

نکات مهم برای خرید ERP مناسب

حال که متوجه شدیم نرم افزار erp چیست و چه مزایا و معایبی دارد باید با نکات مهم برای خرید ERP مناسب آشنا شویم. برخی از این نکات که قبل از خرید باید آنها را مدنظر قرار دهید، عبارتند از:

  • مطمئن شوید که ERP می‌تواند با رشد کسب‌وکار شما توسعه پیدا کند و حجم داده‌­ها، کاربران و … مشکلی در اجرا و کار با نرم‌افزار بوجود نمی‌­آورد.
  • دقت کنید که ERP انتخابی شما، امکان سفارشی سازی بر اساس فرآیندها و الزامات تجاری شما را داشته باشد. برای مثال براحتی می‌­توانید گردش کار، فیلدها، فرم­‌ها را مطابق نیازها و فرآیندهای کسب­‌وکارتان سفارشی کنید.
  • ERP توانایی ادغام و یکپارچه با سایر برنامه­‌های کاربردی مورد استفاده شما مانند نرم‌­افزارهای مالی، منابع انسانی، تامین، تولید و … را داشته باشد.
  • دقت کنید که ERPمحیط کاربرپسندی داشته باشد و کار با آن آسان باشد؛ در غیر اینصورت ممکن است پرسنل برای کار با آن مقاومت کنند.
  • اگر پرسنل دورکار دارید یا می‌­خواهید داده‌­های شما همیشه در دسترس باشد، باید دقت کنید که erp انتخابی شما قابلیت ابری داشته باشد. در اینصورت با هر وسیله­‌ای از هر نقطه جهان می­‌توانید به اطلاعات­‌تان دسترسی داشته باشید.
  • برای محافظت از اطلاعات حساس سازمان­‌تان دقت کنید که نحوه برقراری امنیت داده­‌ها به چه شکل است. پیشنهاد می­‌کنیم بدنبال نرم‌­افزارهایی باشید که امنیت بالایی دارند و داده‌­ها را بخوبی رمزگذاری می­‌کنند.
  • قابلیت‌­های تحلیلی سیستم ERP را ارزیابی کنید؛ برای مثال نگاهی به ابزارهای گزارش داخلی، داشبوردها و ویژگی‌های تجزیه و تحلیل پیشرفته آن بیاندازید.
  • سطح پشتیبانی و خدمات ارائه شده توسط فروشنده ERP را ارزیابی کنید. باید مطمئن شوید که پشتیبانی فنی، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار به طور مستمر با بالاترین کیفیت انجام می‌­شود.
  • در آخر هزینه­‌های تمام شده برایERP را در نظر و برنامه­‌های مختلف را باهم مقایسه کنید؛ در اینصورت به احتمال زیاد می­‌توانید بهترین گزینه را با توجه به نیازهای کسب­‌وکارتان تهیه کنید.
نمودار کاربرد ERP در سازمان­‌ها
در تصویر بالا برخی از مهم‌­ترین کاربردهای ERP در سازمان­‌های مختلف را مشاهده می­‌کنید.

آنچه در مقاله نرم افزار erp چیست آموختیم

در این مطلب به سوال نرم افزار erp چیست، مزایا و چالش‌­های این نرم افزار، نحوه عملکرد و دلایل اهمیت آن با کسب‌وکارهای مختلف آشنا شدیم و نکات مهمی برای انتخاب درست نرم افزار erp را بیان کردیم. در شرکت فالنیک نرم افزار erp مایکروسافت سفارشی شده و به مشتریان مختلف ارائه می­‌شود. در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، دمو و کاتالوگ رایگان می‌­توانید در این صفحه سفارش­تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591982 تماس بگیرید.

نرم افزار erp مایکروسافت
از نرم افزار erp مایکروسافت به شما در برنامه ریزی منابع سازمانی، اتوماتیک شدن کارها و مدیریت فرآیندهای کسب و کار در واحدهای مختلف کمک می‌کند. برای دریافت مشاوره رایگان و استفاده از کاتالوگ و دمو کافیست با کارشناسان فالنیک ارتباط بگیرید.
نرم افزار erp مایکروسافتتماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)
وبینار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا