به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پلاتر

جامع ترین راهنمای خرید پلاتر به زبان ساده

راهنمای خرید پلاتر

یادداشت ویراستار: این مطلب در مرداد 1401 توسط کارشناسان پلاتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

آیا شما هم برای چاپ نقشه‌ها، کاغذهای بزرگ، چاپ طرح‌های گرافیکی، چاپ بنرهای تبلیغاتی و … به فکر تهیه لیست قیمت پلاتر برندهای مختلف هستید؟ در این صورت باید با ویژگی‌های یک پلاتر خوب آشنا باشید تا بتوانید از بین دستگاه‌های موجود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب فالنیک جامع ترین راهنمای خرید پلاتر به زبان ساده را مطالعه می‌کنید، پس با ما همراه باشید.

برای خریدن پلاتر باید به موارد مختلفی توجه کنید. در ادامه چک لیستی برای راهنمایی شما انتخاب کرده‌ایم تا بتوانید طبق آن بهترین پلاتر موجود در بازار را با توجه به نیاز خود خریداری کنید. البته باید ابتدا بدانید پلاتر چیست و چه کاربردی دارد سپس برای خرید آن اقدام کنید.

به قیمت دستگاه توجه کنید

اگر برای خریدن پلاتر، محدودیت بودجه داشته باشید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها قیمت دستگاه است. قیمت پلاترهای موجود در ایران در سال 1401 بین 80 میلیون تا 600 میلیون است. تعداد قابلیت‌ها، نوع کاربری، اندازه دستگاه، تعداد رنگ‌های دستگاه و … در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است.

اگر امکان پرداخت این هزینه را ندارید، می‌توانید از پلاتر دست دوم استفاده کنید. فقط باید قطعات دستگاه را قبل از خرید بررسی کنید تا از نظر فنی سالم باشد. زیرا این پلاتر چند سال عمر دارد و حتی ممکن است گارانتی آن نیز به پایان رسیده باشد. در این صورت ممکن است به سرعت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات پیدا کند. پس بهتر است آن را به کمک یک فرد کاربلد یا از یک شرکت یا سایت معتبر خریداری کنید تا در صورت وجود مشکل بتوانید از آنها کمک بگیرید.

عکس پلاتر برای شرکت
بهتر است در زمان خرید پلاتر دست دوم از یک فرد ماهر یا تعمیرکار ماشین اداری کمک بگیرید تا همه قطعات را بررسی کند.
قیمت پلاتر
برای دریافت قیمت پلاتر یا خرید پلاتر از یک شرکت معتبر و با سابقه همراه با کارت گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن، روی کلمه قیمت پلاتر در این صفحه کلیک کنید یا با کارشناسان پلاتر ما تماس بگیرید.
قیمت پلاترتماس تلفنی

کارایی پلاتر را بررسی کنید

مهم ترین نکته که قبل از انتخاب پلاتر باید در نظر بگیرید، کارایی پلاتر است. یعنی پلاتر را برای چه کاری می‌‌خواهید استفاده کنید. پلاترهای مختلفی در بازار وجود دارند که در مقاله انواع پلاتر آنها را دقیق‌تر توضیح می‌دهیم. اما باید بدانید که می‌خواهید از دستگاه برای کارهای هنری و چاپ بردارو تصاویر استفاده کنید یا برای چاپ تصاویر و بنرهای تبلیغاتی.

بعد از انتخاب قیمت و نوع کاربری، اندازه پلاتر یکی از نکات مهمی است که باید در زمان خرید به آن دقت کنید.

البته در چند سال اخیر در کارگاه‌های خیاطی برای ایجاد الگوی لباس‌ها هم مورد از دستگاه پلاتر استفاده می‌شود. پس قبل از هر چیز نوع کاری که قرار است با پلاتر انجام شود را مشخص کنید.

پلاتر خیاطی
پلاتر خیاطی الگوهای لباس را از طریق کامپیوتر دریافت می‌کند و روی کاغذ الگو انداخته و برش می‌زند.
پیشنهاد مطالعه

اندازه پلاتر چقدر است

بعد از انتخاب قیمت و نوع کاربری، اندازه پلاتر یکی از نکات مهمی است که باید در زمان خرید به آن دقت کنید. زیرا محدودیت فضا از دغدغه‌های اصلی شرکت‌ها و کارفرمایان است. از طرفی با توجه به حساس بودن قطعات این دستگاه، امکان قرارگیری آن در فضای باز نیز وجود ندارد، پس در صورتی‌که نیاز شما با پلاترهای کوچک‌تر برطرف می‌شود نیاز نیست دستگاه‌های بزرگتر‌ خریداری کنید.

پلاترهای موجود در بازار برحسب اندازه دستگاه به دسته بندی‌های زیر تقسیم می‌شوند.

  • پلاتر 11 اینچ
  • پلاتر 17 اینچ
  • پلاتر 18 اینچ
  • پلاتر 22 اینچ
  • پلاتر 24 اینچ
  • پلاتر 30 اینچ
  • پلاتر 34 اینچ
  • پلاتر 36 اینچ
  • پلاتر 42 اینچ
کاغذهای پلاتر
کاغذهایی که در پلاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد یا کاغذهای پرینتر فرق دارد.
پیشنهاد مطالعه

کیفیت چاپ پلاتر چقدر است؟

از جمله نکاتی که باید در زمان خریدن پلاتر مدنظر قرار دهید، کیفیت چاپ پلاتر است. به طور مثال اگر می‌خواهید بنرهای تبلیغاتی بسیار باکیفیت را چاپ کنید باید از پلاترهایی که کیفیت بالایی دارند استفاده کنید. در مشخصات دستگاه‌های پلاتر این مورد برحسب DPI  بیان می‌شود.

کیفیت چاپ در پلاتر
هر چه اندازه DPI  اعلام شده در مشخصات فنی دستگاه بیشتر باشد، کیفیت و قیمت پلاتر بیشتر می‌شود.

سرعت چاپ پلاتر چقدر است؟

اگر در طول روز از پلاتر زیاد استفاده می‌کنید باید پلاتر با سرعت بالا خریداری کنید تا وقت و انرژی کاربران دستگاه را مدیریت کنید. سرعت پلاتر بر اساس متر مربع بر ساعت اندازه گیری می‌شود؛ یعنی در طول یک ساعت دستگاه قادر است چند متر مربع چاپ کند.

سرعت چاپ پلاتر
سرعت چاپ پلاترهای رنگی از سرعت چاپ پلاتر و عکس سیاه و سفید کمتر است.

راه‌های ارتباطی پلاتر چیست؟

یکی از فاکتورهایی که می‌تواند برای برخی از کاربران اهمیت زیادی داشته باشد، راه‌های ارتباطی دستگاه پلاتر است. اگر شما هم جزء تمایل دارید تا بدون سیم به دستگاه متصل شوید و دائم نگران قطع و وصل شدن سیم‌های دستگاه نباشید، پیشنهاد می‌کنیم پلاتری خریداری کنید که قابلیت اتصال به صورت wifi (وایرلس) داشته باشد.

درگاه‌های ارتباطی پلاتر
در اغلب پلاترها حداقل یک درگاه ‌USB و  LAN برای اتصال دستگاه به کامپیوتر  وجود دارد.
پیشنهاد مطالعه

بهترین شرکت‌های تولیدکننده پلاتر کدام اند؟

اولین پلاتر توسط شرکت اچ پی به بازار عرضه شد. پس از آن شرکت های دیگر نیز دست به تولید دستگاه پلاتر با قابلیت‌ها و امکانات مختلف زدند. در حال حاضر پلاترهای برند مختلف زیادی در بازار وجود دارند اما پلاترهای برند  HP،EPSON  و Canon از نظر کارشناسان این حوزه کیفیت و امکانات بیشتری دارد.

تعمیر کردن پلاتر
پلاتر های برند HP ، EPSON  و Canon در ایران راحت ‌تر از سایر برندها تعمیر می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم تمام نکاتی که باید برای خرید پلاتر hp و دیگر برندها باید بدانید را به زبان ساده به شما آموزش دهیم. چنانچه برای خرید پلاتر بدنبال یک شرکت معتبر هستید، می‌توانید از فروشگاه فالنیک دستگاه را بخرید. در فروشگاه فالنیک تمام کالاها با گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتری عرضه می‌شوند.

پلاتر hp
اگر می‌خواهید پلاتر hp بخرید می‌توانید با کارشناسان ما در بخش خرید پلاتر hp تماس بگیرید و پس از دریافت قیمت پلاتر hp ، خرید خود را نهایی کنید. در فالنیک، پلاتر hp همراه با مشاوره رایگان، گارانتی معتبر به مشتری ارائه می‌شود.
پلاتر hpتماس تلفنی
post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا