به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

راهنمای خرید استوریج HP | بررسی بهترین مدل‌ها

راهنمای خرید استوریج اچ پی

در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم ترین نکات هنگام خرید استوریج HP بپردازیم و ضمن ارائه‌ی راهنمای خرید استوریج اچ پی، چند مدل از محبوب‌ترین و بهترین استوریج‌های این شرکت را معرفی کنیم. برای اطلاع از قیمت استوریج می‌توانید روی لینک کلیک کنید. با فالنیک همراه باشید.

استوریج hp
فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین و مشاورین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و بهترین و مناسب‌ترین استوریج را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای مشاهده محصولات کلیک کنید.
خرید استوریج hpتماس تلفنی

راهنمای خرید استوریج HP | به چه نکاتی توجه کنیم؟

شرکت اچ‌پی در میان محصولات مختلفی که به بازار شبکه عرضه کرده است، در زمینه ساخت استوریج‌ها نیز کارنامه موفقی دارد. استوریج‌های این شرکت را می‌توان به کامپیوترها و سرورها یا به عنوان یک دستگاه مستقل به شبکه سازمانی متصل کرد. این استوریج‌ها ظرفیت و پهنای باند کافی برای انجام کارهای مختلف در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند و علاوه بر این به آن‌ها اجازه می‌دهند یک فضای ذخیره‌سازی یکپارچه برای نگه‌داری و سازمان‌دهی اطلاعات در اختیار کاربران خود قرار دهد. استوریج‌های اچ‌پی به مدل‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که هر یک کاربردهای مخصوص خود را دارند. در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام تهیه استوریج‌های اچ پی مد نظر قرار دهید می‌پردازیم.

1. ظرفیت: بررسی کنید که چه مقدار فضای ذخیره‌سازی برای شما کافی است. استوریج‌هایی که توانایی پشتیبانی از ظرفیت‌های ذخیره‌سازی چند صدترابایتی را دارند به شما اجازه می‌دهند به شکل دقیق‌تری به سازمان‌دهی اطلاعات خود بپردازید. به همین دلیل، استوریج نه تنها باید توانایی پشتیبانی از ظرفیت‌های بالا را داشته باشد، بلکه باید خشاب‌‌های کافی برای نصب دیسک‌های جدید را در اختیارتان قرار دهد.

2. نوع اتصال: برای اتصال استوریج به سرور، انتخاب روش اتصال مناسب اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر، اکثر استوریج‌های اچ پی دارای رابط‌های SAS، SATA، iSCSI و Fibre Channel هستند که نه تنها اجازه می‌دهند استوریج را به شکل مستقیم به سرور متصل کنید، بلکه امکان اتصال استوریج به شبکه منطقه ذخیره‌سازی را فراهم می‌کنند.

3. نوع دیسک‌ها: یکی از نکات مهمی که هنگام خرید استوریج باید به آن دقت کنید، نوع رسانه‌های ذخیره‌سازی است که استوریج از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. به طور معمول استوریج‌های اچ‌پی از رسانه‌های ذخیره‌سازی هارد دیسک و حافظه حالت جامد (SSD) پشتیبانی می‌کنند، البته برخی از مدل‌‌ها نیز به صورت تمام فلش هستند و تنها از حافظه‌های حالت جامد پشتیبانی می‌کنند که بالاترین سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را ارائه می‌دهند. بدیهی است این مدل استوریج‌ها قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند. نکته دیگری که هنگام خرید دیسک‌ها باید به آن دقت کنید رابط و سرعت دیسک است. رابط‌های SAS سرعت بیشتری نسبت به SATA دارند و در شرایطی که SATA سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند، در مقابل SAS سرعت 12 گیگابیت بر ثانیه دارد. همچنین، هنگام خرید هارد دیسک‌ها به این نکته دقت کنید که هارد دیسک‌های با دور چرخش مناسب را خریداری کنید. اگر هارد دیسک‌ها با دور چرخش (RPM) پایین را خریداری کنید به ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی دسترسی دارید، اما در مقابل سرعت دسترسی به اطلاعات کم خواهد بود. همچنین، اگر از هارد دیسک‌های با سرعت بالا مثل 15RPM به ظرفیت ذخیره‌سازی کمتری دسترسی دارید، اما در مقابل فرآیند خواندن و نوشتن اطلاعات روی دیسک بیشتر می‌شود. به همین دلیل باید به فکر خرید هارد دیسک‌هایی باشید که سرعت مناسبی دارند.

4. قابلیت پشتیبانی: بررسی کنید که نمایندگی‌ها چه خدماتی را در قالب پشتیبانی و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند. این مسئله به ویژه زمانی که استوریج با مشکل روبرو می‌شود، اهمیت زیادی دارد.

5. قابلیت ارتقا: بررسی کنید که آیا استوریج امکان ارتقا به ظرفیت‌های بیشتر را دارد و آیا این امکان وجود دارد که برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری آن‌را متناسب با افزایش حجم کاری افزایش دهید یا خیر؟

6. قیمت: هزینه‌ خرید و نگهداری استوریج اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل باید استوریجی متناسب با نیازهای کاری خریداری کنید تا بیهوده هزینه نکنید.

7 . امنیت: بررسی کنید که کدامیک از استوریج‌های اچ‌پی بالاترین سطح از امنیت را در اختیارتان قرار می‌دهد. به طور معمول، استوریج‌ها باید قابلیت‌هایی کاربردی مثل رمزنگاری داده‌ها، کنترل دسترسی و محدودیت‌های دسترسی کاربران را در اختیارتان قرار دهند.

با توجه به موارد بالا، می‌توانید با بررسی مشخصات استوریج‌های مختلف اچ‌پی، بهترین استوریج که برای نیازهای کاری شما مناسب است، انتخاب و خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه

آشنایی با بهترین مدل های استوریج HP

اکنون که اطلاعات کلی در ارتباط با استوریج‌های شرکت اچ‌پی به دست آوردیم، وقت آن رسیده با ویژگی‌های فنی چند مورد از استوریج‌های معروف این شرکت آشنا شویم.

آشنایی با استوریج HP 2060

اگر به دنبال استوریجی هستید که فضای ذخیره‌سازی کافی را در اختیارتان قرار دهد و مقرون ‌به ‌صرفه باشد، استوریج HP MSA 2060 San Storage محصول موردنیاز شماست. این استوریج‌ از نسل ششم استوریج‌های اچ‌پی است و در گروه محصولات متوسط سازمانی قرار می‌گیرد که قابلیت ذخیره‌سازی هوشمند ترکیبی از طریق SMBها، اتصال به شبکه SAN با استفاده از پروتکل‌های FC، iSCSI و SAS را دارد تا مشکلی از بابت اتصال استوریج به شبکه‌های محلی یا SAN وجود نداشته باشد. این استوریج طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهد که از آن جمله به موارد زیر باید اشاره کرد:

  • امکان نصب 24 درایو SFF
  • امکان نصب 12 LFF
  • قابلیت توسعه تا 9 استوریج انکلوژر LFF و SFF
  • توانایی پشتیبانی از 921.6 ترابایت فضای جانبی از طریق پیکربندی SFF یا پشتیبانی از 1.92 پتابایت ظرفیت ذخیره‌سازی در پیکربندی LFF
  • طراحی دو یونیتی که امکان نصب بدون مشکل آن در رک را فراهم می‌کند.
  • وجود 2 عدد کنترلر HPE MSA SAN که اجازه می‌دهند استوریج به شکل دقیق‌تر به مدیریت دیسک‌ها بپردازد.
  • وجود 4 پورت Host در هر کنترلر که امکان اتصال بدون مشکل سرورها به استوریج را امکان‌پذیر می‌کنند.
  • پشتیبانی از انواع سطوح ریدبندی به منظور محافظت از اطلاعات
  • پشتیبانی از 24 گیگابایت حافظه کش تا دسترسی به اطلاعات پر کاربرد با بالاترین سرعت ممکن انجام شود.
  • توانایی نصب دیسک‌های مبتنی بر رابط SAS با سرعت انتقال 12 گیگابیت بر ثانیه
  • پشتیبانی از ISCSI HOST با سرعت انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه
  • پشتیبانی از FC HOST با سرعت انتقال  16 گیگابیت بر ثانیه

در مجموع باید بگوییم که استوریج هیبریدی MSA 2060 که توانایی پشتیبانی از حافظه‌های حالت جامد را دارد یک راهکار سازمانی مناسب برای کسب ‌و کارهای کوچک تا متوسط است که نیازمند یک راه‌حل ذخیره‌سازی مقرون به صرفه هستند. یکی از ویژگی‌های شاخص این استوریج، افزیش سرعت انتقال اطلاعات به نسبت نسل پنجم است که تا 45 درصد افزایش یافته است. به طوری که IOPS برابر با 325000 هزار را ارائه می‌کند که در نوع خود جالب توجه است. همچنین، زمان پاسخ‌گویی آن به میزان قابلت توجهی افزایش یافته و توانایی پشتیبانی از سرورهای ابری را با ویژگی HPE Cloud Volumes Backup دارد.

راهنمای خرید استوریج hp
استوریج hpe msa 2060 san storage
پیشنهاد مطالعه

معرفی استوریج HP 2062

استوریج HP MSA 2062 San Storage نسخه پیشرفته‌تر استوریج 2060 است که برای کسب و کارهای کوچک و متوسط طراحی شده است و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های کاربردی در ارتباط با مجازی‌سازی فضای ذخیره‌ساز و لایه‌بندی دیسک‌ها را با قیمت مناسبی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. تفاوت اصلی استوریج 2062 و 2060 در وجود دو حافظه حالت جامد پیش‌فرض است که نقش موثری در ذخیره‌سازی و دسترسی سریع به اطلاعات دارد. همانند استوریج 2060 این محصول نیز در مقایسه با نسل پنجم عملکرد بهتری دارد و همچنین مجهز به ASIC ارتقا یافته و حافظه کش بیشتر هستند که تاخیر در دسترسی به اطلاعات را به شکل قابل توجهی کم می‌کند. از ویژگی‌های سخت‌افزاری شاخص این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از 12 درایو LFF یا 24 هارد دیسک SFF  یا SSD در هر آرایه
  • توانایی پشتیبانی از 1862.72 ترابایت (در حالت تمام SFF) یا 2363.84 ترابایت (در حالت تمام LFF) با قابلیت گسترش فضای ذخیره‌سازی بسته به مدل و پیکربندی.
  • توانایی پشتیبانی از 24 درایو SFF یا 12 درایو LFF
  • پشتیبانی از رابط میزبان 16 گیگابیت کانال فیبر، 10/25 گیگابایت iSCSI، به همراه 10Base-T iSCSI یا رابط 12 گیگابیتی SAS بسته به مدل
  • وجود  دو کنترلر به ازای هر آرایه که هر کنترلر 4 پورت و در مجموع 8 پورت ارائه می‌دهند
  • پشتیبانی از SAN
  • پشتیبانی از حالت قرینه‌سازی
  • سازگار با سیستم عامل‌های Windows Server 2022، ویندوز سرور 2019، ویندوز سرور 2016، VMWare vSphere 6.7، Red Hat Linux 8، SuSE SLES 15 و….
  • پشتیبانی از حالت خوشه‌بندی
  • طراحی دو یونیتی
  • دارای گواهینامه راندمان مصرف (Energy Star Compliant)
  • وزن 5.0 کیلوگرم
  • و ابعاد 8.9 x 44.5 x 50.8 سانتی‌متر
راهنمای خرید استوریج hp
استوریج hpe msa 2062 san storage
پیشنهاد مطالعه

آشنایی با استوریج Nimble AF 20

به دنبال ترکیبی عالی از حافظه فلش و قابلیت‌های تجزیه و تحلیل پیش‌گویانه هستید؟ در این صورت استوریج HP Nimble Storage AF20 All Flash Dual Controller محصولی است که به آن نیاز دارید. یک آرایه تمام فلش که ضمن ارائه فضای ذخیره‌سازی کارآمد به شما اجازه می‌دهد فضای ذخیره‌سازی و تجزیه و تحلیل پیش‌گویانه مبتنی بر HPEInfoSight را به بهترین شکل ممکن با یکدیگر ترکیب کنید و دسترسی سریع و مطمئنی به داده‌ها داشته باشید. اچ‌پی در توصیف این محصول به این نکته اشاره دارد که استوریج فوق 99.9999% درصد دسترس‌پذیری به اطلاعات را تضمین می‌کند. همچنین، فرآیند استقرار و استفاده از این آرایه ساده‌تر از قبل شده و همین مسئله آن ‌را به گزینه مناسبی در ارتباط با زیرساخت‌های ابرمحور تبدیل کرده است. به‌طوری فرآیند انتقال داده‌ها از طریق HPE Cloud Volumes به ابر را به شکل کارآمدی امکان‌پذیر می‌کند. به بیان دقیق‌تر، تهیه استوریج nimble af 20 به معنای سرمایه‌گذاری برای آینده و همسو شدن با جدیدترین فناوری‌ها و به‌کارگیری خلاقانه‌ترین مدل‌های تجاری است که باعث پیشرفت شده و اجازه می‌دهد در دنیای تجارت چند گام بالاتر از رقبا قرار بگیرید. این استوریج طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های کاربردی که برای ارتقا‌پذیری ساده به آن‌ها نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد و از فناوری‌های جدید مثل NVMe و حافظه کلاس ذخیره‌سازی (SCM) نیز پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های شاخص این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از حافظه‌های SATA SSD با ظرفیت‌های 240، 480 و 960 گیگابایت به همراه  1.92 و 3.84 ترابایت
  • توانایی پشتیبانی از 46 ترابایت فضای ذخیره‌سازی در حالت عادی و 168 ترابایت در حالت کارآمد و فشرده
  • هر کنترلر آرایه دارای 2 پورت 10 گیگابیتی و پورت‌های اختیاری 1GbaseT، 10BaseT یا 10Gbe SFP+ به همراه کانال‌های فیبر 8 و 16 گیگ کانال فیبر است.
  • وجود کنترل‌کننده‌های ذخیره‌سازی اضافی با هدف دستیابی به اصل افزونگی
  • هر انکلوژر توانایی پشتیبانی از 48 دیسک را دارد.
  • وزن 52 کیلوگرمی
راهنمای خرید استوریج اچ پی
استوریج HP Nimble Storage AF20
پیشنهاد مطالعه

آشنایی با استوریج Nimble AF 40

استوریج HP Nimble Storage AF40 All Flash Dual Controller در مقایسه با نسل قبل به میزان 65٪ سریع‌تر است و دو برابر مقیاس‌پذیری بهتری در مقایسه با نسل قبل ارائه می‌کند. همین مسئله باعث شده تا آرایه‌های تمام فلش af 40 nimble گزینه مناسبی برای استقرار در مراکز داده باشند. HPE Store More Guarantee ظرفیت موثرتری به ازای هر ترابایت حافظه فلش خام نسبت به آرایه‌های تمام فلش مشابه ارائه می‌کند که همین مسئله یکی از دلایل موفقیت این استوریج در مقایسه با رقبا است. این آرایه نیز همانند مدل‌های قبلی از فناوری NVMe و SCM برای ارائه بهترین مکانیزم ذخیره‌سازی با بالاترین سرعت ممکن پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های شاخص این محصول به موارد زیر باید اشاره کرد:

  • پشتیبانی از حافظه‌های SATA SSD با ظرفیت‌های 240، 480 و 960 گیگابایت به همراه  1.92 و 3.84 ترابایت
  • توانایی پشتیبانی از 184 ترابایت حافظه خام (raw)
  • هر کنترلر آرایه دارای 2 پورت 10 گیگابیتی و پورت‌های اختیاری 1GbaseT، 10BaseT یا 10Gbe SFP+ به همراه کانال‌های فیبر 8 و 16 گیگ کانال فیبر است.
  • وجود کنترل‌کننده‌های ذخیره‌سازی اضافی با هدف دستیابی به اصل افزونگی
  • هر انکلوژر توانایی پشتیبانی از 48 دیسک را دارد.
  • استوریج nimble af 40 توانایی پشتیبانی از معماری Triple+ Parity RAID را برای حفاظت از داده‌ها (درایو سه‌گانه و توزان درون درایو) و دسترس‌پذیری بالا دارد و تضمین می‌دهد که استوریج به لطف مولفه‌های سخت‌افزاری که اصل افزونگی را رعایت می‌کنند، در 99.9999٪ درصد در دسترس قرار دارد .
  • این استوریج وزن 52 کیلوگرمی و ابعاد 17.58 x 43.9 x 89  سانتی‌متری دارد.
راهنمای خرید استوریج اچ پی
استوریج HP Nimble Storage AF40

آشنایی با استوریج Nimble AF 60

یکی دیگر از استوریج‌های تمام فلش کلاس سازمانی اچ‌پی است که برای پاسخ‌گویی به نیازهای سازمان‌های بزرگ طراحی شده است. استوریج HP Nimble Storage AF60 All Flash Dual Controller آرایه‌ای قابل تنظیم با کنترلرهای دو پورت 10Gbase-T است تا امکان اتصال استوریج به سرورها با هدف ارائه یک فضای ذخیره‌سازی یکپارچه وجود داشته باشد. استوریج AF 60 nimble به لطف نوآوری‌های انجام شده نسبت به نسل قبل پیشرفت‌های قابل توجهی داشته که از آن جمله به موارد زیر باید اشاره کرد:

  • عملکرد تا 65٪ سریع‌تر و افزایش مقیاس‌پذیری در مقایسه با af 40 nimble
  • ویژگی HPE Store More Guarantee که اجازه می‌دهد از هر ترابایت ظرفیت فلش خام به شکل دقیق‌تری استفاده کنید که همین مسئله باعث شده تا در مقایسه با آرایه‌های تمام فلش برندهای دیگر عملکرد بهتری داشته باشد.
  • پشتیبانی از فناوری NVMe و SCM که اجازه می‌دهد استوریج همگام با جدیدترین فناوری‌های روز قابل استفاده باشد.
  • پشتیبانی از حافظه‌های SATA SSD با ظرفیت‌های 240، 480 و 960 گیگابایت به همراه  1.92 و 3.84 ترابایت
  • پشتیبانی از 533 ترابایت حافظه خام (raw)
  • هر کنترلر آرایه دارای 2 پورت 10 گیگابیتی و پورت‌های اختیاری 1GbaseT، 10BaseT یا 10Gbe SFP+ به همراه کانال‌های فیبر 8 و 16 گیگ کانال فیبر است.
  • وجود کنترل‌کننده‌های ذخیره‌سازی اضافی با هدف دستیابی به اصل افزونگی
  • هر انکلوژر توانایی پشتیبانی از 48 دیسک را دارد.
  • استوریج nimble af 60 همانند نسل قبل توانایی پشتیبانی از معماری Triple+ Parity RAID را برای حفاظت از داده‌ها (درایو سه‌گانه و توزان درون درایو) و دسترس‌پذیری بالا دارد و تضمین می‌دهد که استوریج به لطف مولفه‌های سخت‌افزاری که اصل افزونگی را رعایت می‌کنند در 99.9999٪ درصد در دسترس قرار دارد.
  • این استوریج وزن 52 کیلوگرمی و ابعاد 17.58 x 43.9 x 89  سانتی‌متر دارد.

فروشگاه فالنیک تمامی استوریج‌های فوق را با گارانتی معتبر، خدمات گسترده پس از فروش، امکان ارسال به سراسر کشور و مشاوره تخصصی رایگان به شما عرضه می‌کند.

قیمت استوریج
برای خرید یا دریافت قیمت استوریج در برندهای مختلف، کافی‌ست روی لینک کلیک کنید و لیستی از بهترین استوریج‌های موجود در بازار را مشاهده کنید. فالنیک خدمات مشاوره تخصصی برای خرید استوریج را نیز به شما عرضه می‌کند که کاملا رایگان است.
قیمت استوریجمشاوره تلفنی رایگان

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا