به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور HP

کانفیگ و پیکربندی اولیه سرور hp را چگونه انجام دهیم؟

پیکربندی اولیه سرور

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در تیر 95 نوشته شده بود و در بهمن ماه 1402 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

در این مقاله قصد داریم به نکاتی راجع به راه اندازی، کانفیگ و پیکربندی سرور hp بپردازیم. در ادامه و در راستای آموزش کانفیگ سرور hp، به معرفی و کانفیگ برخی ابزارهای این سرور که مهمترین آن Intelligent Provisioning است می‌پردازیم. با فالنیک همراه باشید.

در صورت نیاز به تعمیر سرور کارشناسان ما کنار شما هستند تا به سرعت و بالاترین کیفیت سرور خود را تعمیر کنید. برای خرید سرور hp نیز می‌توانید با شماره 02154591915 تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی رایگان بهره‌مند شوید.

خرید سرور hp در فروشگاه فالنیک
فروش سرور hp در فالنیک با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان تخصصی انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت سرور hp و خرید سرور hp از فروشگاه فالنیک دیدن کنید.
خرید سرور hpتماس تلفنی

راه اندازی، کانفیگ و پیکربندی اولیه سرور hp

در راه اندازی سرور hp، تصویر زیر اولین صفحه‌ای است که با آن روبرو می‌شوید و در واقع مرحله اول بوت شدن سرور hp است:

پیکربندی اولیه سرور hp
مرحله اول راه اندازی سرور hp، بوت سرور hp است.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود، پس از بوت شدن سرور hp، امکان انتخاب 4 گزینه در صفحه بوت hp وجود دارد که در ادامه به توضیحات آنها می‌پردازیم:

  1. فشردن کلید F9 و پیکربندی سرور اچ پی از طریق UEFI
  2. زدن کلید F11 و راه اندازی سرور hp از طریق Boot Menu
  3. انتخاب کلید F10 و راه اندازی سرور اچ پی با Intelligent Provisioning
  4. فشردن کلید F12 و بوت کردن سرور اچ پی از روی شبکه

1-اگر کلید F9 را بزنیم وارد UEFI خواهیم شد که جایگزین BIOSهای قدیمی است. پس با زدن F9 وارد uefi system utilities می‌شویم. در این قسمت می‌توانیم تنظیمات کلی سیستم را انجام دهیم. مثلا برای انجام ریدبندی یا کانفیگ و پیکربندی سرور و تنظیمات پورت iLO، گزینه System Configuration را انتخاب می‌کنیم و دکمه اینتر را می‌زنیم.

2- اگر کلید F10 را بزنیم وارد Intelligent Provisioning می‌شویم که از مهم‌ترین قسمت‌های سیستم است و برای نصب ویندوز روی سرور hp و کلا نصب سیستم عامل و راه‌اندازی سرور hp نیز استفاده می‌شود. ابزارهایی مانند SSA (برای تنظیم هارد دیسک ها و RAID) و hp insight diagnostics (برای تست کردن قطعات سیستم) و Active Health در آن قرار گرفته است. از Intelligent Provisioning برای کانفیگ و پیکربندی و تنظیمات پورت iLO هم استفاده می‌شود.

3- اگر کلید F11 را بزنیم وارد Boot Menu می‌شویم.

4- در صورت فشردن کلید F12 می‌توانیم سرور را از روی شبکه بوت کنیم.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، قسمت سمت راست پایین صفحه، مربع‌هایی وجود دارد که بعضی از آنها روشن و بعضی خاموش است و نشان‌دهنده قابلیت‌های موجود روی سرور است. برای فعال‌سازی مربع‌های خاموش اغلب به لایسنس‌هایی مانند iLO Advanced نیاز داریم.

برای آشنایی بیشتر با سرورهای hp، خواندن مقاله سرور hp چیست؟ را پیشنهاد می‌کنیم.

کانفیگ سرور hp به وسیله Intelligent Provisioning

همانطور که پیش‌تر توضیح داده شد، برای پیکربندی سرور پس از بوت شدن با فشردن کلید F10 وارد Intelligent Provisioning می‌شویم. در شکل زیر صفحه‌ای که پس از فشردن کلید F10 باز می‌شود، نشان داده شده‌است. Intelligent Provisioning ابزاری برای پیکربندی سرور hp است که استفاده از آن بسیار آسان بوده و پیکربندی سریع را ارائه می‌دهد و به صورت پیش‌فرض در تمامی سرورهای پرولیانت hp وجود دارد.

  • گزینه Configure and Install

با وارد شدن به Configure and Install می‌توانید پیکربندی اولیه سرور hp را انجام دهید. بهترین روش نصب سیستم عامل و ویندوز روی سرور hp استفاده از روش Configure and Install است، زیرا نرم‌ افزارهای جانبی HP و درایور سخت افزار نیز همراه با سیستم‌عامل نصب می‌شود. نصب از طریق Configure and Install در 4 مرحله انجام می شود که شامل نصب سیستم‌عامل و تنظیمات اولیه است. بیشتر بخوانید: آپدیت فریمور سرور hp

کانفیگ سرور hp به وسیله Intelligent Provisioning
برای مدیریت سرور اچ پی از Perform Maintenance استفاده می‌شود.

بیشتر بدانید: آموزش تصویری نصب ویندوز روی سرور hp

  • گزینه Perform Maintenance در Intelligent Provisioning

برای مدیریت سرور hp باید وارد Perform Maintenance شوید. با انتخاب گزینه Perform Maintenance، می‌توانید ابزارهای مختلفی را مشاهده کنید که در تصویر زیر نیز دیده می‌شود. ابزارهایی که مهمترین آن ACU و روی سرورهای G9 ابزار SSA است که از آنها برای تنظیم هارد دیسک‌ها استفاده می‌شود.

ابزار مهم دیگر، hpe insight diagnostics است که برای گزارش‌گیری و تست سخت افزارها استفاده می‌شود و به وسیله آن می‌توانید مطمئن شوید آیا اجزای سرور به درستی کار می‌کنند یا خیر.

ابزار کاربردی دیگر، active health است که به سرورهای اچ پی نسل هشتم (Gen8) به بعد اضافه شده‌است.

توضیح گزینه Perform Maintenance در Intelligent Provisioning
ابزار مهم hp برای کانفیگ و مانیتورینگ سرورهای hp شامل hpe insight diagnostics و active health و firmware update و ssa و acu است.

راه اندازی سرور hp؛ کانفیگ هارد دیسک‌ها و raid با نرم افزار hpe acu

یکی از پراستفاده ترین نرم افزار مدیریت سرور hp نرم افزار ACU است که برای دسترسی به آن در سرورهای g9 ،g8 و g10 باید ابتدا وارد Intelligent Provisioning شوید و سپس منو ACU را که به معنی Array Configuration Utility است، انتخاب کنید. نرم‌افزار ACU در سرورهای G7 و قبل از G7 در نرم‌افزار دیگری به نام Smart Start قرار دارد. همچنین روی سرورهای g9 و g10 از نرم افزاری به نام SSA نیز استفاده می‌شود.

پس از وارد شدن به این نرم‌افزار ابتدا در قسمت سمت چپ، کنترلر را انتخاب می‌کنید و سپس از منو سمت راست ابتدا باید Array و پس از آن Logical ساخته شود. برای دیدن آموزش نحوه چیدمان رم سرور hp روی لینک بزنید.

پیکربندی اولیه سرور اچ پی
در راه اندازی سرور hp از نرم افزار hpe acu برای کانفیگ هارد دیسک‌ها و نحوه انجام تنظیم‌ها استفاده می‌شود.

هنگام ساختن Logical می‌توانید تنظیم‌های مربوط به RAID را نیز انجام دهید. در شکل زیر نمونه logical ساختن نشان داده شده است. همچنین تمامی تنظیم‌ها را پس از انجام باید ذخیره کنید و سپس از برنامه خارج شوید.

تنظیم و کانفیگ هارد دیسک‌ها با نرم افزار hpe acu

تنظیمات raid بندی سرور hp با نرم افزار hpe acu

شما می‌توانید برای پیکربندی و انتخاب آنلاین سرور hp خود که برای اولین بار در فالنیک (ایران اچ پی) ارائه شده است، از لینک زیر استفاده کنید:

خدمات پیکربندی سرور hp در فالنیک (ایران اچ پی)

ضرورت به‌ روزرسانی درایورهای سرور HP

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید پس از نصب و پیکربندی اولیه سرور HP انجام دهید، به‌روزرسانی درایورهای آن است. درایورها نرم‌افزارهایی هستند که به سیستم عامل شما اجازه می‌دهند تا با سخت‌افزار سرور مانند کارت شبکه، کارت گرافیک، آداپتور ذخیره‌سازی و … به‌طور صحیح تعامل داشته باشد. برای دیدن آموزش دانلود درایورهای سرورهای اچ پی روی لینک کلیک کنید.

سوال متداول

نحوه رفع ارورهای 207، FAILED MEMORY DETECTED IN SOCKET 1A، NO VALID MEMORY IN BANK A و SYSTEM HALTED چگونه است؟

این خطای بیان‌گر مشکلی در حافظه‌های سرور hp است. این خطا ممکن است به دلایل مختلفی از جمله حافظه‌های ناسازگار، مشکلات فیزیکی در حافظه، مشکلات در اتصالات حافظه و غیره رخ دهد. برای رفع این خطا پیشنهاد می‌کنیم مراحل زیر را دنبال کنید:

بررسی تطابق حافظه: اطمینان حاصل کنید که حافظه‌های جدیدی که خریداری کرده‌اید، با سرور شما سازگار هستند. برای این کار، می‌توانید دفترچه راهنمای سرور یا سایت تولیدکننده سرور را مورد مطالعه قرار دهید تا مطمئن شوید حافظه‌های جدید با مشخصات مورد نیاز سرور مطابقت دارند.

تست حافظه: اگر مشکلی در تطابق حافظه وجود ندارد، می‌توانید حافظه‌ها را تست کنید. برای این کار، می‌توانید از ابزارهای تست حافظه مانند Memtest86 استفاده کنید. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا حافظه‌ها را بررسی کرده و مشکلات ممکن در آنها را تشخیص دهید.

بررسی اسلات‌های حافظه: مطمئن شوید که حافظه‌ها به درستی در سوکت‌های سرور متصل شده‌اند و هیچ مشکل فیزیکی یا کنتاکتی وجود ندارد. می‌توانید حافظه‌ها را خارج و مجددا نصب کنید تا ببیند مشکل برطرف شده یا خیر.

تست حافظه با اسلات‌های دیگر: اگر مشکل همچنان ادامه دارد، می‌توانید حافظه‌ها را در اسلات‌های دیگر سرور تست کنید. این کار به شما کمک می‌کند بفهمید آیا مشکل از اسلات خاصی در سرور است یا حافظه‌ها خراب هستند.

در نهایت اگر با راه‌حل‌های فوق مشکل برطرف نشد پیشنهاد می‌کنیم به بخش خدمات شرکت فالنیک مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص داده و راه‌حلی برای شما پیدا کنند.

در این مقاله به آموزش کانفیگ سرور hp پرداختیم و به صورت تصویری مراحل پیکربندی اولیه و راه اندازی سرور HP را آموزش دادیم. در صورت نیاز به خدمات تخصصی در زمینه سرور، متخصصان فالنیک با بیش از 27 سال تجربه کنار شما هستند.

تعمیر سرور در اسرع وقت
تعمیرکار سرور فالنیک ایران اچ پی، انواع خدمات تعمیر سرور را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. در صورت نیاز می‌توانید یک سرور امانی از ما دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.
درخواست تعمیر سرورتماس بگیرید

4.2/5 - (10 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫33 دیدگاه ها

  1. سلام
    این امکان وجود داره که از راه دور به سرورهای اچ پی و تجهیزات شبکه دسترسی کاملا امن داشته باشم؟

  2. سلام خسته نباشد
    من رم سرور ج5 خودم رو ارتقا دادم و 8 ماژول 8 گیگابایتی تهیه کردم.
    ابتدا درست بود و ویندوز سرور نصب شد بعد از چند روز ارور زیر رو میده
    ارور 207
    FAILED MEMORY DETECTED IN SOCKET 1A
    FAILED MEMORY DETECTED IN SOCKET 1A
    NO VALID MEMORY IN BANK A
    SYSTEM HALTED

    1. درود بر شما
      محمد عزیز،
      پاسخ سوالتان به انتهای محتوا افزوده شد.

  3. سلام
    وقت تون به خیر
    سرور G7 من با ESXI بدون هیچ مشکلی کار میکرد.
    چند روز پیش که روشنش کردم، دیگه بوت نمیشه روی ESXI و میره سراغ بوت از روی شبکه و خب چیزی پیدا نمیکنه.
    کسی نظری داره که مشکل از کجا میتونه باشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      نشان دهنده خرابی یک یا چند مموری است.
      گاهی ممکن است سی پی یو مشکل داشته باشد که باعث ارور دادن مموری می شه چون سی پی یو و مموری با هم در ارتباط هستند.

  4. با سلام ، یک سرور hp g8 دارم که پورت usb فعال نیست و امکان ورود به بایوس برای فعال کردن usb نیست ، سرور نیز پورت ps2 ندارد که بخواهیم با کیبوردهای قدیمی وارد بشویم. لطفا راهنمایی می فرمایید از چه راهکاری برای رفع این مشکل می توانم استفاده کنم؟
    ممنون

    1. سلام و درود
      لطفا با شماره 0218363 داخلی 5541 تماس بگیرید تا کارشناسان فنی فالنیک شما را کاملا راهنمایی کنند.

    1. سلام

      در اولین مرحله میتوانید IP خود را ریکاور کنید.
      در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با واحد خدمات تماس بگیرید. شماره تماس: 0218363 داخلی 5541

    1. همخوان نبودن مدل رم با دستگاه مورد نظر و یا اورجینال نبودن مموری میتونه دلیل روشن نشدن اسمارت مموری باشه

  5. سلام
    برای نصب سیستم عامل از طریق Intelligent Provisioning بعضی از سیستم عامل های جدید در لیست موجود نمی باشد آیا راهکاری برای این قضیه دارید؟

    1. میتوانید Firmware دستگاه را به آخرین ورژن به روز رسانی کنید و مجددا بررسی کنید.

  6. هنگام نصب سیستم عامل چطور می تونم وارد Intelligent Provisioning بشم ؟

  7. با سلام وخسته نباشید
    هم اکنون یک تک سرور HP G9 دارم روشن و کلی هم دیتا روش دارم می خواهم یک هارد اضافه کنم.مراحل چگونه انجام دهم؟

    1. سلام

      در این زمینه بهتر است به صورت تلفنی با کارشناسان فنی ما در تماس باشید..

      شماره تماس: 0218363 داخلی 204 و 211

    1. انتخاب RAID مناسب کاملا بستگی به حجم کاری و نیازهای سیستم دارد. اما اگر انواع RAID رو بشناسید و تفاوت انواع رید را بدانید، بهتر می توانید در انتخاب رید مناسب تصمیم بگیرید. پیشنهاد میکنم مقاله “تعریف RAID و انواع آن” را در لینک زیر بخوانید:
      https://falnic.com/blog/what-is-raid.html

    1. نرم افزار HPE ACU برای پیکربندی هارد دیسک‌ها و نحوه انجام تنظیم‌ها. پس از وارد شدن به این نرم‌افزار ابتدا در قسمت سمت چپ کنترلر را انتخاب می‌کنید و سپس از منو سمت راست ابتدا باید Array و پس از آن Logical ساخته شود.
      در هنگام ساختن Logical می‌توانید تنظیم‌های مربوط به RAID را نیز انجام دهید.

      1. با سلام و تشکر از مطلب خوبتون.سوالی داشتم جواب بدهید ممنون میشم.
        یک سرور HP G9 دارم روشن و دیتا دارد.میخواهم یک هارد اضافه کنم چگونه این کار را انجام دهم؟

        چرا پاک می شود سوال من؟

        1. سلام

          در این زمینه بهتر است به صورت تلفنی با کارشناسان فنی ما در تماس باشید..

          شماره تماس: ۰۲۱۸۳۶۳ داخلی ۲۰۴ و ۲۱۱

  8. روش مناسب برای نصب سیستم عامل در سرورهای HP چه روشی هستش؟؟

    1. بهترین روش نصب سیتم‌عامل استفاده از روشIntelligent Provisioning است زیرا نرم‌افزارهای جانبی HP و درایور سخت افزار نیز همراه با سیستم عامل نصب می‌شود. نصب از طریق Configure and Install در ۴ مرحله انجام می شود که شامل نصب سیستم عامل و تنظیمات اولیه است.

  9. سلام، در صورت خریداری سرور از شرکت تهران فالنیک، ایا پیکربندی اولیه هم برای سرور انجام می دهید؟

    1. نصب یک سیستم عامل و رید بندی هاردها برای مشتریان بصورت رایگان انجام می گردد .

  10. کانفیگ اولیه تو سرورهای نسل 10 چه فرقی با سرورهای نسل 9 اچ پی داره؟

    1. سلام

      اساس کانفیگ هر دو سرور یکی است، محیط کانفیگ و آپشن ها کمی تغییر کرده است.

      1. با سلام و تشکر از مطلب خوبتون.سوالی داشتم جواب بدهید ممنون میشم.
        یک سرور HP G9 دارم روشن و دیتا دارد.میخواهم یک هارد اضافه کنم چگونه این کار را انجام دهم؟ فکر میکنم رید 5

دکمه بازگشت به بالا