به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

وقتی CRM نداریم چه چیزهایی را از دست می دهیم؟

وقتی CRM نداریم چه چیزهایی را از دست می دهیم؟

اگر هنوز فکر می‌کنید شرکت شما به سی آر ام نیاز ندارد و شرکت‌های بزرگ فقط باید از نرم افزار CRM استفاده کنند؛ سخت در اشتباهید! آیا تا به حال فکر کرده‌اید که وقتی CRM نداریم چه چیزهایی را از دست می‌دهیم؟

شرکت‌های سنتی باور دارند که به راحتی با اکسل می‌توانند کارهایشان را مدیریت کرده و خریدن نرم‌افزارهای crm ، یک کار نامناسب و پول دور ریختن است!

ما در وبلاگ فالنیک می‌خواهیم بررسی کنیم، وقتی CRM نداریم چه چیزهایی را از دست می‌دهیم؟ پس با ما همراه شوید تا با نتایج نبود نرم افزار سی آر ام در شرکت‌ها بیشتر آشنا شوید.

مزیت های مهمی که وقتی CRM ندارید آنها را از دست می دهید؟

در ابتدا از شما چند سوال می‌پرسیم: در هر روز کارمندان شما چند تماس جدید دریافت می‌کنند؟ کدام کارمندتان تعداد بیشتری از تماس‌ها را تبدیل به مشتری می‌کند؟ چند آگهی‌های تبلیغاتی که در ماه برای آن‌ها هزینه می‌کنید، مشتری برای شما می‌آورد؟ اگر در نمایشگاه تخصصی شرکت کرده‌اید، چه نتایج مثبتی برای شما داشته است؟ آیا مشتری از نمایشگاه جذب کرده‌اید؟ چقدر حضور در نمایشگاه برای شرکت شما سود داشته‌است؟ و ….

به طور قطع اگر بخواهید با اکسل به بررسی تمام مواردی که اشاره کردیم، بپردازید. زمان زیادی از شما گرفته خواهد شد. شاید هم نتوانید بسیاری از این موارد را با کمک اکسل بررسی کنید. در حالی‌که با استفاده از نرم افزار سی آر ام این امکان وجود دارد که به همه آن‌ها پاسخ دهید.

در این قسمت مزیت‌های مهم CRM برای شرکت‌ها را بررسی می‌کنیم:

1. از دست رفتن اطلاعات مشتریان

اگر CRM نداشته باشید، اطلاعات و سابقه مذاکرات شما با مشتریان به احتمال قوی روی یک فایل اکسل ذخیره شده‌است. حال فرض کنید که این فایل‌ به سرقت برود یا برحسب اتفاق، از روی سیستم یا سرور شما حذف شود یا کارمندی که مسئول ثبت آن‌ها بوده از شرکت برود؛ شما چکار خواهید کرد؟ قطعا وضعیت شرکت نابسامان خواهد شد و شاید مدت‌ها زمان ببرد تا به روال گذشته برگردد.

مشتری بزرگترین سرمایه هر شرکت
بزرگترین سرمایه هر شرکت اطلاعات و سوابق مشتریان آن است.

2. ثبت نشدن نظرات مشتریان  

نظرسنجی یکی از ابزارهای بسیار کاربردی جهت تحلیل رفتار مشتریان است. با استفاده از نرم افزارهایی مثل CRM، شما می‌توانید فرم‌های نظرسنجی مختلفی طراحی کنید و با استفاده از آن‌ها علایق و سلیقه مشتری را پیش‌بینی کنید. نتیجه همین نظرسنجی‌ها به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت کسب و کارتان را شناسایی کنید. این کار با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود و شما می‌توانید بهترین گزارش‌های نظرسنجی را تهیه کنید.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار CRM مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crm مایکروسافتتماس تلفنی

3. عدم امکان گزارش‌گیری

یکی دیگر از اتفاقاتی که به دلیل نداشتن CRM رخ می‌دهد، عدم امکان گزارش‌گیری است. یک مدیر باید بتواند از تمامی عملکردهای شرکت، چرخه‌ها، اشخاص سازمان در هر زمانی، گزارش بگیرد. این امکان در برخی نرم افزارها مانند سی آر ام به راحتی وجود دارد و مدیران می‌توانند با کمک ابزارهای گرافیکی آن، آنالیز کاملی از تمامی اتفاقات شرکت داشته باشند.

وقتی CRM نداریم چه چیزهایی را از دست می دهیم؟
با کمک CRM می‌توانید سه تیم بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش را به یک تیم واحد تبدیل کنید.

4. زیاد شدن مشتری‌های ناراضی و شاکی

افزایش مشتریان ناراضی یا شاکی، یکی دیگر از مشکلاتی است که می‌تواند به دلیل نداشتن این نرم افزار، اتفاق افتد. با استفاده از سی آر ام می‌توانید شکایات مشتریان را جمع آوری و آن‌ها را بررسی کرد.

افزایش مشتریان ناراضی یا شاکی، یکی دیگر از مشکلاتی است که به دلیل نداشتن نرم افزار CRM ممکن است، اتفاق افتد. با استفاده از نرم افزار سی آر ام می‌توان شکایات مشتریان را جمع آوری و آن‌ها را بررسی کرد.

با بررسی نارضایتی‌ها می‌‌توان نقاط ضعف محصول و خدمات شرکت را شناسایی و آن‌ها را به  اطلاع مدیران یا کارشناسان مربوطه رساند.

5. نداشتن ابزاری برای پیگیری مداوم مشتریان و سنجش رضایت آن‌ها

زمانی‌که شما از این نرم افزار استفاده می‌کنید، سرنخ‌های مشتری شما منظم خواهد شد. مهم‌ترین دلیل موفقیت یک کسب و کار پیگیری سریع، دقیق و به موقع مشتریان است. زمانی‌که این کار را به صورت سنتی انجام می‌دهید؛ هر چقدر هم که کارمندتان خبره باشد، باز هم امکان اشتباه یا فراموش کردن و در نتیجه کاهش میزان رضایت مشتری وجود دارد. علاوه بر موارد اعلام شده، CRM در افزایش تبدیل سرنخ به مشتری بسیار موثر و کارآمد است. علاوه براین با کمک این نرم افزار، می‌توانید میزان رضایت مشتری از برندتان را به راحتی بسنجید.

6. اثربخشی تبلیغات

در صورت نداشتن سی آر ام ، ممکن است شما میزان اثربخشی تبلیغات را براساس سلیقه خود و اطرافیانتان می‌سنجید. RIO یک معیاری برای سنجش میزان اثربخشی تبلیغات است. RIO به معنای برگشت سرمایه است. زمانی‌که در مورد برگشت سرمایه خود با هر تبلیغ آگاهی نداشته باشید؛ ممکن است هزینه تبلیغات شما خیلی بیشتر از میزان سود حاصل از آن باشد و این یعنی تبلیغات شما توجیه اقتصادی ندارد.

7. اطلاع نداشتن از عملکرد کارمندان

یکی دیگر از مواردی که در زمان نداشتن crm برای شما به وجود می‌آید، این است که پای شما در بررسی وضعیت فروش و عملکرد تیم بسته می‌شود.

با کمک CRM می‌توانید عملکرد تیم فروش را در هفته قبل بررسی و حتی میزان فروش‌‍ در ماه آینده را هم پیش‌بینی کنید. از دیگر مزیت‌های این نرم‌افزار باید به بررسی فرصت‌هایی که در ماه‌های قبل از دست رفته‌است، عملکرد کارکنان، مشتریان، محصولات مختلف شرکت، عملکرد نمایندگی‌ها و مقایسه آن‌ها اشاره کرد.

عملکرد کارکنان
وقتی CRM نداریم چه چیزهایی را از دست می دهیم؟ بدون وجود نرم افزار CRM نمی‌توان از نقاط ضعف کارمندان فروش خود آگاه شد.

8. عدم تشخیص مشتری وفادار و سودآور

بدون CRM شما نمی‌توانید مشتریان وفادار و سودآور را شناسایی کنید. همه مشتریان وفادار نیستند. با کمک این نرم افزار، می‌توان مشتریان سودآور و وفادار را تشخیص داد و آن‌ها را با طرح‌ها تشویقی به خرید بیشتر ترغیب کرد.

پیشنهاد مطالعه

9. اختلال در بازاریابی و کاهش میزان درآمد

با کمک نرم افزار سی آر ام می‌توان یک طرح، برای بازاریابی موثر و کم هزینه مطابق با نیازهای مشتریان برنامه‌ریزی کرد. نیازهای مشتریان را بهتر تشخیص، مطابق آن یک برنامه‌ریزی کامل انجام و در زمان مناسب محصولات را ارتقا داد.

وقتی CRM نداریم چه چیزهایی را از دست می دهیم؟
با کمک نرم افزار CRM می‌توانید از هدر دادن منابع جلوگیری و تنها با چند کلیک یک راه حل قدرتمند ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید.

10. اختلال در اتوماسیون‌های اداری

نبودن سی آر ام باعث می‌شود که شرکت‌ها به صورت دستی و روزانه از داده‌ها گزارش بگیرند. در حالی‌که با وجود آن، این کار می‌تواند به صورت خودکار، دقیق و شفاف انجام شود.

11. عدم وجود هماهنگی میان بخش‌های مختلف شرکت یا سازمان

زمانی‌که سی آر ام وجود ندارد، هماهنگی میان بخش‌های مختلف شرکت یا سازمان بسیار مشکل خواهد بود. در حالی‌که با کمک این نرم افزار می‌توان ارتباط میان کارکنان را قوی‌تر کرد.

اشتراک‌گذاری اطلاعات مشتریان در بخشی از نرم افزار و ایجاد دسترسی به کارمندان و … موجب شده تا کارکنان به شکل گروهی فرایندها را بررسی و انجام دهند. این موضوع در افزایش کارایی فرایندها و در نتیجه افزایش کیفیت کار در شرکت موثر خواهد بود.

هماهنگی بخش های مختلف شرکت
هماهنگی بخش‌های مختلف یک سازمان، باعث افزایش کارایی و کیفیت کارها می‌شود.

در دنیای دیجیتالی امروز که هر روز باید به سمت مدرن شدن رفت، خریدن crm یک امر ضروری برای حفظ مشتری است. این نرم افزار در شرایط فعلی به کمک کسب و کارهای مختلف می‌آید تا بتوانند هزینه‌های اضافه خود را حذف و عملکرد کارکنان را برآورد کنند.

در مقاله حاضر به بررسی 11 مزیت CRM اشاره کردیم و گفتیم که وقتی CRM نداریم چه چیزهایی را از دست می دهیم. برخی از شرکت‌ها به دلیل هزینه تجهیزات سخت‌افزاری از خرید این نرم افزار منصرف می‌شوند؛ اما باید بگوییم که شرکت فالنیک برای مدیریت هزینه شرکت‌های مختلف، نرم افزار خود را به صورت ابری هم ارائه می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که شرکت‌های کوچک و متوسط مقیاس بتوانند بدون صرف هزینه‌های سخت‌افزاری از این نرم‌افزار استفاده کنند. برای گرفتن مشاوره خرید crm مایکروسافت می‌توانید با کارشناسان فالنیک تماس بگیرید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار CRM مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crm مایکروسافتتماس تلفنی
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا