به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پلاتر

پلاتر چیست و چه کاربردی دارد | صفر تا صد آشنایی با پلاتر

دستگاه پلاتر چیست

یادداشت ویراستار: این مطلب در مرداد 1401 توسط کارشناسان پلاتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

دستگاه پلاتر چیست؟ پلاتر چه کاربردی دارد؟ چه افرادی بیشتر از پلاتر استفاده می‌کنند؟ در این مقاله فالنیک قصد داریم پاسخ به این موارد و سوالات رایج دیگری که در ارتباط با دستگاه پلاتر ممکن است برای شما به وجود آید، پاسخ دهیم. سپس می‌توانید با دید بازتر درباره انتخاب پلاتر خود تصمیم بگیرید، پس در ادامه با ما همراه باشید. در فروشگاه فالنیک می‌توانید پلاتر برندهای مختلف و پلاتر hp را مشاهده کنید و همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02154591979 تماس بگیرید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

رسام یا پلاتر چیست ؟

در پاسخ به سوال دستگاه پلاتر چیست باید بگوییم. دستگاه پلاتر یک دستگاه سخت افزاری و بسیار شبیه به پرینتر است. در پلاتر می‌توانید تصاویر، نوشته و انواع بردار و نقشه و تصاویر گرافیکی را در سایز بزگ چاپ کرد.

پرینترها در مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند ولی اغلب بزرگترین سایزی که می‌توانند چاپ کنند کاغذ A3 است. اما برای چاپ اطلاعات روی سایز بزرگتر باید از دستگاه دیگری استفاده کرد. دستگاه رسام یا پلاتر این وظیفه را برعهده دارد.

جالب است بدانید پرینترها می‌توانند فقط روز کاغذ، کاغذ چسب دار، مقوا و … اطلاعات را چاپ کنند. اما بسته به مدل پلاتر از این دستگاه می‌توان برای چاپ اطلاعات روی کاغذ، مقوا، کاغذ چسب دار، تخته سه لا، آلومینیوم، پلاستیک، ورق فولادی، بنر، پارچه و … کمک گرفت.

پلاتر در کامپیوتر چیست
به کمک پلاتر می‌تواند اطلاعات داخل کامپیوتر خود را در ابعاد بزرگ مانند A0 و A1 روی کاغذ مخصوص چاپ کنید.
قیمت پلاتر
برای دریافت قیمت پلاتر یا خرید پلاتر از یک شرکت معتبر و با سابقه همراه با کارت گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن، روی کلمه قیمت پلاتر در این صفحه کلیک کنید یا با کارشناسان پلاتر ما تماس بگیرید.
قیمت پلاترتماس تلفنی

برندهای تولید کننده دستگاه پلاتر چیست؟

اولین پلاتر در سال 1968 توسط شرکت اچ پی معرفی شد، پس از آن برندهای مختلف دست به تولید پلاتر زدند و روزبه روز به امکانات آن اضافه شد. علاوه بر امکانات پلاترهای مختلفی برای کاربردهای متفاوت به بازار وارد شدند.

در ادامه با با انواع این پلاترها بیشتر آشنا می‌شویم. اما باید بگوییم در حال حاضر از بین برندهای موجود در بازار، پلاترهای برند اچ پی، اپسون، کنان و …بهترین امکانات را دارند.

دستگاه پلاتر عمر بالایی دارد و در صورتی‌که از آن به درستی نگهداری کنید، می‌توانید با خیال راحت حدود 10 -15 سال از آن استفاده کنید. در غیر اینصورت دستگاه دائم به مشکل می‌خورد و نیاز به تعمیرکار برای تعمیر پلاتر پیدا می‌کنید.

این برندها برای تولید پلاتر از قطعات باکیفیت استفاده می‌کنند، همچنین دارای گارانتی معتبر هستند. در نتیجه با خرید پلاتر hp و دیگر برندهای معروف می‌توانید در صورت خرابی دستگاه از خدمات پس از فروش استفاده کنید.

پلاترهایHP  با اسم  DesignJetدر بازار وجود دارند. مدل‌های مختلفی از پلاترهای اچ پی در بازار وجود دارد که با توجه به نیاز ممکن است مورد استفاده طراحان، معماران، مهندسان ساخت و ساز و چاپ خانه‌ها و … قرار می‌گیرند.

ابعاد پلاترها
پلاترها از نظر ابعاد به اندازه‌های 24، 42،36، 44 و 60 اینچ تقسیم می‌شوند.

آیا پلاتر و پرینتر تفاوتی دارند؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که کاربران در زمان آشنایی یا خرید پلاتر می‌پرسند این است که آیا پلاتر و پرینتر تفاوتی دارند؟ جواب این سوال مثبت است. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین پلاتر و پرینتر وجود دارد را بیان می‌کنیم:

  • پرینترها به کمک کارتریج اطلاعات را روی کاغذ چاپ می‌کنند اما در پلاتر ها این کار توسط قلم انجام می‌شود.
  • پرینترها میتوانند اطلاعات را نهایتا روی صفحات با اندازه A3چاپ کنند اما در پلاتر می‌توان تصاویر تبلیغاتی و بنرهای مختلف (تصاویر بالای 24 اینچ) را چاپ کرد.
  • سایز پلاتر از پرینتر بسیار بیشتر است در نتیجه فضای بیشتری را اشغال می‌کند.
  • اغلب پرینترها دارای یک سینی ورودی هستند اما در پلاترها می‌توانید همزمان دو رول را داخل دستگاه بگذارید.
  • پلاتر از پرینتر گران قیمت‌تر است.
  • وزن پلاتر از پرینتر بیشتر است.
  • سرعت چاپ پرینتر از پلاتر بیشتر است.
  • پلاترها از هارد پشتیبانی می‌کنند و حتی قابلیت افزایش رم و ارتقا دارند اما پرینتر این قابلیت را ندارد.

رنگ جوهر پلاتر
معمولا در پرینتر از جوهر Dye و در پلاتر از جوهر پیگمنت استفاده می‌شود.
پیشنهاد مطالعه

دستگاه پلاتر در بازار چند نوع هستند؟

در حال حاضر با توجه به کاربرد پلاتر در صنعت‌های مختلف، انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

پلاتر لیزری

این پلاترها مانند پرینتر لیزری برای چاپ اطلاعات از کارتریج، دولوپر و درام استفاده می‌کنند. سرعت چاپ این پلاترها نسبتا زیاد است اما کیفیت چاپ شده پایین‌تر است و محدودیت رنگ بندی در آن وجود دارد.

عکس پلاتر لیزری
بیشتر پلاترهای لیزری موجود در بازار سیاه و سفید هستند.  

پلاتر جوهر افشان

این پلاترها برای چاپ اطلاعات روی کاغذ، بنر، پارچه و … از جوهر استفاده می‌کنند. برخی از پلاترها دارای 4 رنگ کارتریج هستند، اما تعداد رنگ برخی از پلاترها بیشتر است. به طور کلی پلاترهای جوهر افشان از نظر رنگ بندی به چهار دسته تقسیم می‌شوند.

  • پلاتر 4 رنگ  آبی (Cyan)، قرمز (Magenta)، زرد (Yellow)، مشکی (Black)
  • پلاتر 6 رنگ مشکی (MBK)، مشکی (PBK)، خاکستری (Gray)، آبی (Cyan)، قرمز (Magenta)، زرد (Yellow)
  • پلاتر 8 رنگ
  • پلاتر 12 رنگ
دستگاه پلاتر 12 رنگ
هرچه تعداد رنگ‌های پلاتر بیشتر باشد، میتوان تصاویر را با کیفیت بالاتر چاپ کرد.

پلاتر قلمی

پلاترهای قلمی به کمک یک یا چند قلم، اطلاعات را رسم می‌کنند. این پلاترهای برای چاپ بردار، نقشه و تصاویر مناسب هستند. این پلاترها دقت بالایی دارند و سرعت چاپ آنها پایین است.

عکس پلاتر قلمی
از پلاتر قلمی برای ترسیم نقشه‌ها و تصاویر با جزئیات زیاد استفاده می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم به تمام سوالات شما درباره پلاترها پاسخ دهیم. اگر برای خرید پلاتر hp نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید روی کلمه خرید پلاتر کلیک کنید یا با شماره 8363-021 تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید. تمامی پلاترهای ارائه شده در فروشگاه فالنیک با کیفیت و دارای گارانتی معتبر هستند.

پلاتر hp
اگر می‌خواهید پلاتر hp بخرید می‌توانید با کارشناسان ما در بخش خرید پلاتر hp تماس بگیرید و پس از دریافت قیمت پلاتر hp ، خرید خود را نهایی کنید. در فالنیک، پلاتر hp همراه با مشاوره رایگان، گارانتی معتبر به مشتری ارائه می‌شود.
پلاتر hpتماس تلفنی
4/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

  1. ممنون بابت مطلب خوبتون. متخصر و مفید توضیحات لازم رو دادید.
    خدا خیرتون بده

دکمه بازگشت به بالا