به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پلاتر

مشکلات رایج دستگاه پلاتر

مشکلات پلاتر

پلاترها انواع مختلفی دارند و برای چاپ عکس در سایز بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. پلاترهای جوهر افشان به نوعی پلاتر گفته می‌شود که اساس کار آن‌ها بر پایه جوهر است. در واقع این دستگاه برای چاپ متن و نوشته کمتر مناسب است و بیشتر برای چاپ عکس استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها نیز پس از مدتی استفاده با مشکلات مختلفی همراه می‌شوند که باید برای تعمیر پلاتر یا تعویض قطعات آن‌ها اقدام کنید.

البته در صورتی‌که دستگاه فرسوده باشد و ارزش تعمیر نداشته باشد باید برای خرید و دریافت قیمت پلاتر اقدام کنید. یکی از بهترین برندهای تولیدکننده دستگاه پلاتر، HP است؛ برای دیدن مدل‌های پلاتر hp می‌توانید به فروشگاه فالنیک مراجعه کنید یا با شماره 02154591979 تماس بگیرید.

مشکلات رایج پلاترها

پلاترها وسایلی بسیار کاربردی هستند. در این میان، پلاترهای اچ پی از بهترین و کاربردی‌ترین پلاترها تولید شده در دنیا هستند، اما همین محصول نیز ممکن است پس از مدتی استفاده با مشکلات مختلفی روبرو شود. تعمیر پلاتر اچ پی بسیار حساس است و باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای و باتجربه صورت گیرد. زیرا اینکار نیاز به دانش و آگاهی بالایی دارد. اگر بدون آگاهی برای تعمیر یا تعویض قطعات اقدام کنید، ممکن است به بخش‌های دیگر آن آسیب وارد کرده و خسارت بالایی برای دستگاه خود ایجاد کنید.

همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به محض خرابی دستگاه به دنبال پیدا کردن مرکز تخصصی تعمیر یا افراد با تجربه در این زمینه باشند.

پلاتر hp
اگر می‌خواهید پلاتر hp بخرید می‌توانید با کارشناسان ما در بخش خرید پلاتر hp تماس بگیرید و پس از دریافت قیمت پلاتر hp ، خرید خود را نهایی کنید. در فالنیک، پلاتر hp همراه با مشاوره رایگان، گارانتی معتبر به مشتری ارائه می‌شود.
پلاتر hpتماس تلفنی

سر چاپ خراب ؛ خراب شدن هد پلاتر

سرچاپ یا هد بخش مهمی در پلاترها محسوب می‌شود که وظیفه پرتاب جوهر یا مواد چاپی دیگر را روی کاغذ برعهده دارد. این کار از طریق نازل‌های چاپی میکروسکوپی انجام می‌شود. پس از مدتی استفاده ممکن است این نازل‌ها مسدود شده و نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند.

اغلب تمام این قطعات عمر مفید مشخصی دارند ولی اگر از آن‌ها به درستی استفاده نکنید، این عمر مفید کوتاه‌تر می‌شود. بسیاری از پلاترهای پیشرفته در صورت بروز مشکل در این بخش، به شما هشدار می‌دهند تا به راحتی آن را تعمیر کنید. اما درصورتی که تجربه‌ای در این زمینه ندارید بهتر است با کارشناس تعمیر آن‌ها کمک بگیرید.

گیر کردن کاغذ داخل پلاتر

پلاترهای امروزی برای تحویل کاغذ به دو صورت مختلف هستند. آن‌ها یا دارای سینی‌های انباشته هستند یا به کمک یک سیستم تحویل گرانشی کار می‌کنند. در واقع ورق‌های چاپ شده از دستگاه خارج شده و در یک سبد قرار می‌گیرند.

گاهی اوقات سیستم‌های تحویل کاغذ در پلاترها دچار مشکل می‌شود. در اینصورت مشکلاتی مانند گیر کردن کاغذ داخل پلاتر و بیرون نیامدن آنها به وجود می‌آید. این مشکل در برخی مواقع موجب پارگی یا حتی مچاله شدن کاغذها نیز می‌شود.

اگر گیر کردن کاغذ داخل پلاترها ناشی از خرابی یا کثیف شدن قطعات داخلی باشد، باید برای رفع مشکل از یک کارشناس متخصص کمک بگیرید.

گیر کردن کاغذ داخل پلاتر
گاهی ممکن است مشکلات پلاتر با نشانه‌هایی مانند درست رول نشدن کاغذ در پلاتر نیز خود را نشان دهد.

چاپ نکردن اطلاعات در پلاتر

این که پلاتر به کل چاپ نمی‌کند، می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. به همین دلیل باید از ابتدا همه چیز را به طور دقیق بررسی کنید. سپس برای رفع مشکل اقدام کنید.

اگر پیغام خطا یا هشداری روی پلاتر مشاهده می‌کنید باید معنی ارور و علت به وجود آمدن آن را بفهمید. همچنین نکاتی مانند وجود کاغذ در سینی، خالی نبودن کارتریج، جریان داشتن برق در دستگاه، آماده به کار بودن پلاتر و سالم بودن اتصالات دستگاه مطمئن شوید. سپس برای رفع مشکل به و تعمیر دستگاه اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه

مشکلات نرم افزاری پلاتر

زمانی که سیستم عامل پلاتر خود را ارتقا می‌دهید، ممکن است مشکلاتی برای دستگاه به وجود می‌آید. این مشکل در بسیاری از پلاترها وجود دارد، زیرا با ارتقا سیستم عامل دیگر توانایی پرش به سیستم جدیدتر با سطح بالاتر را ندارند. 

از موثرترین راه‌ها که می‌توانید برای جلوگیری از بروز این مشکل انجام دهید، ارتقا فناوری پلاتر پس از ارتقای سیستم عامل دستگاه است. 

مشکلات رایج پلاتر

مشکلات اعلام شده جزء مهم‌ترین و رایج‌ترین مشکلات پلاتر بود. اما به ندرت می‌تواند خرابی‌هایی مانند خطوط نامنظم و شکسته، خطوط ناقص، دقت رنگ، هم تراز نبودن رنگ‌ها، نوارهای افقی و … به وجود آید. برخی از این مشکلات البته بسیار سطحی است و نشان دهنده سالم بودن دستگاه شماست در نتیجه به تعمیرات فوری نیاز ندارد. اما برخی دیگر مشکلات مهمی است و باید به سرعت برطرف شود در غیر اینصورت کل دستگاه از کار می‌افتد.

خوشبختانه پلاترهای اچ پی یک قابلیت با نام عیب‌یابی یا troubleshooting دارند که می‌توانند در صورت بروز مشکل، علت آن را شناسایی کند. در این زمان می‌توانید با توجه به مشکل اعلام شده اقدامات بعی را تعیین کنید.

چطور از خراب شدن دستگاه پلاتر جلوگیری کنیم؟

همان‌طور که گفته شد پلاترهای اچ پی بسیار باکیفیت هستند و بسیار کم دچار مشکل یا خرابی می‌شوند. اما نکته مهم بعدی این است که از دستگاه خود بدرستی استفاده یا از آن مراقبت کنید. در اینصورت دستگاه سال‌ها بدون مشکل برای شما کار می‌کند. اما نکات مهم دیگری که می‌تواند از به وجود آمدن مشکلات رایج پلاتر جلوگیری کند، عبارتند از:

  • استفاده از تجهیزات جانبی و مواد مصرفی با کیفیت
  • شارژ نکردن کارتریج‌های جوهری و خریدن کارتریج جدید
  • سرویس و تعمیر پلاتر به صورت دوره‌ای
  • استفاده از کاغذهای استاندارد و مناسب با تنظیمات دستگاه
  • توجه کردن به نکات ایمنی اعلام شده در دفترچه راهنمای پلاتر
  • درست بودن تنظیمات پلاتر هنگام چاپ
جلوگیری از خرابی پلاتر
سرویس‌های دوره‌ای از خراب شدن پلاتر تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

پلاترها دستگاه‌هایی برای چاپ باکیفیت تصاویر هستند که در مدل‌ها و برندهای مختلفی در بازار موجود هستند. بهترین برند پلاتر موجود در بازار Hp است. توجه داشته باشید تمام این برندها حتی برند اچ پی پس از مدتی استفاده ممکن است، دچار مشکلاتی شوند. اگر برای تعمیر پلاتر یا خرید پلاتر در برندهای مختلف بدنبال یک شرکت متخصص هستید، می‌توانید از فالنیک کمک بگیرید. فالنیک بیش از 26 سال در حوزه فروش و خدمات پس از فروش محصولات IT در برندهای مختلف فعالیت دارد و فروش انواع برندها را انجام می‌دهد. به طور مثال اگر می‌خواهید پلاتر hp بخرید می‌توانید روی کلمه خرید پلاتر hp در این صفحه کلیک و روی محصولات دلخواه کلیک کنید.

قیمت پلاتر
برای دریافت قیمت پلاتر یا خرید پلاتر از یک شرکت معتبر و با سابقه همراه با کارت گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن، روی کلمه قیمت پلاتر در این صفحه کلیک کنید یا با کارشناسان پلاتر ما تماس بگیرید.
قیمت پلاترتماس تلفنی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا