به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
شبکه

Data Protection چیست و در استوریج QNAP چگونه انجام می‌شود؟

Data Protection چیست

کوتاهی در محافظت از داده‌ها می‌تواند باعث زیان‌های مالی، از رفتن شهرت برند، عدم اعتماد مشتری و مشکلات مربوط به مسئولیت‌های قانونی شود. دراین‌بین، شرکت‌های مانند QNAP توانسته‌اند روش‌هایی را برای حفاظت از داده‌ها ارائه دهند. محصولات این شرکت به دلیل امکانات گسترده و قیمت مناسب، یکی از انتخاب‌های اصلی مدیران شبکه است که با خرید استوریج QNAP نیازهای کاری کسب و کارشان را به بهترین شکل رفع می‌کنند. در این مقاله به‌طور کامل توضیح می‌دهیم که Data Protection چیست و در استوریج QNAP چگونه انجام می‌شود. با فالنیک همراه باشید. همچنین برای اطلاع از قیمت استوریج می‌توانید روی لینک کلیک کرده و از محصولات فروشگاه فالنیک دیدن کنید.

خرید استوریج qnap
فالنیک (ایران اچ پی) دارنده سبد کامل محصولات qnap با گارانتی معتبر در ایران. محصولات QNAP مناسب برای رده‌های سازمانی، کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و خانگی طراحی شده‌اند. جهت اطلاع از قیمت استوریج qnap و مشاوره خرید ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ کلیک کنید.
خرید استوریج qnapمشاوره تلفنی رایگان

Data Protection چیست؟

حفاظت از داده‌ها به اقدامات و خط‌مشی‌هایی اطلاق می‌شود که برای محافظت از اطلاعات حساس و ارزشمند جهت جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، از دست دادن اطلاعات، تغییر یا تخریب آن‌ها انجام می‌شود. Data Protection شامل حفاظت از داده‌های شخصی، اطلاعات شرکت، مالکیت معنوی و هر داده دیگری است که برای افراد یا سازمان‌ها اهمیت دارد. هدف حفاظت از داده‌ها اطمینان از محرمانه بودن، یکپارچگی و در دسترس بودن داده‌ها در طول چرخه عمر آنهاست.

حفاظت داده‌ها شامل اقداماتی مانند رمزگذاری روی اطلاعات، کنترل‌های مربوط به دسترسی، فایروال‌ها و سیستم‌های تشخیص نفوذ برای محافظت از داده‌ها در برابر تهدیدات خارجی است. امنیت داده‌ها همچنین شامل آموزش کارکنان و ممیزی‌های امنیتی برای شناسایی و رفع آسیب‌پذیری‌ها می‌شود. همچنین سازمان‌ها با بررسی استوریج می‌توانند از قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات در صورت از دست رفتن تصادفی، خرابی سخت‌افزار، بلایای طبیعی یا حملات سایبری مطلع شوند.

بیشتر استراتژی‌های مربوط به Data Protection از سه محور اصلی زیر پیروی می‌کنند:

  1. امنیت داده‌ها: محافظت از داده‌ها در برابر آسیب‌های مخرب یا تصادفی
  2. بازیابی داده‌ها: بازیابی سریع داده‌ها در صورت آسیب یا از دست رفتن
  3. دسترسی داده‌ها: اطمینان از دسترسی به داده‌ها برای افراد واجد شرایط
پیشنهاد مطالعه

چرا Data Protection برای سازمان‌ها مهم است؟

داده‌هایی مانند فایل‌های پرسنلی، داده‌های مشتری، اطلاعات محصول، تراکنش‌های مالی و… در همه شرکت‌ها وجود دارند. هر نوع تصمیم‌گیری‌ که سازمان انجام می‌دهد، بر اساس این داده‌هاست. درواقع داده‌ها یکی از مهم‌ترین دارایی‌های یک کسب‌وکار هستند. به همین دلیل است که Data Protection باید اولویت اصلی هر سازمانی باشد. به عبارتی، در دسترس بودن داده‌ها، یکپارچگی داده‌ها و محرمانه بودن اطلاعات باید در مدیریت فرآیندهای سازمان در نظر گرفته شوند.

اطمینان از ایمن نگه‌داشتن داده‌های مشتریان، حداقل کاری است که یک سازمان باید برای حفظ حریم خصوصی کاربران خود انجام دهد. این امر از اعتبار کسب‌وکار شما محافظت می‌کند و شما را به‌عنوان برندی معرفی خواهد کرد که مردم می‌توانند اطلاعات خود را به آنها ارائه دهند. پیامدهای نقض داده یا از بین رفتن داده می‌تواند روی دیگر سکه باشند که سازمان‌ها را به زانو درمی‌آورند. هرگونه مشکل خرابی، امنیتی و خطا در داده‌ها یک سازمان را برای همیشه به عقب باز می‌گردد. بنابراین هر سازمانی در هر مقیاس باید به حفاظت از داده‌ها اهمیت دهد تا بقای خود را تضمین‌شده بداند.

اصول Data Protection چیست؟

«در دسترس بودن داده‌ها» و «مدیریت داده‌ها» دو اصل مهم در Data Protection هستند. در دسترس بودن اطلاعات باعث می‌شود تا کاربران بتوانند به داده‌های موردنیاز خود در هر زمان دسترسی داشته باشند. برای مثال، تیم فروش یک شرکت می‌تواند از اطلاعات مربوط به فروش سه ماهه قبل برای بهینه کردن کمپین‌های بازاریابی ماه بعد خود استفاده کند. اطلاعات فروش فقط برای تیم فروش در دسترس هستند.

مدیریت داده‌ها به مدیریت چرخه عمر داده‌ها اشاره دارد. مدیریت چرخه عمر می‌تواند اطلاعات مهم را به‌طور خودکار در فضای ذخیره‌سازی آنلاین و آفلاین توزیع کند. در محیط‌های سازمانی امروز مفهوم کلان داده به‌وفور استفاده می‌شود. بنابراین مدیریت چرخه عمر داده درزمانی که با حجم زیادی از اطلاعات در ارتباط هستیم، اهمیت بالایی دارد.

مدیریت چرخه عمر داده به راهکارهایی برای شناسایی داده‌های ارزشمند و کمک به کسب‌وکار برای استخراج داده‌ها جهت گزارش دهی، تجزیه‌وتحلیل، توسعه و آزمایش اشاره دارد. از سوی دیگر، مدیریت چرخه عمر داده به محافظت، ارزیابی و طبقه‌بندی اطلاعات باارزش می‌پردازد تا از خطاهای برنامه و کاربر، حملات بدافزار یا باج افزار، خرابی یا عملکرد نادرست سیستم و خرابی‌های سخت‌افزاری جلوگیری کند.

روش های حفاظت از داده در ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ
خرید استوریج HP
خرید استوریج HP با بهترین قیمت در فالنیک (ایران اچ پی) علاوه بر مناسب بودن قیمت استوریج HP، داشتن گارانتی معتبر و اصلی هم در خرید استوریج HP اهمیت بالایی دارد. فالنیک، در کنار قیمت مناسب، 18 ماه گارانتی اصلی و معتبر برای استوریج HP و دستگاه ذخیره سازی اطلاعات ارائه می‌دهد. برای مشاهده محصولات کلیک کنید.
خرید استوریج HPتماس تلفنی

آشنایی با سیستم‌های جدید Data Protection

آخرین روندها و سیستم‌های جدید در فناوری حفاظت از داده‌ها شامل موارد زیر هستند:

1- هایپر کانورژ

ظهور سیستم‌های هایپر کانورژ یا زیرساخت فوق همگرا (Hyper-Converged) امکان پشتیبان گیری و بازیابی را در یک دستگاه فراهم کرد . این سیستم‌ها زیرساخت‌های محاسبات، شبکه و ذخیره‌سازی را یکپارچه خواهند کرد. سیستم‌های فوق همگرا جایگزین بسیاری از دستگاه‌ها در دیتا‌سنترهای سنتی می‌شوند. این سیستم‌های جدید همچنین قابلیت‌های ابر (Cloud) را در دسترس شرکت‌ها قرار می‌دهند.

2- حفاظت از باج افزار

باج افزار نوعی بدافزار است که ابتدا یک سیستم را آلوده می‌کند و سپس با رمزگذاری کردن داده‌های از کاربر باج می‌خواهد. روش‌های پشتیبان گیری سنتی برای محافظت از داده‌ها در برابر باج افزار مفید هستند. بااین‌حال، انواع جدیدی از باج افزارها می‌توانند سیستم‌های پشتیبانی سنتی را نیز آلوده کنند و آنها را از کار بیندازند. این امر بازیابی نسخه اصلی داده‌ها را بسیار دشوار می‌کند. برای حل این مشکل، راه‌حل‌های جدید پشتیبان‌گیری طراحی‌شده‌اند تا به‌طور کامل از شبکه سازمان جدا شوند و حداکثر محافظت را فراهم کنند.

3- سرویس بازیابی از فاجعه

سرویس بازیابی از فاجعه (DraaS) یک راه‌حل مبتنی بر ابر است که به سازمان اجازه می‌دهد از سیستم‌های لوکال یا حتی دیتاسنتر یک کپی از راه دور ایجاد کند. این روش می‌تواند برای بازیابی اطلاعات در صورت بروز فاجعه استفاده شود. راه‌حل‌های DRaaS به‌طور مداوم به تکثیر داده‌ها از مرکز داده لوکال برای ارائه یک هدف زمان بازیابی کم (RTO) اقدام می‌کند، به این معنی که می‌توانند در عرض چند دقیقه یا چند ثانیه پس از یک شکست فاجعه‌بار وارد عمل شوند و اطلاعات را بازیابی کنند.

4- مدیریت داده‌های مشتری

مدیریت داده‌های مشتری (CDM) می‌تواند Data Protection را با کاهش تعداد کپی‌های ذخیره‌شده از اطلاعات توسط سازمان ساده کند. این امر هزینه‌های سربار، نگهداری و ذخیره‌سازی داده‌های تکراری را کاهش می‌دهد. مدیریت داده‌های مشتری از طریق اتوماسیون و مدیریت متمرکز می‌تواند چرخه عمر مدیریت داده‌ها را تسریع کند و میزان بهره‌وری بسیاری از فرآیندهای تجاری را افزایش دهد.

Data Protecion در استوریج Qnap
پیشنهاد مطالعه

روش‌های شرکت QNAP برای Data Protection

شرکت کیونپ (QNAP) در توسعه دستگاه‌های ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) تخصص دارد. دستگاه‌های QNAP NAS چندین ویژگی و عملکرد را برای کمک به محافظت از داده‌های کاربران ارائه می‌دهند که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

مدیریت RAID

آرایه اضافی دیسک‌های مستقل (RAID) مکانیزمی است که می‌تواند با ترکیب چند درایو در یک واحد ذخیره‌سازی منطقی (Logical) از Data Loss یا از دست رفتن داده‌ها جلوگیری کند. RAID با توزیع داده‌ها در چندین درایو، افزونگی داده را فراهم کرده و بازیابی اطلاعات را در صورت خرابی درایو امکان‌پذیر می‌کند.

پیکربندی RAID آسان است، زیرا تنظیمات پیش‌فرض QNAP NAS یک ساختار RAID ایده‌آل را برای NAS توصیه می‌کند. استوریج Qnap از انواع مختلف RAID پشتیبانی می‌کند که سطوح مختلفی از عملکرد و افزونگی داده را ارائه می‌دهند. بر اساس تعداد درایوهای موجود در NAS خود، می‌توانید از پیکربندی‌های مختلف RAID مانند RAID 1، RAID 5، RAID 6 یا RAID 10 استفاده کنید.

فناوری ‌اسنپ‌شات

دستگاه‌های QNAP NAS اغلب از فناوری ‌اسنپ‌شات (Snapshot) پشتیبانی می‌کنند. این فناوری به شما امکان می‌دهد از داده‌های خود کپی‌های لحظه‌ای بگیرید. ‌اسنپ‌شات‌ها برای محافظت در برابر حذف تصادفی فایل، حملات باج‌افزار یا خرابی داده‌ها مفید هستند. آنها یک راه سریع و کارآمد برای بازیابی نسخه‌های قبلی فایل‌ها یا کل سیستم‌های فایلینگ خواهند بود.

اگر وضعیت غیرمنتظره‌ای در سیستم شما ایجاد شد، می‌توانید به حالت ثبت‌شده توسط یک ‌اسنپ‌شات برگردید. اسنپ‌شاپ می‌تواند کارایی و انعطاف‌پذیری بیشتر در مقایسه با روش‌های پشتیبان گیری سنتی ارائه دهد. درحقیقت، این روش بهترین راه برای محافظت از فایل‌ها و Data Protection هستند.

محافظت از بدافزار

باج افزارها یک تهدید فزاینده علیه کاربران تجاری و خانگی هستند که کامپیوترها و دستگاه‌های مبتنی بر شبکه را هدف قرار می‌دهند. یک روش ساده و درعین‌حال مؤثر برای کاهش تهدید باج افزارها این است که همیشه نسخه‌های پشتیبان و ذخیره‌شده از راه دور داشته باشید. استوریج QNAP در این زمینه یک مرکز پشتیبان ایده‌آل را برای سازمان شما فراهم می‌کند.

استوریج‌های QNAP NAS اغلب ویژگی‌های محافظت از آنتی‌ویروس و بدافزار را ارائه می‌دهند. این ویژگی‌ها می‌توانند از فایل‌ها و پوشه‌ها در برابر تهدیدات احتمالی محافظت ‌کنند و در زمان حال در برابر ویروس‌ها، بدافزارها و سایر فعالیت‌های مخرب اقدامات ایمنی را انجام دهند.

قابلیت از SnapSync

قابلیت SnapSync تغییرات به وجود آمده در داده‌ها را بلافاصله با ذخیره‌سازی در مقصد همگام‌سازی می‌کند. هر بار که داده‌ها در منبع نوشته می‌شوند، به‌طور یکسان در مقصد نیز نوشته خواهند شد. اگر رویداد فاجعه‌‌باری رخ دهد، SnapSync به سازمان‌ها کمک می‌کند تا داده‌ها و خدمات ضروری را در کوتاه‌ترین زمان از سر بگیرند.

کیونپ از سیستم استوریج ZFS NAS برای بهبود قابلیت از راه دور بهره می‌برد. این سیستم بسیار مقیاس‌پذیر است و ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند یکپارچگی داده‌ها، فشرده‌سازی داده‌ها، قابلیت‌های اسنپ‌شات و عملکردهایی شبیه به RAID را ارائه می‌دهد. ذخیره‌سازی ZFS QNAP برای یکپارچگی داده‌ها استفاده می‌شود که قابلیت اطمینان بالایی دارد.

حفاظت از داده‌ها یا Data Protection تلاش مستمری است که نیازمند یک رویکرد جامع، ترکیبی از اقدامات فنی، سازمانی و قانونی برای کاهش خطرات و حفاظت از داده‌هاست. استفاده از Data Protection برای حفظ اعتماد، حفظ حریم خصوصی و اجتناب از پیامدهای قانونی و اعتباری مرتبط با نقض داده‌ها یا سوءاستفاده از اطلاعات حساس ضروری است. با این کار می‌توان به آینده یک سازمان جهت موفقیت بیشتر امیدوار بود.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا