به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

مقایسه CRM مایکروسافت با monday

مقایسه CRM مایکروسافت با monday

آیا به‌دنبال راه‌حل کاملی برای مدیریت روابط مشتریان خود هستید؟ آیا در انتخاب بین Microsoft CRM و Monday.com مردد هستید؟ پس در اینصورت ادامه این مقاله فالنیک را از دست ندهید؛ زیرا قصد داریم در این مطلب به مقایسه CRM مایکروسافت با Monday از نظر 12 ویژگی بپردازیم.

هر دوی این crmها  ابزاری بسیار قدرتمند برای سازماندهی و بهینه‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار شما هستند؛ اما بسته به مدل کسب‌وکار، چالش‌ها، بودجه و نیاز کسب‌وکار ممکن است یکی بهتر باشد. پس در این مقاله، به عنوان یک فروشنده و کارشناس فنی، به بررسی دقیق این دو پلتفرم می‌پردازیم و مزایا و معایب هرکدام را برای انتخاب هوشمندانه‌ بیان می‌کنیم. زیرا انتخاب CRM مناسب می‌تواند تأثیر مستقیم بر موفقیت کسب‌وکار شما داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار  CRM ماکروسافت و Monday.com و دریافت مشاوره و دموی رایگان می‌توانید از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8:30 الی 17:30 با شماره 0218363 تماس بگیرید.

مقایسه CRM مایکروسافت با monday  از 12 جنبه

Microsoft CRM و monday.com هر دو ابزار قدرتمندی برای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) هستند، اما با ویژگی‌ها، تمرکز و مخاطب هدف متفاوتی طراحی شده‌اند. در ادامه مقایسه CRM مایکروسافت باmonday  تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو پلتفرم را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم تا به شما در انتخاب بهترین گزینه برای کسب‌وکارتان کمک کنیم.

1-      تعریف مایکروسافت crm و Monday.com

Microsoft Dynamics CRM

مایکروسافت crm یکی از قدیمی‌ترین ارائه‌دهنگان نرم افزار crm در جهان است. این نرم‌افزار از زبان‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند و در سراسر جهان در شرکت‌های متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. Crm شرکت مایکروسافت هم به شکل نصبی و هم بر پایه ابر به کاربران عرضه می‌شود؛ در نتیجه شرکت‌های مختلف بسته به نیاز و زیرساخت‌های خود می‌توانند از آن استفاده کنند. شرکت‌ها با هر اندازه‌ای می‌توانند از مزایای اتوماسیون‌سازی، انعطاف پذیری، توسعه پذیری و … این نرم‌افزار بهره‌مند شوند.

Monday.com

monday یک crm آنلاین بسیار منعطف با داشبوردهای بصری زیبا است که به تیم‌ شما اجازه می‌دهد تا کارهای خود را به بهترین شکل سازماندهی، برنامه‌ریزی و مدیریت کنید. این crm رابط کاربری ساده و جذابی دارد و به شما اجازه می‌دهد همه وظایف ساده و پیچیده‌تان را به‌راحتی مدیریت کنید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید فرم‌های سفارشی ایجاد کنید، وظایف را به اعضای تیم ارجاع دهید، پیشرفت پروژه‌ها را پیگیری و با همکاران سایر واحدها ارتباط برقرار کنید. این پلتفرم همچنین دارای قابلیت‌های قدرتمندی برای همکاری، اتوماسیون فرآیندها و یکپارچه‌سازی با سایر ابزارها است.

2-      Crm مایکروسافت و Monday برای چه شرکت‌هایی مناسب هستند؟

داینامیکس crm بیشتر برای شرکت‌های بزرگ و متوسط که به یک پلتفرم CRM جامع و قدرتمند با قابلیت‌های پیشرفته نیاز دارند، مناسب است؛ ولی monday.com برای استارت‌آپ‌ها، تیم‌های کوچک و متوسط و شرکت‌هایی که به ابزارهای بصری برای مدیریت پروژه‌ها نیاز دارند، مناسب است.

استفاده از Monday در شرکت‌های تازه تاسیس
پس اگر شرکت تازه تاسیس دارید یا حداقل برای چندسال آینده قصد توسعه کسب‌وکارتان را ندارید بهتر است Monday را انتخاب کنید.

3-      مقایسه CRM مایکروسافت با monday  از نظر رابط کاربری

دومین مورد مقایسه CRM مایکروسافت باmonday به رابط کاربری اختصاص دارد. در این ویژگی ماکروسافت به‌دلیل امکانات بیشتر نسبت به Monday رابط کاربری پیچیده‌تری دارند و زمان یادگیری آن هم مقداری بیشتر است. اما Monday بسیار بصری و کاربرپسند بوده و در عرض چند ساعت قابل یادگیری است.

4-      مقایسه CRM مایکروسافت با monday  در یکپارچه سازی

از نظر یکپارچه سازی Microsoft CRM فوق‌العاده است و به‌راحتی با سایر محصولات مایکروسافت و نرم‌افزارهای شخص ثالث یکپارچه می‌شود. این یکپارچه‌سازی به این امکان را می‌دهد که هر نرم‌افزاری که api استانداردی دارد را به آن متصل کنید و همه اطلاعات‌تان را در یک پایگاه داده جمع کنید. monday.com نیز با ابزارها و برنامه‌های کاربردی مثل Google Workspace، Slack و Zapier، یکپارچه می‌شود؛ اما نسبت به مایکروسافت ضعیف‌تر است.

5-      مقایسه CRM مایکروسافت با monday  از نظر نوع استقرار

چهارمین ویژگی در مقایسه CRM مایکروسافت باmonday  نوع استقرار نرم‌افزار است. مایکروسافت امکان استقرار به شکل محلی (نصبی)، ابری و ترکیبی (هیبریدی) را دارد. این تنوه به کسب‌وکار شما این امکان را می‌دهد که با توجه به هزینه، نوع دسترسی، زیر ساخت‌ها و … مدل مدنظر خود را انتخاب کنید. در monday.com استقرار به شکل ابری است.

6-      فرق CRM مایکروسافت با monday  در سفارشی سازی

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده مایکروسافت crm قابلیت سفارشی‌سازی بالای آن است. در این نرم‌افزار می‌توانید انواع فرم‌ها، داشبوردها، گزارش‌ها، فعالیت‌ها و … را بسته به نیاز کسب‌وکار و باتوجه به فرآیندهایتان سفارشی کنید. حتی می‌توانید در صورت نیاز فرم‌های جدید ایجاد کنید. خوشبختانه monday نیز امکان سفارشی‌سازی بالایی دارد؛ اما برای سفارشی کردن باید از فروشنده درخواست کنید.

تعریف روال‌های کاری در مایکروسافت crm
با آموزش روال کار با مایکروسافت می‌توانید تغییرات و سفارشی‌سازی داشبوردها را خودتان انجام دهید.

7-      مقایسه CRM مایکروسافت با monday  در پیگیری مشتری

برای پیگیری مشتریان مایکروسافت crm ماژول‌ها و ابزارهای قدرتمندی را ارائه می‌کند. این ابزارها برای باشگاه مشتریان، نظرسنجی مشتریان، مدیریت سرنخ‌ها، پیگیری فرصت‌های تجاری، پیگیری واریز وجه و … بسیار کاربرد دارند. نرم‌افزار Monday نیز امکان پیگیری تعاملات با مشتری را دارد، اما تمرکز اصلی‌اش بر مدیریت وظایف و پروژه‌ها است.

8-      تفاوت CRM مایکروسافت با monday  از نظر خدمات مشتریان

هفتمین مورد در مقایسه CRM مایکروسافت باmonday  ، نحوه خدمات به مشتریان است. در مایکروسافت ماژول‌های مخصوص برای خدمات مشتریان وجود دارد. به کمک این ماژول‌ها و امکانات می‌توانید خدمات شخصی‌سازی شده را به مشتریان‌تان ارائه دهید. در نسخه‌های اخیر حتی مایکروسافت از هوش مصنوعی هم برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان استفاده کرده‌است. اما monday.com نسبت به مایکروسافت قابلیت‌های بسیار محدودتری را برای خدمات به مشتریان ارائه می‌کند؛ در واقع تمرکز آن روی مدیریت داخلی تعاملات با مشتری استفاده می‌شود.

9-      مقایسه CRM مایکروسافت با monday  در امنیت نرم افزار

از نظر امنیت نرم‌افزار و اطلاعات باید بگوییم خوشبختانه هر دو پلتفرم امنیت خوبی دارند؛ اما سطح امنیت Microsoft Dynamics CRM به دلیل ماهیت سازمانی آن بالاتر است.

مقایسه crm ابری و نصبی
اگر زیرساخت‌ فنی (سرور و تجهیزات) ندارید بهتر است از نسخه‌های ابری crm مایکروسافت یا Monday استفاده کنید.

10-  فرق CRM مایکروسافت با monday  از نظر پشتیبانی

اگر پشتیبانی یکی از ملاک‌های انتخاب شماست باید بگوییم هر دو نرم افزار SugarCRM و مایکروسافت CRM گزینه‌های مختلف پشتیبانی مثل تلفن، ایمیل، چت و پشتیبانی وب را ارائه می‌دهند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید برای دریافت خدمات پشتیبانی در مایکروسافت crm پکیج‌های مختلفی چون نفر ساعتی، ماهانه، فصلی و سالانه را انتخاب کنید.

11-  مقایسه CRM مایکروسافت با monday در پیاده‌سازی

پیاده‌سازی Microsoft Dynamics CRM به‌دلیل پیچیدگی آن ممکن است زمان‌بر باشد و تخصص بیشتری را نیاز دارد؛ اما Monday  به‌دلیل رابط کاربری ساده و قابلیت‌های خودکارسازی و استقرار ابری اغلب سریع‌تر و آسان‌تر است. حتی در بسیاری از مواقع از راه دور و اینترنتی هم قابل انجام است.

12-  تفاوت CRM مایکروسافت با monday از نظر قیمت

آخرین مورد در مقایسه CRM مایکروسافت باmonday  قیمت است. اگر برای شرکت شما هم قیمت حرف اول را می‌زند باید بگوییم، قیمت‌گذاری هر دو پلتفرم به عوامل مختلفی مانند تعداد کاربران، ویژگی‌های مورد استفاده و نوع استقرار بستگی دارد. اما باتوجه به نوع پیاده‌سازی، امکانات بیشتر، توسعه پذیری بالا و … Microsoft Dynamics CRM قیمت بیشتری نسبت به monday.com دارد.

مقایسه دو crm مایکروسافت و monday
قیمت هر نرم‌افزار بسته به قابلیت‌های موردنیاز، تعداد کاربران و … تغییر می‌کند.

جدول مقایسه CRM مایکروسافت با monday  

در این قسمت همه نکات اعلام شده درباره دو نرم‌افزار و را به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم.

ویژگیMicrosoft Dynamics CRMmonday.com
بازار هدفشرکت‌های بزرگ و متوسط سازمان‌های با ساختار پیچیدهشرکت‌های کوچک و متوسط  استارت‌آپ‌ها  شرکت‌های نوپا
نحوه استقرارابری (SaaS)، محلی (On-Premise)، ترکیبیاغلب ابری (SaaS)
یکپارچه‌سازییکپارچگی گسترده با محصولات مایکروسافت (Office 365، Azure) و سایر نرم‌افزارهای شخص ثالثیکپارچگی با طیف وسیعی از ابزارها و برنامه‌های کاربردی، از جمله Google Workspace، Slack و Zapier
پیاده‌سازیپیچیده‌تر و زمان‌برتر نیازمند تخصص بیشترساده‌تر و سریع‌تر
پشتیبانیپکیج‌های مختلف پشتیبانی تلفنی، حضوری، ایمیلی، چت      پکیج‌های مختلف پشتیبانی تلفنی، حضوری، ایمیلی، چت           
امنیتاقدامات امنیتی قوی، مناسب برای سازمان‌های با الزامات امنیتی بالااقدامات امنیتی قوی، اما ممکن است برای سازمان‌های بسیار بزرگ و حساس به امنیت، نیازمند پیکربندی‌های اضافی باشد.
قیمتقیمت بالا با توجه به ویژگی‌های مختلفمقرون‌به‌صرفه‌تر، با مدل‌های قیمت‌گذاری متنوع

مقایسه CRM مایکروسافت با monday  در یک نگاه

در این مطلب با تفاوت‌های CRM مایکروسافت با monday  آشنا شدیم و دیدیم هر دو نرم‌افزار، ابزارهایی برای مدیریت تیم ارائه می‌دهند که کار با آنها بسیار ساده است. این پلتفرم‌ها با ویژگی‌های متنوع می‌توانند نیازهای مختلف کسب‌وکار شما را برآورده کنند. اما هرکدام ویژگی منحصربفردی دارند که ممکن‌است برای سازمانی ضروری یا بی‌اهمیت باشد؛ پس باید ابتدا ویژگی‌های آنها را بشناسید، سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید.  

شرکت فالنیک بیش از 14 سال است که CRM مایکروسافت را بومی سازی کرده و می‌فروشد. برای اطلاعات بیشتر درباره کاربرد این نرم‌افزارها و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 0218363 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا