به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

5 راهکار شگفت انگیز برای کاهش هزینه های سازمان با crm مایکروسافت

کاهش هزینه های سازمان با crm مایکروسافت

در دنیای پرتلاطم امروز، مدیران هر روز با چالش‌ جدیدی روبه‌رو می‌شوند. در این میان، کاهش هزینه‌ها به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی، همواره در صدر فهرست اولویت‌ها قرار دارد. اما چگونه می‌توانید در عین حفظ کیفیت و راندمان، هزینه‌ها را به طور قابل توجهی کاهش دهید؟
پاسخ این سوال نرم افزار CRM مایکروسافت است. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا با به‌کار گیری ابزارهای کارآمد، گامی بزرگ در جهت کاهش هزینه‌های سازمان خود بردارید. در این مقاله فالنیک قصد داریم به شما بگوییم چطور کاهش هزینه های سازمان با crm مایکروسافت امکان‌پذیر است و آمار و ارقام شرکت‌های استفاده کننده از این نرم‌افزار را به شما ارائه دهیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

چک لیست راهکارهای کاهش هزینه های سازمان با crm مایکروسافت

آیا می‌­دانید که با کمک crm مایکروسافت می­‌توانید حداقل 20 درصد در هزینه­‌های سازمان خود صرفه­‌جویی کنید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با راهکارهای مختلفی که به کمک آنها crm مایکروسافت هزینه‌­ها را کم می­‌کند، آشنا شوید.

1- راهکارهای CRM مایکروسافت برای کاهش هزینه در واحد فروش:

CRM مایکروسافت به شما کمک می‌کند تا بتوانید در بخش فروش سازمان خود به میزان قابل توجهی هزینه‌ها را کاهش دهید. این هزینه‌­ها اغلب با تمرکز روی افزایش نرخ تبدیل سرنخ به مشتری، بهینه سازی و کوتاه شدن فرآیند فروش کاهش می­‌یابد. برخی از این راهکارها crm در این زمینه عبارتند از:

  • مدیریت و امتیازدهی سرنخ‌ها:

 CRM به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌های خود را به طور موثر مدیریت کنید. یعنی آنها را به گروه­‌های مختلف تقسیم کرده و وظایف یا بخشی از پیگیری‌های آنها را به شکل اتوماتیک انجام دهید. با این کار می­‌توانید وقت خود را به تبدیل سرنخ­‌های ارزشمندتر اختصاص دهید و از اشتباهات پرسنل خود جلوگیری کنید.

  • پیگیری به موقع سرنخ و مشتریان:

یکی از مهم‌­ترین اقدامات برای تبدیل سرنخ به مشتری، زمان مناسب پیگیری است. به کمک crm مایکروسافت می­‌توانید زمان مناسب پیگیری را با توجه به داده‌­های قبلی تخمین بزنید. همچنین برای پیگیری­ مشتریان و سفارش­‌ها، گردش‌­کار مناسب و یادآور تنظیم کنید؛ در اینصورت در زمان مناسب یک وظیفه برای پرسنل شما ایجاد می‌­شود تا اقدامات لازم برای پیگیری مشتریان را انجام دهند.

پیگیری تلفنی سرنخ و مشتریان
ایجاد گردش­کار و یادآور برای پرسنل از فراموش کردن پیگیری سرنخ و مشتریان جلوگیری کرده و نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.
  • اتوماسیون وظایف:

CRM مایکروسافت به شما کمک می‌کند تا وظایف تکراری مانند ارسال ایمیل گروهی، پیگیری تماس‌ها، ثبت اطلاعات مشتریان و محصولات، ثبت سوابق و … را خودکار کنید. پس زمان زیادی از پرسنل شما آزاد می­‌شود که می­‌توانید آنها را به پیگیری مشتریان ارزشمند و فروش محصولات اختصاص دهید.

  • مدیریت فرصت‌ها:

این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های فروش خود را به طور موثر مدیریت کنید. همچنین با گزارش­‌گیری از اطلاعات مشتریان و محصولات می‌­توانید پیش‌بینی‌ دقیقی از میزان فروش، محصولات پرفروش، زمان مناسب فروش و … داشته باشید و چرخه فروش را کوتاه کنید.

بررسی فرآیند و قیف فروش با تحلیل گزارش­های خروجی از crm
با crm می­‌توانید نقاط قوت و ضعف کسب‌­وکار را شناسایی کنید و با تجزیه و تحلیل رقبا فرآیندهای خود را بهینه‌­سازی کنید.

2- راهکارهای CRM مایکروسافت برای کاهش هزینه در تولید

بخشی از راهکارهای کاهش هزینه های سازمان با crm مایکروسافت در بخش تولید عبارتند از:

  • پیش‌بینی تقاضا:

از طریق CRM و گزارش­‌گیری از اطلاعات ثبت شده در پایگاه داده می­‌توانید میزان تقریبی تقاضای مشتریان را پیش‌بینی کنید؛ سپس برنامه‌­ریزی لازم برای تولید و خرید مواد اولیه را انجام دهید.

  • مدیریت موجودی:

به کمک این نرم‌افزار موجودی مواد اولیه و محصولات داخل انبار، محصولات در مسیر تولید و محصولات پرفروش را رصد کنید و درصد کالای مازاد را کاهش و بازدهی واحد انبار را افزایش دهید.

  • مدیریت منابع:

با شناسایی محصولات پرفروش می‌­توانید منابع خود را به نحوی مدیریت کنید که محصولات پرفروش بیشتر تولید شود تا هزینه خرید مواد اولیه به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار crm مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crmتماس تلفنی

3- راهکارهای CRM مایکروسافت برای کاهش هزینه بازاریابی

کاهش هزینه های سازمان با crm مایکروسافت در واحد بازاریابی بیشتر با راهکارهای زیر انجام می‌­شود:

  • بهینه سازی و ایجاد کمپین‌­های هدفمند

اولین راهکار CRM برای کاهش هزینه های بازاریابی، بهینه‌­سازی و ایجاد کمپین‌­های هدفمند است. در همه کسب­‌وکارها واحد بازاریابی یکی از پر هزینه­‌ترین واحدهای سازمان است. اگر ابزارهای مناسبی برای ارزیابی و تحلیل کمپین‌­ها نداشته باشید به ناچار کمپین‌­های بی‌­هدف را اجرا می­‌کنید تا بتوانید درآمد و فروشتان را افزایش دهید. اما با CRM مایکروسافت می‌­توانید سوابق کمپین­‌های اجرا شده را به دقت ارزیابی کنید و بهترین استراتژی را برای کمپین­‌ها پیاده‌سازی و اجرا کنید.

  • اتوماسیون شدن فعالیت پرسنل

بسیاری از کارهای پرسنل بازاریابی، تکراری هستند که امکان اتوماسیون شدن دارند؛ در اینصورت وقت زیادی از پرسنل را می­‌توانید مدیریت کنید. همچنین در CRM مایکروسافت می­‌توانید گزارش­‌های مختلفی که در بازاریابی نیاز دارید را ذخیره کنید تا براحتی در زمان مشخص بتوانید از آنها گزارش بگیرید.

شرکت  Oracle به کمک CRM مایکروسافت، هزینه‌های بازاریابی را 20% کاهش داده است.

  • ارسال گروهی ایمیل و پیامک

یکی از راهکارهای مفید برای کاهش هزینه های سازمان با crm مایکروسافت در واحد بازاریابی امکان گروه‌­بندی افراد و ارسال گروهی ایمیل و پیامک برای آنهاست. شما می­‌توانید بر اساس ویژگی­‌های مختلفی چون جنس، میزان درآمد، تحصیلات، سوابق خرید و … سرنخ و مشتریان را به گروه­‌های مختلف تقسیم کنید و برای آنها استراتژی مختلف بچینید. سپس پیامک و ایمیل مناسب را برای آنها ارسال کنید تا آنها را به خرید مجدد یا استفاده از خدمات‌تان ترغیب کنید.

  • تمرکز روی کانال‌­های مفیدتر برای کسب‌­وکار

از طریق ابزارهای گزارش­‌گیری در CRM می‌­توانید نتایج کمپین و اقدامات بازاریابی قبلی خود را تحلیل و بهترین کانال‌های کسب­‌وکارتان را شناسایی کنید. برای مثال بررسی کنید که بیشتر مشتریان از طریق چه کانالی (سایت، شبکه اجتماعی،تماس تلفنی و …) با سازمان شما آشنا شده و محصولات را خریداری می­‌کنند؛ سپس روی آن کانال تمرکز کرده و کمپین‌­های مناسب با آن را برنامه‌­ریزی و اجرا کنید.

بررسی نرخ بازگشت سرمایه (ROI)در کانال‌های مختلف
با تمرکز روی کانال­‌های مفید می­‌توانید نرخ تبدیل مشتریان و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

4- راهکارهای CRM مایکروسافت برای کاهش هزینه خدمات مشتریان

در کسب­‌وکارهابرای حفظ و افزایش مشتریان فعلی، جذب مشتریان جدید اغلب هزینه زیادی پرداخت می­‌شود؛ اما با سی آر ام مایکروسافت می‌­توانید این هزینه‌­ها را به کمک راهکارهای زیر کاهش دهید:

  • ارائه خدمات به موقع و کارآمد به مشتریان:

به کمک ابزارهای CRM می‌­توانید به سرعت از پیام یا تماس­‌های مشتری مطلع شوید و در هر محل با هر دستگاهی، درخواست مشتریان را پیگیری و به سرعت آنها را پاسخ دهید. در اینصورت رضایت مشتریان را جلب کرده و از نارضایتی آنها جلوگیری می‌­کنید.

  • شخصی‌سازی خدمات:

CRM به شما کمک می‌کند تا با استفاده از اطلاعات مشتریان، خدمات خود را شخصی‌سازی کرده و اطلاعات متناسب با نیاز آنها ارائه دهید. با اینکار می‌­توانید از رقبای خود متمایز شده و در ذهن مشتریان ماندگار شوید.

  • حل مشکلات مشتریان:

یکی از قابلیت‌­های CRM مایکروسافت امکان نظرسنجی و ثبت تیکت برای مشتریان است. به کمک این قابلیت امکان جمع­آوری و ارزیابی نظرات مشتریان از کانال­‌های مختلف وجود دارد؛ در اینصورت به موقع می­‌توانید مشکلات را شناسایی و به­‌سرعت آنها را برطرف کنید.

  • ایجاد برنامه‌های وفاداری مشتریان:

در بسیاری از کسب­‌وکارها از CRM به عنوان باشگاه مشتریان استفاده می­‌شود. پس برنامه­‌هایی برای وفاداری بیشتر مشتریان مانند ارسال کدتخفیف را اجرایی می­‌کنند تا مشتریان فعلی به خرید بیشتر ترغیب شوند.

نگهداشت مشتریان قبلی با طناب
هزینه حفظ و نگهداشت مشتریان فعلی بسیار کمتر از جذب مشتریان جدید است؛ پس باید برنامه‌­های وفاداری مشتریان به برند خود را جدی بگیرید.

5- راهکارهای CRM مایکروسافت برای کاهش هزینه استخدام و آموزش پرسنل

فرآیند استخدام و آموزش به پرسنل جدید یکی از فرآیندهای زمان­بر سازمان است که هزینه زیادی را به کارفرما تحمیل می­‌کند. در CRM مایکروسافت قابلیت­‌های مختلفی برای کاهش هزینه استخدام و آموزش پرسنل وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • اتوماسیون سازی فرآیندهای استخدام

با اتوماسیون سازی فرآیندهای استخدام، مصاحبه و تکمیل مدارک پرسنل، تمامی مراحل به‌­سرعت و با زمان کمی انجام می‌­شود. برای اینکه این فرآیندها بخوبی اجرا شود باید تمامی آنها را در CRM وارد و برای آنها گردش­‌کار تعریف کنید. با اینکار بدون کوچک‌­ترین اشتباهی مراحل استخدام پرسنل جدید سپری می­‌شود.

تکمیل فرم سیستمی و استخدام پرسنل
به کمک CRM می­‌توانید فرآیند تکمیل فرم‌­ها را به صورت سیستمی انجام دهید و میزان پرینت کاغذ و فضای بایگانی را کاهش دهید.
  • ثبت دستورالعمل­‌ها در پایگاه دانش

یکی از مراحل زمان‌­گیر و تکراری در فرآیند استخدام، آموزش پرسنل جدید است. برای اینکه فرآیند آموزش زمان زیادی را از پرسنل نگیرد می­‌توانید از قابلیت پایگاه دانش در CRM مایکروسافت استفاده کنید. به کمک این ویژگی می‌­توانید تمامی دستورالعمل و آیین نامه­‌های سازمانی خود را در نرم‌­افزار وارد کنید و از پرسنل جدید بخواهید از آنها استفاده کنند. در نهایت نیز می­‌توانید از آنها آزمون عملی بگیرید. حتی امکان ویرایش دستورالعمل­‌ها نیز وجود دارد و می‌­توانید بعد از مدتی آنها را ارزیابی و بهینه­‌سازی کنید.

پیشنهاد مطالعه

آمار و ارقام مرتبط با کاهش هزینه های سازمان با crm مایکروسافت

در ادامه برخی از آمارهای ثبت شده در ارتباط با کاهش هزینه های سازمان با crm مایکروسافت در شرکت‌های بزرگ بین‌المللی را بیان می‌­کنیم:

نام شرکت تاثیر CRM در کاهش هزینه سازمان
Adobe شرکت Adobe با استفاده از CRM مایکروسافت، نرخ تبدیل سرنخ به مشتری را 30% افزایش داده است.
Salesforce CRM مایکروسافت در شرکت Salesforce موجب کاهش 25% زمان چرخه فروش شده است.
Oracle شرکت Oracle به کمک CRM مایکروسافت، هزینه‌های بازاریابی را 20% کاهش داده است.
Toyota شرکت Toyota به کمک این نرم¬افزار 10% هزینه تولید را کاهش داده است.
Nike با استفاده از CRM مایکروسافت، شرکت Nike بهره‌وری را 10% افزایش داده است.
Walmart شرکت Walmart به کمک CRM سهم بازار خود را تا 15% افزایش داده است.
HP CRM مایکروسافت در شرکتHP موجب افزایش 20% رضایت مشتریان شده است.
IBM شرکت IBM به کمک این نرم‌افزار 20% هزینه آموزش را کاهش داده است.

آنچه درباره کاهش هزینه های سازمان با crm مایکروسافت آموختیم

در این مقاله فالنیک با 5 راهکاری که CRM مایکروسافت برای واحدهای مختلف در سازمان­‌ها پیش گرفته آشنا شدید. همچنین آمار و ارقامی درباره تاثیر این نرم‌­افزار در شرکت­‌های بزرگ و کاهش هزینه­‌های آنها را مشاهده کردید. چنانچه برای خرید نرم افزار crm مایکروسافت مردد هستید یا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؛ پیشنهاد می‌­کنیم در این صفحه درخواستتان را ثبت کنید یا با شماره 02154591983 تماس بگیرید. کارشناسان ما مشاوره‌­های لازم را در اختیارتان قرار داده و کاتالوگ و دموی رایگان را برای شما ارسال می‌­کنند.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار crm مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crmتماس تلفنی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا