به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

تارگت فروش چیست؟

تارگت فروش چیست؟

اگر صاحب کسب و کار، مدیر اجرایی یا نماینده فروش هستید با کلمه تارگت فروش برخورد کرده‌اید؛ اما آیا می‌دانید تارگت فروش چیست؟

تارگت فروش هدف خاصی است که توسط شرکت‌ها یا افراد برای محصولات یا خدماتی که قصد دارند در بازه زمانی معین به فروش برسانند، تعیین می‌شود. در این مقاله فالنیک قصد داریم تا شما را با تارگت فروش آشنا کنیم تا بتوانید دید بهتری نسبت به آینده و فروش محصولات و خدمات خود داشته باشید. اگر می‌خواهید تارگت فروش موفقی داشته باشید و به تمام امور مانند ارتباط با مشتریان‌تان، رشد فروش، ارائه خدمات بهتر به مشتری، افزایش وفاداری مشتریان، نظارت بر عملکرد پرسنل و پیاده سازی راهکارهای فروش مسلط شوید باید از ابزارهای مخصوص آن استفاده کنید. یکی از این ابزارها نرم افزار crm است. برای خرید یا دریافت مشاوره و کاتالوگ رایگان می‌توانید با شماره 02154591983 تماس بگیرید.

با CRM فروش‌تان را 300% افزایش دهید!
نرم‌افزار CRM مایکروسافت کمک می‌کند رابطه خود و مشتریان‌تان را بهتر کرده و فروش‌تان را سه برابر کنید! برای مشاوره، دریافت دموی رایگان یا خرید CRM کلیک کنید.
اطلاعات بیشترمشاوره تلفنی

هدف یا تارگت فروش چیست؟

تارگت فروش، برنامه و هدفی خاص و از پیش تعیین شده است که منجر به فروش بیشتر می‌شود. تارگت فروش اغلب برای پیگیری عملکرد و ایجاد انگیزه در تیم‌های فروش ایجاد می‌شود. شما می‌توانید اهداف را بر اساس درآمد، محصولات فروخته شده یا جذب مشتری انتخاب کنید. اگر تارگت فروش را بر اساس شرایط بازار تنظیم کنید، نتیجه بهتری دریافت می‌کنید.

دستیابی به اهداف فروش برای موفقیت شرکت شما امری حیاتی است و می‌تواند بر درآمد، سودآوری و سهم بازار تأثیر بگذارد. از تارگت فروش می‌توانید برای ارزیابی عملکرد و ایجاد انگیزه در پرسنل فروش استفاده کنید.

مهم ترین نکته در تعیین تارگت فروش چیست؟

یکی از کلیدهای تعیین تارگت فروش، اطمینان از نظارت آن برای کل تیم است. طراحی بصری تارگت فروش، می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه کارمندان داشته باشد. به عنوان مثال می‌توانید، نمودار دایره‌ای عملکرد فعلی، عملکرد گذشته و هدف را در تصویری واحد ثبت کنید، پس از آموزش استفاده از این تصویر، تیم شما می‌تواند به سرعت نحوه عملکرد فروش را تشخیص دهند.

فرمول دستیابی به تارگت فروش چیست؟

برای دستیابی به تارگت فروش، فروش دوره جاری را تقسیم بر هدف فروش و در 100 ضرب کنید. عدد به‌دست آمده همان چیزی است که از تارگت فروش می‌خواهید.

فرمول تارگت فروش چیست
در تصویر بالا فرمول تارگت فروش را مشاهده می‌کنید.

شرایط کلیدی تارگت فروش چیست؟

دو شرط اساسی در هر تارگت فروش وجود دارد که این دو شرط عبارتند از: جذب مشتری جدید و بالا رفتن درآمد حاصل از فروش می‌شود.

شاخص‌های کلیدی برای اهداف فروش چیست؟

شاخص‌های کلیدی برای اهداف فروش به این صورت هستند:

  • شاخص تعیین شده باید فراتر از هدف فروش یا ارزش دوره قبل باشد.
  • درآمد باید حاصل از فعالیت‌های فروش باشد که بیشتر از دوره قبل خواهد بود.

موارد ضروری برای انتخاب تارگت فروش

اگر درصد کمی‌از فروشندگان به تارگت فروش نرسند، می‌توانیم بگوییم که مشکل از فروشندگان است. اما اگر اکثر فروشندگان به اهدافشان نرسند به احتمال زیاد مشکل از تارگت فروش است. به همین دلیل هر زمان که می‌گوییم تارگت فروش چیست؟ ابتدا به موضوع پر چالش تعیین اهداف دقیق می‌رسیم.

برای تعیین هدف دقیق باید به اهداف تجاری، عملکرد گذشته و از همه مهم‌تر عملکرد نمایندگان فروش به صورت فردی دقت کنیم.

تارگت فروش، پیشرفت فروش شما را در هر دوره پیگیری می‌کند و اهداف فروش شما را برای برآورده کردن نیازهای بازار و کسب و کار شما تنظیم می‌کند.

موارد ضروری تارگت فروش چیست؟
برای اینکه انتخاب تارگت فروش دقی‌تری داشته باشید بهتر است عملکرد فروش قبلی خود و اهداف تجاری‌ کسب و کارتان را بررسی کنید.
پیشنهاد مطالعه

نحوه نظارت بر عملکرد فروش در برابر تارگت فروش

دستیابی به تارگت فروش مستلزم نظارت فعال بر عملکرد فروشندگان در طول روز، هفته و ماه است. این امر با نرم افزار crm به راحتی قابل پیگیری است. تارگت فروش را اغلب برای مدت زمان کوتاه در نظر می‌گیرند و هدفی بلند مدت به حساب نمی‌آید.

انواع تارگت فروش

اهداف فروش خاص و واقع بینانه به تیم فروش شما کمک می‌کند تا با اطمینان، به طور مداوم و با درک روشنی از انتظارات شما عمل کنند. انتخاب نوع مناسب تارگت‌ها و مشارکت تیم خود در انتخاب این تارگت، می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف فروش و افزایش سود کمک کند.

·اهداف فروش بر اساس محصول

مشخص کردن تارگت فروش برای هر محصول یا گروهی از محصولات راهی ساده و تاثیر گذار برای دستیابی به فروش ماهانه مورد نظر شماست. تارگت فروش محصول اغلب تعداد محصولاتی را که باید بفروشید و همچنین میانگین قیمت فروش را مشخص می‌کند.

·اهداف فروش بر اساس بخش بازار یا نوع مشتری

باید بازار هدف را شناسایی کنید و به طور کامل آن را هدف قرار دهید. در صورت انجام چنین کاری به فروش بالایی می‌رسید. برای این کار می‌توانید مشتریان را به گروه‌های مختلف طبق منطقه سکونت آنها، سن، جنس، تحصیلات و سبک زندگی و ارزش‌های مورد قبول آنها دسته بندی کنید.

·اهداف فروش بر اساس منطقه یا فروشگاه

کسب‌وکارهایی که نمایندگان فروش منطقه‌ای دارند، اغلب تارگت فروش را بر اساس منطقه تعیین می‌کنند. تارگت فروش منطقه‌ای، اهداف با تصویر بزرگ هستند. در این حالت، مشتریان هدف قرار می‌گیرند و این بار فروش محصول اهمیت زیادی ندارد.

·تعیین تارگت فروش محصول

تارگت فروش باید با رشد کسب و کار شما افزایش پیدا کند. افراد متخصص که تارگت فروش را تعیین می‌کنند، می‌توانند باعث رشد کسب و کار شما شوند. به عنوان مثال، اگر بازار به دنبال لباس‌های اداری است، خرده فروشان لباس‌های اداری را در تارگت فروش خود قرار دهید.

در تعیین تارگت فروش به چه مواردی باید دقت کنید؟

برای تعیین تارگت فروش به مواردی که در ادامه اشاره می‌کنیم، توجه کنید:

  • حاشیه سودی را که از هر فروش‌ به دست می‌آورید را در نظر بگیرید. برای رسیدن به رقم تارگت فروش حاشیه سود خود را کاهش می‌دهید.
  • واقع بینانه عمل کنید. میزان دسترسی به اهداف خود را دائم گزارش بگیرید.
  • تمام هزینه‌های کسب و کار خود را در ذهن داشته باشید و برای رشد آن برنامه ریزی کنید.
  • فروش محصولات را با حاشیه سود کمتر در نظر بگیرید.
نکات مهم تارگت فروش چیست؟
عملکرد واقع بینانه، تعیین حاشیه سود از هر فروش، فروش با سود کمتر و… نکاتی هستند که باید پیش از انتخاب تارگت در نظر بگیرید.

تفاوت بین پیش بینی فروش و تارگت فروش چیست؟

پیش بینی فروش یکی از مواردی مرتبط به تارگت فروش است. اما آیا این دو یکی هستند؟ در جواب باید بگوییم خیر این دو مفهوم، متفاوت هستند. در ادامه با تفاوت این دو بیشتر آشنا می‌شویم.

پیش‌بینی فروش در واقع پیش‌بینی فروش‌هایی است که انتظار دارید در دوره‌ای طولانی (به عنوان مثال ماهانه یا سالانه) به دست آورید. پیش‌بینی‌های فروش می‌توانند از تاریخچه فروش یا تحقیقات بازار شما برای حمایت از هر پیش‌بینی استفاده کنند. پیش بینی‌ها را می‌توان بر اساس محصول یا خط محصول و بخش بازار فهرست کرد.

چگونه پیش بینی واقع بینانه داشته باشیم؟

برای اینکه پیش بینی واقع بینانه داشته باشید به این موارد توجه کنید:

  • هر سال چند مشتری جدید به دست می‌آورید.
  • سالانه چند مشتری از دست می‌دهید.
  • میانگین حجم فروش شما به هر مشتری چقدر است.
  • ماه‌های خاصی که در آن مشتریان بیشتری به‌دست آورده یا از دست می‌دهید را بررسی کنید.
  • چه تعداد محصول در سال یا در ماه می‌فروشید.
  • چه تعداد فروش در هر بخش بازار در سال یا در ماه انجام می‌دهید.
  • انتظار دارید ماهانه چه تعداد فروش بر اساس محصول یا خط تولید داشته باشید.
  • انتظار دارید ماهانه چه تعداد فروش بر اساس بخش بازار داشته باشید.

پیش بینی‌های فروش خود را در طرح تجاری خود ثبت کنید.

تارگت فروش تعداد محصولاتی هستند که باید در دوره‌ای معین به فروش برسند، تمام شوند یا سود کسب کنند. تارگت فروش باید پیش بینی‌های فروش یا طرح تجاری شما را برآورده کرده و باعث احساس رضایت شوند. تیم‌های فروش روی تارگت فروش مشخصی که به وضوح در طول جلسات آموزشی و در برنامه فروش شما مشخص شده‌اند، کار می‌کنند.

تارگت فروش، پیشرفت فروش شما را در هر دوره پیگیری می‌کند و اهداف فروش شما را برای برآورده کردن نیازهای بازار و کسب و کار شما تنظیم می‌کند. شما می‌توانید اهداف را بر اساس بخش بازار، منطقه و برای هر یک از اعضای تیم فروش خود تعیین کنید.

دستیابی به تارگت فروش
تارگت فروش بخشی از برنامه فروش شما را تشکیل می‌دهد و باعث رسیدن به عملکرد مالی بهتر برای کسب و کار شما، ایجاد سود بیشتر و تضمین پایداری طولانی مدت کسب و کار شما می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم تارگت فروش چیست به طور کامل آشنا کنیم. برای دستیابی به فروش بالا باید با مشتری در ارتباط باشید و مشتریان هدف خود را پیدا کنید. برای این منظور نرم افزار crm به شما کمک زیادی می‌کند. زیرا می‌توانید با آن نحوه برقراری ارتباط با مشتریان، رشد فروش، چابکی پرسنل، راهکار‌های فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش و … را به طور مستقیم مدیریت کنید. این نرم افزار به کاهش هزینه‌ها و رضایت بیشتر مشتری کمک زیادی می‌کند. برای خرید یا دریافت مشاوره رایگان در این زمینه می‌توانید با شماره 02154591983 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا