به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
کارتریج و مواد مصرفی

5 مشکل رایج کارتریج + ترفندهای رفع مشکل کارتریج

مشکلات رایج کارتریج

یادداشت ویراستار: این مطلب در مهر 1401 توسط کارشناسان کارتریج فالنیک، بررسی و تایید شده است.

کارتریج پرینتر می‌تواند بر اثر استفاده نادرست یا فرسودگی، دچار مشکلاتی شود که خود را در زمان چاپ، نشان می‌دهد. با توجه به نوع خرابی، می‌توانید به رفع مشکل کارتریج بپردازید. گاهی با شارژ کارتریج مشکل برطرف می‌شود اما گاهی مشکل پیچیده‌تر است و باید برای رفع مشکل از کارشناس تعمیر پرینتر کمک بگیرید یا حتی ممکن است مشکل کارتریج قابل حل نباشد و مجبور شوید برای خرید کارتریج اقدام کنید. به همین دلیل، در این مطلب از فالنیک، قصد داریم مشکلات رایج کارتریج و راه حل‌ رفع آنها را به شما آموزش دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با مشکلات رایج کارتریج

در صورتی‌که کارتریج دچار مشکل شود، کیفیت چاپ پایین می‌آید یا حتی ممکن است چاپگر، پرینت نگیرد. برای مثال، ممکن است نقاط پراکنده‌ای روی صفحه‌ی چاپی درج شود، یا خطوط عمودی روی صفحه بیافتد. در این صورت، می‌فهمیم که کارتریج مشکل دارد و باید برای رفع مشکل کارتریج باید اقدامات لازم را انجام دهید.

شارژ کارتریج در فالنیک
بهترین قیمت شارژ کارتریج پرینتر را با بهترین کیفیت آن از ما بخواهید. قیمت 25 بار شارژ کارتریج در فالنیک معادل یک بار خریدن کارتریج است. این کیفیت را مقایسه کنید.
شارژ کارتریج

خراب شدن درام کارتریج

خراب شدن درام، از مشکلات رایج کارتریج‌های تونری است که خود را به شکل‌های مختلفی در زمان چاپ، نشان می‌دهد. اگر علائم زیر را دیدید، به احتمال زیاد، درام کارتریج دچار خرابی شده است:

  • خطوط عمودی در چاپ:

این به معنای وجود خراشیدگی روی سطح درام است. ممکن است درام کارتریج، با برخورد به یک جسم خارجی، دچار خراش شده باشد.

  • وجود نقاط پراکنده در چاپ:

این مشکل نیز به علت وجود چند نقطه آسیب‌دیده روی درام، پیش می‌آید. در این صورت، برای رفع مشکل کارتریج، می‌توانید با یک دستمال لطیف، سطح درام را از وجود تونرهای خشک‌شده‌ی احتمالی، پاک کنید تا درام تمیز شود.

  • وجود لکه‌های تونر در چاپ:

ممکن است درام در معرض نور شدید قرار گرفته و دچار آسیب‌دیدگی در چند نقطه شده باشد. دقت کنید که درام به نور واکنش نشان می‌دهد و نباید در معرض نور مستقیم قرار بگیرد.

در صورتی‌که می‌خواهید درباره خراب شدن درام، اطلاعات بیشتری بدست آورید می‌توانید مقاله «علائم خرابی درام کارتریج؛ چرا در هنگام شارژ کارتریج درام هم باید تعویض شود؟» را مطالعه کنید.

خراب شدن درام از مشکلات رایج کارتریج
چاپ خطوط اضافی روی برگه، به معنای خرابی کارتریج پرینتر است.

خراب شدن تیغه بلید

نه تنها درام، که خرابی در سایر قطعات کارتریج نیز از دلایل مشکلات رایج کارتریج است. برای مثال، تیغه بلید که وظیفه‌ جمع کردن تونرهای اضافی مانده روی سطح درام را دارد، در اثر فرسودگی، دچار خرابی می‌شود. در این‌صورت، ممکن است بعد از چاپ، تونرهای اضافی در حاشیه‌ صفحه دیده شود. توجه کنید برای پیشگیری از بیشتر مشکلات رایج کارتریج، بهتر است بعد از چند بار شارژ، کارتریج را تعویض کنید تا از فرسودگی قطعات، جلوگیری شود.

پیشنهاد مطالعه

خراب شدن مگنت رولر

مگنت رولر، یک قطعه آلومینیومی است که تونر را از محفظه تونر، به درام انتقال می‌دهد. اشکال در کار قطعه مگنت رولر، می‌تواند باعث چاپ کم‌رنگ یا وجود فضاهای سفید در چاپ شود.

رفع مشکل کارتریج و قطعات آن
قطعات کارتریج لیزری را نباید در فضای غیراستاندارد، باز کرد.

مشکلات بعد از شارژ کارتریج

از جمله مشکلات رایج کارتریج، مربوط به کارتریج‌هایی می‌شود که تازه شارژ شده‌اند. برای اینکه از مشکلات کارتریج بعد از شارژ، جلوگیری کنید، شارژ کارتریج hp یا دیگر برندها را به مراکز معتبر بسپارید.

بروز خطای Supply 10.1000 در پرینتر

اگر بعد از شارژ کارتریج، با این خطا روبرو می‌شوید، چیپست کارتریج دچار مشکل است. ممکن است چیپست کارتریج بعد از شارژ، تعویض نشده باشد یا به علت ضربه‌ خارجی، چیپست دچار اشکال شده است.

پرینت کم رنگ بعد از شارژ کارتریج

ممکن است بعد از شارژ کارتریج، با این مشکل روبه‌رو شوید. در این صورت، اولین گزینه، کیفیت تونریست که برای شارژ استفاده شده است. دقت کنید که همه‌ی تونرهای موجود در بازار، از یک کیفیت نیستند و در سال‌های اخیر، تونرهای غیراورجینال به دلیل قیمت ارزان‌تر، توسط برخی از کاربران و مراکز تعمیر پرینتر، استفاده می‌شوند. استفاده از تونر غیراورجینال به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. به همین دلیل، برای شارژ کارتریج خود، از مراکز معتبری که ضمانت کیفیت ارائه می‌دهند، کمک بگیرید.

حل مشکلات کارتریج
بعد از هر بار شارژ کارتریج، چیپست کارتریج باید تعویض شود.
پیشنهاد مطالعه

شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر

این مشکل کارتریج، می‌تواند دلایل مختلف و گسترده‌ای داشته باشد. اول از همه باید بررسی کنید که مشکل ناشی از کارتریج است، یا دستگاه پرینتر. اگر یک کارتریج ذخیره دارید، می‌توانید با قرار دادن کارتریج جدید روی دستگاه، بررسی کنید که آیا مشکل رفع می‌شود یا نه. در صورتی‌که اشکال از کارتریج باشد، با تعویض کارتریج یا تعویض چیپست کارتریج، می‌توان به رفع مشکل کارتریج پرداخت.

خراب شدن درام، از مشکلات رایج کارتریج‌های تونری است که خود را به شکل‌های مختلفی در زمان چاپ، نشان می‌دهد.

اگر با تعویض کارتریج، مشکل همچنان وجود داشت، می‌توانید نتیجه بگیرید که اشکال از پرینتر است. در این صورت، برای حل مشکلات کارتریج، باید به بررسی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه بپردازید. ممکن است فریمور دستگاه آپدیت نباشد یا اتصال فیزیکی پرینتر با کارتریج، به درستی برقرار نشده باشد. تعمیرکار پرینتر باید با انجام بررسی‌های تخصصی، به رفع مشکل کارتریج بپردازد.

برای اطلاعات بیشتر درباره مشکل شناسایی نشدن کارتریج می‌توانید مقاله «دلایل عدم شناسایی کارتریج در پرینتر چیست؟» را مطالعه کنید.

حل مشکلات کارتریج برای شناسایی نشدن در دستگاه
در هردو مدل پرینتر لیزری و جوهری مشکل شناسایی نشدن کارتریج ممکن است به وجود آید.

در این مطلب از فالنیک، سعی کردیم درباره مشکلات رایج کارتریج توضیح دادیم. به‌طور کلی، بیشتر مشکلات رایج کارتریج، به دلیل فرسودگی قطعات، رخ می‌دهند یا شارژ بیش از حد کارتریج که با استفاده مداوم از کارتریج همراه است، مهم‌ترین علت بروز این نوع از خرابی است. به همین دلیل، توصیه می‌شود که بعد از چند مرتبه شارژ کارتریج، از یک کارتریج جدید استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات رایج کارتریج، شارژ کارتریج را باید به مراکز با سابقه بسپارید.

اما به یاد داشته باشید برای اینکه دستگاه پرینتر شما آسیب نبیند باید کارتریج با کیفیت تهیه کنید. در فروشگاه فالنیک کارتریج hp و دیگر برندها در مدلهای مختلف فروخته می‌شود‌.

قیمت کارتریج اصل و طرح فالنیک
هر قدر کیفیت مواد اولیه استفاده شده بالاتر باشد کارتریج با کیفیت‌تری خواهید داشت و در نهایت پرینت پررنگ‌تر و بهتری را دریافت خواهید کرد. فالنیک یکی از با تجربه‌ترین شرکت‌ها در تامین مواد مصرفی پرینترها و خدمات ماشین‌های اداری است. برای خرید کارتریج و دریافت قیمت کارتریج اصل و طرح از فالنیک روی دکمه زیر بزنید
قیمت کارتریج
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 دیدگاه ها

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز، کارتریج ها تاریخ انقضا ندارند اما شرایط محیطی ممکن است در کیفیت آنها تاثیر گذارد. همچنین در صورت باز شدن کارتریج های جوهر افشان و استفاده نکردن از آن ممکن است جوهر خشک شود.

دکمه بازگشت به بالا