به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
کارتریج و مواد مصرفی

آموزش نحوه تعویض کارتریج پرینتر

نحوه تعویض کارتریج پرینتر

کارتریج پرینترها دارای ظرفیت چاپ محدودی است. به همین دلیل، بعد از مدتی استفاده، باید برای شارژ کارتریج یا تعویض کارتریج اقدام کنید. گرچه تعویض کارتریج، کار سختی نیست، اما باید قبل از انجام آن، با نکات آموزشی لازم، آشنا باشید تا به کارتریج یا دستگاه پرینتر، آسیبی وارد نشود. در این مطلب از فالنیک قصد داریم نحوه تعویض کارتریج پرینتر را به شما آموزش دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

تعویض کارتریج پرینتر

نحوه تعویض کارتریج در پرینترهای مختلف، بسته به نوع کارتریج متفاوت است. به‌طور کلی، باید توجه کنید که پرینتر شما از نوع لیزری است یا جوهر افشان. نوع کارتریج در این دو نوع پرینتر، متفاوت است و تعویض آنها نیز فرق می‌کند.

بعد از متوجه شدن مدل پرینتر، با توجه به برند و مدل پرینتر، می‌توانید دست به تعویض کارتریج پرینتر بزنید.

شارژ کارتریج
شارژ کارتریج یکی از تخصصی‌ترین خدمات شرکت فالنیک در زمینه ماشین‌های اداری است. امکان شارژ کارتریج در محل مشتری و تعمیرگاه شرکت وجود دارد. برای هماهنگی و دریافت قیمت شارژ کارتریج می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
شارژ کارتریجتماس تلفنی

تعویض کارتریج پرینتر لیزری

برای تعویض کارتریج لیزری، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا بسته‌بندی کارتریج را باز کنید.
  2. حالا باید کارتریج را از محافظ حبابی، خارج کنید. دقت کنید که کارتریج ضربه نخورد.
  3. کارتریج نو ، چند ضامن پلاستیکی دارد که برای پلمپ ماندن کارتریج، روی قطعه قرار گرفته‌اند. ضامن‌های پلاستیکی را گرفته و بکشید تا از کارتریج جدا شوند.
  4. کارتریج را در مقابل خود قرار دهید، به شکلی که شماره سریال دستگاه که در اکثر برندها روی جداره‌ کارتریج، به شکل برجسته درج شده، درمقابل شما قرار بگیرد. دسته‌ی کارتریج باید رو به بالا باشد.
  5. درب پرینتر لیزری را باز کرده و کارتریج قدیمی را از محفظه خارج کنید.
  6. کارتریج جدید را قبل از جاگذاری، به آرامی تکان دهید. با این کار، در صورتی که پودر تونر ته‌نشین شده باشد، پخش و یکدست می‌شود.
  7. حالا کارتریج جدید را از دسته بگیرید و به آرامی، در محفظه و جای مخصوص به آن، قرار دهید. این کار به صورتی کشویی، با حرکت آرام رو به جلو، انجام می‌شود.
  8. درب پرینتر را ببندید.
  9. یک برگه به صورت آزمایشی چاپ کنید تا از کیفیت چاپ، مطمئن شوید.

در صورتی‌که کارتریج مشکل داشته باشد یا به درستی نصب نشود، دستگاه به شما ارور می‌دهد. ارور پرینتر با چراغ‌های رنگی یا از طریق نمایشگر پرینتر (در پرینترهایی که نمایشگر دارند) به کاربر اعلام می‌شود. در صورتی که با ارور مواجه شدید، یا کارتریج را درست در جای خود قرار نداده‌اید، یا کارتریج صدمه دیده است باید از یک کارشناس تعمیر پرینتر کمک بگیرید یا برای خرید و دریافت قیمت کارتریج اقدام کنید. در مقاله « نحوه تعویض کارتریج لیزری در پرینتر اچ پی همراه با ویدئو» می‌توانید با نحوه تعویض کارتریج در پرینتر های لیزری hp آشنا شوید.

پیشنهاد مطالعه
تعویض کارتریج پرینتر شارژ شده
برای تعویض کارتریج شارژ شده با کارتریج قدیمی هم می‌توانید طبق مراحل بالا رفتار کنید.
پیشنهاد مطالعه

تعویض کارتریج پرینتر جوهر افشان

در پرینتر جوهر افشان، کارتریج از چند تانک یا مخزن رنگی مختلف تشکیل شده است. پرینتر رنگی جوهر افشان، با ترکیب رنگ‌های کارتریج، رنگ مورد نظر را تولید و چاپ می‌کند. در بیشتر پرینترهای جوهر افشان، مخزن رنگی کارتریج از چهار رنگ فیروزه‌ای، سرخابی، زرد و سیاه تشکیل شده که به آن مدل رنگی CMYK گفته می‌شود.

البته در پرینترهای حرفه‌ای‌تر، تعداد مخزن‌های رنگی می‌تواند بیشتر باشد، تا رنگ‌ها دقیق‌تر چاپ شوند.

برای تعویض کارتریج پرینتر جوهر افشان، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پرینتر را در حالت روشن بگذارید.
  2. درپوش بالایی پرینتر را به آرامی باز کنید تا به محفظه‌ی کارتریج‌ها، دسترسی داشته باشید.
  3. سپس مخزن‌های جوهر را قابل مشاهده هستند. بسته به مدل پرینتر شما، مخزن جوهرها می‌تواند ۲ عدد یا بیشتر باشند.
  4. هر مخزن جوهر، در محفظه‌ خود قرار دارد که با یک درپوش پلاستیکی کوچک، محافظت می‌شود. شما برای تعویض کارتریج، باید درپوش هر تانکر جوهر را باز کنید. این درپوش‌ها به‌طور معمول، یک ضامن پلاستیکی دارند. ضامن را فشار دهید تا درپوش باز شود.
  5. حالا می‌توانید مخزن قدیمی را از جای خود خارج کنید.
  6. سپس باید مخزن رنگی جدید را در جای خود قرار دهید. دقت کنید که قبل از این کار، برچسب زرد رنگی که در زیر تانکر جوهر، به منزله‌ی پلمپ بودن کارتریج قرار دارد را از جا بکنید.
  7. کارتریج جوهر افشان را در محفظه‌ی تانکر جوهر قرار دهید و درب ضامن‌دار را روی جای خود برگردانید و به آرامی فشار دهید تا بسته شود.
  8. همین فرآیند را برای سایر مخزن‌های رنگی نیز تکرار کنید.
  9. درب پرینتر را ببندید. حالا پرینتر آماده‌ی کار است.

در صورتی‌که کارتریج مشکل داشته باشد یا به درستی نصب نشود، دستگاه به شما ارور می‌دهد.

دقت کنید که مخزن‌های جوهر را جابجا قرار ندهید. برای مثال، مخزن رنگ سیاه باید در محفظه‌ی خود و مخازن رنگی نیز در بخش‌های مربوط به خود، قرار بگیرند. البته برای اینکه از اشتباه جلوگیری شود، هر مخزن رنگی با رنگ مخصوص به خود، متمایز است و کافیست تانکرها را مطابق با رنگ تانک و رنگ محفظه، در جای خود قرار دهید.

تعویض کارتریج پرینتر جوهر افشان
در صورتی که فقط یک یا دو مخزن رنگ خالی شده است، می‌توانید همان مخازن را تعویض کرده و بقیه را نگه دارید.

در این مطلب نحوه تعویض کارتریج پرینتر را به شما آموزش دادیم. تعویض کارتریج کار ساده‌ایست که بیشتر کاربران می‌توانند در خانه یا محل کار، آن را انجام دهند؛ اما از احتیاط‌های لازم در حین کار، غافل نشوید.

فالنیک کلیه خدمات مربوط به کارتریج اعم از فروش و شارژ کارتریج hp را انجام می‌دهد. می‌توانید برای دریافت قیمت کارتریج با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کارتریج پرینتر ؛ خرید و دریافت قیمت
هر قدر کیفیت مواد اولیه استفاده شده بالاتر باشد کارتریج پرینتر با کیفیت‌تری خواهید داشت و در نهایت پرینت پررنگ‌تر و بهتری را دریافت خواهید کرد. فالنیک یکی از با تجربه‌ترین شرکت‌ها در تامین مواد مصرفی پرینترها و خدمات ماشین‌های اداری است. برای خرید کارتریج و دریافت قیمت کارتریج اصل و طرح از فالنیک روی دکمه زیر بزنید
کارتریج پرینترتماس تلفنی
2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا