به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
کارتریج و مواد مصرفی

چگونه کارتریج پرینتر اپسون را تعویض کنیم؟

تعویض کارتریج پرینتر اپسون

تعویض کارتریج پرینتر اپسون پس از تمام شدن یا خشک شدن جوهر باید انجام شود. برخی از کاربران پرینتر اپسون برای شارژ کارتریج آن اقدام می‌کنند. اما با توجه به اینکه کارتریج آن جوهر افشان است شارژ آن موجب صدمه دیدن کارتریج و خرابی پرینتر می‌شود. در اینصورت باید برای تعمیر پرینتر در اسرع وقت اقدام کنید.

بهترین کار بعد از تمام شدن کارتریج پرینترهای جوهری تعویض آنها با یک کارتریج نو است. برای دریافت قیمت کارتریج جدید می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید یا در صفحه فروشگاه فالنیک، روی مدل کارتریج دلخواه کلیک کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم نحوه تعویض کارتریج پرینتر اپسون را به شما آموزش دهیم، پس در صورتی‌که تمایل دارید خودتان کارتریج را تعویض کنید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

تعویض کارتریج پرینتر جوهر افشان اپسون

تعویض کارتریج در هر پرینتری، بر اساس نوع پرینتر و مدل آن انجام می‌گیرد. کارتریج پرینترهای جوهر افشان، از چند تانکر یا مخزن جوهر تشکیل شده است.‌ به‌طور کلی برای تعویض کارتریج پرینتر جوهر افشان، باید تانکرهای قدیمی را از محفظه‌ی کارتریج خارج کرده و تانکرهای جدید را جایگزین آنها کنید.

شارژ کارتریج در فالنیک
بهترین قیمت شارژ کارتریج پرینتر را با بهترین کیفیت آن از ما بخواهید. قیمت 25 بار شارژ کارتریج در فالنیک معادل یک بار خریدن کارتریج است. این کیفیت را مقایسه کنید.
شارژ کارتریج

گرچه این فرآیند در پرینترهای اپسون تا حد زیادی یکسان است، اما بسته به مدل پرینتر، می‌تواند در جزئیات تفاوت‌هایی نیز داشته باشد. برای تعویض کارتریج پرینتر اپسون نوع جوهر افشان، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اول از همه، پرینتر را روشن کنید. دقت کنید که اتصال الکتریکی دستگاه، به درستی انجام گرفته است و در حین کار، برق دستگاه قطع نمی‌شود.
مرحله اول تعویض کارتریج پرینتر اپسون
با دکمه پاور پرینتر را روشن کنید.
  • بعد از روشن کردن دستگاه، درب بالای پرینتر را باز کنید تا کارتریج‌ها را ببینید.
مرحله دوم تعویض کارتریج پرینتر اپسون
باز کردن درب پرینتر اپسون
  • حالا باید پرینتر را برای تعویض کارتریج، آماده کنید. این کار، بسته به مدل پرینتر، ممکن است کمی متفاوت باشد.
    • اما به‌طور کلی، در پرینترهایی که صفحه نمایشگر دارند، باید از منوی پرینتر به بخش Setup بروید.
    • سپس گزینه‌ی Service & Maintenance و بعد از آن، گزینه‌ی Ink Cartridge یا Replace Cartridge را انتخاب کنید.
    • در نهایت، دکمه‌ استارت که با علامت لوزی مشخص شده است را فشار دهید. حالا می‌توانید کارتریج‌ها را تعویض کنید. 
مرحله سوم تعویض کارتریج پرینتر اپسون
تتظیمات کارتریج از طریق منوی پرینتر اپسون
  • اگر پرینتر اپسون شما، فاقد صفحه نمایشگر بود، باید از دکمه‌های پنل دستگاه، پرینتر را برای تعویض کارتریج، آماده کنید.
    • برای این کار، کافیست که دکمه‌ی مربوطه را فشار داده و برای حدود ۱۵ ثانیه نگه دارید. علامت این دکمه در مدل‌های قدیمی‌تر به شکل قطره و در مدل‌های جدیدتر، به شکل یک مثلث وارونه درون یک دایره، نمایان است.
  • بعد از این کار، می‌بینید که هد پرینتر، شروع به حرکت می‌کند تا برای تعویض کارتریج، در موقعیت درست قرار بگیرد. توجه کنید که در هیچ کدام از مراحل کار، نباید به هد یا تراشه‌های دستگاه، دست بزنید.
مرحله پنجم تعویض کارتریج پرینتر اپسون
دسترسی به کارتریج جوهری پرینتر اپسون
  • بعد از اینکه هد ثابت شد، می‌توانید تانکر‌های قدیمی جوهر را از جای خود خارج کنید. برای این کار، با دو انگشت خود، بالا و پایین تانکر را بگیرید و آن را به آرامی بالا بکشید تا از محفظه، خارج شود.
پیشنهاد مطالعه
مرحله ششم تعویض کارتریج پرینتر اپسون
خارج کردن کارتریج جوهری پرینتر اپسون
  • اگر در پرینتر شما، کارتریج‌ها زیر یک درپوش پلاستیکی قرار داشتند، ابتدا باید درپوش را باز کرده و سپس کارتریج‌ها را از جای خود، خارج کنید.
مرحله هفتم تعویض کارتریج پرینتر اپسون
باز کردن درپوش کارتریج‌های پرینتر اپسون
  • سپس باید کارتریج‌های جدید را آماده‌ی جایگذاری کنید. کارتریج جوهری جدید را بردارید و چندبار آن را به آرامی تکان دهید، تا جوهر به خوبی در تانکر پخش شود.
مرحله هشتم تعویض کارتریج پرینتر اپسون
آماده سازی کارتریج جدید برای قرار گرفتن در پرینتر اپسون
  • یک برچسب رنگی در زیر هر تانکر جوهر (در صورتی‌که پلمپ و نو باشد) وجود دارد که باید این برچسب را از کارتریج جدا کنید. دقت کنید که تراشه‌ی زیر کارتریج را لمس نکنید.
مرحله نهم تعویض کارتریج پرینتر اپسون
باز کردن پلمپ کارتریج جوهر افشان اپسون
  • بعد از برداشتن برچسب پلمپ، هر مخزن رنگی را در محفظه‌ی کارتریج جوهر افشان، قرار داده و به آرامی رو به پایین فشار دهید تا صدای کلیک، شنیده شود.
مرحله دهم تعویض کارتریج پرینتر اپسون
قرار دادن کارتریج جوهری جدید در پرینتر اپسون
  • بعد از قرار دادن همه‌ی تانکرهای رنگی، باید دوباره دکمه‌ی قطره یا مثلث وارونه را فشار دهید تا پرینتر، کارتریج‌ها را بررسی کنید.
  • در این مرحله از تعویض کارتریج پرینتر اپسون، می‌بینید که چراغ پرینتر به حالت چشمک‌زن در می‌آید. صبر کنید تا چراغ، ثابت شود. این عملیات ممکن است تا ۳ دقیقه زمان ببرد. بعد از اینکه چراغ پاور ثابت شد، پرینتر کارتریج را شناخته و آماده‌ی کار است.
مرحله دوازدهم تعویض کارتریج پرینتر اپسون
شناختن کارتریج جدید توسط پرینتر جوهر افشان اپسون
  • درب پرینتر را ببندید و یک پرینت آزمایشی انجام دهید.
مرحله سیزدهم تعویض کارتریج پرینتر اپسون
بستن درب پرینتر اپسون

در این مطلب سعی کردیم نحوه تعویض کارتریج پرینتر اپسون را به صورت مرحله به مرحله و تصویری به شما آموزش دهیم. امیدواریم این مطلب در نگهداری صحیح از پرینتر اپسون، به شما کمک کرده باشد. فالنیک کلیه خدمات مربوط به کارتریج را اعم از فروش، شارژ کارتریج ، خرید یا تعمیر پرینتر را انجام می‌دهد. می‌توانید برای دریافت قیمت کارتریج یا هماهنگی دریافت خدمات با شماره 0218386 تماس بگیرید و از کارشناسان ما کمک بگیرید.

قیمت کارتریج اصل و طرح فالنیک
هر قدر کیفیت مواد اولیه استفاده شده بالاتر باشد کارتریج با کیفیت‌تری خواهید داشت و در نهایت پرینت پررنگ‌تر و بهتری را دریافت خواهید کرد. فالنیک یکی از با تجربه‌ترین شرکت‌ها در تامین مواد مصرفی پرینترها و خدمات ماشین‌های اداری است. برای خرید کارتریج و دریافت قیمت کارتریج اصل و طرح از فالنیک روی دکمه زیر بزنید
قیمت کارتریج
2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا