به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

مثالی کاربردی از کار با نرم افزار Microsoft CRM

کار با نرم فزار microsoft crm

فرض کنید کارشناس فروش شرکتی هستید که روزانه برای انجام امور خود، نیاز به ابزاری قدرتمند دارید تا بتونید کارهایتان را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و از کار‌کردن لذت ببرید. در ادامه، با ذکر یک مثال، مزیت‌های خرید crm مایکروسافت را با هم مرور می‌کنیم. برای مشاوره، دریافت دمو و کاتالوگ رایگان در این صفحه سفارشتان را ثبت کنید یا با شماره 02154591983 تماس بگیرید.

1- وظایف روزانه خود را مدیرت کنید:

می‌توانید فعالیت‌های باز را که تاریخ سررسید آنها امروز است و یا آنهایی که انجامشان به تعویق افتاده‌است را مشاهده کنید و آنها را براساس اولویت مرتب و شروع به انجامشان کنید. بنابر نیاز خود، آنها را تکمیل یا لغو کنید، یا به فرد دیگری ارجاع دهید یا حتی برای پیگیری بعدی خود برنامه ریزی کنید.

با CRM فروش‌تان را 300% افزایش دهید!
نرم‌افزار CRM مایکروسافت کمک می‌کند رابطه خود و مشتریان‌تان را بهتر کرده و فروش‌تان را سه برابر کنید! برای مشاوره، دریافت دموی رایگان یا خرید CRM کلیک کنید.
اطلاعات بیشترمشاوره تلفنی

اینگونه می‌توانید کارهای خود را براساس اولویت انجام دهید و از فراموش شدن انجام فعالیت‌ها، جلوگیری کنید.

2- فرصت‌های باز فروش خود را پیگیری کنید:

در نرم افزار CRM خود می‌توانید به‌راحتی لیست فرصت‌های باز را که در تاریخ‌های مختلف ایجاد کرده‌اید و هنوز به نتیجه نرسیده‌اند را به همراه پیگیری‌هایی که تا به اکنون در خصوص آنها نجام داده‌اید مشاهده کنید.

اینگونه از پیگیری تمامی فرصت‌های خود اطمینان دارید و میزان فروش از‌دست‌رفته را کاهش می‌دهید.

3- مراحل فروش خود را ثبت کنید:

فرض کنید برای پیگیری یک فرصت با او تماس گرفته‌اید و مشتری از شما درخواست قیمت کرده‌است؛ شما می‌توانید به‌راحتی محصولات مدنظر او را به همراه قیمت ثبت شده در لیست قیمت وارد کنید و یا آن قیمت را تغییر دهید. حتی هنگام ثبت یک محصول در پیشنهاد قیمت (Quote)، پیشنهاد محصولات دیگری که می‌توانید به مشتری معرفی کنید را نیز به‌راحتی و سرعت ببینید و فروشتان را افزایش دهید. سپس با فرمت دلخواه خود، آن‌ را برای مشتری بفرستید و پرینت بگیرید.

اگر مشتری درخواست تغییر در قیمت و یا تعداد دارد، آن را ویرایش (Revise) کنید و تاریخچه تغییرات را نیز ببینید.

بعد از آن در صورت تایید مشتری، با یک کلیک، پیشنهاد قیمت خود را به سفارش تبدیل کنید تا همه اطلاعات موجود در آن به سفارش منتقل شود.

پس از انجام امور مالی، مجدد با یک کلیک، سفارش را فاکتور تبدیل کنید.

اگر فرایند فروش شما، مراحل اضافه‌تری نسبت به آنچه گفته شد دارد، نگران نباشید؛ می‌توان از طریق امکاناتی که  نرم‌افزار CRM Microsoft به شما می‌دهد، فرایند خود را در آن بسازید.

4- میزان رسیدن به اهداف خود را رصد کنید:

یکی از نکات جالبی که برای کارشناسان فروش اهمیت دارد، این است که بتوانند در هر روز میزان اثر‌بخشی فعالیت‌هایی که در طول روز انجام داده‌اند را ببینند. با CRM مایکروسافت، این کار به راحتی انجام می شود.

5- با استفاده از گزارشات و اطلاعات موجود، مشتریان خود را تحلیل کنید:

زمانی که یک مشتری با شما تماس می‌گیرد، اگر جزو مشتریان فعلی شرکت باشد، مشخصات او در پنجره‌ای روی صفحه شما نمایش داده می‌شود، می‌توانید با باز کردن صفحه اطلاعات مربوط به او، خلاصه خریدها، درخواست‌ها، فعالیت‌های باز و یا تکمیل شده‌ای که در ارتباط با او بوده‌اند و همچنین روند خرید ماهانه یا نرخ تبدیل پیش‌فاکتور به فاکتور و… را به صورت منسجم و یکجا مشاهده کنید.

این ویژگی به شما کمک می‌کند تا رفتار مشتری خود را در کوتاه‌ترین زمان تحلیل کنید.

6- اگر برای فردا می‌خواهید به مرخصی بروید، آن را در نرم افزار CRM خود ثبت کنید تا تاییدیه‌ها در اثر اجرای گردش کار به‌صورت اتوماتیک گرفته شود:

بله درست متوجه شدید؛ نرم افزار CRM مایکروسافت، نه تنها به فروش، بلکه به اتوماسیون اداری شما نیز کمک می‌کند. با ثبت یک فرم مرخصی، گردش کار طراحی شده به جریان می‌افتد و از افراد لازم تاییدیه گرفته می‌شود و نتیجه به فرد متقاضی اطلاع داده می‌شود.

با این وجود کاغذ‌بازی‌ها حذف شده و می‌توان برای محاسبه حقوق از آن گزارش گرفت و استفاده کرد.

7- در خصوص رقبای خود در بانک اطلاعاتی Micosoft CRM خود جستجو کنید و به‌سرعت آنها را بشناسید:

شاید بارها و بارها این مورد را تجربه کرده باشید، زمانی که یک محصول را به مشتریان خود معرفی می‌کنید، به شما می‌گویند آن محصول را از یکی از رقبای شما تهیه کرده‌اند. اگر شما شناخت صحیحی از رقیب خود نداشته باشید، ممکن است آن فرصت را از دست بدهید و نتوانید مشتری را برای خرید محصول خود قانع کنید و یا لازم باشد زمان زیادی برای شناخت رقیب و تحلیل آن صرف کنید. اما نرم‌افزار CRM به شما این امکان را می‌دهد تا بتواند هر اطلاعی که از رقیبان خود به‌دست می‌آورید ثبت کنید تا به یک پایگاه منسجمی برسید. در این صورت با شنیدن اسم رقیب و یک جستجوی ساده در نرم افزار، به‌سرعت نقاط ضعف و قوت آنها را متوجه می‌شوید و می‌توانید مشتری خود را قانع کنید.

اینگونه نرخ تبدیلتان افزایش می‌یابد.

موارد ذکر شده بخشی از قابلیت‌های جذاب نرم افزر مایکروسافت سی آر ام است که به شما کمک می‌کند تا رضایت مشتریان خود را جلب کنید و فروش خود را افزایش دهید و در پایان ساعت کاری به نتیجه کاری خود افتخار کنید.

با CRM فروش‌تان را 300% افزایش دهید!
نرم‌افزار CRM مایکروسافت کمک می‌کند رابطه خود و مشتریان‌تان را بهتر کرده و فروش‌تان را سه برابر کنید! برای مشاوره، دریافت دموی رایگان یا خرید CRM کلیک کنید.
اطلاعات بیشترمشاوره تلفنی
5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫8 دیدگاه ها

  1. آیا در ماکروسافت crm امکان mention کردن در رابطه با مشتری با یک فرد دیگر در سازمان وجود دارد؟

    1. باسلام
      دوست عزیز، بله در مایکروسافت CRM، اصلاحاتی با عنوان connection و relation وجود دارد.

  2. با سلام آیا داخل نرم افزار CRM Microsoft امکان هدف گذاری و اینکه دید چقدر به هدفت رسیدی وجود داره؟

    1. سلام بله شما از طریق موجودیت های goal و goal metric میتوانید هدف گذاری کنید و میزان استحصال را ببینید.

  3. سلام. توی سی آر ام مایکروسافت چه جوری میشه رسیدن به اهداف رو بررسی کرد؟ باید کدنویسی بشه؟

    1. با سلام

      در مایکروسافت سی آر ام از نسخه 2015 به بعد دو موجودیت به نام های Goal و Goal Metrics اضافه شده است که با استفاده از این دو موجودیت خیلی راحت میتونید روی موجودیتهایی مانند فاکتور و پیش فاکتور و … هدف تعیین کنید و در هر زمان میزان دستیابی به هدف رو بررسی کنید

دکمه بازگشت به بالا