به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
پادکست‌هاکامپیوتر و لپ تاپکامپیوتر و لپ تاپ

معرفی تجهیزات مناسب دورکاری

معرفی تجهیزات مناسب دورکاری

همزمان با همه گیری کرونا بسیاری از ما مجبور به دورکاری شده‌ایم. هر چند یکی از مزایای دورکاری صرفه‌جویی در هزینه‌هاست اما باید تجهیزات مناسب نیز برای این دورکاری داشته باشیم. با فالنیک همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات مفیدی به دست آورید و به راحتی بتوانید تجهیزات دورکاری خود را انتخاب کنید.

برای دورکار بودن باید چه تجهیزاتی در خانه داشته باشیم؟

حداقل مواردی که برای انجام دورکاری لازم است عبارت است از:

  1. کامپیوتر یا لپ تاپ یا حتی تبلت
  2. اینترنت پرسرعت و مطمئن
  3. برق

پس برای اینکه بتوانید دورکاری را شروع کنید باید لپ تاپ و کامپیوتر به همراه لوازم جانبی نظیر موس، کیبورد، هدفون و هدست، کابل و شارژر) داشته باشید و نرم افزارهای مورد نیاز را نصب کنید. بسته به نوع کارتان برای اینکه بتوانید به خوبی و در راحتی دورکاری کنید باید تجهیزات و ابزارهای دیگری هم داشته باشید مثلا اگر زیاد جابجا می‌شوید WiFi Hotspot لازم دارید، اگر طراح هستید به تبلت مخصوص طراحی نیاز دارید، پرینتر، اسکنر و …

برای دوران دورکاری خریدن لپ تاپ را پیشنهاد میکنید یا pc

لپ تاپ تمام ویژگی‌های پی سی را دارد ولی ویژگی منحصربفرد لپ تاپ قابل حمل بودن آن است در نتیجه برای کار لازم نیست در مکان ثابتی قرار بگیرید. اما برای حرفه‌ای‌های عرصه طراحی، تولید بازی، دانش و پژوهش، قدرت پردازشی بالا لازم است در نتیجه باید PC قوی و مناسبی داشته باشند.

بنابراین با توجه به کاربری خود تصمیم بگیرید که لپ تاپ، مناسب شماست یا کامپیوتر دسکتاپی و PC.

پیشنهاد مطالعه

در خرید لپ تاپ و کامپیوتر به چند نکته توجه کنید:

1- سرعت CPU: پردازنده مهمترین بخش سیستم است. در مشخصات پردازنده به فرکانس اشاره می‌شود که نشانگر سرعت CPU است. اما لزوما فرکانس بیشتر به معنی سرعت بیشتر نیست. در این زمینه برند و خانواده CPU مهم است. در مقاله “CPU چیست؟” چیست با اجزای و مشخصات دیگر CPU آشنا می‌شوید.

برای دوران دورکاری خریدن لپ تاپ را پیشنهاد میکنید یا pc
در CPU فرکانس بیشتر به معنی سرعت بیشتر نیست.

2- برند CPU: از برند اینتل خانواده Core i7 و Core i5 و Core i3 و از برند AMD خانواده Ryzen 7 و Ryzen 5 و Ryzen 3 پیشنهاد می‌شود. مقاله “کدام CPU بهتر است؟ اینتل یا AMD؟” در انتخاب بین AMD و اینتل به شما کمک می‌کند. بهتر است از خانواده اینتل پنتیوم و اینتل Celeron انتخاب نکنید. اگر کارهای پردازشی سنگین دارید مثل مجازی سازی، مهندسی، فایل‌های بزرگ اکسل، Intel Core i7 یا AMD Ryzen 7 مناسب است. مقاله “راهنمای انتخاب و خرید CPU” قطعا به کمک شما می‌آید تا CPU مناسبی را انتخاب کنید.

3- نسل CPU: در برند اینتل، نسل CPU بهتر است 9 و 10 باشد کمااینکه نسل 11 هم در راه است. نسل اینتل اولین رقم از مدل آن است مثلا نسل Core i3-9300 نسل 9 است و نسل Core i7-1065G7 نسل 10. در برند AMD نسل 3 خوب است یعنی اولین رقم مدل آن 3 باشد مثل Ryzen 7 3800X.

4- RAM: رم 8 و 16 گیگابایت گزینه‌های مناسبی هستند. اگر کار پردازشی سنگین ندارید رم 8 گیگ کافی است اما اگر بودجه‌تان به شما اجازه می‌دهد رم 16 گیگ همیشه بهتر است. رم بیشتر در کنار پردازنده، سرعت و کارایی سیستم را بسیار بالا و مطلوب خواهد کرد.

دورکاری با خریدن لپ تاپ یا pc
رم بیشتر در کنار پردازنده، سرعت و کارایی سیستم را بسیار بالا و مطلوب خواهد کرد.

5- کارت گرافیک: گرافیک در کارهایی مثل مهندسی، رندرینگ سه بعدی، استخراج بیت کوین، واقعیت مجازی، بازی و ادیت ویدئو مهم است. پس اگر کارهای گرافیکی زیادی دارید باید به فکر کارت گرافیک مجزا باشید وگرنه گرافیک مجتمع جوابگوی شما خواهد بود. مقاله “راهنمای خرید کارت گرافیک” را بخوانید تا بتوانید کارت گرافیک مناسبی انتخاب کنید.

6- هارد: هارد برای ذخیره اطلاعات و برنامه‌ها و سیستم عامل لازم است. دو نوع هارد درایو داریم: HDD و SSD. به طور کلی HDD ارازن‌تر هستند و بهتر است حداقل یک ترابایت ظرفیت داشته باشند. SSD ها گرانترند و ظرفیت کمتری از hdd دارند. البته که فاکتور ظرفیت، عامل مهمی در قیمت هارد است. در مقاله “مقایسه هارد درایوهای SSD و HDD” این دو نوع هارد با هم مقایسه شده‌اند. می‌توانید از مقاله “چه هاردی بخریم” هم در انتخاب هارد مناسب استفاده کنید.

7- پورت‌ها: برای اتصال PC به مانیتور باید پورت‌های مشابهی در هر دو باشد مثلا هر دو HDMI داشته باشند تا به وسیله کابل به هم وصل شوند. وگرنه یا باید از تبدیل استفاده کنید یا کلا مانیتور دیگری بخرید. لپ تاپ‌های زیر 14 اینچ تعداد پورت‌های کمتری دارند مثلا HDMI و USB (3.0/3.1/3.2) را ندارند یعنی چند پورت تاندربولت و USB -C و SD card reader دارند. بنابراین باید از دانگل یا تبدیل استفاده کنید.

6- رزولوشن مانیتور و صفحه لپ تاپ: رزولوشن HD برابر است با 1366×768، رزولوشن FHD برابر است با 1920×1080، و رزولوشن QHD برابر است با 2560×1440. مشخص است که هر چه تعداد پیسکل‌ها بیشتر باشد کیفیت بهتر است. رزولوشن HD برای لپ تاپ‌های 13 و 15 اینچی مناسب است. FHD برای مانیتورهای بیشتر از 15 اینچ و QHD برای مانیتورهای بیشتر از 24 اینچ پیشنهاد می‌شود.

ممکن است لپ تاپی داشته باشید که با تعمیر و یا ارتقای آن بتوانید به راحتی استفاده کنید. خدمات تعمیر لپ تاپ در فالنیک همراه شما هستند تا دورکاری لذن‌بخش و راحتی داشته باشدید.

پیشنهاد مطالعه

podcast

1- اخبار تکنولوژی

خبرهایی از IBM، Qnap، Cisco، HP، Apple و Intel از جمله باگ، مشکلات امنیتی و محصولات جدید مرتبط با شرایط امروز بخشی از خبرهای تکنولوژی این پادکست است.

۲- پرونده ویژه:

  • تجهیزات لازم برای دورکاری
  • نکات خرید لپ تاپ و کامپیوتر
  • انتخاب لپ تاپ مناسب برای دورکاری
  • انتخاب کامپیوتر رومیزی برای دورکاری

۳- مناسبت‌های ماه:

در این شماره از پادکست، به سراغ یکی از مناسبت های اردیبهشت ماه، روز جهانی بیوگرافی رفتیم و درباره ماهیت این روز و اهمیت پرسونال برندینگ در کسب و کار صحبت کردیم. در ادامه بشنوید.

در این پادکست به همراه بخش تخصصی، اخبار تکنولوژی و مناسبت‌های ماه را هم می‌توانید پیگیری کنید؛ این نسخه پادکست 28 مگابایت حجم و 30 دقیقه زمان دارد.

 

دانلود

بخش پرونده ویژه 20 مگابایت حجم و 14 دقیقه زمان دارد.

دانلود

 

لپ تاپ مناسب برای دورکاری

ابتدا  نوع سیستم عاملی که می‌خواهید (ویندوز یا macOS) را انتخاب کنید سپس از بین لپ تاپ های ویندوزی و مک بوک ها انتخاب کنید. همچنین اگر از لپ تاپ درخارج از خانه استفاده می‌کنید باید به اندازه، وزن و مصرف باتری آن توجه کنید.

لپ تاپ های 12.5 تا 14 اینچی اندازه مناسبی دارند ولی اگر دائم در مسافرت یا در راه هستید، اندازه بزرگتر توصیه نمی‌شود. اندازه کوچکتر هم که برای کودکان مناسب است.

باتری با عمر 9 ساعت، زمان مناسبی برای استفاده از لپ تاپ را فراهم می‌کند. البته کاملا بستگی به کاری دارد که با آن انجام می‌دهید. در لپ تاپ‌هایی که رزولوشن بالایی دارند مصرف باتری بیشتر است.

کروم بوک برای کودکان و دانش‌آموزان مناسب است. مزایای Chrome OS نسبت به ویندوز، آپدیت مداوم OS، عمر باتری بالا و سادگی کلی آن است. اما در زمینه پردازش، کروم بوک‌ها از لپ تاپ های ویندوزی ضعیف‌ترند و بسیاری از برنامه‌های ویندوزی مثل فتوشاپ روی Chrome OS اجرا نمی‌شود. برای مصرف آموزشی انتخاب خوبی است اما برای کار، ویندوز بهتر است.

لپ تاپ 2in1 برای کسانی مناسب است که بخواهند از لپ تاپ به عنوان تبلت هم استفاده کنند.

لپ تاپ های hp در انواع کانفیگ‌ها، با کیفیت و تنوع بالا، مناسب انواع کاربری خصوصا کاربری مالتی مدیا و عمومی است. ترکیب CPU های core i5 /i7 با کارت گرافیک‌های مستقل GeForce MX130 ترکیب مناسبی برای کارهای نیمه حرفه‌ای است.

Notenook های hp در مدل‌های 15T – DA 1023 و 15T – DA 0082 و 15T – DA 1031 برای دورکاری مناسب هستند و در زمینه ارزش خرید، کیفیت سخت افزار و باتری، امکانات و قابلیت‌ها، طراحی و کیفیت ساخت، رتبه بالایی دارند. تفاوت این سه مدل در مدل CPU، مقدار رم، مقدار SSD، وزن و عمر باتری و رزولوشن تصویر است.

لپ تاپ مناسب برای دورکاری
لپ تاپ hp 15T – DA 1023

این لپ تاپ‌ها از CPU های core i5 /i7، کارت گرافیک مستقل GeForce MX130، رم 4 تا 16 گیگابایت، رم 4 تا 16 گیگابایت، یک ترابایت هارد 5400 rpm SATA و SSD با ظرفیت بین 128 تا 512 گیگابایت، صفحه 15.6 اینچی LED و Full HD پشتیبانی می‌کنند. انواع پورت شامل درگاه‌های HDMI و USB 3.1 Gen 1 و USB 2.0، هدفون و میکروفون، RJ45، کارت ریدر، بلوتوث، وای فای و DVD Writer پشتیبانی می‌کنند.

اگر لپ تاپ 15 اینچی با پردازنده AMD مدنظر دارید نگاهی به مدل لپ تاپ HP 15T – BW093 بیندازید. CPU این لپ تاپ AMD A6-9220 است و یک ترابایت هارد و 4 تا 8 گیگابایت رم دارد.

 

مشاوره و خرید لپ تاپ در فالنیک
اگر بدنبال لپ تاپی با قیمت مناسب برای انجام کارهای روزمره در محیط کار و منزل هستید این سری از لپ تاپ های اچ پی بهترین گزینه برای شما هستند.
مشاوره و خرید لپ تاپ

 

کامپیوتر رومیزی برای دورکاری

در بازار انواع کیس‌ها با اندازه‌ها و ویژگی‌های مختلف وجود دارد. دانستن تفاوت میان آنها می‌تواند انتخاب را برای شما آسان کند. کامپیوترهای رومیزی به دو دسته تقسیم می‌شووند کامپیوترهای دسکتاپی و کامپیوترهای تاور – Tower. دسته تاور خود به چند دسته تقسیم می‌شوند که ادامه همه این مدل‌ها را معرفی می‌کنیم.

1- کامپیوترهای دسکتاپی دسته بزرگی هستند و در خانه‌ها و دفاتر و ادارات استفاده می‌شوند و ویژگی‌های اصلی که از کامپیوتر توقع دارید را برآورده می‌کنند. این دسته  برای کسانی مناسب است که فقط استفاده‌های معمولی از کامپیوتر دارند. مثلا برای حرفه‌ای‌ها و گیمرها مناسب نیست.

2- کامپیوترهای تاور برای حرفه‌ای‌ها و گیمرها مناسب است که در 4 دسته قرار می‌گیرند:

1. Small Form Factor: در خانواده tower caseها کوچترین اندازه را دارد، فقط از مادربورد Mini-ITX پشتیبانی می‌کند پس محدودیت‌هایی برای اجزا دارد و دارای دو اسلات افزونه است. خیلی کوچک و جمع‌وجور است پس یعنی قابل حمل است و برای گیمرهایی که در LAN party ها شرکت می‌کنند مناسب است.

2. Mini Tower: خیلی‌ها دوست دارند کامپیوترشان قابل حمل باشد اما در عین حال نمی‌خواهند تعداد اسلات‌ها افزونه آن کم باشد. مینی کیس‌ها با مادربورد Mini-ITX یا MicroATX دارای 4 اسلات افزونه است. مثلا HP 290 G3 Microtower PC با 18 کانفیگ مختلف قابل تهیه است: CPUهای I3-9100, I5-9400, I7-9700، رم 8GB-16GB، هارد یک ترابایت، 128 تا 512 گیگابایت SSD و کارت گرافیک 630-GT710 2GB.

کامپیوتر hp رومیزی برای دورکاری
مینی تاور HP 290 G3 Microtower PC

3. Mid-Tower: پرطرفدارترین کیس تاور است که از مادر بورد Mini-ITX و MicroATX و ATX پشتیبانی می‌کند و بسته به برندش، 7 یا 8 اسلات افزونه دارد. از کارت گرافیک‌های رده بالا پشتبانی می‌کند و فضای کافی برای ارتقا دارد اما مانند دو مدل قبل قابل حمل نیست. همچنین cable management دارد تا داخل کیس مرتب و تمیز باشد. 

4. Full Tower: برای گیمرها و ادمین‌های سرور مناسب است و تا 10 اسلات افزونه دارد. از مادر بورد Mini-ITX و MicroATX و ATX و EATX پشتیبانی می‌کند. فضای کافی برای قطعات و ارتقا دارد. باید حواستان به کولینگ آن باشد و توجه کنید هوا به خوبی در آن بچرخد. با این توضیحات مسلم است که کیس سنگینی است و قابلیت حمل ندارد.

برای انتخاب از بین این مدل‌ها باید به فضایی که برای نگهداری کیس دارید توجه کنید و بر اساس نیازها و کاربری خود از بین آنها انتخاب کنید.

انواع کامپیوتر رومیزی برای دورکاری
 انواع کیس با اندازه‌ها و ویژگی‌های مختلف

برای خرید کامپیوتر غیر از کامپیوترهای رومیزی معمولی کامپیوترهایی مثل مینی پی سی هم وجود دارد که بسته به نوع کاربری شما مزایای زیادی دارند.

مینی پی سی کامپیوتر کاملی است که در اندازه و ابعاد بسیار کوچک طراحی شده‌اند و با عنوان نت تاپ هم شناخته می‌شوند. ارزان هستند و مصرف برق کمی دارند. همچنین نصب و راه اندازی، تعمیر و نگهداری آن راحت و آسان است.

مینی پی سی تمام قابلیت‌های PC معمولی را دارد و تعداد و نوع پورت‌های آن امکان اتصال به لوازم جانبی را به خوبی فراهم می‌کند. از Mini PC می‌توانید در پردازش سنگین گرافیکی، بازی، مصارف شخصی و اداری و سازمانی استفاده کنید.

مینی پی سی چیست
مینی پی سی HP NUC6CAYH-H

مینی پی سی از hdd و ssd هاردهای 2.5 اینچی هارد و m2 و رم‌های لپ تاپی پشتیبانی می‌کنند و برای ارتقای مینی پی سی فقط می‌توانید رم و هارد را ارتقا دهید. دو نمونه مینی پی سی hp را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • مینی پی سی اینتل مدل NUC6CAYH-H که گرافیک مجتمع دارد از سی پی یو Celeron، 120 گیگابایت SSD و 8 گیگابایت رم 2133 پشتیبانی می‌کند.
  • مینی پی سی اینتل مدل NUC8I7BEH که از سی پی یو core i7-8559U و 8 تا 32 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

چه پرینتری برای دوران دورکاری مناسب است

در خرید پرینتر باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. نوع استفاده از پرینتر
  2. کیفیت ساخت و عمر مفید پرینتر
  3. سرعت چاپ پرینتر
  4. جوهری یا لیزری بودن پرینتر
  5. رنگی یا سیاه و سفید بودن پرینتر
  6. چندکاره بودن پرینتر
  7. رزولوشن چاپ پرینتر
  8. ظرفیت چاپ ماهانه
  9. نوع اتصال و وای فای بودن پرینتر
  10. حداکثر سایز کاغذ قابل چاپ
پیشنهاد مطالعه

برای تعمیر و سرویس پرینتر خود از خدمات تعمیر پرینتر در فالنیک استفاده کنید تا پرینترتان مثل روز اولش کار کند.

چه پرینتری برای دوران دورکاری مناسب است
پرینتر HP LaserJet Pro M26A – M26NW

اسم پرینتر با نماد w یعنی دستگاه قابلیت اتصال وایرلس دارد. اگر حرف d ببینید یعنی قابلیت چاپ دو رو دارد. حرف t یعنی می‌توان پرینت روی کاغذ در سایز های مختلف پرینت گرفت. حرف n یعنی قابلیت اتصال به شبکه و به اشتراک گذاری دارد. سه پرینتر زیر پرینترهای پیشنهادی ما به شماست:

  1. HP LaserJet Pro M26A / M26NW
  2. HP LaserJet Pro M15A / M15W
  3. HP LaserJet Pro M12A / M12W

 

فروش انواع پرینتر و ماشین های اداری در فالنیک
پرینترها یکی از دستگاه های جانبی کامپیوتر هستند که امروزه کاربرد بسیاری در انجام کارهای روزمره دارند. هریک از مردم استفاده های خاصی از پرینترها دارند، با انتخابی هوشمندانه می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، پس همین حالا شروع کنید:
مشاوره و خرید پرینتر

post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام
    دنبال آموزش نصب اسکایپ تو شبکه داخلی مثل سازمان و شرکت می گردم
    لطفا راهنماییم کنید

  2. سلام میشه راهنمایی کنید یه لپ تاب میخام برای کارای روزمره وب گردی و فتوشاب روش جواب بده با نرم افزارهای دیگه مثل پریمر و تدوین و نرم افزار های حسابداری ، برای دورکاری سایت میخام. حرفه ای نیستم و میخام شروع کنم ببینم علاقه دارم يا نه… قیمتش هم زیر 14 تومن باشه برام بهتره…

دکمه بازگشت به بالا