به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

مدیران فروش چه تاثیری در ساخت فرآیند فروش دارند؟

تاثیر مدیران فروش در ساخت فرآیند فروش

مدیران فروش وظیفه نظارت و رهبری کارشناسان و تیم فروش را برعهده دارند. برای اینکه بتوانند تیم را به سمت افزایش فروش و دستیابی به تارگت‌های تعیین شده پیش ببرند باید فرآیند فروش‌ها را برنامه ریزی یا اصلاح کنند تا بهترین اثربخشی و بالاترین راندمان را داشته باشد. در این مقاله فالنیک قصد داریم به تاثیر مدیران فروش در ساخت فرآیند فروش اشاره کنیم تا بتوانید فرآیندها را بدرستی ترسیم کنید، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. برای طراحی، پیاده سازی و تحلیل فرآیندهای فروش ابزارهای مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. یکی از بهترین و دقیق‌ترین آنها نرم افزار CRM است. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید در عرض چند دقیقه اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری و تحلیل کنید. اما در غیر اینصورت باید زمان زیادی را بدست آوردن این اطلاعات هدر دهید. اگر تابحال از این نرم افزار استفاده نکرده‌اید و با ویژگی‌های آن آشنایی ندارید، می‌توانید با شماره 02154591983 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های رایگان را در اختیارتان گذاشته و برای شما کاتالوگ و دمو رایگان را ارسال کنند.  

با CRM فروش‌تان را 300% افزایش دهید!
نرم‌افزار CRM مایکروسافت کمک می‌کند رابطه خود و مشتریان‌تان را بهتر کرده و فروش‌تان را سه برابر کنید! برای مشاوره، دریافت دموی رایگان یا خرید CRM کلیک کنید.
اطلاعات بیشترمشاوره تلفنی

تاثیر مدیران فروش در ساخت فرآیند فروش چیست؟

مدیران فروش با توجه به اینکه دانش و تجربه حرفه‌ای در حوزه فروش محصول یا خدمات دارند بیشتر از سایر کارکنان با نیازهای مشتری، کانال‌های ارتباطی، نحوه ارائه اثربخش محصول، نحوه جستجو و سوالات احتمالی مشتریان و پیگیری‌های اثربخش آشنا هستند؛ در نتیجه می‌توانند فرآیند فروش خوبی را طراحی کنند. در اینصورت با توجه به فرآیند بر اساس محصول یا نوع خدمات کسب و کار شما تنظیم شده باعث افزایش فروش و رشد کسب و کار، بهره وری و راندمان کاری پرسنل می‌شود.

نتایج طراحی یک فرآیند فروش استاندارد توسط مدیران فروش

فرآیندهای فروش در همه سازمان‌ها اغلب بین 6 الی 7 مرحله است. اما مدیران فروش با بررسی آنها باید یک فرآیند فروش خاص را با توجه به ویژگی‌های شرکت تنظیم کنند.

  • هماهنگی و یکپارچه شدن فعالیت‌های کارشناسان فروش

اولین تاثیر مدیران فروش در ساخت فرآیند فروش هماهنگی تیم در فروش محصولات است. چنانچه این فرآیند به شکل اصولی و با تحقیق و تحلیل درست ایجاد شود یک فرآیند فروش عملی ایجاد می‌شود. در اینصورت همه کارشناسان فروش شما از آن پیروی کرده و فردی خارج از روال کار نمی‌کند. در نتیجه فروش افزایش و میزان بهره وری پرسنل نیز بالا می‌رود.

پیشنهاد مطالعه
  • مشخص شدن مشکلات فروش

دومین تاثیر مدیران فروش در ساخت فرآیند فروش این است که می‌تواند در زمان مناسب انحراف از مسیر و مشکلات فروش را تشخیص دهد. این کار اغلب به کمک ابزارهای گزارش گیری دقیق مانند نرم افزار CRM و … به صورت دوره‌ای (روزانه، هفتگی، ماهانه) انجام می‌شود. در اینصورت به شکل دقیق مشخص می‌شود که سرنخ‌ها در چه مرحله‌ای از دست رفته‌اند و چه فاکتورهایی در خرید آنها تاثیرگذار بوده است. در این زمان می‌توانند برای بهبود فرآیند فروش و پیگیری‌های پرسنل برنامه ریزی و اولویت بندی‌ها را تغییر دهند تا فروش سازمانی افزایش یابد.

تاثیر مدیران فروش در ساخت فرآیند فروش و افزایش فروش
فرآیند فروش می‌تواند به عنوان یک نقشه راه برای تیم فروش شما عمل کند تا مشتریان بالقوه را با موفقیت در مراحل ضروری چرخه فروش حرکت دهند.
  • ارزیابی دقیق پرسنل و ایجاد KPI

سومین تاثیر مدیران فروش در ساخت فرآیند فروش، تاثیرگذاری در نحوه ارزیابی کارکنان و تعیین پاداش یا جریمه است. به کمک یک فرآیند فروش منسجم و اصولی می‌توانید عملکرد تیم فروش و هرکدام از فروشندگان را به طور دقیق بر حسب محاسبه کنید. این ارزیابی‌ها اغلب بر اساس تعداد فعالیت‌های انجام شده، تعداد مشتریان پیگیری شده، مدت زمان پیگیری مشتریان، تعداد پیش فاکتور و فاکتورهای ارسالی و … است. پس از بررسی این موارد می‌توانید یک KPI اصولی برای پرسنل خود طراحی کنید تا به کمک آنها بتوانید ارزیابی دقیق‌تری داشته باشید و پورسانت فروش یا جریمه‌های بعدی را در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه
  • تعیین اهداف قابل دسترس

ایجاد تارگت‌های منطقی و قابل دسترسی چهارمین تاثیر مدیران فروش در ساخت فرآیند فروش است. در صورتی‌که ساخت فرآیند فروش بدرستی انجام شود، می‌توانید ارزیابی دقیقی از کلیه مراحل فروش داشته باشید. همچنین با گزارشگیری از مراحل مختلف فرآیند فروش در بازه‌های زمانی مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر تارگت‌های فروش منطقی را در بازه‌های فصلی و سالانه قرار دهید. همچنین با شناسایی مراحل مشکل زا می‌توانید برای آینده برنامه ریزی کنید تا میزان فروش‌تان را افزایش دهید.

  • بالا رفتن انگیزه پرسنل

پنجمین تاثیر مدیران فروش در ساخت فرآیند فروش، بالا رفتن انگیزه کارکنان است. با شناسایی مشکلات فروش، مدیران می‌توانند برای پرسنل خود دوره‌های آموزشی برگزار کرده و مهارت آنها را در حوزه فروش، مذاکره، کارتیمی و شناخت محصول بالا ببرند. همچنین می‌توانند با پرسنل جلسات یک به یک برگزار کرده و مانند یک مربی آنها را پرورش دهند. در اینصورت انگیزه پرسنل بابت کار بالا رفته و منجر به افزایش فروش سازمان و وفاداری پرسنل سازمانی می‌شود.

تاثیر مدیران فروش در ساخت فرآیند فروش و رشد کسب و کار
مدیران فروش با توجه به معیارهای سازمان، نیازهای صنعت و نیازهای تیم فروش باید یک فرآیند فروش استاندارد را طراحی کنند.

در این مقاله از وبلاگ فالنیک به تاثیر مدیران فروش در ساخت فرآیند فروش پرداختیم. مدیر فروش خوب با برخی از ویژگی‌های خود می‌تواند تیم فروش را رهبری کرده و باعث فروش بیشتر و ارتقاء کسب و کار شود. نرم افزار CRM به کمک مدیران فروش آمده و آنها را در رسیدن به اهداف خود همراهی می‌کند. برای دریافت دمو یا خرید این نرم افزار می‌توانید با شماره 02154591983 تماس بگیرید. مشاوران ما راهنمایی‌ ها و اطلاعات لازم را به شما خواهند کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا