به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

نحوه تقسیم مشتریان با نرم افزار crm

تقسیم مشتریان با نرم افزار crm

از آنجایی‌که کسب‌وکارهای مدرن همیشه در حال رقابت هستند، اهمیت درک رفتار مشتری، بسیار مهم است. شرکت‌هایی که تکنیک‌های موثر تقسیم مشتری را اتخاذ کرده‌اند. به کمک سی ار ام می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی هدفمند و شخصی‌سازی شده ایجاد کنید.

این تقسیم‌بندی داده‌های مشتریان براساس جمعیت‌شناسی، موقعیت جغرافیایی، ترجیحات و علایق برای شرکت‌ها آسان می‌شود. در این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه نحوه نرم افزار crm می‌تواند به تقسیم مشتریان در کسب‌وکارها کمک کند؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

چنانچه می‌خواهید درباره نحوه تقسیم بندی و مدیریت داده مشتریان در کسب‌وکارتان اطلاعات بیشتری بدست آورید. کافیست در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591983 تماس بگیرید.

مفهوم تقسیم مشتریان چیست؟

در بازاریابی، تقسیم مشتریان به معنای گروه‌بندی آن‌ها براساس ویژگی‌ها یا رفتارهای مختلف است. این‌کار می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا مخاطبان هدف خود را بهتر درک کرده و استراتژی‌های بازاریابی هدفمندتر ایجاد کنید. نمونه‌هایی از تقسیم‌بندی مشتری ممکن است شامل اطلاعات جمعیتی مانند سن، جنسیت، درآمد یا موقعیت جغرافیایی و همچنین عوامل روان‌شناختی مانند شخصیت، ارزش‌ها یا علایق باشد. با دسته‌بندی مشتریان، کسب‌وکارها می‌توانند پیام‌های بازاریابی و پیشنهادات محصول خود را برای گروه‌های مختلف تنظیم کنند و احتمال فروش و حفظ مشتری را افزایش دهند.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار CRM مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crm مایکروسافتتماس تلفنی

تقسیم‌ بندی مشتریان چگونه انجام می‌شود؟

به طورکلی تقسیم مشتریان به شیوه‌های زیر انجام می‌شود:

  • مشتریان جدید:

مشتریانی که به تازگی شروع به تعامل با کسب‌وکار کرده و هنوز خریدی انجام نداده‌اند.

  • مشتریان تکراری:

مشتریانی که چندین بار از کسب‌وکار خرید کرده‌اند.

  • مشتریان وفادار:

مشتریانی که برای مدت طولانی رابطه‌ای قوی با برند دارند.

  • مشتریان تکانشی:

مشتریانی که بدون توجه و برنامه‌ریزی، زیاد خرید می‌کنند.

  • مشتریان چانه زن:

مشتریانی که انگیزه خریدشان، تخفیفات است.

  • مشتریان با ارزش:

مشتریانی که پول قابل توجهی را برای محصولات خرج می‌کنند.

چرا مشتری‌ها را تقسیم کنیم؟

تقسیم بندی مشتریان بسیار مهم است؛ زیرا به تنظیم استراتژی‌های بازاریابی، درک رفتار مشتری و برآورده کردن انتظارات آن‌ها کمک می‌کند. کسب‌وکارها با درک عادات و ترجیحات خرید، می‌توانند تجربیات شخصی‌سازی‌شده ارائه دهند و کمپین‌های هدفمند ایجاد کنند تا رضایت و حفظ مشتری را ارتقا دهند. تقسیم مشتریان همچنین به شناسایی با ارزش‌ترین مشتریان و تخصیص منابع بازاریابی براساس آن کمک می‌کند.

نحوه تقسیم مشتریان با نرم افزار crm
می‌توانید بر اساس میزان درآمد، شغل، جنسیت و … تقسیم مشتریان را انجام دهید.

نحوه تقسیم مشتریان با نرم افزار crm

مراحل کلی برای نحوه تقسیم مشتریان با نرم ‌افزار CRM بصورت زیر صورت می‌پذیرد:

  • تعیین معیارهای تقسیم‌بندی:

قبل از تقسیم مشتریان، پارامترها یا معیارهایی را که می‌خواهید مشتریان را براساس آن‌ها تقسیم‌بندی کنید، مشخص کنید. برخی از نمونه‌های معیار می‌توانند داده‌های جمعیتی، سابقه خرید، علایق، رفتار و سطح تعامل باشند.

  • جمع‌آوری داده‌های مرتبط:

هنگامی‌که در مورد معیارها تصمیم گرفتید، داده‌های مربوطه را در مورد مشتریان خود جمع‌آوری کنید. CRM اغلب با منابع داده مشتری مانند رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، وب‌سایت و سایر منابع یکپارچه می‌شود.

  • استفاده از فیلتر یا برچسب:

از فیلترها یا برچسب‌ها در CRM خود برای شناسایی و گروه‌بندی بخش‌های مختلف مشتریان استفاده کنید. این به سازماندهی و مدیریت موثر داده‌های مشتری کمک می‌کند.

  • شخصی‌سازی ارتباط:

هنگامی‌که مشتریان را به بخش‌های مختلف تقسیم کردید، می‌توانید تلاش‌های ارتباطی و بازاریابی خود را برای هر بخش تنظیم کنید تا تعامل و فروش مشتری افزایش یابد.

  • بروزرسانی تقسیم‌بندی:

برای بروز نگه داشتن تقسیم‌بندی مشتری، بطور مرتب معیارهای تقسیم‌بندی را براساس تغییر رفتار و بازخورد مشتری بررسی کنید.

به طور کلی، استفاده از CRM می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان را به طور موثر تقسیم‌بندی کرده و تلاش‌های ارتباطی و بازاریابی خود را شخصی‌سازی کند و در نتیجه تعامل و فروش مشتری را افزایش دهید.

پیشنهاد مطالعه

مزایای تقسیم مشتریان با نرم افزار CRM

دسته‌بندی مشتریان در نرم افزار CRM مزایای مختلفی دارد، از جمله:

  • حفظ مشتری:

دسته‌بندی مشتریان به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا سودآورترین مشتریان خود را شناسایی کرده و آن‌ها را با پیشنهادات و تخفیف‌های مرتبط، هدف قرار دهند و در نتیجه حفظ مشتری بهبود یابد.

  • تقسیم‌بندی بهتر:

 سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا مشتریان را براساس ویژگی‌های مشترک، مانند جمعیت، مکان، علایق و رفتار خرید گروه‌بندی کنند. این به شرکت‌ها کمک می‌کند تا کمپین‌های بازاریابی هدفمندی را طراحی کنند و در نتیجه نرخ تبدیل بالاتری بدست آید.

  • اولویت‌بندی:

با دسته‌بندی مشتریان، شرکت‌ها می‌توانند منابع خود را اولویت‌بندی کرده و تلاش خود را روی با ارزش‌ترین مشتریان متمرکز کنند. این‌کار به ساده‌سازی فرآیندهای تجاری، کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی کمک می‌کند.

  • تصمیم‌گیری آگاهانه:

دسته‌بندی مشتری بینشی در مورد نیازها، ترجیحات و رفتار مشتریان به کسب‌وکارها می‌دهد؛ همچنین آن‌ها را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد توسعه محصول، استراتژی‌های بازاریابی و خدمات مشتری بگیرند.

  • تعامل بهتر:

درک رفتار و ترجیحات مشتری، تعامل با مشتریان و ایجاد روابط پایدار را برای مشاغل آسان‌تر می‌کند. با درک بهتر نیازهای مشتری، کسب‌وکارها می‌توانند تبلیغات هدفمند، پاداش‌های وفاداری و سایر مشوق‌هایی را که باعث تعامل مشتری می‌شوند، ارائه دهند.

  • افزایش فروش:

با طبقه‌بندی اطلاعات مشتریان، کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان با عملکرد برتر را شناسایی کرده و بر حفظ آن‌ها تمرکز کنند. همچنین می‌توانند سرنخ‌های بالقوه را شناسایی کرده و آن‌ها را براساس آن هدف قرار داده و در نتیجه فروش و درآمد را افزایش دهند.

تقسیم درست مشتریان با crm
تقسیم بندی و استراتژی درست در تعاملات با مشتری می‌تواند منجر به افزایش سوددهی و درآمد شما شود.

امروزه استفاده از CRM در تقسیم‌بندی مشتریان به یکی از اجزای اساسی بازاریابی مدرن تبدیل شده است. همانطورکه بازار به تکامل خود ادامه می‌دهد، کسب‌وکارها باید از استراتژی‌های هدفمند و شخصی‌سازی شده بیشتری برای جلب نظر مشتریان استفاده کنند.

با کمک این نرم‌افزار، شرکت‌ها می‌توانند بینش‌هایی در مورد رفتار و ترجیحات مشتریان خود کسب کنند که منجر به تقسیم‌بندی بهتر می‌شود. بنابراین امکان کمپین‌های بازاریابی مؤثرتری را فراهم می‌کند که می‌تواند نتیجه نهایی آن‌ها را بهبود بخشد. فرآیند تقسیم‌بندی مشتریان می‌تواند زمان بر و پیچیده باشد، اما با CRM مناسب می‌توانید آن را ساده و کارآمد کنید. سرمایه‌گذاری روی این نرم افزار یک تصمیم عاقلانه برای مشاغلیست که به دنبال کسب مزیت رقابتی در صنایع مربوطه خود هستند.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار CRM مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crm مایکروسافتتماس تلفنی

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا