به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
قطعات و لوازم جانبی

بررسی مشکلات و راهکارهای قطعی برق؛ ویدئو

راهکارهای قطعی برق

قطعی برق روز و شب و زمستان و تابستان ندارد غیر از گرما و سرما و یا شاید قطع شدن همزمان آب، مشکلات بزرگ‌تر و مهم‌تری هم پیش بیاید. مثلا به وسایلی مثل تلویزیون و یخچال، آسیب برسد و یا در آسانسور گیر کنیم. اما اگر در مقیاس بزرگ‌تر به این مشکل فکر کنیم می‌بینیم که مشکلات بسیار مهم‌تر و پیچیده‌تری خواهیم داشت. مثلا دان شدن سرورها و دیتاسنترها، مشکلات در اتاق‌های جراحی و یا هرج و مرج در خیابان به دلیل خاموش بودن چراغ‌های راهنما. اینها تنها گوشه‌ای از مشکلات و ضرر و زیان‌هایی است که قطعی برق به همراه دارد.

اگر برق کسب‌و‌کار شما قطع شود، باید برنامه‌ای داشته باشید تا نیاز شما به برق را هنگام قطع برق رفع کند. برنامه‌ریزی برای قطع برق، امری ضروری است که با برنامه‌ریزی، آموزش‌ها و استفاده از تمهیدات لازم، در مواجه با قطع برق، سلامت و ادامه فعالیت سیستم‌های الکترونیکی را فراهم می‌کند.

یکی از راه‌های محافظت از دستگاه‌های الکترونیکی، استفاده از UPS است که با استفاده از باتری‌ های پشتیبان، هنگام قطع برق و نوسانات لحظه‌ای و نویزهای برق شهری، برق سیستم‌های الکترونیکی موجود در کسب و کار، همچون سرور، شبکه و کامپیوتر‌های موجود در مجموعه الکترونیکی را تامین می‌کند.

راهکارهای قطعی برق

قطع برق، مستقیما به سخت‌افزار آسیب نمی‌زند، بلکه اگر نوسانات ولتاژ برق شدید باشد به سخت‌افزار آسیب جدی می‌زند. قطع برق، نوسانات و افت و خیز‌های کوتاه و طولانی ولتاژ برق شهری، بدون وجود محافظ و سیستم ثانویه برق، به دستگاه‌های الکترونیکی، سرور‌ها و تجهیزات شبکه در سازمان‌ها و کسب‌و‌کار‌ها آسیب می‌زند.

نبود محافظ در دستگاه‌های الکترونیکی، مقاومت آن‌ها را کم کرده و طول عمر آن‌ها کاهش می‌دهد. همچنین ممکن است داده‌ها و اطلاعات ذخیره شده در سیستم‌ها هم از بین برود. این در حالی است که اهمیت محافظت و بازیابی اطلاعات برایمان روشن است. استفاده از محافظ در مجموعه دستگاه‌های الکترونیکی، علاوه بر تنظیم ولتاژ برق ورودی متناسب با مجموعه سیستم‌های الکترونیکی، آن‌ها را در هنگام نوسانات لحظه‌ای و طولانی برق و نویز‌ها و رخ‌داد‌های طبیعی مانند رعد و برق، طوفان و باران‌های شدید محافظت می‌کنند.

برق با نوسانات زیاد و کیفیت پایین، قطعی‌های مکرر و کوتاهی را به وجود می‌آورد که آسیب‌های بسیاری به سیستم وارد می‌کند. با این وجود بسیاری از مردم، به اشتباه، بر این باورند که  قطعی کوتاه (چند دقیقه‌ای) و بلند مدت (بیش از یک ساعت) است که به تجهیزات الکترونیکی آسیب می‌زند.

UPS ها طوری طراحی شده‌اند که همواره دو منبع انرژی وجود داشته باشد. یکی منبع انرژی اولیه (برق شهر) و دیگری منبعی که در صورت قطع منبع اول وارد مدار می‌شود و به آن منبع ثانویه (باتری) گفته می‌شود. بسته به نوع یو پی اس گاهی اوقات سوییچی برای کنترل این که کدام یک از منابع نیرو در هر لحظه مورد استفاده قرار می‌گیرند تعبیه شده‌ است. این سوییچ به محض اینکه متوجه شود که منبع اولیه قطع شده است، از حالت اولیه به حالت ثانویه تغییر می‌کند و زمانی که منبع اولیه مجدداً وصل شد، از حالت ثانویه به حالت اولیه باز می‌گردد.

خرید ups
کسب و کار و اطلاعات تان را به دست نوسانات برق نسپارید. با خرید UPS از ضررهای ناشی از قطع برق، جلوگیری کنید. برای مشاوره و دریافت خدمات از شرکت ایران اچ پی (فالنیک)، به لینک زیر مراجعه کنید.
خرید upsتماس تلفنی
5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 دیدگاه ها

  1. توی شهرستانها به خصوص در شمال و جنوب کشور، قطع برق باعث فلج شدن زندگی روزمره مردم میشه. حتی اگه کسی کاری هم نداشته باشه که با قطع برق وقفه در اون به وجود بیاد، گرما و رطوبت هوا با خاموش شدن کولر ها و اسپلیت ها ،قابل تحمل نیست.
    آیا یو پی اس میتونه در این زمینه کمکی کنه؟

    1. قطعا جواب مثبته. البته باید مشخص کنید:
      1. چه دستگاه هایی باید به UPS وصل شن مثلا کامپیوتر یا کولر یا … و تعداد آنها را هم در نظر بگیرید.
      2. توان مصرفی اونها چقدره.
      3. چه مدت زمانی لازم دارید تا با UPS، روشن بمانند.

دکمه بازگشت به بالا