به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اخبار

اچ پی رهبر بازار سرورهای ماژولار در دنیا

سرورهای ماژولار

گارتنر (Gartner)؛ شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی است، که در زمینه ارائه خدمات برون‌سپاری، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. این شرکت با داشتن گروه‌های تخصصی تحقیقات بازار در سراسر دنیا به بررسی و تحلیل بازارها می‌پردازد. مقاله زیر نسخه به‌روزرسانی شده مقاله قبلی گارتنر است که در سال 2013 منتشر شده بود. در این مقاله عرضه کنندگان سرورهای ماژولار در دنیا مورد بررسی قرار گرفته‌اند. طی بررسی انجام شده، بر اساس معیارهای مورد سنجش،اچ پی به عنوان برترین عرضه کننده سرورهای ماژولار دنیا، رهبری این بازار را در دست دارد.

سرورهای ماژولار بازاری ترکیبی ایجاد می‌کنند که در آن، بازار سنتی سرورهای Blade با سرورهای مولتی نود (Multinode) تداخل پیدا می‎‌کنند. مدیران دیتا سنترها با استفاده از این جدول چهار بخشی می‌توانند عرضه کنندگان مختلف و محصولات آنها را ارزیابی کنند. ما در این مقاله تنها به بررسی رهبران بازار می پردازیم:

سرورهای ماژولار

توانمندی ها و ضعف های عرضه کنندگان

اچ پی: سبد محصولی سرورهای ماژولار اچ پی واقعاً گسترده است و بر نیازمندی‌ها و موارد استفاده مختلفی در بازار تمرکز دارد. خط محصولی سیستم های Blade کلاس C بی چون و چرا مورد تایید است. علاوه بر این، اچ پی رهبری بازار Blade سرورها را در بسیاری از کشورها دارد.
گستردگی سبد محصولی اچ پی هم می‌تواند نقطه قوت باشد و هم نقطه ضعف؛ اچ پی تقریباً برای هر حجم بارکاری، محصولی دارد اما مصرف کنندگان باید سیستم ایده آل را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کند.

نقاط قوت

اچ پی رهبر سرورهای Blade در دنیاست و در بیشتر کشورهای دنیا این رهبری را در دست دارد. این کمپانی سبد محصولی گسترده‌ای از سرورهای مولتی نود دارد که تمرکز آن بر روی بار کاری‌های بر پایه نود (node-based workloads) است که از حداکثر توان گسترده شدن بهره می‌برد. از طرف دیگر اچ پی دارای دانش بازار خوبی است.

نقاط ضعف

اچ پی باید نشان دهد که ادامه سرمایه گذاری روی Blade سرورهای کلاس C، کمک می‌کند که در بخش‌های بکر بازار نسبت به رقبایی همچون Cisco و Lenovo رقابتی باقی میماند.
با توجه به گستردگی سبد محصولی، اصرار اچ پی و شرکای تجاری آن برای اینکه محصولات را در ارتباط با یکدیگر در بازار جایگاه یابی کنند باعث می شود که مدیران دیتا سنترها (کسانی که برای انتخاب محصول مناسب نیاز به راهنمایی دارند) دچار سردرگمی شوند.
سرورهای تخصصی تر HP مثل Moonshot و Superdom X به بازار محدودی توجه دارند که چندان آزمایش شده نیست و برای ارزیابی موارد استفاده و مراجع تقاضا نیاز به مشتریان آتی دارد.

Dell: به واسطه سبد محصولی گسترده و کانال های توزیع غیرمستقیم جهانی خود رقیب قدرتمندی در بازار سرورها شده است. Dell مرحله گذار از یک بازیگر بزرگ به یک عرضه کننده سیستم های یکپارچه را کامل کرده است.
به هرحال در سال های اخیر، Dell سهم بازار سرورهای Blade را از دست داده است، علیرغم سرمایه گذاری جدیدی که روی سری M انجام داده نیاز دارد که تکنولوژی جدید FX را جایگاه یابی کند که بطور بالقوه با جایگاه سری M همپوشانی دارد.

خرید سرور با بهترین قیمت و گارانتی طلایی فالنیک
فالنیک با دارا بودن سبد کاملی از سرورهای اچ پی و تنها دارنده گارانتی رسمی و معتبر سرور اچ پی در ایران، خرید سرور را با گارانتی طلایی، سرویس دوره ای و مشاوره خرید رایگان ارائه می‌کند. شماره تماس مشاوره و اطلاع از قیمت سرور: 02154591914
خرید سرور

نقاط قوت

Dell دومین عرضه کننده سرورهای X86 در جهان است و شبکه گسترده ای از شرکای تجاری در سراسر جهان دارد.
Dell سبد محصولی گسترده ای در سرورهای ماژولار دارد.
داشتن شرکای تجاری و یا مالکیت شرکتهای دیگر، Dell را در بخش شبکه، استوریج و امنیت قدرتمند کرده است و از طرفی ارتباطی قوی با Microsoft و Red Hat دارد.
Dell به واسطه سیستم های Power Edge FX2 و تجربه صنعتی گروه راهکارهای دیتا سنتر خود، جلودار سرورهای Web Scale IT است.

نقاط ضعف

Dell دورنمایی واضح و عمومی برای یکپارچه سازی محصولات متعدد خود ندارد و سرمایه گذاری روی ابزارهای مدیریتی ناسازگار آن برای کمپانی هزینه زیادی داشته است.
Dell درحال سرمایه گذاری روی مهارتهای یکپارچه سازی راهکارها و سیستم های IT شرکتهای بزرگ به وسیله سبد محصولی راهکارهای مهندسی شده خود است، اما هنوز فاقد شناخت بازار است.
قابلیتهای مشاوره ای فروش و پشتیبانی Dell همچنان پایین است علیرغم تمرکز فزاینده Dell برای بهبود شایستگی خود در این حوزه.
تغییر Dell به یک شرکت خصوصی، استراتژی ها و نتایج آتی آن را مبهم تر می کند و باعث می شود که برای مشتریان ارزیابی سلامت کمپانی و استراتژی های شخصی آن سخت تر شود. با کاهش امنیت و اعتماد بازار، استراتژی Dell نیز به احتمال زیاد در یک یا چند جنبه تغییر خواهد کرد.

Lenovo: در اکتبر سال 2014، لنوو سبد محصولی کامل سرورهای X86 و سوییچ های شبکه کمپانی IBM را خرید. این تغییرات توسط لنوو، دوره 18 ماهه ای از عدم قطعیت را برای تجارت سرورهای X86 به وجود آورد. سرورهای X86 خریداری شده به همراه ThinkServerهای موجود لنوو، سبد محصولی بسیار گسترده ای از سرورهای ماژولار را برای لنوو ایجاد کرد. از آنجایی که IBM همچنان مالکیت بخش استوریج را داراست، لنوو نیز همچون Cisco مجبور است با تامین کننده سومی همکاری داشته باشد تا بتواند یک سیستم یکپارچه را به بازار عرضه کند. لنوو VMware را به عنوان شریک جدید معرفی کرد و مالکیت خود در EMC را تقویت کرد. ترکیب سبد محصولی کامل، تخصص پرسنل و کانالهای توزیع گرفته شده از IBM به همراه زنجیره توزیع قوی عرضه کننده در آسیا و اقیانوسیه باید لنوو را به یک قدرت جهانی تبدیل کند.

نقاط قوت

لنوو سبد محصولی بسیار گسترده ای از محصولات با پایه قوی را در بسیاری از کشورها داراست.برندهای Pure S ystems ، Flex Systems ، Next Sca le کمک کردند تا لنوو به عنوان یک برند نوآور در بازار سرورهای ماژولار جایگاه پیدا کند. لنوو توانست ارتباطی قوی با عرضه کنندگانی همچون EMC برقرار کند و همچنین ارتباط خود با IBM ادامه دهد.

نقاط ضعف

لنوو باید ثابت کند که می تواند کارکنان و کانالهای توزیع سراسر دنیا که با مالکیت IBM به دست آورده است را نگه دارد. با توجه به اینکه رقبای عرضه کننده سرورهای X86 سعی در جذب این افراد دارند.
درحالی که همه انتطار دارند که لنوو عرضه کننده ای بزرگ در بازار سرورهای X86 ارزان قیمت باشد، او بایستی در طول زمان اثبات کند که شایستگی که IBM در بازار سرورهای گران قیمت دارد تمام نشده است.
لنوو بایستی طوری عمل کند تا نشان دهد که سرمایه گذاری قبلی IBM در زمینه مهندسی و نوآوری محصولات، تحت مالکیت جدید ضربه نمی خورند.

معیار های ارزیابی


قدرت اجرا

گارتنر عرضه کنندگان را به لحاظ کیفیت و کارایی فرآیندها، سیستم ها و روش ایی مورد تحلیل قرار می دهد که به عرضه کنندگان محصولات IT کمک می کند تا رقابتی، موثر و کارا باشند و تاثیر مثبتی بر درآمد، شهرت و ماندگاری آنها دارد. لذا، عرضه کنندگان براساس توانمندی و موفقیتشان در سرمایه گذاری روی اهدافشان قضاوت می شوند:

سرورهای ماژولار

جامعیت اهداف

گارتنر عرضه کنندگان را به لحاظ توانایی آنها در تحلیل جهت فعلی و آتی بازار، نوآوری، نیازهای مشتریان و نیروهای رقابتی و چگونگی برنامه آتی آنها مورد تحلیل و ارزیابی قرار می دهد. لذا عرضه کنندگان براساس درک آنها از اینکه نیروهای بازار چگونه می توانند برای خلق فرصت به کار گرفته شوند، امتیاز دهی می شوند.

سرورهای ماژولار

منبع: gartner.com

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا