به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
استوریج

هر آنچه باید از استوریج EMC ، استوریج Qnap و استوریج HP بدانید

مقایسه استوریج های EMC ، Qnap ، HP

برندهای بزرگ و نام آشنایی در زمینه تولید استوریج وجود دارند که هر یک محصولات اقتصادی یا رده بالایی به بازار عرضه می‌کنند. در این میان، استوریج emc ، استوریج qnap و استوریج hp تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به رقبا دارند. در این مقاله با قابلیت‌های کلیدی استوریج‌های این سه برند آشنا می‌شویم. با فالنیک همراه باشید.

خرید استوریج HP
خرید استوریج HP با بهترین قیمت در فالنیک (ایران اچ پی) علاوه بر مناسب بودن قیمت استوریج HP، داشتن گارانتی معتبر و اصلی هم در خرید استوریج HP اهمیت بالایی دارد. فالنیک، در کنار قیمت مناسب، 18 ماه گارانتی اصلی و معتبر برای استوریج HP و دستگاه ذخیره سازی اطلاعات ارائه می‌دهد. برای مشاهده محصولات کلیک کنید.
خرید استوریج HPتماس تلفنی

استوریج‌های ای ام سی

ای ام سی از شرکت‌های بزرگ چند ملیتی است که در سال 1979 میلادی تاسیس شد. شرکتی که در زمینه ارائه راه‌حل‌های امنیت اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات،  مجازی‌سازی، رایانش ابری و غیره سابقه درخشانی دارد. در طول این سال‌ها، ای ام سی استوریج‌های قدرتمندی به بازار عرضه کرده است که بخش عمده‌ای از آن‌ها دسترس‌پذیری بالا را تضمین می‌کنند. در سال 2011 میلادی این شرکت از محصولات ذخیره‌ساز جدید VNX رونمایی کرد که ترکیبی از استوریج‌های Clarion و Celera بود که پیش‌تر معرفی کرده بود. محصولی که توانست سهم بزرگی از بازار استوریج‌ها را به دست آورد. هنگامی که دل این شرکت را خریداری کرد، نسل جدیدی از استوریج‌های این شرکت که dell emc Unity نام دارد به بازار عرضه شدند که یک پلتفرم ذخیره‌سازی جامع در اختیار شرکت‌ها قرار داده‌اند.

استوریج‌های EMC Unity چه استوریج‌هایی هستند؟

استوریج‌های ای‌ام‌سی به دو گروه اصلی تمام فلش و ترکیبی تقسیم می‌شوند که هر یک مدل‌های مختلفی دارند. در استوریج‌های این شرکت حرف F به معنای تمام فلش All Flash است، به این معنا که استوریج تنها از حافظه‌های فلش پشتیبانی می‌کند.

یکی از مزیت‌های قابل توجه استوریج‌های EMC unity سهولت در استفاده و سرعت بالای آن‌هاست که باعث شده گزینه مناسبی برای استقرار در فضای ابری باشند. به‌طوری که استوریج‌های تمام فلش سرعت انجام عملیات ذخیره‌سازی را به میزان قابل توجهی ساده کرده‌اند و باعث شده‌اند ارائه‌دهندگان خدمات ابری، هنگام ارائه مدل‌های مختلف رایانش ابری، گزینه‌های بیشتری را با قیمت‌های مناسب به کاربران پیشنهاد دهند.

رویکرد اصلی شرکت ای ام سی برای جایگزینی سری EMC VNX با EMC Unity را می‌توان نیاز بازار به تجهیزات ذخیره‌سازی با امکان استفاده از حافظه‌های SSD به منظور دست‌یابی به IOPS و پهنای باند بالا توصیف کرد. خانواده EMC Unity به دلیل برخورداری از توان پردازشی و گذرگاه انتقال داده‌ها با پهنای باند بیشتر در مقایسه با خانواده EMC VNX، به کاربران اجازه می‌دهد به بهترین شکل از فضای ذخیره‌سازی حافظه‌های SSD استفاده کنند. این استوریج‌ها به دلیل برخورداری از دو پردازنده تفاوت قابل توجهی نسبت به استوریج‌های موجود در بازار دارند. پردازنده‌هایی که ماژولار هستند و نه تنها امکان تعویض یا ارتقا آن‌ها وجود دارد، بلکه این قابلیت در هنگام روشن بودن دستگاه نیز فعال است. به بیان دقیق‌تر Hot plug هستند.

پیشنهاد مطالعه

البته، ارتقا باید در همان نسلی باشد که پردازنده و استوریج به آن تعلق دارند. دومین ویژگی کاربری استوریج‌های ای ام سی وجود حافظه M.2 در پردازنده است که به ندرت برندی را پیدا می‌کنید که مجهز به چنین ویژگی کاربردی باشد. قابلیت M.2 باعث می‌شود در صورت خرابی پردازنده‌ها، اطلاعات از دست نرود و امکان انتقال آن‌ها به دیسک‌های مستقر در استوریج وجود داشته باشد.

برتری دیگری که استوریج‌های ای ام سی نسبت به رقبا دارند، پشتیبانی از ماژول‌های مختلف است، به طوری که کاربران می‌توانند مولفه‌های سخت‌افزاری استوریج را ارتقا دهند. اگر تجربه کار با استوریج‌های برندهای مختلف را داشته باشید از این نکته اطلاع دارید که بخش عمده‌ای از آن‌ها توانایی پشتیبانی از ظرفیت‌های چند ترابایتی را دارند، این در حالی است که استوریج‌های ای ام سی بدون مشکل از ظرفیت‌های در مقیاس پتابایت پشتیبانی می‌کنند که برگ برنده آن‌ها در مقایسه با رقبا است. در این زمینه، ای ام سی تلاش کرده است تا کاستی‌های موجود در دستگاه‌های EMC VNX را برطرف کرده و ویژگی‌های جدیدی را به استوریج‌های یونیتی اضافه کند.

همچنین، استوریج‌های ترکیبی یونیتی استانداردهای جدیدی را برای ذخیره‌سازی تعریف کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها استفاده بهینه و دقیق از حافظه‌های SSD است. به طوری که انعطاف‌پذیری استوریج در تعامل با نیازهای مختلف سازمانی به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

در مورد بهبود چگالی و ویژگی‌های فنی با مقایسه VNX5800 و Unity 600F مشاهده می‌کنیم که استوریج‌های تمام فلش این شرکت تا چه اندازه پیشرفت پیدا کرده‌اند. به‌طور مثال، استوریج‌های تعداد یونیتی کمتری از رک را اشغال می‌کنند، توان مصرفی آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده، نصب رک در مدت زمان کمتری انجام می‌شود و سیستم فایلی 64 بیتی توانایی پشتیبانی از فضای آدرس‌دهی چند ترابایتی را دارد.

استوریج ای ام سی
خرید استوریج qnap
فالنیک (ایران اچ پی) دارنده سبد کامل محصولات qnap با گارانتی معتبر در ایران. محصولات QNAP مناسب برای رده‌های سازمانی، کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و خانگی طراحی شده‌اند. جهت اطلاع از قیمت استوریج qnap و مشاوره خرید ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ کلیک کنید.
خرید استوریج qnapمشاوره تلفنی رایگان

استوریج ای ام سی هایبرید EMC Hybrid Storage

گروه دوم استوریج‌های emc هیبریدی هستند، به این معنا که اجازه می‌دهند از ظرفیت هارددیسک‌ها و حافظه‌های SSD به بهترین شکل استفاده کنید. علاوه بر این، قیمت کمتری نسبت به استوریج‌های تمام فلش دارند. این استوریج‌ها گزینه مناسبی برای استقرار در شبکه‌های ناهمگن و پاسخ‌گویی به نیازهای تجاری ROBO مخفف Remote-Office-Branch-Office هستند. استوریج‌های ترکیبی یونیتی در چهار مدل 300، 400، 500 و 600 به بازار عرضه شده‌اند.

استوریج‌های مدل 300 در کلاس سطح میانی (Entry-Level) قرار دارند توانایی پشتیبانی همزمان از هارددیسک‌ها و حافظه‌های SSD را دارند. این استوریج‌ها به دلیل سهولت و مقرون به‌صرفه بودن با استقبال کاربران روبرو شده‌اند. به همین دلیل گزینه مناسبی برای استقرار در  دفاتر و شعب راه دور کسب و کارهای متوسط هستند. کاربران می‌توانند از طریق راه‌حل CloudIQ به قابلیت‌های بیشتری هنگام استفاده از استوریج فوق دست پیدا کنند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به تحلیل‌های پیشگویانه مبتنی بر هوش مصنوعی و نظارت Cloud-based Proactive اشاره کرد.

استوریج‌های سری 400 همانند سری قبل، توانایی پشتیبانی از هر دو رسانه ذخیره‌سازی را دارد و در بلندمدت هزینه‌های خرید و نگه‌داری (TCO) را کاهش می‌دهد. مزیتی که استوریج‌های این سری دارد در اندازه مناسب آن‌ها است که تنها دو واحد از رک را اشغال می‌کنند. این استوریج‌ها قابلیت‌های شاخصی مثل لایه‌بندی خودکار و کش‌سازی مبتنی بر فلش (Flash Caching) را ارائه می‌دهند تا داده‌های حساس در فضای فلش استوریج قرار بگیرند.

استوریج‌های سری 500 قابلیت پشتیبانی از انواع بارهای کاری در ابعاد مختلف را دارند و به همین دلیل مناسب برای سازمان‌های متوسط و بزرگ هستند. این استوریج‌ها نیز توانایی لایه‌بندی خودکار و کش‌سازی را دارند تا استوریج بدون مشکل به تراکنش‌های بالای بانک‌های اطلاعاتی پاسخ دهد.

استوریج‌های سری 600 روی استفاده بهینه از حافظه SSD و پاسخ‌گویی به تراکنش‌های بالای همزمان متمرکز شده‌اند و به لطف پردازنده‌های مرکزی و حافظه‌های اصلی بالایی که دارند، قادر هستند در زمان کوتاهی به درخواست‌های کلاینت‌ها پاسخ دهند. با توجه به قیمت بالایی که استوریج‌های این سری دارند، تنها برای کسب و کارهای بزرگی مثل ارائه‌دهندگان خدمات ابری که طیف گسترده‌ای از ماشین‌های مجازی را پشتیبانی می‌کنند طراحی شده‌اند. استوریج‌های قادر هستند تا سه ترابایت فضای ذخیره‌سازی را پشتیبانی کنند.

پیشنهاد مطالعه

استوریج‌های شرکت HP

استوریج‌های اچ‌پی به دو گروه اصلی ذخیره‌سازی فایلی (File Storage) و انکولوژر ذخیره‌سازی (Storage Enclosures) تقسیم می‌شوند که در این میان استوریج‌ها به چند گروه اصلی تقسیم می‌شوند که همگی در قالب استوریج‌های تمام فلش و هیبریدی در دسترس کاربران قرار دارند. در ادامه سه گروه اصلی محصولات اچ‌پی را بررسی می‌کنیم.

  1. ذخیرهسازی فایل

این استوریج‌ها بهترین راه‌حل‌های ذخیره‌سازی فایلی را برای پاسخ‌گویی به نیازهای کاربران در اختیارشان قرار می‌دهند.

  • انکلوژرهای ذخیرهسازی (Storage Enclosures)

انکلوژرهای ذخیره‌سازی با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای رو به رشد کسب و کارهای کوچک به بازار عرضه شده‌اند که هر یک ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارند.

  • HPE Alletra

HPE Alletra یک زیرساخت داده ابر بومی است که در ارتباط با عملیات ابری و برای مصرف درون سازمانی طراحی شده است. انعطاف‌پذیری معماری فوق اجازه می‌دهد مشکلی از بابت اجرای برنامه‌های کاربردی مختلف نداشته باشید و به دور از پیچیدگی‌های رایج مدیریت ذخیره‌سازی سنتی فعالیت‌های روزمره را انجام دهید. از استوریج‌های قدرتمند این گروه باید به HPE Alletra 5000، HPE Alletra 6000 و HPE Alletra 9000 اشاره کرد. این استوریج‌‌های هیبریدی گزینه مناسبی برای پاسخ‌گویی به بارهای کاری هستند که نیازی به حافظه‌های تمام فلش ندارند. همچنین، گزینه خوبی در ارتباط با پشتیبان‌گیری ثانویه و برنامه‌های بازیابی پس از فاجعه هستند.

  • HPE Primera چه استوریج‌هایی هستند؟

با مجموعه‌ای از نوآوری‌های منحصر به‌فرد مبتنی بر هوش، کیفیت بالای سخت‌افزار و راه‌حل‌های نرم‌افزاری، تجربه یکپارچه و بی‌نظیری در ارتباط با میزبانی و ذخیره‌سازی داده‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این استوریج‌ها به شما تضمین می‌دهند که داده‌ها در پایدارترین حالت قرار دارند و بالاترین سطح از دسترس‌پذیری به داده‌ها را با کمترین تاخیر در اختیار دارید.

به‌طور کلی، استوریج‌های این گروه عملیات خواندن و نوشتن را با تجزیه و تحلیل‌های پیش‌گویانه دقیق‌تر و ساده‌تر می‌کنند و با انتقال بارهای کاری روی آرایه‌های فلش، زیرساخت‌های همگرا و ابر عمومی را با بالاترین سرعت ممکن در دسترس‌تان قرار می‌دهند. از محصولات قدرتمند این سری باید به HPE Primera 600 Storage (HPE Primera A630: 250 TiB-SSD) و نمونه‌های مشابه اشاره کرد.

HPE Primera چه استوریج‌هایی هستند؟
پیشنهاد مطالعه
  • HPE XP8

استوریج‌های این گروه راهکار جامعی برای محافظت از داده‌ها و مدیریت تکثیر به منظور دسترس‌پذیری، انطباق و چابکی در دسترسی به داده‌ها در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. برای این منظور، استوریج از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای راهنمایی کاربران در ارتباط با ایجاد خط‌مشی و گردش کار مناسب به منظور خودکارسازی تکثیر و مدیریت داده‌ها استفاده می‌کند. یکی از مزایای درخشان استوریج‌های این گروه هیبریدی بودن آن‌ها است، بنابراین در زمینه استفاده از حافظه SSD یا هاردیسک با مشکل خاصی روبرو نیستید. از محصولات قدرتمند این گروه باید به HPE XP8 Hybrid Storage Array و HPE XP8 All Flash Storage Array اشاره کرد.

  • HPE MSA

استوریج‌های معروف اچ‌پی‌ائی در بازار ایران هستند که مورد استقبال طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها قرار دارند. این استوریج‌ها به کاربران اجازه می‌دهند به جدیدترین فناوری‌های مرتبط با کلاستربندی و آرایه‌سازی فضای ذخیره‌سازی دسترسی پیدا کنند. نسل ششم این استوریج‌ها (HPE MSA Gen 6) سهولت، سرعت و مقرون به صرفه بودن، در کنار قابلیت اطمینان در کلاس سازمانی و پشتیبان‌گیری ابری بدون دردسر را ارائه می‌کنند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای مشاغل کوچک و متوسط هستند. از محصولات قدرتمند این سری باید به HPE MSA 2062، HPE MSA 2060، HPE MSA 1060 و نمونه‌های مشابه اشاره کرد.

استوریج hp
فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین و مشاورین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و بهترین و مناسب‌ترین استوریج را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای مشاهده محصولات کلیک کنید.
خرید استوریج hpتماس تلفنی

استوریج‌های اچ‌پی به دلایل مختلفی مورد توجه قرار دارند، اما عمدتا به دلیل ارائه قابلیت‌های زیر مورد توجه قرار دارند:

  • به کارگیری الگوریتم‌های هوش مصنوعی

امروزه به ندرت محصول طراز اولی در دنیای شبکه را پیدا می‌کنید که از مزایای درخشان هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده نکرده باشد. استوریج‌های ا‌چ‌پی به منظور بهینه‌سازی عملکرد استوریج در پاسخ‌گویی به بارهای کاری دیگر بر مبنای حدس و گمان کار نمی‌کنند و به جای آن بر مبنای خودکارسازی و تحلیل‌های هوشمندانه کار می‌کنند. دستاورد این تلاش ارزشمند، استفاده بهینه و منطقی از منابع استوریج، شناسایی زودهنگام تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها و انتقال به موقع داده‌ها به لبه یا ابر است.

  • امکان پیاده‌سازی ابری بومی و درون سازمانی را امکان‌پذیر می‌کنند

یکی از مشکلات بزرگ شرکت‌ها عدم اطمینان به زیرساخت‌های ابری است. متاسفانه، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری در زمینه ارائه قابلیت‌های پشتیبان‌گیری و محافظت از اطلاعات کاربران خط‌مشی‌های مشخصی ندارند و هر یک بر مبنای استانداردهای خاص خود این کار را انجام می‌دهند. به طوری که در برخی موارد، ارائه‌دهنده ابر در خدمات خود به این نکته اشاره دارد که مسئولیت پشتیبان‌گیری از اطلاعاتی که روی ابر میزبانی می‌شود بر عهده خود مشتری است. اچ‌پی به شرکت‌ها پیشنهاد می‌کند برای خلاص شدن از چنین مشکلاتی ابرهای درون سازمانی را تعریف کنند. ابرهایی که اجازه می‌دهند کنترل کاملی روی داده‌ها و زیرساخت‌ها بومی داشته باشید، به شکل خودکار استوریج را مدیریت کنید و در صورت لزوم به بهترین شکل به مقیاس‌پذیر آن بپردازید.

  • در هر مکانی از رویکرد فناوری اطلاعات به عنوان سرویس (IT as-a-service) استفاده کنید

استوریج‌های اچ‌پی به کاربران اجازه می‌دهند با خودکارسازی، یکپارچه‌سازی و پیاده‌سازی ابر مفهوم بزرگ فناوری اطلاعات را در قالب یک سرویس در اختیار داشته باشند تا چابکی و بهره‌وری کارمندان افزایش پیدا کند و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌ها به وجود آید.

پیشنهاد مطالعه

استوریج‌های کیونپ

کیونپ از نام‌های شناخته شده در زمینه ساخت استوریج‌ها است. شرکتی که استوریج‌های ایستاده آن با مشخصات سخت‌افزاری مختلف مورد توجه قرار دارد. به بیان دقیق‌تر، شما می‌توانید یک استوریج SMB یا استوریج کلاس سازمانی را برای پاسخ‌گویی به نیازهای سازمانی انتخاب کنید و به طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های کاربردی دسترسی داشته باشید. هنگامی که استوریج کیونپ را به عنوان دروازه ذخیره‌سازی (HybridMount و VJBOD Cloud) به زیرساخت فناوری اطلاعات خود اضافه می‌کنید این توانایی را دارید تا یک محیط ابری ترکیبی را به بهترین شکل پیاده‌سازی کنید و از مزایای ابرهای عمومی و خصوصی برای پاسخ‌گویی به نیازهای کاری استفاده کنید. اکنون، اجازه دهید تا ببینیم استوریج‌های کیونپ چه قابلیت‌هایی در ارتباط با زیرساخت فناوری اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهند که باعث می‌شوند توانایی رقابت با استوریج‌های اچ‌پی‌ای و ای‌ام‌سی را داشته باشند.

صرفه جویی در هزینه: خدمات ذخیره‌سازی ابری به شکل صورتحساب محاسبه می‌شوند. یعنی اگر همه چیز را روی ابر آپلود کنید، هزینه زیادی برای ذخیره‌سازی و پهنای باند باید متحمل شوید. آیا به تمامی خدماتی که ابر ارائه می‌کند نیاز دارید؟ با افزودن استوریج کیونپ به‌عنوان یک فضای ذخیره‌سازی محلی برای داده‌ها و یک دروازه برای دسترسی به ابر عمومی، می‌توانید برخی از داده‌های نه چندان مهم را به ابر انتقال دهید و اطلاعات حساس را در زیرساخت داخلی نگه‌داری کنید. علاوه بر این، اجازه می‌دهند از استوریج به عنوان یک دروازه ذخیره‌سازی ابری ترکیبی و کش برای ابر عمومی استفاده کنید. این در حالی است که استوریج‌های اچ‌پی و دل به دلیل قیمت بالایی که دارند در ارتباط با چنین کاربردی پیشنهاد نمی‌شوند.

کاربردهای استوریج کیونپ

سهولت در تخصیص پهنای باند متناسب با نیاز کاربران: به‌کارگیری استوریج‌های کیونپ به عنوان یک دروازه کش برای ابر عمومی، همه آپلودها/دانلودها به فضای ابری به جای آن‌که روی سامانه‌های کلاینتی انجام شود در استوریج انجام می‌شود. درخواست‌های دانلود فایل‌ها نیز توسط این دروازه به شکل محلی انجام می‌شود که نقش مهمی در کاهش استفاده از پهنای باند گران‌قیمت اینترنت داشته و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای را به همراه دارند. درخواست‌های آپلود نیز ابتدا به دروازه می‌روند و دسترسی ابری را برای مشتریان تسریع می‌کنند.

دسترسی سریع: این استوریج‌ها این قابلیت را دارند تا به عنوان دروازه در شبکه محلی مورد استفاده قرار گیرند تا دسترسی و زمان پاسخ‌گویی را در ارتباط با برنامه های لبه و حساس به زمان مثل تراکنش های پایگاه داده و نظارت/کنترل تجهیزات اینترنت اشیا به میزان زیادی بهبود ببخشند.

سهولت در انجام عملیات: هنگامی که استوریج‌های کیونپ را به عنوان دروازه در شبکه محلی تعریف کنید، کاربران می‌توانند به خدمات ابری درون سازمانی یا برون سازمانی از طریق پروتکل‌های رایج SAMBA/AFS/NFS/iSCSI دسترسی داشته باشند که تمامی سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. در این حالت، به هیچ افزونه یا برنامه‌ای نیازی است که روی سامانه‌های کلاینتی نصب شود. اکوسیستم برنامه غنی QTS: علاوه بر راه‌حل دروازه ذخیره‌سازی، استوریج‌های کیونپ دسترسی به طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی را در تعامل با اکوسیستم سیستم عامل QTS ارائه می‌کنند. قابلیت درخشانی که استوریج‌های قبلی به شکل محدود ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، استوریج‌های کیونپ می‌توانند از یادگیری ماشین برای استنتاج الگوهای کاری استفاده کنند تا محیط ابری ترکیبی و رایانش لبه به شکل مطلوب‌تری در اختیار عملیات تجاری قرار بگیرد.

استوریج emc
برای آشنایی با محصولات استوریج emc و همچنین خرید استوریج emc می‌توانید از فروشگاه فالنیک دیدن کنید. محصولات فالنیک با گارانتی معتبر، خدمات پس از فروش و مشاوره رایگان ارائه می‌شوند.
خرید استوریج emcتماس تلفنی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا