به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
کارتریج و مواد مصرفی

نکاتی که باید در زمان خرید کارتریج بدانید

راهنمای خرید بهترین کارتریج

از آنجا که کارتریج پرینتر دارای ظرفیت چاپ محدودی است، اگر در خانه یا محل کار خود پرینتر دارید، دیر یا زود، نیاز به تعویض یا شارژ کارتریج خواهید داشت. اما برای خرید بهترین کارتریج، باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ کارتریج مناسب با پرینتر کدام است و چطور باید آن را انتخاب کنیم؟

در این مقاله، راهنمای خرید بهترین کارتریج را به شما ارائه می‌دهیم تا به سوالات رایجی که در این زمینه برای شما پیش می‌آید، پاسخ داده باشیم. پس در ادامه این مقاله فالنیک با ما همراه باشید.

همه‌ی کارتریج‌ها یک شکل نیستند و بسته به نوع، برند و مدل پرینتر در انواع و برندهای مختلفی تولید می‌شوند. در زمان خرید باید با مشخصات، نوع پرینتر و کارتریج‌های سازگار با آن را مشخص کنید. نکته‌ مهم دیگر، انتخاب کارتریج باکیفیت یا اورجینال است که بهترین کیفیت چاپ را تضمین کند. بسته به اینکه از پرینتر با چه برندی استفاده می‌کنید باید کارتریج مناسب را خریداری کنید. به طور مثال برای پرینترهای برند hp از کارتریج hp، برای پرینترهای canon از کارتریج canon و … خریداری کنید.

خرید بهترین کارتریج بر اساس پرینتر

برای خرید بهترین کارتریج اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، نوع پرینتر شماست. پرینترها بر اساس فناوری چاپ، دارای انواع مختلفی هستند. در حال حاضر، معمول‌ترین پرینترها برای کاربردهای خانگی و اداری، پرینترهای لیزری و جوهر افشان هستند.

از آنجا که فناوری چاپ در هر کدام از این پرینترها، مختص به خودشان است، نوع کارتریج آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارد. به‌طوری‌که، در پرینتر لیزری، از پودر تونر و واکنش الکتریکی برای چاپ استفاده می‌شود. اما در پرینترهای جوهر افشان، مخزن کارتریج از جوهر مایع پر می‌شود. سپس جوهر کارتریج، توسط نازل‌های ریزی روی کاغذ افشانده می‌شود و نتیجه، چاپ سند یا تصویر توسط پرینتر است.

به همین دلیل، ساختار کارتریج در این پرینترها، یکی نیست و برای خرید بهترین کارتریج، باید نوع پرینتر را بر اساس فناوری چاپ، در نظر بگیرید.

خرید بهترین کارتریج جوهری
تعداد کارتریج‌های هر دستگاه پرینتر، بر اساس نوع پرینتر متفاوت است.
کارتریج پرینتر ؛ خرید و دریافت قیمت
هر قدر کیفیت مواد اولیه استفاده شده بالاتر باشد کارتریج پرینتر با کیفیت‌تری خواهید داشت و در نهایت پرینت پررنگ‌تر و بهتری را دریافت خواهید کرد. فالنیک یکی از با تجربه‌ترین شرکت‌ها در تامین مواد مصرفی پرینترها و خدمات ماشین‌های اداری است. برای خرید کارتریج و دریافت قیمت کارتریج اصل و طرح از فالنیک روی دکمه زیر بزنید
کارتریج پرینترتماس تلفنی

راهنمای خرید بهترین کارتریج بر اساس برند

همان‌طور که پرینترها دارای برندهای مختلفی هستند، کارتریج‌های اورجینال هم توسط چند تولیدکننده‌ی اصلی، ساخته و عرضه می‌شوند. تولیدکنندگان اصلی پرینتر، مثل hp، Canon یا Samsung، برای همه‌ی دستگاه‌های چاپی خود، کارتریج‌های مخصوص و سازگار با آن مدل را تولید کرده‌اند. بر همین اساس، برای تعویض کارتریج پرینتر اچ پی، باید از کارتریج اورجینال اچ پی استفاده کنید و برای مثال، نمی‌توان کارتریج پرینتر کنون را روی پرینترهای سایر برندها، بکار گرفت.

پس برای خرید بهترین کارتریج، باید از کارتریج‌های برند تولیدکننده‌ی پرینتر استفاده کرد. با خرید یک پرینتر اورجینال از برندهای اصلی، می‌توانید مطمئن باشید که قطعات تعویضی مثل کارتریج، از سوی شرکت سازنده‌ی پرینتر تولید می‌شود و از این بابت، کمبودی نخواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه

خرید بهترین کارتریج بر اساس مدل پرینتر

برای خرید بهترین کارتریج، بعد از توجه به نوع پرینتر و برند آن، باید مدل پرینتر را بشناسید. از آنجا پرینترهای هر برند، بسته به نوع کاربرد آنها، در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند، کارتریج‌های آنها نیز متفاوت است. برای مثال، کارتریج یک پرینتر تک‌کاره‌ی اچ پی، با کارتریج پرینترهای چندکاره و بزرگ، یکسان نیست. حتی ممکن است کارتریج‌های پرینترهای مشابه مانند پرینترهای تک کاره سیاه و سفید هم با یکدیگر تفاوت داشته باشد. اما این‌گونه نیست که به تعداد مدل‌های پرینتر، کارتریج داشته باشیم. در واقع، شرکت‌ها پرینترهای هم‌رده را جوری طراحی می‌کنند که بتوان کارتریج یکسانی را روی آنها قرار داد. برای مثال، کارتریج ۱۳۷ شرکت کنون، روی ۱۹ پرینتر مختلف این شرکت، قرار می‌گیرد.

بهترین راه برای خرید بهترین کارتریج، بررسی کارتریج سازگار با مدل پرینتر شماست. به‌طور معمول، در دفترچه‌ی دستگاه، اطلاعاتی در این مورد، ثبت شده است. اگر به دفترچه راهنمای دستگاه دسترسی ندارید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت برند تولیدکننده پرینتر، بررسی کنید که کدام کارتریج با مدل پرینتر شما، سازگار است.

دقت کنید که هر کارتریج، تحت نام خاصی تولید می‌شود. این نام که معرف مدل کارتریج است، با نام یا مدل پرینتر، فرق می‌کند. اما بر اساس مدل پرینتر، می‌توانید کارتریج مخصوص دستگاه خود را پیدا کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کارتریج‌های لیزری و جوهری می‌توانید مقالات «نکات ضروری و مهم برای خرید کارتریج جوهری مناسب پرینتر» و «راهنمای خرید تونر پرینتر لیزری» را مطالعه کنید.

خرید بهترین کارتریج پرینتر رنگی
نباید از کارتریج پرینتر رنگی، برای چاپ اسناد معمولی استفاده کرد.
کارتریج hp
اگر می‌خواهید کارتریج hp خود را از یک فروشگاه معتبر و باسابقه بخرید، می‌توانید از فروشگاه فالنیک کارتریج hp را بخرید. تمامی محصولات ما دارای گارانتی معتبر و کیفیت بالا هستند. برای دریافت قیمت کارتریج hp یا نهایی کردن خرید کارتریج hp و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
کارتریج hpتماس تلفنی

خرید بهترین کارتریج  از نظر کیفیت

در ادامه‌ راهنمای خرید بهترین کارتریج، توجه شما را به نکته‌ی مهمی جلب می‌کنیم که گاهی برخی آن را نادیده می‌گیرند و آن، خریدن کارتریج اورجینال یا طرح باکیفیت است. در سال‌های گذشته، برندهای مختلفی اقدام به تولید کارتریج‌های غیراصل کرده‌اند. اغلب به دلیل اینکه قیمت کارتریج طرح ارزان‌تر است، مشتری تمایل بیشتری برای خرید آن دارد. اما باید بگوییم کارتریج‌های غیر اصلی باید حتما از شرکتی معتبر با گارانتی و خدمات پس از فروش خریداری شود. برای تشخیص کیفیت کارتریج می‌توانید مقاله «راه های شناسایی کارتریج های اصلی و تقلبی» را مطالعه کنید.

در غیر اینصورت ممکن است شرکت تولید کننده برای پایین آوردن قیمت و سودجویی کارتریج را از قطعات بی‌کیفیت تولید کرده باشد. در اینصورت نصب کارتریج روی پرینتر موجب خرابی دستگاه می‌شود. در مقاله

خرید بهترین کارتریج اورجینال
کارتریج‌های طرح نسب به اورجینال قیمت کمتر، کیفیت پایین‌تری دارند، پس اگر کیفیت چاپ برایتان اهمیت دارد باید کارتریج اورجینال خریداری کنید.
پیشنهاد مطالعه

ویژگی‌های بهترین کارتریج چیست؟

تا به اینجا در مقاله راهنمای خرید بهترین کارتریج، از نظرهای مختلف راه‌های شناخت بهترین کارتریج را بیان کردیم. در ادامه با ویژگی‌های دیگری که می‌تواند یک کارتریج را به بهترین کارتریج تبدیل کند، اشاره می‌کنیم.

بسته‌بندی اصلی

اولین کار، توجه به بسته‌بندی کارتریج است. هیچ کدام از شرکت‌های اصلی، کارتریج‌های خود را بدون بسته‌بندی به فروش نمی‌رسانند. اگر کارتریج بدون بسته‌بندی بود یا بسته‌بندی نامناسبی داشت، مطمئن باشید که کارتریج بی‌کیفیت است.

حتی شرکت‌های معتبری که کارتریج طرح باکیفیت نیز طراحی می‌کنند، برای کارتریج‌های خود از بسته بندی مخصوص استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود کارتریج تا زمان رسیدن به مشتری آسیب نبیند.

هولوگرام رنگی

شرکت‌ها برای بستن دست کپی‌کننده‌ها، هولوگرام‌های خاصی روی بسته‌بندی کارتریج خود، قرار می‌دهند. این هولوگرام‌ها رنگی هستند و اگر زیر نور، زاویه‌ی نگاه خود به آنها را تغییر دهید، دچار تغییر رنگ می‌شوند. پس اگر قصد خریدن کارتریج اصل را دارید، به این نکته توجه کنید تا به جای کارتریج اورجینال، کارتریج غیر اصل به شما فروخته شود.

کارتریج بی‌کیفیت
کارتریج‌های فیک دچار تونر ریزی می‌شوند و به پرینتر آسیب می‌زنند.
پیشنهاد مطالعه

شماره سریال کارتریج

در زیر برچسب هولوگرام، یک شماره سریال توسط سازنده درج شده است که اصالت کالا را تایید می‌کند. می‌توانید در وب‌سایت سازنده، این شماره سریال را جستجو کنید و از اصالت کارتریج مطمئن شوید. اگر شماره سریال روی جعبه، از سوی سازنده تایید نشود، کارتریج تقلبی است.

البته برخی از فروشندگان نیز کارتریج خود را همراه با گارانتی اصالت به فروش می‌رسانند. در اینصورت چنانچه ثابت شود کارتریج اصل نیست، می‌توانید از خدمات پس از فروش آن شرکت استفاده کنید.

فروشندگان معتبر

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید پرینتر یا کارتریج باکیفیت، خرید از فروشندگان معتبر است. شرکت‌های معتبر علاوه بر محصولات باکیفیت، امکاناتی مانند ارسال رایگان، گارانتی اصالت، گارانتی محصولات، ارائه خدمات پس از فروش و … را به مشتری ارائه می‌دهند تا همواره رضایت مشتری را جلب کنند.  

کارتریج اورجینال
در کارتریج اورجینال، نام شرکت سازنده به‌صورت برجسته روی بدنه کارتریج، حک شده است.

در این مطلب سعی کردیم تمام نکات مهم درباره راهنمای خرید بهترین کارتریج را به شما اعلام کنیم. در صورتی‌که تمایل دارید با انواع کارتریج آشنا شوید یا بدانید کارتریج لیزری از چه قطعاتی تشکیل شده است، می‌توانید مقالات « کارتریج چیست؟+انواع کارتریج جوهری و لیزری» و «آشنایی کامل با قطعات کارتریج لیزری» را مطالعه کنید. شرکت فالنیک ارائه‌کننده‌ی انواع خدمات در زمینه ماشین‌های اداری است، می‌توانید برای شارژ کارتریج hp یا خرید یا گرفتن قیمت کارتریج از کارشناسان ما کمک بگیرید.

شارژ کارتریج
شارژ کارتریج یکی از تخصصی‌ترین خدمات شرکت فالنیک در زمینه ماشین‌های اداری است. امکان شارژ کارتریج در محل مشتری و تعمیرگاه شرکت وجود دارد. برای هماهنگی و دریافت قیمت شارژ کارتریج می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
شارژ کارتریجتماس تلفنی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا