به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پرینترپرینتر و چاپگر

آموزش نحوه اتصال پرینتر وایرلس در ویندوز 10+ویدئو

آموزش نحوه اتصال پرینتر وایرلس در ویندوز 10+ویدئو

یادداشت ویراستار: این مطلب در مهر 99 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، پرینترهای عرضه شده در بازار نیز از قابلیت‌های زیادی بهر‌مند شده‌اند. این پرینترها قادرند در هرکجا که هستید بدون محدودیت زمان و مکان، تنها با تکنولوژی وایرلس اسناد شما را به راحتی پرینت بگیرند.

کمپانی‌های بزرگ سازنده پرینتر در تلاش هستند، محصولات خود را همراه با تکنولوژی پیش ببرند، تا هم به نیاز روز کاربر پاسخ دهند و هم در بازار رقابتی دستگاه‌های اداری جایگاه خود را حفظ و یا ارتقا ببخشند. پرینتر‌های مجهز به تکنولوژی وایرلس نیز، از همین قائده پیروی می‌کنند و می‌توانند بدون محدودیت زمان و مکان، تنها با استفاده از این تکنولوژی، اسناد و مدارک شما را به راحتی پرینت بگیرند. با استفاده از پرینتر‌های وایرلس دار، دیگر نیازی به کابل کشی‌های انبوه، برای اتصال پرینتر به کامپیوتر ندارید.

پیشنهاد مطالعه

علاوه بر آن به سادگی می‌توانید، پرینتر را بین سیستم‌های مختلف شرکت به اشتراک گذاشته و راندمان کاری را بالا ببرید. اگر سیستم عامل شما  ویندوز ۱۰ است و به دنبال روشی هستید تا، پرینتر وایرلس خود را به این دستگاه متصل کنید، باید به شما بگوئیم، ویندوز ۱۰ کار را برای کاربران آسان کرده، چرا که از قابلیت اتصال بی‌سیم به این چاپگرها پشتیبانی می‌کند. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه پرینتر وایرلس خود را به ویندوز ۱۰ متصل کنید، همچنین این مراحل را در ویدئویی که اکنون مشاهده خواهید کرد آورده‌ایم، در ادامه با فالنیک همراه باشید:

طریقه اتصال پرینترهای hp وایرلس به ویندوز 10

بعد از روشن کردن پرینتر وایرلس دار و انتخاب زبان مورد نظر، باید درون آن کاغذ بگذارید. در این مرحله نمایشگر، منوی اصلی پرینتر را به شما نشان خواهد داد، صفحه نمایشگر این پرینتر لمسی است و شما باید برای رسیدن به انتهای لیست انگشتتان را، روی نمایشگر در جهت چپ بکشید. به انتهای لیست رفته و آخرین گزینه یعنی، setup را انتخاب کنید.

نحوه اتصال پرینتر hp در ویندوز
مراحل نحوه اتصال پرینتر وایرلس اچ پی در ویندوز ۱۰

با انتخاب این مورد، شما وارد منوی setup خواهید شد، این منو لیست بلند بالایی دارد، به پایین لیست رفته و گزینه network setup را انتخاب کنید، بعد از انتخاب این گزینه، مورد wireless menu برای شما باز خواهد شد، آن را فشرده و سپس wireless setup wizard را بزنید. بعد از انجام دادن این مراحل، لیستی از نام‌های شبکه‌های اطراف را مشاهده خواهید کرد، از این لیست نام شبکه خود را انتخاب کنید.

تعمیرات انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
در صورتی که شما هم به مشکل روشن نشدن پرینتر اچ پی برخورد کردید،  با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش دستگاه‌های شما هستند.
خدمات تعمیر پرینتر
اتصال پرینتر اچ پی در ویندوز ۱۰
مراحل نحوه اتصال پرینتر وایرلس اچ پی در ویندوز ۱۰

حالا باید پرینتر را به کامپیوتر متصل کنید، سپس به کنترل پنل رفته و روی devices and printers کلیک کنید. برای اینکه سریع‌تر به این قسمت برسید، می‌توانید در کادر جستجوی ویندوز 10 عبارت printers را سرچ کنید. بعد از وارد شدن به پنجره devices and printers، باید از منوی بالا add a printer  را انتخاب کنید، تا دستگاه به دنبال پرینتر‌های متصل به کامپیوتر بگردد. بعد از طی شدن این مرحله، پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که در اصل، لیست پرینتر‌های متصل به کامپیوتر است. شما باید در این لیست نام پرینتر خود را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

طریقه نصب پرینترهای hp وایرلس
مراحل نحوه اتصال پرینتر وایرلس اچ پی در ویندوز ۱۰

اکنون پنجره‌ای باز شده که از شما wps pin می‌خواهد،wps pin  برای امنیت بیشتر دستگاه بوده و اجازه استفاده دیگران از پرینتر را نمی‌دهد. برای پیدا کردن این pin باید به پرینتر مراجعه کنید، زیرا که در همین زمان روی صفحه نمایش پرینتر pin نشان داده می‌شود. این رمز را وارد کادر خالی کامپیوتر کنید، تا فرایند نصب انجام بگیرد.

اگر قصد امتحان کردن پرینتر را دارید و می‌خواهید از درست نصب شدن آن اطمینان حاصل کنید. روی آن کلیک راست کرده و گزینه properties  را بزنید. بعد از باز شدن properties، پایین پنجره دکمه‌ای به نام print a test page  را مشاهده می‌کنید، اگر اتصال پرینتر به کامپیوتر درست انجام گرفته باشد، پرینتر به سرعت برگه‌ای راچاپ خواهد کرد.

در بخش ابتدایی مقاله، به شما در مورد طریقه نصب پرینتر وایرلس hp به ویندوز 10 گفتیم. در ادامه می‌خواهیم، روش اتصال پرینتر‌های وایرلس برند‌های دیگر را به ویندوز 10 بگوئیم.


در صورتی که برای اتصال پرینتر وایرلس به کامپیوتر خود مشکل دارید. می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا آنها از راه دور مشکل را برطرف کنند.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی می‌توانید از خط ثابت با شماره تلفن 9099071843 تماس بگیرید.
از ساعت 8:30 تا 17:30پاسخگوی شما هستیم.

نحوه اتصال پرینتر وایرلس به ویندوز 10

  • برای اتصال پرینتر وایرلس به ویندوز 10، ابتدا باید آن را به شبکه وای فای متصل کنید. پس چاپگر را روشن کرده و به قسمت تنظیمات دستگاه بروید. به طور معمول در این قسمت، باید به دنبال گزینه‌ای به نام connect with the Wi-Fi باشید. برای اتصال پرینتر به شبکه وای فای، باید از دفترچه راهنمای دستگاه و یا یک متخصص کمک بگیرید. زیرا این پروسه، نه تنها در هر برند، بلکه از پرینتر به پرینتری دیگر متفاوت است. به یاد داشته باشید که، سیستم و پرینتر شما هردو باید به یک شبکه وای فای متصل باشند.
  • بعد از وصل شدن پرینتر به شبکه وای فای، باید آن را به سیستم متصل کنید. روی منوی start رفته و به قسمت settingsبروید. سپس در همین بخش، devices را انتخاب کنید.
اتصال پرینتر وایرلس در ویندوز 10
آموزش اتصال پرینتر وایرلس به ویندوز 10
  • از روی لیستی که برای شما باز خواهد شد باید، گزینه printers & scanners را بزنید. حالا در این قسمت شما باید، روی Add a printer or scanner بزنید، حالا می‌توانید از روی لیستی که به شما نشان داده خواهد شد، نام پرینتر مورد نظر خود را انتخاب و سپس روی Add device بزنید. اگر هنوز قادر به دیدن پرینتر خود نیستید، ابتدا از وصل بودن پرینتر و سیستم به یک شبکه اطمینان حاصل کنید.
نحوه اتصال پرینتر وایرلس در ویندوز 10
آموزش اتصال پرینتر وایرلس به ویندوز 10
  • در هر حال، این احتمال وجود دارد که سیستم نتواند چاپگر مورد نظر شما را پیدا کند. در ادامه به شما خواهیم گفت که، چگونه این مشکل را رفع کنید. در ابتدا باید کلید‌های Windows Key + Q را باهم بفشارید و سپس در قسمت جستجو printer را تایپ کنید.
  • Printers & Scanners را انتخاب کرده و سپس گزینه Add a printer را بزنید.
  • حالا شما می ‌توانید گزینه، The printer that I want isn’t listed را در پنجره مشاهده و انتخاب کنید.
  • اکنون به شما گزینه‌های مختلفی نشان داده خواهد شد، از قبیل Add a Bluetooth, wireless or network discoverable printer از بین این گزینه‌ها، پرینتر مورد نظر را برگزینید.
چگونگی اتصال پرینتر وایرلس به ویندوز 10
آموزش اتصال پرینتر وایرلس به ویندوز 10

اگر برای نصب پرینتر وایرلس به مشکل خورد‌ه‌اید و سیستم شما امکان اتصال به پرینتر را نمی‌دهد، کافیست با واحد تخصصی خدمات لپ تاپ و کامپیوتر واحد فالنیک در ارتباط باشید و به سرعت برای تعمیر لپ تاپ خود اقدام کنید.

واحد خدمات لپ تاپ، کامپیوتر و بورد فالنیک
تعمیرات لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر، All-in-One، بورد (Board) و تعویض انواع پورت (Port) و چیپست (Chipset) خود را به صورت تخصصی با تجهیزات پیشرفته، به فالیک بسپارید. برای ثبت تیکت تعمیر، کلیک کنید.
درخواست تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ
4.7/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر یک پرینتر دارم که روی ویندوز 7 نصب و share شده تمامی سیستم ها به راحتی کانکت میشن ولی یه سیستم دارم که ویندوزش 11 هست متاسفانه خطای 709 میده هرکاری کردم و مقاله هارو دنبال کردم متاسفانه مشکلم حل نشد ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. سلام وقتتون به خیر
    من ویندوز سیستمم 10 هستش و یه مدتیه نمیتونم با پرینتر شیر شده کانکت بشم
    قبلا از قسمت Run و با وارد کردن ای پی و یوزر پس سیستم مبدا وارد میشدم روی پرینتر کلیک میکردم و کانکت میشد
    الان بعد از ورود در قسمت network که روی پرینتر کلیک میکنم دوباره ازم یوزر پس میخواد و وقتی وارد می کنم این خطا رو میده
    (The credentials supplied conflict with an existing set of credentials. Overwriting the existing set of credentials may cause some running applications to stop function properly. Do you really want to overwrite the existing set of credentials?)
    و بعد از تایید میزنه windows cannot connect to the printer
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  3. من پرینترمو میخوام ادد کنم موثع نصب بهم ارور میده باید چیکار کنم؟

  4. سلام اگر چند کاربر هم زمان به مودم وصل باشند می توانند از پرینتری که از طریق وایرلس نصب شده است استفاده کنند ؟
    ممنون میشم پاسخ بدهید.

  5. ممنون از ویدیو مفیدتون ایشالا تو خرید ههای بعدی از فالنیک استفاده می شود.

دکمه بازگشت به بالا