به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
شبکه

انواع روش های پشتیبان گیری در استوریج کیونپ

روش های پشتیبان گیری در استوریج کیونپ

تقریباً در هر فرآیندی که در سازمان به اجرا درمی‌آید، داده تولید خواهد شد. این داده‌ها به‌قدری مهم هستند که بودن و نبودن یک سازمان را در بازار رقابتی امروز تعیین می‌کنند. به همین دلیل، شرکت‌های معتبری مانند کیونپ (QNAP) هستند که به سازمان‌ها انواع روش های پشتیبان گیری در استوریج کیونپ خود ارائه می‌دهند. شما می‌توانید برای خرید استوریج QNAP و بررسی قیمت استوریج روی این لینک‌ها کلیک کنید. در ادامه روش های پشتیبان گیری کیونپ را بررسی می‌کنیم. با فالنیک همراه باشید.

اهمیت پشتیبان گیری از داده‌های سازمان

فایل‌ها، پوشه‌ها، تصاویر، توضیحات محصول، پرداخت‌ها و هرگونه اطلاعاتی که وارد سازمان می‌شود، باید یک نسخه پشتیبان داشته باشند. به ین دلیل که اگر خرابی، آسیب یا از بین رفتن اطلاعات رخ دهد، ممکن است به‌طور بالقوه یک کسب‌وکار را از کار بیندازد.

جرایم سایبری تنها چیزی نیست که می‌تواند باعث از دست رفتن اطلاعات شود. خطای انسانی بزرگ‌ترین خطر محسوب می‌شود. بر اساس تحقیقات دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا، خطای انسانی حدود 88 درصد از موارد نقص و از بین رفتن داده را شامل می‌شود. مهم نیست که چه چیزی باعث از بین رفتن اطلاعات شما شده است، پشتیبان گیری از اطلاعات به شما کمک می‌کند تا سریعاً به مسیر اصلی خود بازگردید.

روش های پشتیبان گیری در استوریج QNAP
پیشنهاد مطالعه

مزایای پشتیبان گیری در کیونپ چیست؟

کیونپ یک شرکت تایوانی است که در تولید سیستم‌های ذخیره‌سازی برای به اشتراک‌گذاری فایل و مدیریت داده‌ها تخصص دارد. این سیستم دسترسی آسان و چندکاربره به فضای ذخیره‌سازی مشترک از طریق اتصال اترنت استاندارد را فراهم می‌کند. ازآنجایی‌که بسیاری از افراد می‌توانند به سیستم‌های ذخیره‌سازی دسترسی داشته باشند، خطر از دست دادن داده‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات ضروری است.

به طور کلی فواید پشتیبان گیری در کیونپ را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • کیونپ در صورت خرابی سخت‌افزار از داده‌های شما محافظت می‌کند. اگر درایو فیزیکی یا ابری شما خراب شود، همچنان یک کپی از داده‌های خود را در جای دیگری ذخیره خواهید داشت.
  • کیونپ در صورت دزدیده شدن یا آسیب دیدن از داده‌های شما محافظت می‌کند. با چند کلیک ساده می‌توانید داده‌های خود را با روش های پشتیبان گیری در کیونپ محافظت کنید.
  • به شما این امکان را می‌دهد که از هرکجای دنیا به داده‌های خود دسترسی داشته باشید. اگر داده‌های پشتیبان خود را در یک سرور راه دور ذخیره کنید، می‌توانید از هرکجای جهان به آن دسترسی داشته باشید.
بکاپ گیری در QNAP

نحوه پشتیان گیری از داده‌ها در کیونپ چگونه است؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که کدام راه‌حل پشتیبان گیری برای شما مناسب است، ابتدا بیایید در مورد روش های مختلف تهیه نسخه پشیتبان از داده‌ها صحبت کنیم. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که اگرچه RAID کیونپ به‌عنوان بخشی از راه‌حل ذخیره‌سازی محسوب می‌شود، اما روشی برای پشتیبان گیری نیست. این راه‌حل تنها درصورتی‌که خرابی درایو رخ دهد افزونگی را فراهم می‌کند. در ادامه به چهار راه‌حل اصلی برای پشتیبان گیری از داده‌ها در کیونپ اشاره می‌کنیم:

  • بک‌آپ (Backup): ذخیره و بایگانی داده‌ها در یک درایو خارجی، یک NAS یا سرویس ابری شخص ثالث مانند دراپ‌باکس یا گوگل‌درایو
  • هماهنگ‌سازی (Synchronization): ذخیره‌سازی متمرکز با سایر دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ و دستگاه‌های تلفن همراه
  • تکثیر کردن (Replication): کپی یا انتقال داده‌ها از پایگاه داده یک سرور یا دستگاه به پایگاه داده یک سرور یا دستگاه دیگر برای بهبود دسترسی
  • اسنپ‌شات (Snapshot): ایجاد نمونه‌ای از داده‌ها برای حفاظت از اطلاعات جهت اهداف بازیابی اطلاعات در زمان وقوع فاجعه
پیشنهاد مطالعه

معرفی انواع روش های پشتیبان گیری در کیونپ

دستگاه‌های ذخیره‌سازی کیونپ می‌توانند روش‌های مختلف پشتیبان گیری را متناسب با نیازهایتان به شما ارائه دهند. در ادامه به روش های رایج پشتیبان گیری QNAP می‌پردازیم که هرکدام از یک راه‌حل ذخیره‌سازی منحصربه‌فرد منشأ می‌گیرند.

پشتیبان گیری داخلی، خارجی و DAS

دستگاه‌های کیونپ معمولاً چندین درایو داخلی دارند که به شما امکان می‌دهند هارددیسک‌ها را مستقیماً در سیستم ذخیره‌سازی نصب کنید. شما می‌توانید این درایوها را در سطوح مختلف RAID پیکربندی کنید تا از افزونگی داده‌ها بهره ببرید. دستگاه‌های کیونپ به شما امکان می‌دهند اشتراک‌های شبکه را در سیستم ایجاد کنید که می‌توانند به‌عنوان مقصدی برای نسخه پشتیبان عمل کنند.

استوریج کیونپ به وسیله پورت‌های USB و eSATA به شما امکان می‌دهد هارددیسک‌های خارجی یا دستگاه‌های ذخیره‌سازی را برای اهداف پشتیبان‌ گیری به یکدیگر متصل کنید. این درایوهای خارجی را می‌توان به‌عنوان اهداف پشتیبان گیری اختصاصی استفاده کرد. کیونپ از پشتیبان گیری مستقیم به دستگاه‌های DAS از طریق اتصالات USB، eSATA یا Thunderbolt پشتیبانی می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه

پشتیبان گیری ابر عمومی

سرویس‌های مختلف کیونپ با ذخیره‌سازی ابری عمومی ادغام می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که به‌طور یکپارچه از داده‌های خود در فضای ابری پشتیبان‌گیری کرده و آنها را مدیریت کنید. سیستم Cloud Backup Sync برنامه Cloud Backup Sync را ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد به‌راحتی پشتیبان گیری را برای ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی ابر عمومی محبوب مانند Amazon S3، Microsoft Azure، Google Cloud Storage، Dropbox و غیره تنظیم و مدیریت کنید.

برنامهHybridMount  کیونپ به شما اجازه می‌دهد تا فضای ذخیره‌سازی ابری عمومی را مانند یک درایو محلی در کیونپ نصب کنید و به آن دسترسی داشته باشید. با این برنامه می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی ابری به‌عنوان افزونه فضای ذخیره‌سازی بهره ببرید و همچنین از دسترسی و مدیریت یکپارچه فایل استفاده کنید. درنهایت پشتیبان گیری راحت از داده‌ها برای چندین دستگاه در یک سرویس ابری مبتنی بر وب یا یک اپلیکیشن تلفن همراه فراهم است.

پشتیان گیری ابر خصوصی

ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) به‌نوعی از دستگاه یا سرور ذخیره‌سازی اشاره دارد که به یک شبکه متصل است و منابع ذخیره‌سازی مشترک را در اختیار چندین مشتری یا کاربر قرار می‌دهد. سیستم‌های NAS کیونپ برای ارائه قابلیت‌های ذخیره‌سازی متمرکز، اشتراک‌گذاری فایل و مدیریت داده‌ها در ابر خصوصی طراحی شده‌اند.

سیستم ذخیره‌سازی NAS به‌عنوان یک مخزن مرکزی برای ذخیره و سازمان‌دهی داده‌ها عمل می‌کند که امکان به اشتراک‌گذاری آسان فایل‌ها را در یک شبکه امکان‌پذیر می‌کند. سیستم‌های ابر خصوصی NAS ویژگی‌های پشتیبان گیری و بازیابی داده‌ها را ارائه می‌دهند. در صورت از بین رفتن اطلاعات، NAS امکان بازیابی آسان داده‌ها را فراهم می‌کند و زمان خرابی را به حداقل می‌رساند.

مقایسه انواع روش های پشتیبان گیری در کیونپ

در جدول زیر به مقایسه انواع روش های ذخیره‌سازی برای پشتیان گیری و قابلیت‌های دیگر در کیونپ اشاره می‌کنیم:

 داخلی، خارجی و DASابر عمومیNAS
راحتیPPP
پشتیبان گیریPPP
تکثیر کردنPPP
هماهنگ‌سازی×PP
نسخه سازی×PP
دسترسی از راه دور×PP
اشتراک‌گذاری فایل×PP
افزونگی  RAIDPPP
بدون هزینه ماهانهP×P
قابلیت گسترشPPP
شبکه‌های ایده‌آلHome/SOHOHome/SOHO/SMB/EnterpriseHome/SOHO/SMB/Enterprise

نکته: Home به کاربردهای خانگی، SOHO به بیزینس‌های کمتر از 10 نفر، SMB به شرکت‌های مقیاس متوسط و Enterprise به شرکت‌های بزرگ‌ اشاره دارند.

با صرف‌نظر از بودجه یا ظرفیت داده مورد نیاز، کیونپ مجموعه کاملی از راه‌حل‌های ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد که داده‌های شما را ایمن و در دسترس نگه می‌دارد. پشتیبان‌گیری از داده‌ها کمک می‌کند تا مطمئن شوید همیشه یک کپی از مهم‌ترین فایل‌ها را در اختیار دارید. حتی اگر به‌طور تصادفی فایلی را حذف کرده یا ‌هارددیسک خود را گم کنید، باز هم یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود خواهید داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا