به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

آشنایی با راهکارهای حل مشکلات فروش

راهکارهای حل مشکلات فروش

فروش یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکار است. بدون فروش، کسب‌وکار نمی‌تواند درآمد داشته باشد و رشد کند. با این حال، فروش می‌تواند یک چالش باشد. آیا فروش شما هم به مشکل خورده و نمی‌توانید به تارگت‌های مشخص شده برسید؟ مشکلات زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش فروش شود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با راهکارهای حل مشکلات فروش آشنا شوید. یکی از این راهکارها استفاده از نرم افزار crm است. به کمک این نرم افزار می‌توانید تمامی تعاملات با مشتریان را زیر نظر بگیرید و در صورت مشکل داشتن راهکارهای جایگزین ارائه دهید. همچنین با گزارش‌گیری‌های دوره‌ای می‌توانید وضعیت فروش، کارشناسان و مشکلات را شناسایی کنید و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. در صورتی‌که تمایل دارید درباره این نرم افزار راهکارهایش اطلاعات بیشتری بدست آورید، می‌توانید با شماره 02154591983 تماس بگیرید.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار crm مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crmتماس تلفنی

راهکار‌های حل مشکلات فروش کدامند؟

اگر با مشکلات فروش مواجه هستید، نا‌امید نشوید. با شناسایی راهکار‌های حل مشکلات فروش می‌توانید مسئله را حل کرده و به اهداف تعیین شده، برسید. این راهکارها عبارتند از:

1- مشکل را شناسایی کنید

اولین قدم برای حل هر مشکلی، شناسایی و پیدا کردن علت به وجود آمدن آن است. چه چیزی باعث می‌شود که فروش شما به اهداف خود نرسد؟ مشکل در کدام بخش است، بازاریابی، محصول، قیمت یا خدمات مشتری؟مشکل را پیدا کنید.

اگر محصولات یا خدمات شما نامناسب هستند، یکی از راهکار‌های حل مشکلات فروش برای بهبود آن این است که باید محصولات یا خدمات جدید ارائه دهید. همچنین باید قیمت‌گذاری خود را مجدد ارزیابی کنید و مطمئن شوید که محصولات یا خدمات شما نیازهای مشتریان را به طور کامل برآورده می‌کنند.

2- رقبا را هدفمند و دوره ای بررسی کنید

بررسی کنید که آیا رقبای شما با مشکلات مشابهی روبه‌رو هستند یا خیر. اگر چنین است، چگونه آنها از پس آن بر می‌آیند؟ می‌توانید از تجربیات آنها درس بگیرید و آنها را در استراتژی فروش خود اعمال کنید. ممکن است روند بازار و عرضه و تقاضای محصول تغییر کرده باشد.

تحلیل رقبا یکی از راهکار‌های حل مشکلات فروش
اگر بازار رقابتی است، باید محصولات یا خدماتی را ارائه دهید که منحصر به فرد و متمایز باشند. همچنین باید قیمت‌گذاری خود را رقابتی نگه دارید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

3- با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید

یکی از مناسب‌ترین و سریع‌ترین راهکار‌های حل مشکلات فروش پیگیری مشتریان بالقوه یا قدیمی است. در این راستا باید به بانک اطلاعاتی مشتریان قبلی خود دسترسی داشته باشید و با آنها دوباره تماس بگیرید تا ببینید مجدد به محصول یا خدمات شما نیاز دارند یا خیر. این کار موجب برندسازی و افزایش فروش شما می‌شود.

4- راه حل پیدا کنید

پس از شناسایی مشکل، باید یک راه حل ایجاد کنید. این راه حل باید خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمان بندی شده باشد. پس از ایجاد یک راه حل، باید آن را اجرا کنید. این شامل ایجاد یک برنامه عملی و تخصیص منابع است. برای مثال می‌توانید راه حل‌های زیر را اجرایی کنید.

  • اگر قیمت‌گذاری شما نامناسب است، باید آن را به شکل رقابتی تغییر دهید. همچنین باید مطمئن شوید که قیمت‌گذاری شما با ارزش محصولات یا خدمات شما مطابقت دارد.
  • اگر مشتریان شما را نمی‌شناسند، می‌توانید یک کمپین بازاریابی ایجاد کنید تا آگاهی از برند خود را افزایش دهید. این کار می‌تواند شامل تبلیغات، روابط عمومی ‌و بازاریابی دیجیتال باشد.
  • اگر تیم فروش شما ضعیف است، یکی از راهکار‌های حل مشکلات فروش شما آموزش و انگیزه به تیم فروش است. همچنین باید مطمئن شوید که تیم فروش با محصولات یا خدمات شما کامل آشنایی دارند و می‌توانند به طور موثر با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
آموزش به تیم فروش یکی از راهکار‌های حل مشکلات فروش
چنانچه فروشندگان شما با ویژگی و مزایای محصول یا خدمت شما به طور کامل آشنایی نداشته باشند، نمی‌توانند آن را به مشتری بفروشند.

5- پیشرفت خود را پیگیری کنید

پس از اجرای راهکار‌های حل مشکلات فروش، باید پیشرفت خود را پیگیری کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که راه حل شما موثر است یا باید در آن تغییراتی ایجاد کنید. ابزارهای مختلفی برای اندازه‌گیری این پیشرفت‌ها وجود دارد که یکی از آنها نرم افزار crm است. به کمک این نرم افزار می‌تواند میزان فروش خود را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و … حتی به تفکیک پرسنل و کانال‌های ورودی مشتری بررسی و تحلیل کنید.

6- موفقیت خود را جشن بگیرید

پس از رسیدن به اهداف فروش یا پیشرفت در فروش، باید از پرسنل و افراد تاثیرگذار در این روند، قدردانی کنید. این به افراد سازمان شما کمک می‌کند تا انگیزه خود را حفظ کنند و کار خود را به‌خوبی ادامه دهند. همچنین بهتر است این راهکارها و ایده های فروش موفق در فایلی مستند و نگهداری شود تا در آینده مجدد مورد استفاده قرار گیرد.

7- تیمهای مختلف را با هم هماهنگ کنید

تیم فروش، پشتیبانی مشتریان و بازاریابی بهترین منبع برای درک مشکلات مشتریان و ارائه راه حل برای رفع آنها هستند. بهتر است جلسات دوره‌ای با مدیران و پرسنل برگزار کنید تا از آنها برای شناسایی مشکل، ایجاد راهکارهای افزایش فروش مشتری کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

8- انعطاف پذیر باشید

نیازهای بازار و مشتریان همواره در حال تغییر است. بنابراین مهم است که انعطاف پذیر باشید و بتوانید راه حل خود را با تغییرات سازگار کنید. در غیراینصورت دائم فروش شما کاهش یافته و حتی کسب و کار شما از بین می‌رود. یکی از راهکارهای جدید همکاری در فرش است. در این روش فروشنده برای هر مشتری جدیدی که برای شرکت جذب می‌کند، کمیسیون دریافت می‌کند. همکاران فروش این کار را با تبلیغ محصولات یا خدمات شرکت در وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغات چهره به چهره انجام می‌دهند. هنگامی‌که یک مشتری از طریق بازاریاب یا همکار فروش خرید می‌کند، بازاریاب وابسته کمیسیونی دریافت می‌کند.

همکاری در فروش یکی از راهکار‌های حل مشکلات فروش
همکاری در فروش یک راه عالی برای کسب درآمد برای بازاریابان وابسته و یک راه عالی برای افزایش فروش شرکت‌هاست.

9- به کار تیم خود اطمینان داشته باشید

راهکار‌های حل مشکلات فروش می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما شما باید به خود و تیمتان ایمان داشته باشید و به آنها برای رسیدن به نتیجه زمان دهید. با تلاش و پشتکار، می‌توانید مشکلات فروش خود را حل کنید و به اهداف خود برسید.

در این مطلب سعی کردیم به شما بگوییم هر کسب و کاری با مشکلات و چالش‌هایی در طی حیات خود روبه‌رو است. اما با دانستن راهکار‌های حل مشکلات فروش می‌توانید این مشکلات را پشت سر گذاشته و به فروش بالایی دست پیدا کنید. در این راه استفاده از نرم افزار crm یکی از بهترین راه حل‌های موجود است. برای دریافت دمو یا خرید این نرم افزار می‌توانید با شماره 02154591983 تماس بگیرید کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.  

5/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا