به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

آشنایی با Microsoft Dynamics 365 Business Central به زبان ساده

Microsoft Dynamics 365 Business Central چیست

آیا شما یک کسب و کار متوسط یا بزرگ ​​را اداره می کنید و بدنبال راهی موثر برای مدیریت امور مالی ، عملیات، فروش و خدمات مشتری خود هستید؟ Microsoft Dynamics 365 Business Central اینجاست تا به شما کمک کند.

این راه حل مدیریت کسب و کار، اغلب مبتنی بر ابر است و ابزارهای قدرتمندی را برای ساده کردن فرآیندها و دستیابی به نتایج دلخواه سازمان فراهم می کند.

در این مطلب فالنیک قصد داریم ویژگی‌های مختلف و مزایای کلیدی استفاده از  Microsoft Dynamics 365 Business Central و همچنین نحوه پیاده‌سازی راه‌حل را به شما توضیح دهیم. پس اگر می­‌خواهید بدانید Microsoft Dynamics Business Central چیست و چه کاربردی دارد در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت فالنیک یکی از بهترین ERPها در سراسر جهان یعنی نرم افزار erp مایکروسافت را به مشتریان ارائه می‌­کند. برای اطلاعات بیشتر درباره این نرم ­افزار یا دریافت دمو و مشاوره رایگان می­‌توانید درخواستتان را در این صفحه ثبت کنید یا با شماره 0218363 تماس بگیرید. 

بهترین نرم افزار ERP دنیا را رایگان امتحان کنید.
مایکروسافت ERP بهترین نرم افزار ERP جهان در سال 2023 به انتخاب مجله معروف Forbes است. با دموی رایگان ERP می‌توانید این نرم افزار فوق‌العاده را تست کرده و با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید. همین حالا کلیک کنید.
درخواست دموی رایگانتماس بگیرید

Microsoft Dynamics 365 Business Central چیست؟

Microsoft Dynamics 365 Business Central یک نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. Business Central یک نرم افزار مدیریت مالی و عملیات جامع است که به عنوان مرکز داده مرکزی شما عمل می‌کند. این نرم افزار به شما کمک می­‌کند تا فرآیندها را ساده کرده و کل اکوسیستم کسب و کار خود را، از امور مالی و موجودی گرفته تا فروش و خدمات مشتری، به هم متصل کنید؛ در اینصورت می‌­توانید دید کاملی از کسب و کار داشته باشید و تصمیمات هوشمندانه بگیرید.

همچنین این نرم افزار برای یکپارچه کردن همه عملیات سازمان در یک نرم افزار ایجاد شده است. به همین دلیل است که کسب‌وکارهای بی‌شماری Microsoft Dynamics 365 Business Central را انتخاب می‌کنند.

بررسی اجمالی Microsoft Dynamics 365 Business Centra

Business Central  راه حل برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) مبتنی بر ابر مایکروسافت است. این نرم افزار در سال 2018 به عنوان بخشی از مجموعه برنامه‌های تجاری Dynamics 365 منتشر شد. Business Central اطلاعات مربوط به واحدهای مختلف را تجزیه کرده و به تیم‌هایی از سراسر کسب‌وکار دید جامعی می‌­دهد تا هدف‌­های مشخص شده سازمان را بدست آورند.

به نقل از the365people

Business Central is a trusted, proven Enterprise Resource Planning solution which has served 160,000 customers and is enhanced by Microsoft every year. یعنی تابحال بیش از 160.000 شرکت بزرگ و بین المللی از این نرم افزار استفاده کرده ­اند و هر سال به تعداد این شرکت­ ها افزوده می­ شود.

Business Central نرم افزار جدیدی نسبت به سایر نرم افزارهای مایکروسافت است اما بر پایه کدهای Dynamics NAV نوشته شده یعنی یک راه حل ERP قدیمی از مایکروسافت است. پس این نرم افزار تمام ویژگی‌های مالی، فروش، موجودی و خرید NAV، به‌علاوه تمام مزایای یک راه‌حل ابری، یکپارچه‌سازی آسان از طریق  APIهای وب و کاهش هزینه‌های سخت‌افزار را دارد.

ماژول های مختلف بیزینس سنترال برای یکپارچه سازی تیم های مختلف
بیزینس سنترال یک راه‌حل مدیریت کسب‌وکار همه‌جانبه با فرآیندهای خودکار، دسترسی آسان و امنیت بالا است که برای محافظت، یکپارچه سازی و فرآیندسازی در کسب‌وکار ها بسیار اهمیت دارد.

ویژگی­ های منحصربفرد Microsoft Dynamics 365 Business Centra چیست؟

Dynamics 365 Business Central یک راه حل انعطاف پذیر است که می­‌تواند متناسب با سازمان شما سفارشی شود. اما چه چیزی که آن را از سایر راه حل­‌های ERP متمایز می‌کند و آن را بالاتر از سایر راه حل‌های موجود در بازار قرار می‌دهد؟ برخی از ویژگی­‌های منحصربفرد این نرم افزار را در زیر بیان کرده‌­ایم:

  • Business Central در حال حاضر از هوش مصنوعی و سرمایه گذاری مایکروسافت در OpenAI استفاده می‌­کند.
  • با این نرم افزار برای توسعه نرم افزار نیاز به اضافه کردن کدهای دستوری زیاد ندارد.
  • به شما امکان انتخاب ماژول­‌های مختلف برای واحدهای مختلف مثل انبارداری، تولید، مدیریت خدمات و … را می­‌دهد.
  • این نرم افزار براحتی با برنامه‌­های مختلف مایکروسافت مثل آفیس 365 ادغام می­‌شود.
  • می­‌توانید آن را با نرم افزار فوق العاده­ Microsoft Power BI یکپارچه کنید و از آن برای تجزیه و تحلیل عمیق و گزارش تصویری اطلاعات درون ERP استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه

مزایای Microsoft Dynamics 365 Business Centra چیست؟

Microsoft Dynamics 365 Business Central یک راه حل جامع مدیریت کسب و کار (erp) است که مزایای متعددی را برای مشاغل کوچک، متوسط و بزرگ ارائه می­دهد. در اینجا برخی از مزایای کلیدی استفاده از Business Central را بیان می‌­کنیم:

1- افزایش کارایی:

خودکارسازی فرآیندها:

Business Central  می­‌تواند به طور خودکار بسیاری از وظایف وقت گیر و تکراری مانند سفارشات، صورتحساب­‌ها، گزارش‌­ها و … را به طور اتوماتیک انجام دهد. این موضوع می­‌تواند باعث آزاد شدن زمان و منابع شما شود تا بتوانید روی فعالیت‌­های استراتژیک تمرکز کنید.

بهبود گردش کار:

 به کمک این نرم افزار می‌­توانید گردش کارها و فرآیند انجام کارها را بهینه کنید تا تمامی فرآیندها ساده­‌تر و در زمان مناسب انجام شود. این موضوع می‌­تواند به شما کمک کند تا ناکارآمدی‌­ها را شناسایی کرده و بهره وری را افزایش دهید.

2- دید همه جانبه به کسب و کار:

داشبوردها و گزارش ها:

Microsoft Dynamics 365 Business Central طیف گسترده­ای از داشبوردها و گزارش­های داخلی را دارد که به کمک آنها می­‌توانید عملکرد واحدها و فعالیت‌­های مختلف کسب و کارتان را شناسایی و ردیابی کنید. علاوه بر گزارش‌­های عمومی می­‌توانید گزارش­‌های سفارشی را برای خودتان نیز ایجاد کنید تا داده‌­های خاصی که برای شما مهم است را در کمترین زمان ممکن مشاهده کنید.

تجزیه و تحلیل:

این برنامه شامل ابزارهای تجزیه و تحلیل داخلی مختلفی است که می‌تواند به شما در شناسایی روندها و دید کلی نسبت به مسائل کمک می­‌کند. در اینصورت می‌­توانید تصمیمات آگاهانه‌­تری در مورد کسب­ و ­کار خود بگیرید.

3- افزایش همکاری:

همکاری در زمان مناسب:

به کمک Business Central می­‌توانید در زمان واقعی با همکاران، مشتریان و تامین کنندگان خود همکاری کنید. با اینکارارتباطات خود را بهبود می‌­بخشید، سوء تفاهم‌­ها را کاهش داده و سرعت فرآیندها را افزایش می‌­دهید.

دسترسی به اطلاعات:

با نرم افزار بیزینس سنترال همه کاربرانی که از نظر شما تایید هستند می­‌توانند به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی داشته باشند. این موارد می‌­تواند به کسب و کار شما در افزایش سرعت پیگیری مشتریان، حل مشکلات، فروش بیشتر و … کمک کند.

4- مقیاس پذیری:

امکان رشد با کسب و کار شما:

Business Central می­‌تواند با رشد کسب و کار شما مقیاس بندی شود و گسترش یابد؛ یعنی می‌­توانید به­ راحتی کاربران، ویژگی‌­ها و امکانات مختلف را به آن اضافه کنید تا نیازهای خودتان را برآورده کنید.

راه حل­های مبتنی بر ابر:

این نرم افزار یک راه حل مبتنی بر ابر است یعنی نیازی به سرمایه گذاری و پرداخت هزینه‌­های مجزا برای خرید زیرساخت‌های سخت افزاری یا نرم افزاری گران قیمت ندارد. می‌توانید به سادگی به آن به صورت اشتراک ماهانه دسترسی داشته باشید.

5- دسترسی آسان:

چنانچه از نسخه ابری Microsoft Dynamics 365 Business Central استفاده کنید می­‌توانید از هر نقطه جهان و با هر دستگاهی (موبایل، تبلت، کامپیوتر) به اطلاعات مدنظرتان دسترسی داشته باشید. این مزیت برای مشاغلی که دارای نیروی دورکار هستند یا نیاز به دسترسی به داده­‌ها در حین حرکت دارند، ایده آل است.

اپلیکیشن Business Central در گوگل پلی
برنامه های تلفن همراه  Business Centralبرای iOS و Android ارائه می ‌دهد که می تواند به شما کمک کند حتی زمانی که از رایانه خود دور هستید به داده‌ها دسترسی داشته باشید.

6. سفارشی سازی:

بیزینس سنترال را می‌توانید متناسب با نیازهای خاص کسب­ وکارتان سفارشی کنید. برای مثال می­‌توانید فیلدهای سفارشی، گزارش­‌ها و فرآیندهای کاری را به آن اضافه کنید یا بسیاری از برنامه­‌های مخصوص کسب­ وکارتان را به آن متصل کنید.

پیشنهاد مطالعه

انواع نسخه های Microsoft Dynamics 365 Business Central چیست؟

Microsoft Dynamics 365 Business Central یک راه حل جامع مدیریت کسب و کار است که به دو صورت ابری و نصبی ارائه می شود. هر دو نسخه مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین انتخاب نسخه مناسب برای شما به نیازهای خاص کسب و کار شما بستگی دارد. در ادامه برخی از ویژگی­‌های این دو مدل را باهم مقایسه می­‌کنیم:

ویژگینسخه ابرینسخه نصبی
استقراردر فضای ابری مایکروسافت Azure میزبانی می­‌شود.در سرورهای محلی شما نصب می­‌شود.
هزینهاشتراک ماهانه بر اساس تعداد کاربرانهزینه بر اساس نوع پیاده سازی و ماژول های خریداری شده است.
به روز رسانی هابه طور خودکار توسط مایکروسافت اعمال می‌شود.باید به صورت دستی اعمال کنید.
دسترسیاز طریق مرورگر وب از هر کجا قابل دسترسی است.فقط از طریق شبکه محلی شما قابل دسترسی است.
قابلیت مقیاس پذیری       براحتی با رشد کسب و کار شما قابل مقیاس بندی است.ممکن است برای مقیاس بندی نیاز به سرمایه گذاری اضافی در زیرساخت داشته باشید.
سفارشی سازیتا حدی قابل تنظیم است، اما گزینه‌های سفارشی سازی محدودتر از On-Premises است.به طور کامل قابل تنظیم و سفارشی سازی است.
مقایسه Business Central ابری و نصبی
اگر بدنبال راه حلی مقرون به صرفه و آسان برای مدیریت هستید که به راحتی قابل مقیاس بندی باشد، Cloud Business Central گزینه خوبی است.
با ERP منابع کسب و کارتان را بهینه کنید.
نرم افزار ERP با هوشمندسازی فرآیندها و بهینگی عملکرد، استفاده از منابع کسب و کارتان را به شکل محسوسی متحول می‌کند. برای دریافت مشاوره و افزایش بهره‌وری کارکنان‌تان همین حالا روی لینک کلیک کنید.
درخواست مشاوره ERPتماس بگیرید

مقایسه Microsoft Dynamics 365 Business Central با سایر erp ها

در این قسمت نرم افزار erp مایکروسافت (بیزینس سنترال) را با برخی از erp های شناخته شده مقایسه می­‌کنیم.

SAP Business One

 اگرچه SAP Business One عملکرد خوبی ارائه می­‌دهد اما Business Central  به دلیل ادغام بهتر با محصولات مایکروسافت و سهولت استفاده، متمایز است. کسب‌وکارهایی که قبلاً از راه‌حل‌های مایکروسافت استفاده می‌کنند بهتر است Business Central را انتخاب کنند تا سازگارتر بوده و ادغام آنها آسان‌تر باشد.

Oracle NetSuite

 Oracle NetSuite یکی دیگر از راه حل‌­های ERP محبوب است؛ اما Business Central هزینه کلی کمتر داشته و انعطاف پذیرتر است و سفارشی سازی آن راحت‌­تر است.

QuickBooks Enterprise

 QuickBooks Enterprise اغلب توسط مشاغل کوچک استفاده می­‌شود و فاقد برخی از ویژگی‌­های پیشرفته است اما Business Central  برای مدیریت زنجیره تامین و قابلیت­‌های تحلیلی قوی طراحی شده و برای کسب و کارهای در حال رشد با نیازهای پیچیده مناسب است.

به طور خلاصه، Microsoft Dynamics 365 Business Central بدلیل ادغام یکپارچه با محصولات مایکروسافت، قابلیت‌های سفارشی سازی، ویژگی‌­های امنیتی پیشرفته و رابط کاربری بصری متمایز است. این مزایا آن را به یک راه حل ERP قدرتمند و سازگار، ایده آل برای مشاغل در هر اندازه تبدیل می­‌کند.

Microsoft Dynamics 365 Business Central راه حلی مقرون به صرفه و آسان برای مدیریت است که می تواند به مشاغل کوچک، متوسط و بزرگ در هر صنعتی کمک کند تا کارآمدتر، سودآورتر و رقابتی تر شوند.

آنچه درباره نرم افزار Microsoft Dynamics 365 Business Central آموختیم

در این مطلب با ویژگی­‌های کلی، انواع مدل­‌ها، مزایا و تعریف Microsoft Dynamics 365 Business Central آشنا شدیم و آن را با سایر رقبای مشهور مقایسه کردیم. Business Central راه حلی مقرون به صرفه و آسان برای مدیریت است که می تواند به مشاغل کوچک، متوسط و بزرگ در هر صنعتی کمک کند تا کارآمدتر، سودآورتر و رقابتی تر شوند.

چنانچه تمایل دارید با ویژگی‌­های این نرم افزار بیشتر آشنا شوید و با این نرم افزار به رایگان کار کنید، می­توانید در این صفحه روی کلمه نرم افزار erp مایکروسافت کلیک کرده و سفارش­تان را ثبت کنید یا از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30-17:30 با شماره 0218363 تماس بگیرید. کارشناسان ما مشاوره­‌های لازم را در اختیارتان می­‌گذارند.

بهترین نرم افزار ERP دنیا را رایگان امتحان کنید.
مایکروسافت ERP بهترین نرم افزار ERP جهان در سال 2023 به انتخاب مجله معروف Forbes است. با دموی رایگان ERP می‌توانید این نرم افزار فوق‌العاده را تست کرده و با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید. همین حالا کلیک کنید.
درخواست دموی رایگانتماس بگیرید

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا