به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

هر آنچه باید درباره مدیریت ارتباط با مشتری بدانید

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت روابط مشتری یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای حفظ و افزایش مشتریان است. اما شما چطور این روابط را مدیریت می‌کنید؟

آیا از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری crm یا سامانه مدیریت مشتریان استفاده می‌کنید؟ آیا با نرم افزار های مدیریت  روابط با مشتری و امکانات آنها آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید انواع مدیریت ارتباط با مشتری کدام است؟ در ادامه این مطلب فالنیک همراه ما باشید تا به این سوالات شما پاسخ دهیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات لازم برای خرید یا انتخاب نرم افزار crm مناسب را بدست آورید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مدیریت ارتباط مشتری با نام سامانه مدیریت crm نیز شناخته می‌شود. مدیریت ارتباط مشتری به اقداماتی تلقی می‌شود که طی آن، روابط با مشتری و تمامی اقداماتی که برای حفظ مشتریان نیاز است، مدیریت می‌شود.

به کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری crm می‌توانید تمامی مراحل پیگیری، ثبت سفارش، فروش محصولات، خدمات پس از فروش، نظرسنجی و … مربوط به مشتری را مدیریت کنید و از آنها گزارش بگیرید.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار CRM مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crm مایکروسافتتماس تلفنی

آشنایی با تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری

کارشناسان معتقدند تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری به سال‌های  1995-1990 برمی‌گردد. پس از پیدایش نسخه‌های اولیه سامانه مدیریت crm در دهه 2000 میلادی، نرم افزار مدیریت مشتری یا نرم افزار مدیریت شرکت به شکل ابری ارائه شد. با حضور سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ابری، افرادی که امکان پرداخت هزینه زیادی برای خرید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را ندارند می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. زیرا در این نسخه دیگر نیازی به خریدن سرور و تجهیزات اضافی برای نصب و راه اندازی نرم افزار نیست.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
سه بعد مدیریت ارتباط با مشتری عبارتند از تحلیلی، تعاملی و مشارکتی

آیا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان وجود دارد؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان فقط برای مدت محدود مثلا یک ماه یا 15 روزه فعال است تا شرکت با محیط نرم افزار آشنا شود. اما به طورکلی نرم افزار مدیریت مشتری رایگان وجود ندارد.

اگر شما برای خرید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری محدودیت بودجه دارید، می‌توانید از برنامه‌های مدیریت مشتری یا آفیس برای این کار استفاده کنید. اما باید بدانید در این صورت برای هر موضوع باید یک فایل مجزا داشته باشید و امکان ثبت نشدن بسیاری از وقایع یا گزارش‌ها توسط پرسنل وجود دارد.

اما با یکبار پرداخت هزینه برای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، می‌توانید به صورت دائمی از این نرم افزار استفاده کرده و از مزایای آنها بهره‌مند شوید.

پیشنهاد مطالعه

آیا نرم افزار مدیریت مشتری اندروید وجود دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کاربرد موبایل و تبلت برای انجام امور روزانه، بسیاری از افراد تمایل دارند نرم افزار مدیریت مشتری اندروید را روی دستگاه خود نصب کنند تا از راه دور هم بتوانند کارهای خود را مدیریت کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید باید بگوییم برخی از سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان دارای اپلیکیشن اندروید هستند. یعنی شما می‌توانید این برنامه را روی دستگاه نصب کنید و در هر زمان و مکانی به نرم افزار دسترسی داشته باشید.

البته برخی از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دارای وب اپلیکیشن هستند، در نتیجه می‌توانید با مراجعه به آنها از تمامی امکانات برنامه مدیریت مشتریان به رایگان دسترسی داشته باشید.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان
در بسیاری از نرم افزارهای مدیریت ارتباطات با مشتری می‌توانید پس از خرید نرم افزار از نسخه اندروید یا ios به رایگان استفاده کنید.

 آیا امکان آموزش مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد؟

بسته به اینکه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری crm را از چه شرکتی خریداری کنید، پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود. برخی از شرکت‌های ارائه دهنده نرم افزار های مدیریت روابط مشتری چندین سال آموزش کاربری را در پکیج‌های فروش نرم افزار ارائه می‌کنند. یعنی پس از راه اندازی نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، نحوه کار با نرم افزار و اقدامات مختلف که می‌توانید به کمک این نرم افزار انجام دهید توسط متخصص به پرسنل آموزش داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

انواع مدلهای مدیریت ارتباط با مشتری کدام است؟

مدل های مدیریت ارتباط با مشتری به گفته کارشناسان به سه دسته‌ی عملیاتی، تحلیلی و تعاملی تقسیم بندی می‌شود. هر کدام از این مدل‌ها به طور مفصل در مقالات «کامل ترین راهنمای crm عملیاتی» «راهنمای جامع crm تحلیلی» «آشنایی با crm مشارکتی به زبان ساده» ثبت شده است بهتر است برای آشنایی بیشتر با آنها مقالات کامل را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه

کدام نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری crm را بخریم؟

در ایران نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مختلفی به زبان فارسی و انگلیسی وجود دارد. برخی از این نرم افزارها توسط برنامه نویسان ایرانی طراحی شده است. اما برخی دیگر همان نرم افزارهای اورجینال است که به زبان فارسی برگردانده شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مایکروسافت داینامیک crm اشاره کرد.

نرم افزار crm مایکروسافت از آن جهت اهمیت دارد که مطابق با استانداردهای جهانی طراحی و تولید شده است و اکثر شرکت‌های بزرگ برای مدیریت ارتباطات با مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند؛ از طرفی می‌توانید سی آر ام مایکروسافت را به انواع نرم افزارهای مالی، ارتباطی، آفیس و … متصل کنید.

پس در صورتی‌که بدنبال یک نرم افزار مدیریت مشتری حرفه‌ای هستید که بتواند تمامی نیازهای شما را پاسخگو باشد، می‌توانیم از نرم افزار مایکروسافت استفاده کنید. کارشناسان ما در شرکت فالنیک آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. می‌توانید قبل از خرید، برای دریافت مشاوره رایگان یا حتی استفاده از نسخه رایگان یک ماهه با شماره 02154591983 تماس بگیرید و هماهنگی لازم را انجام دهید.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا