به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

راهنمای جامع crm تحلیلی

CRM تحلیلی چیست؟

مدیریت کردن روابط با مشتریان یک جز مهم از هر کسب‌وکاری است. اگر این بخش از در هر شرکتی به خوبی مدیریت شود، مقیاس‌پذیری و رقابتی بودن آن حفظ می‌شود. شرکت‌ها برای مدیریت این بخش، از نرم‌افزارهای مختلف مثل CRM استفاده می‌کنند. یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های CRM برای شرکت‌ها در ابعاد مختلف CRM تحلیلی است. در این مقاله از فالنیک شما را با این نوع از نرم‌افزار ارتباط با مشتری، کاربردها و مزایای آن آشنا می‌کنیم. ما در فالنیک یکی از سه نرم افزار برتر دنیا را در حوزه crm، برای استفاده شما بومی‌سازی کرده‌ایم. جهت دریافت مشاوره و خرید crm مایکروسافت می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

CRM تحلیلی چیست؟

CRM تحلیلی بر جمع‌آوری داده از مشتریان و تجزیه و تحلیل آن‌ها تمرکز دارد. این اطلاعات با توجه به علاقه‌مندی‌های مشتری، رفتارها و داده‌های حاصل از تماس‌های او جمع‌آوری می‌شود. بعد از جمع‌آوری داده‌ها، شرکت‌ها می‌توانند از آن‌ها برای بررسی KPIهای مختلف استفاده کنند.

بهترین نرم افزار CRM فارسی
شرکت فالنیک ارائه دهنده نرم‌افزار کامل و جامع CRM برای شرکت‌هاست.
پیشنهاد مطالعه

به طور کلی مهم‌ترین اجزای یک CRM تحلیلی عبارتند از:

  • انبار داده‌ها
  • داده‌کاوی
  • ابزارهای OLAP
  • و …

انبار داده در CRM تحلیلی

انبار داده، نوعی پایگاه داده است که در این نوع از ابزارهای CRM وجود دارد. این بخش یکی از موثرترین سیستم‌ها برای تحلیلگران است؛ زیرا از آن می‌توانند برای جمع‌آوری، ادغام و آماده‌سازی داده‌های مشتری برای تجزیه و تحلیل، استفاده کنند.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار CRM مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crm مایکروسافتتماس تلفنی

در ک انبار داده، اطلاعات فعلی و قبلی در یک مکان واحد ذخیره می‌شوند؛ به همین دلیل کارهایی مثل استخراج، تجزیه و تحلیل داده‌ها از طریق آن آسان‌تر انجام می‌شود.

داده‌کاوی

بعد از ایجاد انبار داده‌ها باید الگوها را پیدا کرد. در بخش داده‌کاوی، در میان انبوهی از اطلاعات ثبت شده، CRM تحلیلی، الگوها و روندهای مشخص را تعیین می‌کند.

پیشنهاد مطالعه
مدیریت ارتباط با مشتریان تحلیلی
برای ارتباط بهتر با مشتریان و پیش‌بینی نیازهای آن‌ها، CRM تحلیلی یکی از بهترین ابزارها است.

CRM تحلیلی از تکنیک داده‌کاوی برای ردیابی اطلاعات و روند داده‌های مربوط به علاقه مشتری استفاده می‌کنند. این روندها به بخش فروش، تصویر بهتری از چرخه عمر مشتری ارائه می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه

ابزارهای OLAP

سومین بخش از این نوع CRM، ابزارهای پردازش تحلیلی آنلاین (OLAP) است. این ابزارها اطلاعات موجود در انبار داده را به صورت چندگانه و چند بعدی، ارزیابی می‌کنند.

ابزارهای OLAP در نرم افزار CRM
با استفاده از ابزارهای OLAP می‌توانید رفتارهای مشتریان را بررسی و پیش‌بینی کنید.

ابزارهای OLAP در واقع همان چیزی است که فرضیه‌هایی که از اطلاعات جمع‌اوری شده به دست آمده را تایید با رد می‌کند. این ابزارها به کسب‌وکار شما ایده بهتری در مورد فرصت‌های فروش جدید، برنامه‌های بازاریابی هدفمند و انجام خدمات پس‌از فروش و … می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه

به طور کلی CRM تحلیلی برای کسب‌وکارهایی که به دنبال استفاده از داده‌ها برای شناخت بهتر از مشتریان خود هستند، بسیار کاربردی است.

مزایای استفاده از مدیریت ارتباط با مشتریان تحلیلی چیست؟

استفاده از CRM تحلیلی برای شرکت‌ها، مزیت‌های زیادی دارد. شرکت‌ها می‌توانند با استفاد از اطلاعات بدست امده از آن، هزینه‌های بازاریابی و برنامه‌های وفادارسازی مشتری را بدون تغییری در عملکرد، کاهش دهند.

به طور کلی CRM تحلیلی برای کسب‌وکارهایی که به دنبال استفاده از داده‌ها برای شناخت بهتر از مشتریان خود هستند، بسیار کاربردی است.

از جمله مهم‌ترین مزایای مدیریت ارتباط با مشتریان تحلیلی برای شرکت‌های مختلف باید به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بالارفتن نرخ جذب در بازاریابی تلفنی
  2. تجزیه و تحلیل بهتر بازار قبل از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی
  3. افزایش نرخ وفاداری و رضایت مشتریان
  4. پیش‌بینی و برنامه‌ریزی دقیق‌تر مالی
  5. پیشنهاد اقدامات مختلف براساس داده که به واقعیت نزدیک‌تر است
  6. پیش‌بینی کردن رفتار مشتری در آینده، قدرت خرید و نیازهای او
  7. در ک بهتر نیازهای مشتری و افزایش فروش
  8. ارائه محصولات مناسب به هر مشتری با توجه به سلایق و نیازهای او
  9. بالا رفتن آمار فروش محصولات

با توجه به مزیت‌های CRM تحلیلی، استفاده از این نرم‌افزار برای همه شرکت‌ها در هر ابعاد با هر تعداد مشتری ضروری است. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های کسب‌وکار خود را براساس داده‌های واقعی‌تر تعیین کنید؛ البته باید بدانید که نوع نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنید راه‌حل‌هایی ارائه دهد که در آن‌ها، نوع محصول، شرایط بازار، شرایط مشتری و همه این‌ها در نظر گرفته شود.

پیشنهاد مطالعه
مزیت‌های استفاده از CRM تحلیلی
استفاده از داده‌های نرم‌افزار CRM تحلیلی برای شرکت‌ها مزایای زیادی دارد.
پیشنهاد مطالعه

شرکت فالنیک، یکی از سه نرم‌افزار برتر این حوزه که تحلیلی است را فارسی‌سازی کرده است؛ چون این نرم‌افزار، محصول شرکت مایکروسافت است با ابزارهای گزارش‌گیری قوی مثل Microsoft Power BI و SQL Server Reporting Services (SSRS) قابل یکپارچه شدن است. با توجه به این موضوعات، شما می‌توانید در کنار  ابزارهای OLAP به راحتی از  Power BI و SSRS هم استفاده کنید و یک پایگاه داده قوی داشته باشید. داده‌های حاصل از این نرم‌افزار ها به شما کمک می‌کند تا حجم فروش خود را افزایش و کسب‌وکار خود را رونق دهید. برای مشاوره و خرید CRM مایکروسافت می‌توانید با کارشناسان با در اراتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا