به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

پیدا کردن رکورد‌های تکراری در Microsoft Dynamics CRM

پیدا کردن رکورد‌های تکراری در CRM

یکی از قابلیت‌های کاربردی نرم افزار crm مایکروسافت، امکان جست‌وجوی فیلدی مشخص از یک رکورد در بین رکورد‌های موجود و تشخیص تکراری بودن آن است؛ این مورد به کاربران کمک می‌کند تا مجبور به صرف زمان، برای جست‌وجوی رکوردهای مشابه تکراری نباشند. اگر برای کار با نرم افزار سی آر ام یا خرید crm مایکروسافت نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از کارشناسان فالنیک کمک بگیرید.

اما چگونه قابلیت جست‌وجوی رکوردهای تکراری را در نرم افزار CRM فعال کنیم؟

1- ابتدا وارد قسمت تنظیمات و سپس Data Management شوید و تنظیمات زیر را انجام دهید:

در قسمت Duplicate Detetion Setting، با زدن تیک Enable Duplicate Detection، این قابلیت به صورت کلی فعال می‌شود. در موارد زیر، امکان شناسایی تکراری‌ها وجود دارد:

1-1) When A Record Is Created Or Updated: زمانی که یک رکورد برای اولین بار ایجاد شده و یا آپدیت می‌شود.

1-2) When Microsoft Dynamics CRM For Outlook Goes From Offline To Online: زمانی که از نرم افزار به صورت آفلاین توسط Out Look استفاده می‌کنید و سپس می‌خواهید دیتاهای ذخیره شده در حالت آفلاین، به دیتابیس اصلی در حالت آنلاین منتقل شوند.

1-3) During Data Import: در طول ایمپورت کردن دیتا به نرم افزار می‌توان تکراری بودن رکوردهایی که ایجاد و یا آپدیت می‌شوند را بررسی کرد.

پیدا کردن رکورد‌های تکراری در CRM

سپس در قسمت Duplicate Detection Rules، باید برای پیدا کردن تکراری ها قوانینی ایجاد کنید تا طبق آن سیستم رکوردها را مطابقت داده و بررسی کند.

خرید crm مایکروسافت
با خرید crm مایکروسافت کمتر کار کنید، بیشتر درآمد کسب کنید. با استفاده از نرم افزار سی آر ام فروش‌تان را افزایش دهید و کسب و کارتان را بهتر مدیریت و کنترل کنید. جهت مشاوره و خرید crm مایکروسافت، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
خرید crm مایکروسافت

با زدن دکمه New یک پنجره جدید باز می‌شود؛ برای مثال، فرض کنید می‌خواهیم سرنخ‌های با شماره موبایل یکسان، مشخص شوند پس قانونی که باید برای آن تعریف شود، به صورت زیر است:

Base Rrecord Type (2-1: در این قسمت، موجودیت اصلی که می‌خواهیم بررسی کنیم را مشخص می‌کنیم.

2-2) Matching Record Type: در این قسمت، موجودیت ثانویه که می‌خواهید رکوردهای آن با موجودیت اصلی انتخاب شده چک شود، باید مشخص کنید.

2-3) Case-Sensitive: با فعال کردن تیک آن، اگر فیلدی که می‌خواهید تکراری بودن آن شناسایی شود از نوع متن باشد، به حروف بزرگ و کوچک هم حساس می‌شود.

2-4) Exclude Inactive Matching Records: با فعال کردن تیک آن، رکورد‌هایی که وضعیت آن غیر فعال است نیز بررسی می‌شود.

2-5) در مرحله شرط گذاری، باید فیلدهایی که می‌خواهید با هم چک شوند را مشخص کنید و سپس در ستون Criteria، مشخص کنید که فیلدهای انتخاب شده، باید کاملا با هم منطبق باشند (Exact Match) و یا چند کاراکتر اول و یا چند کاراکتر آخر آن‌ها با هم چک شوند؛ که دراین صورت باید تعداد کاراکتر‌های اول و آخر با هم چک شوند.

پیشنهاد مطالعه

2- سپس باید قابلیت کشف تکراری را در سطح موجودیت فعال کنید.

پیدا کردن رکورد‌های تکراری در CRM
خرید crm مایکروسافت
با خرید crm مایکروسافت کمتر کار کنید، بیشتر درآمد کسب کنید. با استفاده از نرم افزار سی آر ام فروش‌تان را افزایش دهید و کسب و کارتان را بهتر مدیریت و کنترل کنید. جهت مشاوره و خرید crm مایکروسافت، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
خرید crm مایکروسافت

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫4 دیدگاه ها

  1. امکان پیدا کردن رکوردهای تکراری برای اطلاعاتی که قبلا ذخیره شده هم هست؟

    1. بله با انتخاب رکوردهایی که قبلا ذخیره کرده اید و انتخاب گزینه detect duplicate از منوی بالای صفحه می توایند این کار را انجام دهید

  2. آیا استفاده از Duplicate Detection Rules از سیو شدن فرم جلوگیری میکنه؟

    1. سلام

      خیر قبل ذخیره کردن فرم یک پنجره باز می شود و از شما می پرسد آیا با وجود تکراری بودن فرم ذخیره شود یا خیر؟ ولی برای جلوگیری از ذخیره شدن شما میتوانید از قابلیت key در CRM استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا