به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پلاتر

هد پلاتر چیست و انواع آن کدام است؟

هد پلاتر چیست

پلاترهای یکی از دستگاه‌های چاپ هستند که در صنعت و چاپخانه از آن‌ها استفاده می‌شود. پلاترها از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند تا توانایی چاپ بنرهای بزرگ را داشته باشند. یکی از قطعات مهم پلاترهای جوهر افشان که عامل چاپ اسناد و تصاویر است، هد پلاتر نام دارد. به دلیل نقش مهم هد پلاتر در چاپ، این قطعه اهمیت زیادی دارد و خرابی آن می‌تواند به طور کامل دستگاه را از کار بیندازد.

آشنایی با انواع هد، نحوه کار و عملکرد و خرابی‌های رایج این قطعه به شما کمک می‌کند تا به درستی از آن استفاده کنید تا کم‌تر دستگاه دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پلاتر یا دریافت قیمت پلاتر برای خرید آن داشته باشید.

در این مطلب فالنیک قصد داریم به سوالات شما درباره هد پلاتر مثل هد پلاتر چیست و آشنایی با انواع هد پلاتر صحبت کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

هد پلاتر چیست؟

در پاسخ به سوال هد پلاتر چیست باید بگوییم هد پلاتر نقش مهمی در فرآیند چاپ این دستگاه دارد. هد پلاتر، جوهر را از داخل کارتریج می‌گیرد و آن را روی کاغذ پخش می‌کند.

هدهای پلاتر، قطعات الکتریکی پیچیده‌ای هستند. این قطعات نازل‌هایی برای انتقال جوهر به کاغذ دارند. مدارهای الکتریکی موجود در هد، نحوه پخش شدن جوهر روی کاغذ را مشخص می‌کنند.

قیمت پلاتر
برای دریافت قیمت پلاتر یا خرید پلاتر از یک شرکت معتبر و با سابقه همراه با کارت گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن، روی کلمه قیمت پلاتر در این صفحه کلیک کنید یا با کارشناسان پلاتر ما تماس بگیرید.
قیمت پلاترتماس تلفنی

نگهداری هدهای پلاتر اهمیت زیادی دارد؛ چون به گفته متخصصان اگر این قطعه دچار مشکل شود، به ندرت و سختی تعمیر آن انجام می‌شود؛ در نتیجه بهتر است به فکر خرید یک قطعه جدید باشید. با پیشرفت تکنولوژی هر روز هدهای چاپی پیشرفته‌تر با تعداد نازل جوهر بیشتر وارد بازار می‌شوند.

ساختار هدهای پلاتر همانند هدهای پرینترهای جوهرافشان است. از طرفی با توجه به اینکه جوهر آنها نیز به جوهر مورد استفاده در پرینترها شباهت دارد، باید دربازه‌های زمانی تعیین شده نسبت به سرویس یا تعویض آنها اقدام کنید.

تصویر هد پلاتر
ساختار هد پلاتر با هد پرینترهای جوهرافشان شباهت زیادی دارد.
پیشنهاد مطالعه

انواع هد پلاتر

حال که با هد پلاتر جوهرافشان آشنا شدیم، باید ببینیم انواع هد پلاتر کدام است و برای پلاترمان باید چه نوع هد پلاتری خریداری کنیم؟

در صنعت چاپ، دو نوع کلی هد پلاتر وجود دارد؛ هد پیزوالکتریک و هد حرارتی. هر دو نوع هد پلاتر، جوهر را از کارتریج روی کاغذ، پارچه و … انتقال می‌دهد؛ اما فناوری استفاده شده در هر یک متفاوت است.

هد پلاتر پیزوالکتریک

هدهای چاپ جوهر افشان پیزوالکتریک، از بارهای الکتریکی و ارتعاشات برای انتقال جوهر به کاغذ و ثابت کردن آن استفاده می‌کنند. در هدهای پیزوالکتریک برای بیرون راندن جوهر از نیروی مکانیکی استفاده می‌شود. در این هد یک فیلم نازک وجود دارد که در برابر بار الکتریکی قرار می‌گیرد. پس از اینکه فیلم مرتعش شود جوهر از نازل بیرون آمده و جوهر روی کاغذ می‌نشیند.

هد پیزو اغلب در دو فرمت کوچک و بزرگ در پلاتر استفاده می‌شود. از مزیت‌های هد پلاتر پیزو می‌توان به قدرت اندازه گیری قطرات جوهر اشاره کرد. با این قابلیت می‌توانید میزان استفاده از جوهر و نحوه چاپ را مدیریت کنید.

هد پلاتر حرارتی

هدهای چاپ جوهر افشان حرارتی از گرما برای انتقال جوهر استفاده می‌کنند. در این هدها ابتدا جوهر گرم و بخار شده بعد از بخار شدن، هد پلاتر، بخارات آن را به کاغذ انتقال می‌دهد تا نوشته‌ها و تصاویر چاپ‌شده، ماندگاری داشته باشد. هدهای پلاتر حرارتی یا جوهرهایشان بر پایه آب ساخته شده‌اند. از طرفی به دلیل تعداد زیاد نازل‌ها می‌توانند با کیفیت بیشتری اسناد را چاپ کنند.

در پلاتر hp از هدهای حرارتی استفاده می‌شود. در این هدها، برخلاف هدهای پیزوالکتریک از فناوری حرارتی برای خروج جوهر از کارتریج استفاده می‌شود.

در پلاترهای اچ پی یک مدار مجتمع وجود دارد که صدها نازل جوهر را با دقت زیادی هدایت می‌کند تا کیفیت و دقت چاپ افزایش یابد.

در این نوع از هد‌های پلاتر، المنت‌های حرارتی کوچک، لایه نازکی از جوهر مایع را گرم می‌کند. جوهر گرم شده به دلیل انبساط از نازل‌ها بیرون می‌ریزد. این فرایند با سرعت خیلی زیادی انجام می‌شود.

در پلاتر اچ پی، جوهر با سرعت 20 متر بر ثانیه از نازل خارج می‌شود و این عمل تنها 2 میلیونیم ثانیه طول می‌کشد. این عمل در هر ثانیه، صدها بار در هر نازل ایجاد می‌شود.

جوهر مناسب برای پلاتر
تنها از جوهرهای لایتکس HP می‌توان در پلاترها استفاده کرد.

کدام هد پلاتر برای شما مناسب‌تر است؟

قبل از اینکه بخواهید برای خریدن هد پلاتر اقدام کنید باید نوع هد پلاتر خود را بشناسید، سپس برای خرید آن اقدام کنید. راحت‌ترین کار این است که به فروشنده، مدل پلاتر خود را اعلام کنید یا در صورت امکان هد پلاتر را همراه خود ببرید.

در پلاترهای HP از هدهای حرارتی استفاده می‌شود تا کیفیت و دقت چاپ افزایش یابد.

البته در دفترچه راهنمای پلاتر یا حتی سایت تولید کننده دستگاه نیز، قطعات سازگار با دستگاه شما مشخص شده است. در نتیجه می‌توانید با کمک از آنها نوع هد پلاتر خود را مشخص و هد سازگار با پلاتر را بخرید.

هد پلاتر مناسب hp
پلاترهای اچ پی از هد حرارتی استفاده می‌کنند.

در این مطلب فالنیک سعی کردیم به سوالاتی مانند هد پلاتر چیست و انواع هد پلاتر کدام است پاسخ دهیم. در صورتی‌که برای خرید پلاتر یا قطعات جانبی آن به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید می‌توانید از فروشگاه فالنیک کمک بگیرید. برای این کار می‌توانید روی دکمه فروشگاه فالنیک کلیک کرده یا با شماره 02154591979 تماس بگیرید و از راهنمایی‌های رایگان همکاران فروش بهره ببرید.

پلاتر hp
اگر می‌خواهید پلاتر hp بخرید می‌توانید با کارشناسان ما در بخش خرید پلاتر hp تماس بگیرید و پس از دریافت قیمت پلاتر hp ، خرید خود را نهایی کنید. در فالنیک، پلاتر hp همراه با مشاوره رایگان، گارانتی معتبر به مشتری ارائه می‌شود.
پلاتر hpتماس تلفنی
post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا