به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اسکنر

اسکنر دستی چیست و چه کاربردی دارد؟

اسکنر دستی

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که به شکل فوری و ضروری به اسکن کردن سند، عکس، صفحه مجله یا روزنامه و… نیاز داشته‌اید، اما نتوانسته‌اید اسکنر پیدا کنید. این روزها اپلیکیشن‌هایی در تلفن‌های همراه وجود دارد که تلاش می‌کنند جای اسکنر را برای شما بگیرند؛ اما باز هم آنها نمی‌توانند کاربرد یک اسکنر خوب را داشته باشند.

موضوع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که در موقعیتی حساس به گوشی دسترسی نداشته باشید یا مقدار اسناد، تصاویر و صفحاتی که نیاز به اسکن شدن دارند، بسیار زیاد باشد. در این حالت‌هاست که نیاز به اسکنر را به خوبی درک خواهید کرد. در شرایطی که اسکنرهای تخت و اسکنرهای ورق قابل حمل نیستند، اسکنرهای دستی به عنوان اسکنرهای قابل حمل کمک زیادی به شما می‌کنند. ما در این مقاله فالنیک اسکنر دستی را به شما معرفی و درباره کاربرد آنها صحبت می‌کنیم. اگر می‌خواهید دستگاه اسکنر دستی بخرید یا اسکنر دستی دارید و دچار مشکلی شده می‌توانید با مشاوران فالنیک تماس بگیرید و از آنها کمک بگیرید.

اسکنر دستی چیست؟

اسکنر دستگاهی است که می‌توانید به وسیله آن از عکس‌ها، پوسترها، صفحات مجله‌ها و منابع فیزیکی مشابه آنها، تصاویری دیجیتالی برای ویرایش و نمایش در کامپیوتر و لپ تاپ تهیه ‌کنید. اسکنرها انواع مختلفی دارند و می‌توانید آنها را براساس ویژگی‌های متفاوتی دسته‌بندی کنید. یکی از مرسوم‌ترین دسته‌بندی‌ها درباره اسکنرها به قابل حمل یا غیر قابل حمل بودن آنها باز می‌گردد. بر این اساس به راحتی می‌توانید بین سه دسته اسکنر‌های تخت، ورق و دستی تفاوت قائل شد.

دو دسته اول به عنوان اسکنرهای غیرقابل حمل دسته‌بندی می‌شوند، در حالیکه اسکنرهای دستی دقیقا به خاطر قابل حمل بودنشان تفاوت را برای شما ایجاد می‌کنند. این دستگاه به طور ویژه در مواقعی مفید است که فضای شما محدود باشد؛ زیرا اسکنرهای تخت فضای زیادی را در اطراف شما اشغال می‌کنند.

قیمت اسکنر
اگر می‌خواهید دستگاه اسکنر خود را از یک فروشگاه معتبر و باسابقه بخرید، می‌توانید از فروشگاه فالنیک استفاده کنید. تمامی محصولات ما دارای گارانتی معتبر و کیفیت بالا هستند. برای دریافت قیمت اسکنر یا نهایی کردن خرید اسکنر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
قیمت اسکنرتماس تلفنی

کیفیت تصاویر اسکنر دستی چگونه است؟

کیفیت تصاویری که با اسکنرهای دستی انجام می‌شود، چندان بالا نیست. اغلب در فرمت‌های محدودی تصاویر دیجیتالی را می‌سازند. اما نکته مهم این است که در دسترس و سریع بودن این اسکنرها باعث می‌شود که بتوانید به داشتن آنها فکر کنید. به همین دلیل است که همچنان اسکنرهای دستی محبوب هستند.

اسکنرهای دستی می‌توانند با برق، شارژ یا باتری تغذیه شوند. این دستگاه‌ها اطلاعات خود را روی کارت حافظه SSD ذخیره می‌کنند و شما بر اساس نیازی که دارید، می‌توانید ظرفیت کارت حافظه را انتخاب کنید. اسکنرهای دستی به وسیله صفحه نمایش خود اطلاعاتی مختلفی به شما می‌دهند که یکی از مهم‌ترین آنها چگونگی انجام اسکن و انجام درست اسکن است.

اسکن تصاویر با اسکنر دستی
به کمک اسکنر دستی می‌توانید به راحتی تصاویر فیزیکی خود را اسکن کنید.

عملکرد اسکنر دستی

اسکنرهای دستی، اسکنرهای قابل حمل و کوچک‌تر از اسکنرهای تخت هستند. آنها برای اسکن اسناد، مقالات روزنامه‌ها یا عکس‌های چاپ شده، به شکل در حال حرکت طراحی شده‌اند. اسکنرهای دستی بر خلاف اسکنرهای تخت که در آن هد اسکن با یک تسمه حرکت می‌کند، با تکیه بر حرکت دست کاربر اسکن را انجام می‌دهند.

یکی از موارد مهمی که باید درباره اسکنر دستی به آن توجه کنید، نوع عملکرد این اسکنرهاست. عملکرد اسکنر دستی بر اساس حرکت دادن دستگاه روی سند چاپی به طور دقیق و آرام است. به همین دلیل ساده برای کارکردن با این دستگاه‌ها به تجربه نیاز دارید چون ثابت نگه داشتن اسکنر دستی بسیار مهم است تا امکان اسکن بدون مشکل را داشته باشید.

به برخی از اسکنرهای دستی نسل جدید، ویژگی‌ها و عملکردهایی مانند تعاریف، ترجمه و خواندن متن چاپ شده با صدای بلند و همچنین ذخیره و ارسال محتوای اسکن شده به کامپیوتر و لپ تاپ و سایر دستگاه‌ها  اضافه شده است تا سرعت را بالا برده و تجربه بهتری به شما منتقل شود.

پیشنهاد مطالعه

کاربرد اسکنر دستی

در قسمت پایینی اسکنر دستی، غلتک‌ها و هد اسکنر وجود دارد که به وسیله آنها می‌توانید از اسناد چاپی اسکن تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که با کشیدن اسکنر دستی روی هر سطحی مانند سرامیک، فرش، دیوار و… می‌توانید از آنها نیز اسکن بگیرید. انجام این فرایند تنها نیاز به این دارد که هد اسکنر به شکل درستی در راستای سند چاپی مورد نظر قرار گیرد و با فشار دادن دکمه اسکن آن را روی سطحی که قرار است اسکن شود، حرکت دهید.

شما می‌توانید با اسکنر دستی از هر سند، عکس، صفحه روزنامه یا مجله و… به راحتی عکس بگیرید. یکی از نیازهای اصلی به اسکنرهای دستی در مشاغلی حل می‌شود که دسترسی به اسکنرهای تخت و گوشی در آنها وجود ندارد. به عنوان مثال وکلا، دانشجویان، خبرنگاران و… برای اسکن اسناد و تصاویر در موقعیت‌هایی که دسترسی به گوشی امکان‌پذیر نیست یا تعداد اسناد بسیار زیاد است، به کار شما خواهد آمد.

اسکن کاغذ با اسکنر دستی
اسکن کردن اسناد کاغذی به کمک اسکنر دستی

اسکنرهای دستی یک انتخاب مفید، سریع و بسیار کاربردی برای شما است و می‌توانید با کمک دستگاه اسکنر دستی از هر سند چاپی یا فضای های دیگر تصاویر دیجیتالی تهیه کنید. برای خرید دستگاه از یک فروشگاه معتبر با گارانتی معتبر، کیفیت بالا، مشاوره رایگان یا گرفتن قیمت اسکنر دستی می‌توانید با 02154591912 تماس بگیرید. علاوه بر خرید، اگر احتیاج به تعمیر اسکنر دستی خود دارید می‌توانید با کارشناسان و مشاوران فالنیک تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا