به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
کارتریج و مواد مصرفی

راهنمای خرید تونر پرینتر لیزری

راهنمای خرید تونر پرینتر لیزری

تونر کارتریج پرینتر لیزری، ارتباط مستقیمی با کیفیت پرینت و سلامت پرینتر دارد. در صورت استفاده از محصولات نامرغوب، نتیجه کار چیزی دور از انتظار شما خواهد شد. در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه تونر مناسب برای کارتریج لیزری انتخاب کنید.

تونر چیست؟

در ابتدای امر باید ببینید که تونر چیست و چه کاربردی دارد؟

تونر نوعی پودر است که نقش جوهر را در پرینترهای لیزری رنگی و سیاه و سفید ایفا می‌کند. این پودر که مواد تشکیل دهنده آن پلاستیک، پلیمر، کربن، پلی استر، اکسید آهن و … است، در اثر حرارت ذوب شده و روی کاغذ می‌چسبد. البته مواد تشکیل دهنده در تونری که توسط هر کارخانه تولید می‌شود، متفاوت است.

کیفیت تونر را از روی ذرات آن می‌سنجند. هرچه ذرات تونر ریزتر و پودری‌تر باشد، کیفیت آن تونر قابل قبول‌تر است و درنتیجه چیزی که چاپ می‌شود، بیشتر رضایت شما را جلب می‌کند.

هر زمانی که شما کارتریج خریداری می‌کنید، مخزن آن دارای تونر بوده و فقط کافیست که کارتریج را داخل پرینتر قرار دهید. اما برخی از تولید کنندگان، پودر تونر را داخل بطری و یا ظرف‌های پلاستیکی عرضه می‌کنند. خریدار پودرهای تونر هم تعمیرکاران کارتریج و کسانی هستند که به حرفه شارژ کارتریج مشغول‌اند.

انتخاب تونر باکیفیت
تونر غیراصل، نه‌تنها موجب کاهش کیفیت چاپ می‌شود، بلکه به پرینتر هم آسیب وارد می‌کند.

بهترین پودر پرینترهای لیزری؛ چگونه بهترین پودر تونر را برای کارتریج انتخاب کنیم؟

حتما با برندهای متنوعی از تونر در بازار روبرو شده‌اید. شاید تعجب کنید که چرا برند اچ پی، کانن، سامسونگ و … هر کدام تونر تولیدی خود را مجزا از کارتریج، روانه بازار نمی‌کنند؟

پاسخ این سوال مشخص است. تمامی این برندها، پودر تونر را داخل کارتریج به فروش می‌رسانند و در اصطلاح به این نوع تونرها، OEM گویند. اگر شما به پودر تونر نیاز داشته باشید، باید به سراغ سایر تولیدکننده‌ها بروید.

اما چگونه پودر تونر باکیفیتی برای شارژ کارتریج انتخاب کنیم؟

چند راهکار برای انتخاب یک تونر باکیفیت وجود دارد که با استفاده از آنها، می‌توانید بهترین محصول را مطابق با کارتریج خود خریداری کنید.

خدمات شارژ کارتریج فالنیک
بهترین قیمت شارژ کارتریج را برای بهترین کیفیت آن بخواهید، 25 بار شارژ کارتریج در فالنیک معادل یک بار خرید کارتریج است. این کیفیت را مقایسه کنید.
خدمات شارژ کارتریج

تمامی رنگ‌ها را بخرید

ابتدا باید دید که پرینتر شما رنگی است، یا سیاه و سفید. سپس براساس تعداد رنگ‌هایی که دارید، تونر خریداری کنید.

اگر پرینترتان رنگی است، تمامی رنگ‌های تونر آن را باید داشته باشید.

پارت نامبر تونر را با کارتریج تطبیق دهید

هر کارتریج مناسب برای یک مدل پرینتر بوده و دارای یک پارت نامبر اختصاصی است. از ظرفی در هنگام خرید تونر هم باید بسته‌بندی آن را بررسی کنید که با چه پارت نامبر کارتریجی سازگار است.

اگر هم پرینتر شما رنگی است، باید پارت نامبر تمامی کارتریج‌ها را در انتخاب تونر، مورد توجه قرار دهید. درصورت انتخاب نادرست تونر، هم کارتریج و هم پرینتر آسیب خواهد دید و اینجاست که ناچار به تعمیر پرینتر هستید. از طرفی هم کیفیت چاپ، چیزی دور از انتظارتان می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

به کیفیت تونر توجه کنید

ذرات پودر تونر، هرچه ریزتر باشد، کیفیت آن بهتر است و درنهایت نتیجه چاپ هم رضایت بخش‌تر خواهد شد. پس در هنگام خرید تونر، بادقت آن را بررسی کنید.

از طرفی هم تعداد صفحاتی که چاپ می‌شوند، به کیفیت تونر بستگی دارد. هیچوقت فریب قیمت پایین را برای خرید تونر نخورید.

بسته‌بندی تونر

در زمان خرید تونر، ظاهر بسته‌بندی آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بررسی شود. توجه کنید که ظرف آن شکستگی و فرورفتگی نداشته و یا سوراخ نباشد. قبل از خرید، ظرف را تکان دهید و مطمئن شوید که حالت پودری آن حفظ شده و خشک نشده باشد. نفوذ رطوبت و هوا، موجب سنگی شدن تونر می‌شود. برای نگهداری و استفاده بهتر از کارتریج تونر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله آشنایی کامل با قطعات کارتریج لیزری را مطالعه کنید. 

خدمات شارژ کارتریج
خریداران تونر، اغلب کسانی هستند که در صنف شارژ کارتریج فعالیت دارند.

چه پرینتری برای چاپ بهتر است؟

سوالی که شاید برای تمامی خریداران پرینتر ایجاد شود این است که چه چاپگری انتخاب کنند؟

انتخاب بین پرینتر لیزری و جوهری، فقط و فقط به نوع مصرف شما و بودجه‌ای که برای خرید صرف می‌کنید بازمی‌گردد. نمی‌توان گفت که کدامیک بر دیگری برتری داشته، زیرا هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. اما برای اینکه شناخت کافی و کامل نسبت به این دو نوع پرینتر کسب کنید و درنهایت بتوانید بهتر تصمیم بگیرید، بحث چاپگر جوهرافشان بهتر است یا لیزری؟ می‌تواند به شما کمک کند.

پیشنهاد مطالعه

رنج قیمت پودر شارژ کارتریج در چه محدوده‌ای قرار دارد؟

 قیمت تونر برای شارژ کارتریج با تجه به برند و حجمی که به فروش می‌رسد متغیر است. برای مثال تونر شارژ کارتریج 450 گرمی برند شارپ، حدود 175 هزار تومان و همین حجم تونر از برند توشیبا هم 175 هزار تومان است.

100 گرم پودر شارژ کارتریج از برند کرونا هم قیمتی حدود 35 هزار تومان دارد. این نوع پودر برای شارژ کارتریج اچ پی قابل استفاده است.

تونر شارژ کیومیتا هم یکی از گزینه‌های سازگار با کارتریج‌های سامسونگ است و قیمت 700 گرم پودر تونر سامسونگ هم حدود 145 هزار تومان است.

پس همانطور که مشاهده کردید، قیمت‌ها بسته به برند و حجم تونر، متفاوت هستند. پس همیشه به کیفیت توجه کنید.

خرید پودر کاتریج HP؛ پودر کاتریج 85a از چه برندی بهتر است؟

 از پودرهایی که در بازار هستند، برندهای تایگر، چیتا، اینتگرال، کرونا، ORG و …، سازگار با کارتریج‌های اچ پی و حتی کارتریج 85a هستند.

برای اینکه نتیجه کار پرینت با چاپگر لیزری، چیزی نزدیک به انتظارتان باشد، باید فاکتورهای زیادی را بررسی کنید. سلامت پرینتر، به‌روز بودن درایور، کیفیت کارتریج و نوع تونر.

در کنار تنظیمات چاپگر و اینکه بررسی کنید که چه رزولوشنی مناسب پرینتر لیزری است، باید تصویر و متونی که برای چاپ ارسال می‌کنید هم از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید، با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.
خدمات تعمیر پرینتر
post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫18 دیدگاه ها

  1. سلام پرینتر من hp107 است روی کارتریجش هم نوشته ۱۰۶a.
    Replace with w1106a
    کارتریج اولیش هست میخاهم شارژش کنم چه پودری باید بگیرم
    چند گرم لازم داره

  2. سلام
    در قسمت اموزش شارژ از تونری استفاده می کنید که در قسمت فروش تونر قرار ندارد

  3. سلام ممنون از اعلام رنج قیمت پودر شارژ کارتریج لطفا در مورد قیمت کارتریج جوهری هم راهنمایی کنید من قصد خرید پرینتر دارم اما نمیدونم قیمت خرید و مصرف کدومشون به صرفه تره

  4. ببخشید یعنی اگر پرینتر من فقط تونر سیاه تموم میکنه موقع شارژ کارتریج باید رنگی ها رو هم شارژ کنم. اونا کیفیتشون توی این مدت از بین میره؟

    1. سلام
      خیر، تا زمانی که تونر رنگ‌های دیگر تمام نشود، نیازی به شارژ نیست.

  5. سلام نشونه دیگه ای هم به جز ریز بودن تونر برای تشخیص با کیفیت بودن ماده وجود داره؟

    1. سلام
      بسته بندی تونر
      تونر باکیفیت باید شرایط بسته بندی مناسبی داشته باشد. از برندهای معتبر تونر خریداری کنید.

    1. سلام
      هر کارتریج یک پارت نامبر به خصوص دارد،در زمان خریدن تونر، باید بررسی کنید که با پارت نامبر کارتریج شما سازگار باشد.

  6. درود بسته بندی کارتریج تونر، چقدر میتونه در تشخیص اینکه کارتریج اصل هست یا تقلبی کمک کنه؟

    1. سلام
      در زمان خرید تونر، ظاهر بسته‌بندی آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بررسی شود. توجه کنید که ظرف آن شکستگی و فرورفتگی نداشته و یا سوراخ نباشد. قبل از خرید، ظرف را تکان دهید و مطمئن شوید که حالت پودری آن حفظ شده و خشک نشده باشد. نفوذ رطوبت و هوا، موجب سنگی شدن تونر می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا