به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

نحوه ایجاد فیلد Rollup در Microsoft Dynamics CRM

نحوه ایجاد فیلد Rollup

فیلدهای Rollup با هدف کمک به کاربران در بدست آوردن بینش نسبت به سایر شاخص‌های کلیدی ایجاد شده‌اند. این نوع فیلدها حاوی مقدار تجمعی از رکوردهای وابسته به رکورد موردنظر  (Related Entity) یا رکوردهای موجود دریک رابطه سلسله مراتبی (Hierarchy) است؛ مانند تعداد فعالیت‌های باز یک فرصت تجاری.

این ویژگی خاص نرم افزار CRM مایکروسافت به برنامه‌ریزی آینده سازمان کمک زیادی می‌کند. اگر می‌خواهید با کاربرد فیلد Rollup در کسب‌وکارتان بیشتر آشنا شوید، می‌توانید از خدمات پشتیبانی و مشاوره رایگان با کارشناسان استفاده کنید. کافیست در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591983 تماس بگیرید.

با یک مثال ساده، نحوه ساختن فیلدهای Rollup را بررسی می‌کنیم:

فرض کنید می‌خواهیم جمع مبلغ در آمد تخمینی برای هر شرکت را در فرم شرکت مشاهده کنیم؛ برای این کار، نیاز به ساختن یک فیلد Rollup طبق مراحل زیر داریم:

1-مطابق شکل، یک فیلد از نوع Currency در فرم شرکت‌ها می‌سازیم.

نحوه ایجاد فیلد Rollup
پیشنهاد مطالعه

2-پس از کلیک روی دکمه Edit، در صفحه باز شده، موارد زیر را وارد می‌کنیم:

  • در قسمت Sorurce Entity، با تغییر وضعیت فیلد Use Hirearchy به yes حالت، می‌توانید مقدار تجمیعی فیلد موردنظر را در سراسر رابطه سلسله مراتبی به صورت کلی مشاهده کنید؛ در غیر اینصورت، فقط فیلد موردنظر در یک سطح محاسبه می‌شود.
  • در قسمت Related Entity، موجودیتی که می‌خواهیم مقدار فیلد موردنظر (درآمد تخمینی) آن به صورت تجمعی محاسبه شود، را انتخاب می‌کنیم.
  • در قسمت Filter، می‌توانید شرایط رکوردهایی که قرار است شمرده شوند را وارد کنید.
  • در قسمت Aggregation، آن فیلدی که می‌خواهید از موجودیت انتخاب شده در بخش Related Entity، تجمیع (Sum) و یا شمرده (Count) شود و یاMin / Max یا میانگین آن نشان داده شود را انتخاب می‌کنید. (در مثال مطرح شده فیلد   revenue)
نحوه ایجاد فیلد Rollup

حال شما می‌توانید با قرار دادن این فیلد روی قسمت موردنظر، فرم Account، مبلغ درآمد تخمینی مشتری را مشاهده کنید.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار CRM مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crm مایکروسافتتماس تلفنی

منبع:
docs.microsoft.com

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا