به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

بررسی تخصصی استوریج های HP Nimble

آشنایی با استوریج های nimble

طبق آمارهای جهانی داده‌های کاربران هر دو سال یک بار دو برابر می‌شود! در چنین شرایطی استفاده از استوریج‌هایی که قابلیت هماهنگی با Cloud را داشته باشند اهمیت بالایی دارد. استوریج های HPE Nimble که 4 سال متوالی به عنوان بهترین استوریج‌های جهان شناخته‌ شده‌اند، از محصولاتی هستند که به خوبی با ابر و فضای Cloud سازگاری دارند. در این مقاله به معرفی و بررسی مزایای این استوریج‌های قدرتمند پرداخته‎‌ایم. با فالنیک همراه باشید.

با کلیک روی لینک می‌توانید از قیمت استوریج مطلع شده یا برای خرید استوریج HP اقدام کنید.

استوریج hp
فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین و مشاورین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و بهترین و مناسب‌ترین استوریج را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای مشاهده محصولات کلیک کنید.
خرید استوریج hpتماس تلفنی

آشنایی با استوریج های HP Nimble

در مقاله استوریج HP چیست و چه مزایا و معایبی دارد تعدادی از محصولات استوریجی HP را معرفی کردیم و گفتیم که ذخیره سازهای Nimble یکی از بهترین محصولات HP در بین ذخیره سازها هستند. HPE Nimble Storage از تجهیزات ذخیره‌سازی رده بالا و کلاس سازمانی شرکت اچ‌پی است که برای استفاده در مراکز داده و سازمان‌های بزرگ طراحی شده است. این استوریج قابلیت پشتیبانی از پروتکل‌های ذخیره‌سازی مهمی مثل iSCSI، Fibre Channel و همچنین پروتکل‌های NFS و SMB را دارد.

به زبان ساده‌تر، HPE Nimble Storage یک آرایه‌ ذخیره‌سازی هوشمند و خودمدیریتی است که از فناوری فلش برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌کند و سعی می‌کند ساده‌ترین تجربه کاربری را در اختیار سازمان‌ها قرار دهد.

یکی از مزایای شاخصی که استوریج‌های سری nimble در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند، پیاده‌سازی یک ابر خصوصی با کمترین دردسر و زحمت ممکن است. به بیان دقیق‌تر، استوریج فوق اجازه می‌دهد از مزایای زیرساخت‌های ابری سلف سرویس، خودکارسازی، سادگی و قابلیت ارتجاعی استوریج به بهترین شکل استفاده کنند و بتوانند سرعت و چابکی و انعطاف‌پذیری در فعالیت‌های تجاری را حفظ کنند. به طوری که یک مزیت رقابتی قابل توجه در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. HPE Alletra dHCI به لطف قدرت و کارایی مثال‌زدنی‌اش از سد محدودیت‌های زیرساخت‌های فراهم‌گرا (HCI) عبور می‌‌کند و اجازه می‌دهد یک ابر خصوصی درجه یک را برای سازمان پیاده‌سازی کنید. علاوه بر این، سازمان‌ها می‌توانند از استوریج فوق در تعامل با فناوری HPE GreenLake به بالاترین سطح از قابلیت‌هایی که یک استوریج در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، دست پیدا کنند.

ذخیره‌سازی یکپارچه داده‌ها در یک مکان واحد

یکی از مشکلات بزرگی که شرکت‌های فعال در زمینه اینترنت اشیا و کلان داده‌ها با آن روبرو هستند، صرف زمان زیاد برای ذخیره‌سازی داده‌ها و به‌کارگیری مدل‌های پیش‌بینی برای مدیریت اطلاعات میلیون‌ها حسگری است که در هر ثانیه اطلاعات را تولید می‌کنند. مدل‌های پیش‌گویانه تنها در صورتی قادر به تجزیه و تحلیل این حجم از اطلاعات هستند که داده‌ها در نقطه‌ای مرکزی و به شکل ساخت‌یافته ذخیره‌سازی شده باشند. سازمان‌ها می‌توانند همراه با استوریج فوق از راه‌حل HPE InfoSight استفاده کنند که اجازه نظارت 24 ساعته بر زیرساخت‌ را امکان‌پذیر می‌کند و قادر به خودکارسازی بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی و سازمان‌دهی اطلاعات است.

از راهحل‌های ارائه شده توسط HPE Nimble Storage به بهترین شکل استفاده کنید

یکی از قابلیت‌های درخشان این استوریج دسترس‌پذیری 99.9999 درصدی است که اچ‌پی در توصیف این محصول به آن اشاره کرده است. به بیان دقیق‌تر، شرکت‌ها می‌توانند از فضای ذخیره‌سازی تمام فلش این استوریج بدون دردسر استفاده کنند و همواره این اطمینان خاطر را داشته باشند که دسترسی به اطلاعات در یک فضای ابری از هر مکانی وجود دارد. همین مسئله باعث شده است تا استوریج فوق گزینه مناسبی برای شرکت‌‌های فعال در زمینه ارائه خدمات ابری باشد.

دلایل اصلی انتخاب HPE Nimble Storage از سوی مشتریان

دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده تا شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ به این جمع‌بندی نهایی برسند که خرید استوریج Nimble Storage تصمیم درستی است. HPE Nimble Storage تجربه مشتری‌مداری شگفت‌انگیزی را بر مبنای به‌کارگیری هوش مصنوعی در انجام برخی از عملیات زیرساختی و همچنین در تعامل با HPE InfoSight در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد و تضمین می‌دهد که کارشناسان شبکه می‌توانند با خیال آسوده انجام بخشی از وظایف خود را به این پلتفرم هوشمند واگذار کنند.

مزایای استوریج nimble
استوریج‌های Nimble انتخابی برای آینده

دیدگاه‌های جهانی در مورد استوریج های سری Nimble

اچ‌پی در توصیف استوریج‌های کارآمد HPE Nimble  می‌نویسد: «تمام آن زمان هدر رفته در ارتباط با مدیریت انباره‌های داده و ذخیره‌سازی داده‌ها را فراموش کنید. اکنون زمان آن رسیده است که تجربه‌ای جدید از ذخیره‌سازی را با محوریت به‌کارگیری یک پلتفرم چابک، همیشه روشن و سریع آزمایش کنید که از ماشین‌های مجازی گرفته تا کانتینرها را برای آزمایش و توسعه در اختیارتان قرار می‌دهد و اجازه می‌دهد بدون زحمت از مزایای ابرهای هیبریدی بهره‌مند شوید. پیشنهاد می‌شود سازمان‌های بزرگ تجربه‌ای نوین را با HPE Nimble Storage تجربه کنند.» نقطه قابل تامل در مورد استوریج HPE Nimble این است که این استوریج برای چهار سال متوالی به عنوان بهترین استوریج بازارهای جهانی شناخته شده است. به طوری که موسسه معتبر گارتنر در گزارش Gartner Magic Quadrant 2022 استوریج مذکور را اولین انتخاب سازمان‌های بزرگ توصیف کرده است. اچ‌پی در این خصوص می‌گوید: «همان‌گونه که وعده نوسازی و تحولی بزرگ در ارتباط با داده‌ها با محوریت ابرمحوری بودن و دسترسی آسان به داده‌ها را ارائه کرده‌ بودیم، به هدف خود دست پیدا کردیم. گارتنر نیز به خوبی این چشم‌انداز و توانایی ما در ساخت چنین زیرساختی را تشخیص داده است.»

نحوه عملکرد استوریج های nimble

HPE Nimble Storage قدرت و توانایی‌های منحصر به فرد هوش مصنوعی را با مجموعه‌ای بهینه شده از رسانه‌های ذخیره‌سازی فلش ترکیب می‌کند تا دسترسی سریع و مداوم به داده‌ها را با نرخ دسترس‌پذیری 99.9999 درصد در اختیار سازمان‌ها قرار دهد. به طوری که انجام تراکنش‌ها روی بانک‌های اطلاعاتی را با بالاترین سرعت ممکن انجام می‌دهد. به بیان دقیق‌تر، زمان تاخیر در دسترسی به اطلاعات را به کمترین میزان ممکن می‌رساند. تمامی این عملیات با کمترین نرخ سرباره ممکن انجام می‌شود که درست در نقطه مقابل ساز و کاری است که ذخیره‌سازهای سنتی بر مبنای آن کار می‌کنند.

چرا باید از HPE Nimble Storage استفاده کنیم؟

استوریج nimble از طریق به کارگیری راه‌حلی منحصربه‌فرد که پیچیدگی را کاهش می‌دهد، برخی از عملیات غیر ضروری را حذف می‌کند تا سرعت کاربران در دسترسی به اطلاعات را افزایش دهد. علاوه بر این، ساده‌ترین مکانیزم برای ارتقا، تعویض یا افزودن دیسک‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همان‌گونه که اشاره شد در انجام برخی از عملیات از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. به زبان ساده، استوریج در گذر زمان برخی از فعالیت‌های انجام شده را یاد می‌گیرد و با پیش‌بینی برخی از فعالیت‌ها سعی می‌کند روند انجام کارها را سریع‌تر کرده، مانع بروز اختلال در انجام کارها شود و در نهایت به مدیریت منابع و عملکرد برنامه‌های کاربردی می‌پردازد. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مدل‌های استوریج نیمبل می‌پردازیم.

پیشنهاد مطالعه

استوریج Nimble AF20 | تجربه سرعت و قدرت

اگر به دنبال ترکیبی عالی از حافظه‌های فلش و تجزیه و تحلیل پیش‌گویانه در قالب یک محصول ذخیره‌سازی واحد هستید، Nimble AF 20 هر آن چیزی که از یک آرایه‌ تمام فلش انتظار دارید را به همراه راه‌حل پیشرفته HPE InfoSight در اختیارتان قرار می‌دهد. لازم به توضیح است که HPE InfoSight پیشرفته‌ترین راهکار در دنیای تجهیزات زیرساختی است که بر پایه هوش مصنوعی قادر به تجزیه و تحلیل اطلاعات و پیش‌بینی مجموعه اقداماتی است که کاربران هنگام استفاده از استوریج انجام می‌دهند.

این استوریج کلاس سازمانی به سازمان‌ها تضمین می‌دهد که نرخ دسترسی به اطلاعات در بالاترین سطح قرار خواهد داشت و همواره به نسخه‌ای پایدار از اطلاعات در هر مکانی دسترسی دارند. سهولت در نصب و استفاده از آرایه‌های سری Nimble AF 20 را باید یکی از عوامل موفقیت این محصولات در دنیای ذخیره‌سازی توصیف کنیم. همین مسئله باعث شده تا آرایه‌های فوق گزینه مناسبی برای استقرار ابرهای خصوصی باشند. اچ‌پی برای پاسخ‌گویی به نیازهای روبه رشد و دستیابی به اصل تحرک‌پذیری بالای داده‌ها، به سازمان‌ها پیشنهاد می‌کند از HPE Cloud Volumes در تعامل با ابرهای سازمانی استفاده کنند تا مشکلی بابت انتقال داده‌ها به وجود نیاید. به لطف فناوری‌ها و نوآوری‌های به کار رفته در این محصول، سرمایه‌گذاری روی خرید این استوریج به معنای پاسخ‌گویی به نیازهای آینده است.

Nimble AF 20 به طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های کاربردی تجهیز شده و از فناوری‌های روز مثل حافظه‌های NVMe و حافظه کلاس ذخیره‌سازی SCM (سرنام Storage Class) پشتیبانی می‌کند تا سازمان‌ها مشکلی بابت انتخاب سخت‌افزارهای موردنیاز خود نداشته باشند. از ویژگی‌های فنی این استوریج باید به پشتیبانی از حافظه‌های حالت جامد مبتنی بر رابط ساتا در ظرفیت‌های 240، 480 و 960 گیگابایت و همچنین 1.92 و 3.84 ترابایت اشاره کرد. این استوریج توانایی پشتیبانی از ظرفیت ذخیره‌سازی 168 ترابایت را دارد که به راحتی جواب‌گوی نیازهای سازمان‌های مختلف است. همچنین، در ارتباط با رابط هاست، استوریج به شکل پیش‌فرض به کنترلر آرایه دو پورتی 10 گیگابیتی تجهیز شده است که امکان استفاده از گزینه‌های پیشرفته‌تری مثل 1GbaseT، 10GbaseT، 10Gbe SFP+ یا کانال فیبر 8/16 گیگابیتی وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های سخت‌افزاری جالب این استوریج پشتیبانی از کنترلرهای بیشتر با هدف دستیابی به اصل افزونگی است. در این حالت، سازمان‌ها اطمینان خواهند داشت که خرابی کنترلر اصلی باعث نمی‌شود تا عملکرد استوریج به طور کامل مختل شود. حداکثر درایوهایی که هر انکلوژر از آن‌ها پشتیبانی می‌کند برابر با 48 عدد است که در مجموع بسته به ظرفیت دیسک‌هایی که در انکلوژر قرار می‌دهید تا 168 ترابایت حافظه جانبی را پشتیبانی می‌کند.

استوریج فوق از ویژگی کاربردی دیگری نیز پشتیبانی می‌کند که Triple+ Parity RAID نام دارد و برای محافظت از داده‌ها (درایو سه‌گانه و توازن درون درایو)، تضمین دسترس‌پذیری بالا و حذف نقطه خرابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیان دقیق‌تر، استوریج فوق تضمین می‌دهد که اطلاعات ذخیره‌سازی شده روی استوریج در بالاترین سطح از امنیت قرار دارند.

برای بررسی کامل مشخصات این استوریج روی لینک کلیک کنید: استوریج HP Nimble Storage AF20 All Flash Dual Controller

استوریج Nimble AF 40  | ظرفیت بیشتر با قدرت مثال‌زدنی

Nimble AF 40 را باید نسخه پیشرفته‌تر Nimble AF 20 توصیف کنیم که تمامی ویژگی‌های شرح داده شده در پاراگراف قبل را دارد. Nimble AF 40 مجهز به دو کنترلر 10GBASE-T است که هر کنترلر دو پورت در اختیارتان قرار می‌دهد. از ویژگی‌های جدید استوریج فوق به موارد زیر باید اشاره کرد:

  • عملکرد تا 65٪ سریع‌تر و دو برابر شدن مقیاس‌پذیری استوریج در مقایسه با نسل قبل
  • آرایه تمام فلش و مقرون به صرفه در مقایسه با نمونه‌های مشابه
  • امکان استفاده موثر و بهینه از فضای ذخیره‌سازی که در مقایسه با آرایه‌های تمام فلش تولید شده توسط برندهای مختلف به کاربران تضمین می‌دهد، هزینه‌ای که برای خرید هر ترابایت حافظه فلش اختصاص می‌دهند به بهترین شکل استفاده می‌شود. همین مسئله باعث شده تا اچ‌پی از ضمانت‌نامه HPE Store More Guarantee همراه با این محصول استفاده کند، به این معنا که استوریج بالاترین راندمانی که از یک استوریج تمام فلش انتظار دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • سازگار با جدیدترین فناوری‌های روز و پشتیبانی از فناوری‌های کارآمدی مثل NVMe و SCM

استوریج Nimble برای چهار سال متوالی به عنوان بهترین استوریج بازارهای جهانی شناخته شده است.

استوریج نیمبل
کنترلر استوریج Nimble AF20
پیشنهاد مطالعه

همان‌گونه که اشاره کردیم استوریج فوق به لحاظ سخت‌افزاری، قابلیت‌هایی مشابه با Nimble AF 20 دارد، با این تفاوت که پشتیبانی از 682 ترابایت حافظه را فراهم می‌کند. استوریج فوق 48 سینی برای نصب حافظه‌های حالت جامد از نوع ساتا در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا متناسب با بودجه و نیاز کاری، دیسک‌های مورد نیاز را خریداری کرده و در استوریج قرار دهند. این استوریج با سیستم‌عامل‌های مدرنی مثل ویندوز سرور و توزیع‌های مختلفی لینوکسی سازگار است و همچنین از راه‌حل‌های مجازی مثل VMware ESXi، Citrix XenServer و IBM AIX و HP-UX پشتیبانی می‌کند. بنابراین، اگر قصد اتصال استوریج به سرور را دارید یا در نظر دارید، هایپروایزرهای نوع اول را به شکل مستقیم روی استوریج نصب کنید، مشکلی در این زمینه نخواهید داشت. در مجموع باید بگوییم که HPE Nimble Storage AF40 All Flash آرایه قابل تنظیم با کنترلرهای دو پورت 10Gbase-T است که امکان استقرار آن در شبکه‌های سازمانی بزرگ مبتنی بر معماری کلاینت سرور به بهترین نحو وجود دارد.

برای بررسی کامل مشخصات این استوریج روی لینک کلیک کنید: استوریج HP Nimble Storage AF40 All Flash Dual Controller

استوریج Nimble AF 60 | نهایت قدرت و سرعت در دسترسی به اطلاعات

اگر احساس می‌کنید دو استوریج قبلی جواب‌گوی نیازهای شما نیستند و به محصولی فراتر از نمونه‌های یاد شده نیاز دارید که ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتری در اختیارتان قرار دهد، کمپانی اچ‌پی استوریج Nimble AF 60 را به عنوان راهکار نهایی خود معرفی کرده است. یک محصول رده بالا که تمامی ویژگی‌های سخت‌افزاری دو محصول قبلی را دارد، با این تفاوت که ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. این محصول قابلیت‌های کلیدی ارزشمندی مثل تجزیه و تحلیل پیش‌گویانه، سهولت در نصب و استفاده، قابلیت اطمینان‌پذیری بالا و تاب‌آوری مطلق را در قالب یک محصول واحد در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.

به بیان دقیق‌تر، استوریج فوق به طور خودکار 86 درصد از مشکلات عملکردی را پیش‌بینی و حل می‌کند، قبل از این‌که متوجه شوید مشکلی وجود دارد. همچنین، کاربری ساده‌ای دارد که مدیریت آن‌را آسان کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی این محصول، مقیاس‌پذیری بالای آن است. بنابراین، کارشناسان شبکه مشکلی بابت افزایش ظرفیت فضای ذخیره‌سازی نخواهند داشت و قادر هستند بدون آن‌که اختلالی در عملکرد استوریج به وجود آید، ظرفیت فعلی را افزایش دهند. جالب آن‌که، استوریج فوق از اصل انعطاف‌پذیری به بهترین شکل پشتیبانی می‌کند و اجازه می‌دهد بدون اختلال در فعالیت‌های تجاری آرایه‌ها را به یکدیگر متصل کنید و به فضای ذخیره‌سازی بیشتری دست پیدا کنید.

استوریج Nimble AF60 قادر به پشتیبانی از 2037 ترابایت حافظه جانبی است. برای این منظور، 48 سینی برای نصب حافظه‌های حالت جامد از نوع ساتا در اختیارتان قرار می‌دهد. بدیهی است، این میزان فضای ذخیره‌سازی، فراتر از نیازهای بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارهای امروزی است. به همین دلیل است که اچ‌پی، خرید استوریج‌های سری HPE Nimble Storage را سرمایه‌گذاری روی آینده توصیف کرده است.

برای بررسی کامل مشخصات این استوریج روی لینک کلیک کنید: استوریج HP Nimble Storage AF60 All Flash Dual Controller

در این مقاله ضمن معرفی و بررسی مزایای استوریج های نیمبل اچ پی، به معرفی سه محصول قدرتمند نیمبل پرداختیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات یا خرید آن، کافی‌ست با کارشناسان فالنیک تماس بگیرید.

خرید استوریج HP
خرید استوریج HP با بهترین قیمت در فالنیک (ایران اچ پی) علاوه بر مناسب بودن قیمت استوریج HP، داشتن گارانتی معتبر و اصلی هم در خرید استوریج HP اهمیت بالایی دارد. فالنیک، در کنار قیمت مناسب، 18 ماه گارانتی اصلی و معتبر برای استوریج HP و دستگاه ذخیره سازی اطلاعات ارائه می‌دهد. برای مشاهده محصولات کلیک کنید.
خرید استوریج HPتماس تلفنی

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا