به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
سرور و شبکه

مزایای انتخاب استوریج HP چیست؟

مزایای استوریج HP

انتخاب و خرید استوریج HP همواره یکی از اقدامات مدیران شبکه در سازمان و شرکت‌هاست زیرا کیفیت بالای محصولات این کمپانی در بازارهای جهانی به اثبات رسیده است. اما چرا باید استوریج HP بخریم؟ در این مقاله قصد داریم با بررسی ویژگی‌های استوریج HP به این سوال پاسخ دهیم. با فالنیک همراه باشید. برای اطلاع از قیمت استوریج می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

استوریج hp
فالنیک با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه متخصصین و مشاورین خود، نیازهای مشتریان خصوصی و دولتی خود را بررسی و تحلیل می‌کند و بهترین و مناسب‌ترین استوریج را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای مشاهده محصولات کلیک کنید.
خرید استوریج hpتماس تلفنی

مزایای خرید استوریج اچ پی چیست؟

اچ‌پی سابقه درخشانی در زمینه ساخت محصولات شبکه دارد، به‌طوری که سرورهای این شرکت انتخاب اول بسیاری از سازمان‌ها هستند. اچ‌پی در زمینه تولید محصولات دیگری مثل استوریج‌ها نیز شهرت بالایی دارد. استوریج‌هایی که قادر هستند به بهترین شکل به ذخیره‌سازی و محافظت از اطلاعات شرکت‌ها و کاربران بپردازند و مکانیزم قدرتمندی برای نگه‌داری داده‌ها ارائه دهند. اچ‌پی، استوریج‌های متنوعی را برای پاسخ‌گویی به نیازهای کسب و کارهای کوچک و بزرگ روانه بازار کرده است که برخی از آن‌ها هیبریدی و برخی دیگر تمام فلش هستند. این تنوع محصولات باعث شده تا شرکت‌ها مشکلی بابت انتخاب گزینه‌های موردنظر خود نداشته باشند. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های استوریج‌های HP را بررسی می‌کنیم.

سازگاری با سرورهای اچ‌پی

یکی از دلایل مهمی که متخصصان IT را متقاعد می‌کند سراغ استوریج‌های اچ‌پی بروند، سازگاری این محصولات با سرورهای تولیدی این شرکت مثل پرولیانت، Apollo و غیره است. سرورهایی که با هدف ارائه خدمات مستمر و بدون وقفه طراحی شده‌اند و به دلیل پورت‌های شبکه قدرتمندی که روی آن‌ها به شکل پیش‌فرض نصب شده و دارا بودن امکان نصب کارت‌های شبکه با ظرفیت‌های چند گیگابیتی، به سازمان‌ها اجازه می‌دهند از استوریج‌های رده بالای این شرکت مثل nimble af 20 یا نمونه‌های دیگری مثل سری استوریج‌های MSA 2060/2061/2062 استفاده کنند. علاوه بر این، کسب و کارهای کوچک می‌توانند از استوریج‌هایی مثل StoreEasy  یا راه‌حل ذخیره‌سازی مجازی‌محور StoreVirtual که برای استفاده در شبکه‌های کوچک و متوسط طراحی شده‌اند، استفاده کنند. همچنین، استوریج‌های تمام فلش اچ‌پی مثل سری‌های Primera و 3PAR نیز برای سازمان‌هایی که روزانه حجم بالایی از تراکنش‌ها را تولید می‌کنند و نیاز به سرعت و ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی دارند طراحی شده‌اند. لازم به توضیح است که استوریج‌های HPE 3PAR StoreServ از درایوهای فلش عادی و HPE 3PAR StoreServ پشتیبانی می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه

مکانیزم‌های امنیتی

استوریج‌های اچ‌پی به عنوان یک راه‌حل‌ پایدار و امن برای نگهداری داده‌ها در صنایع مختلف شناخته شده‌اند. این استوریج‌ها دارای امکانات امنیتی مختلفی هستند که به شما اجازه می‌دهند از مخاطرات مختلفی مثل دسترسی غیرمجاز، سرقت، سوءاستفاده و از دست دادن اطلاعات به دور باشید. برخی از امکانات امنیتی استوریج‌های اچ‌پی به شرح زیر هستند:

رمزنگاری: استوریج‌های اچ‌پی قابلیت رمزنگاری داده‌ها را دارند. رمزنگاری می‌تواند به صورت سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری و بر مبنای قدرتمندترین الگوریتم‌های رمزنگاری مثل AES، DES و Triple DES انجام شود.

دسترسی محدود: با استفاده از امکانات محدودسازی دسترسی، می‌توانید کنترل دقیقی بر داده‌هایی که کاربران مختلف قصد دسترسی به آن‌ها را دارند، اعمال کنید. همچنین، اگر از استوریج‌ها و سرورهای اچ‌پی همراه با سیستم‌عامل‌هایی مثل ویندوز سرور استفاده کنید، ابزارهای مدیریت دسترسی و حریم خصوصی قدرتمندی مثل اکتیو دایرکتوری (Active Directory) در اختیارتان قرار می‌گیرد که راهکاری یکپارچه و کاملا قدرتمند در زمینه مدیریت حساب‌های کاربری ارائه می‌کنند.

مدیریت دستگاه: امکانات و راه‌حل‌های نرم‌افزاری که اچ‌پی برای مدیریت استوریج‌ها در اختیار کاربران قرار داده است به آن‌ها اجازه می‌دهد به شکل مستقیم به مدیریت استوریج بپردازند و تنظیمات را مطابق با نیازهای کاربری پیکربندی‌ کنند.

پشتیبانی از استانداردهای امنیتی: استوریج‌های اچ پی از استانداردهای امنیتی مختلفی مثل TPM (سرنام Trusted Platform Module) پشتیبانی می‌کنند تا امنیت دستگاه‌ها به بالاترین سطح ممکن برسد.

در شرایطی که استوریج‌های اچ‌پی قابلیت‌های سطح بالایی در زمینه امنیت داده‌ها ارائه می‌کنند، اما برای افزایش امنیت استوریج‌ها توصیه می‌شود از ترکیب امکانات مختلف امنیتی استفاده کنید و در صورت استفاده از رمزنگاری، از الگوریتم‌های پیشرفته‌تری مانند AES-256 استفاده کنید. همچنین، بهتر است برای اطمینان از امنیت داده‌های خود، به‌روز‌رسانی‌ میان‌افزار را فراموش نکنید.

چرا استوریج HP بخریم؟
استوریج‌های Nimble از قدرتمندترین ذخیره‌سازهای HP محسوب می‌شوند.
پیشنهاد مطالعه

ظرفیت ذخیره‌سازی

ظرفیت ذخیره‌سازی در استوریج‌های اچ‌پی بسته به نوع و مدل دستگاه متفاوت است. برای مثال، برخی از آرایه‌های اچ‌پی مثل سری‌های nimble  از ظرفیت‌هایی در مقیاس پتابایت پشتیبانی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر مثل سری‌های MSA 2060 از ظرفیت‌ها چند ترابایتی پشتیبانی می‌کنند. با این تنوع ظرفیت ذخیره‌سازی، دیگر هنگام خرید، مجبور نیستید استوریجی کمتر یا بیشتر از نیاز خود را خریداری کنید. قابلیت مهم دیگری که استوریج‌ها در بحث ظرفیت ذخیره‌سازی در اختیارتان قرار می‌دهند، پشته کردن آن‌ها با یکدیگر است. به طوری که از طریق متصل کردن استوریج‌ها به یکدیگر قادر به تعریف و پیاده‌سازی یک مخزن بزرگ خواهید بود. این قابلیت مشابه با حالتی است که سوییچ‌های شرکت سیسکو را با یکدیگر پشته می‌کنیم تا به پهنای باند انتقال بیشتری دست پیدا کنیم.

برای مثال، اگر نیاز به استوریجی با ظرفیت و پایداری بالا دارید، می‌توانید به مدل‌های سری HPE 3PAR StoreServ (استوریج بهینه‌سازی شده برای کار با حافظه‌های فلش که ویژگی provisioning از قبل روی آن پیکربندی شده و قادر به پشتیبانی از سطوح مختلف رید است) و HPE XP7 (پلتفرم جامع ذخیره‌سازی مقیاس سازمانی که برای استقرار در محیط‌هایی که داده‌های حساسی را دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد) مراجعه کنید. این استوریج‌ها از فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل SSD Cache، NVMe و رید برای مدیریت و تامین امنیت داده‌ها استفاه می‌کنند، قابلیت ارتقا و انعطاف‌پذیری بالایی دارند و مقیاس‌پذیری بالایی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند.

به طور مثال، اگر نیاز به استوریجی دارد که از آن در ارتباط با فایل‌سرور استفاده کنید، مدل‌هایی مثل HPE StoreEasy گزینه مناسبی هستند که امکانات خوبی در ارتباط با مدیریت و کنترل دسترسی به داده‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند. سازمان‌هایی که به دنبال استوریج‌های با قابلیت‌های کلاس سازمانی و ظرفیت ذخیره‌سازی بالا هستند، به گزینه‌های قدرتمند مختلفی دسترسی دارند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

HPE StoreOnce: این مدل از استوریج اچ‌پی با ظرفیت بالا با هدف ذخیره‌سازی داده‌ها و بازیابی اطلاعات استفاده می‌شوند. این استوریج توانایی پشتیبانی از ظرفیت‌های چند پتابایت را دارد. استوریج فوق بر پایه یک معماری پشتیبان‌گیری جامع و یکپارچه اجازه می‌دهد مخزن بزرگ و جامعی را برای نگه‌داری از اطلاعات تعریف کنید.

HPE Nimble Storage: از استوریج‌های کلاس سازمانی اچ‌پی است که توانایی پشتیبانی از چند ترابایت فضای ذخیره‌سازی جانبی را دارد و از طریق به کارگیری الگوریتم‌های هوش مصنوعی قادر به پیش‌بینی رفتارهای کاربران، شناسایی و برطرف کردن مشکلات نرم‌افزاری و پیش‌بینی مولفه‌های سخت‌افزاری است که ممکن است در آینده نزدیک خراب شوند. 

HPE 3PAR StoreServ: یکی دیگر از استوریج‌های کلاس سازمانی اچ‌پی است که برای سازمان‌های بسیار بزرگ همچون شرکت‌های فعال در صنعت بیمه، بانک‌داری و غیره طراحی شده است و همانند StoreOnce از ظرفیت‌های چند پتابایتی پشتیبانی می‌کند.

HPE XP7: اگر به استوریجی نیاز دارید که بتواند از ظرفیت ذخیره‌سازی 6 پتابایتی پشتیبانی کند، اما از طریق سینک شدن با دیگر رسانه‌های خارجی ظرفیت ذخیره‌سازی تا سقف 247 پتابایت را مدیریت کند، HPE XP7 محصولی است که به آن نیاز دارید. یک استوریج کارآمد که اچ‌پی برای پاسخ‌گویی به نیازهای مراکز داده بزرگ و برنامه‌های حساس به زمان آن‌را طراحی کرده است.

به طور کلی استوریج‌های اچ‌پی با ظرفیت‌های بالا، قابلیت‌های پیشرفته‌تری برای مدیریت و امنیت داده‌ها فراهم می‌کنند و می‌توانند به شما در ذخیره‌سازی داده‌های بزرگ و پیچیده کمک کنند. در مجموع، استوریج‌های اچ‌پی به دلیل انعطاف‌پذیری و گستردگی مدل‌های مختلف، از ظرفیت کم شروع می‌شوند و به ظرفیت بالا در مقیاس چندین پتابایت می‌رسند. به همین دلیل، با توجه به نیاز به ظرفیت ذخیره‌سازی باید استوریج مناسب را خریداری کنید و قبل از خرید مدل‌های مختلف استوریج و ویژگی‌های فنی آن‌ها را بررسی کنید.

ویژگی‌های استوریج HP
استوریج 3PAR اچ پی
پیشنهاد مطالعه

مزایای انتخاب استوریج HP چیست؟

استوریج‌های اچ پی یکی از محبوب‌ترین و پایدارترین راه‌حل‌های ذخیره‌سازی داده‌ها در صنعت فناوری اطلاعات هستند. این استوریج‌ها مزایای مختلفی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

ظرفیت: استوریج‌های اچ‌پی بسته به مدل و نوع کاربری ظرفیت ذخیره‌سازی کافی در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک قرار می‌دهند، به طوری که سازمان‌ها بتوانند داده‌های خود را به راحتی و بدون نیاز به تنظیمات پیچیده ذخیره کنند.

سرعت: استوریج‌های اچ‌پی در زمینه مدیریت و پردازش داده‌ها سرعت بالایی دارند و به کاربران اجازه می‌دهند با کمترین تاخیر ممکن به داده‌های خود دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنید. سرعت در خواندن و نوشتن داده‌ها، می‌تواند به صورت چشم‌گیری بهره‌وری کارمندان را افزایش داده و سودآوری بیشتری برای سازمان‌ها به همراه داشته باشد.

پایداری: استوریج‌های اچ‌پی پایداری بالایی دارند و می‌توانند به مدت سال‌ها بدون نیاز به تعمیر و نگهداری مورد استفاده قرار گیرند.

انعطاف‌پذیری: استوریج‌های اچ پی به راحتی می‌توانند نیازهای شما را در زمینه ذخیره‌سازی داده‌ها برطرف کنند. این استوریج‌ها از راه‌حل‌هایی مانند آرایه‌های دیسکی، پشته کردن استوریج‌ها با یکدیگر، افزودن به شبکه SAN و غیره استفاده کنند تا زیرساختی جامع و کارآمد برای ذخیره‌سازی داده‌ها در اختیار داشته باشید.

عملکرد بالا: استوریج‌های اچ پی از فناوری‌های پیشرفته روز استفاده می‌کنند تا سرعت دسترسی به اطلاعات افزایش پیدا کرده و عملکرد دستگاه‌ها بهتر شود.

قابلیت مدیریت: استوریج‌های اچ‌پی دارای مجموعه امکانات مدیریتی پیشرفته‌ای هستند که اجازه می‌دهند به راحتی داده‌های خود را مدیریت کنید. این امکانات شامل ابزارهای مانیتورینگ، مدیریت دستگاه، پشتیبان‌گیری و و بازیابی داده‌ها هستند.

امنیت: استوریج‌های اچ پی دارای امکانات امنیتی قوی هستند که اجازه می‌دهند از داده‌های خود در برابر دسترسی غیرمجاز و سوءاستفاده محافظت کنید. امکاناتی نظیر: رمزنگاری، محدودسازی دسترسی، کنترل و نظارت بر منابع مورد استفاده استوریج، پشتیبانی از استانداردهای امنیتی مثل TPM و…

پشتیبانی: استوریج‌های اچ‌پی به شکل گسترده‌ای پشتیبانی می‌شوند و این پشتیبانی شامل ارائه ابزارهای مورد نیاز برای نصب و راه‌اندازی، مانیتورینگ و مدیریت دستگاه، پشتیبانی از محصولات و خدمات پس از فروش است.

قابلیت گسترش‌پذیری: استوریج باید دارای قابلیت گسترش و انعطاف‌پذیری باشد تا بتواند با تغییر نیازهای سازمان‌ها هماهنگ شود و به کارشناسان اجازه دهد، مولفه‌های سخت‌افزاری را متناسب با نیازها ارتقا دهند. استوریج‌های اچ در این زمینه از بهترین‌های بازار محسوب می‌شوند.

هزینه: استوریج‌های اچ‌پی مزایای شاخص و قدرتمندی در اختیارتان قرار می‌دهند و همچنین قیمت مناسبی دارند، به طوری که در مقایسه با رقبا در بازه قیمتی گسترده‌تر، خدمات بیشتری را ارائه دهند.

خرید استوریج HP
خرید استوریج HP با بهترین قیمت در فالنیک (ایران اچ پی) علاوه بر مناسب بودن قیمت استوریج HP، داشتن گارانتی معتبر و اصلی هم در خرید استوریج HP اهمیت بالایی دارد. فالنیک، در کنار قیمت مناسب، 18 ماه گارانتی اصلی و معتبر برای استوریج HP و دستگاه ذخیره سازی اطلاعات ارائه می‌دهد. برای مشاهده محصولات کلیک کنید.
خرید استوریج HPتماس تلفنی

در کل، استوریج‌های اچ‌پی به دلیل پایداری، انعطاف‌پذیری، عملکرد بالا، قابلیت‌های مدیریت منعطف، امنیت بالا، پشتیبانی و قیمت مناسب، یکی از بهترین راه‌حل‌های ذخیره‌سازی داده‌ها در صنعت فناوری اطلاعات به شمار می‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استوریج‌های اچ پی می‌توانید از مشاوره تخصصی رایگان متخصصین فالنیک بهره‌مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا