به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اسکنر

آشنایی با انواع اسکنر و راهنمای خرید آنها

راهنمای خرید دستگاه اسکنر

چه برای فعالیت در خانه، چه در شرکت و ادارات بزرگ، اغلب برای انجام اسکن، به انواع اسکنر نیاز دارید. مردم اغلب از اسکنر برای تبدیل تصاویر، اسناد متنی دست‌نویس یا چاپ شده به فرمت‌های فایل دیجیتال نیاز دارند. اسکنرها از حسگرهای تصویر برای تشخیص هر تصویری که نیاز به تبدیل دارد، استفاده می‌کنند که انواع مختلفی دارند و هرکدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های متمایزی خواهند داشت.

اما آیا می‌دانید بهترین اسکنر برای خرید کدام است؟ این مطلب در اصل راهنمای خرید دستگاه اسکنر است. شما با مطالعه این مقاله می‌توانید تشخیص دهید که کدام نوع اسکنر برای شما بهتر است؟

قیمت اسکنر یکی از عواملی است که می‌تواند روی تصمیم شما تأثیرگذار باشد. شما می‌توانید برای قیمت اسکنر hp، قیمت اسکنر کانن و اسکنر ای ویژن با شماره 02154591912 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان همکاران ما بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه

راهنمای خرید دستگاه اسکنر

اسکنرها کار انتقال تصاویر و اسناد کاغذی را به کامپیوتر ساده می‌کنند. اسکنرها انواع مختلفی دارند که باید با آنها آشنا باشید تا بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید. در راهنمای خرید دستگاه اسکنر تمام نکاتی که باید بدانید را به شما آموزش می‌دهیم تا دیگر تصمیم‌گیری در مورد نوع اسکنر برای شما سخت نباشد.

در بازار می‌توانید انواع اسکنر در مدل‌های مختلف را ببینید که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و از کارائی آنها نیز با یکدیگر متفاوت است.

اگر قصد دارید حجم بالایی از اسناد را اسکن کنید، اسکنر رومیزی قوی مناسب شماست. یا اگر می‌خواهید یک سند را برای جلسات اسکن کنید ممکن است یک اسکنر قابل‌حمل ارزان‌ قیمت کار شما را راه بیاندازد. همچنین باید مطمئن شوید که اسکنر با سیستم فعلی شما سازگار است یا خیر؟

یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید دستگاه اسکنر این است که دستگاه خریداری ‌شده نیازهای شما را برآورده کند. اسکنرها بسته به هدفی که قرار است برای آن‌ها استفاده شوند، در مدل‌های مختلفی دارند.

این موضوع اغلب به هدف کاربرکه آن را برای برنامه‌های تجاری یا خانگی انتخاب می‌کند وابسته است. دقت داشته ‌باشید که با توجه به قیمت اسکنر، بهتر است در زمان خرید نیازهای خودتان را در نظر بگیرد؛ تا بتوانید بهترین نوع این محصول را بخرید. همچنین برای اینکه بهترین اسکنر برای خرید را انتخاب کنید لازم است به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • سیستم‌عامل کامپیوتر من چیست؟ (به عنوان مثال Windows XP، Linux، Mac OS X و غیره)
  • رایانه شخصی من چه نوع رابطی را ارائه می‌دهد؟ (به‌عنوان‌مثال: USB2.0، FireWire/IEEE1394، SCSI، و غیره)
  • برای چه کاری می‌خواهم از اسکنر استفاده کنم؟ (به عنوان مثال اسکن اسناد برای ویرایش/پردازش، اسکن عکس ها/تصاویر برای وب و غیره)
  • قرار است در روز/هفته/ماه چند بار اسکن کنم؟
  • نوع کاربری من چیست؟ (به عنوان مثال کاربر اصلی خانگی، کاربر اداری یا عکاس/گرافیست حرفه‌ای یا…)
راهنمای خرید دستگاه اسکنر مختلف
در تصویر بالا مدل‌های مختلف اسکنر که در بازار وجود دارند را در یک نگاه مشاهده می‌کنید.
پیشنهاد مطالعه

بهترین اسکنر برای خرید کدام است؟

برای انتخاب بهترین اسکنر برای خرید باید با انواع اسکنر آشنایی داشته باشید و با توجه به ویژگی‌هایشان بتوانید بهترین گزینه را بخرید. در ادامه با انواع اسکنرها آشنا می‌شویم.

انواع اسکنر

 (ورق) Scanner Sheetfed

اسکنرهای شیت‌فید یا اسکنر ورق که شباهت زیادی به چاپگرهای لیزری یا جوهر افشان فشرده دارند. این اسکنرها از سینی ورق تغذیه می‌کند؛ یعنی کاغذ از روی سنسور عبور کرده و سپس به سینی خروجی می‌رود. این دستگاه شامل سه عنصر کلیدی، از جمله ماژول اسکن، ورق کالیبراسیون، و فیدر ورق است؛ اسکنرهای شیت‌فید یا ورق از طریق نرم‌افزار خود، کاراکترها و تصاویر چاپ شده را شناسایی کرده و آن‌ها را به دیجیتال تبدیل می‌کند.

اسکنرهای شیت‌فید برای موقعیت‌هایی ایده‌آل هستند که در آن اسکن‌های تک صفحه‌ای لازم است؛ زیرا کل فرآیند انجام ‌شده در این دستگاه‌ها خودکار است. این اسکنر با سایر اسکنرها متفاوت است، زیرا حسگرهای تصویر در اسکنر ثابت هستند.

راهنمای خرید دستگاه اسکنر ورق
برای انتخاب انواع اسکنر به هدف و نیاز کاری خود توجه داشته باشید.
پیشنهاد مطالعه

مزایای آن

  • کیفیت و وضوح تصویر متون هنگام استفاده از اسکنر ورق عالی است؛ زیرا چاپگر ثابت می‌ماند و فقط کاغذ حرکت می‌کند.
  • اندازه آن کوچکتر است، بنابراین فضای کمتری را اشغال می‌کند.
  • اکثر اسکنرهای شیت فید قابلیت اسکن دوطرفه را دارند.

معایب

اسکنر ورق فقط برای اسکن تک برگ ایده‌آل است. بنابراین، اگر دانشجو یا فردی هستید که می‌خواهید صفحات کتاب را اسکن کنید، نمی‌توانید با این اسکنر این کار را انجام دهید.

اسکنر تخت

یک اسکنر تخت با حرکت دادن دستگاه متصل به شارژ (CCD) در سراسر سندی که می‌خواهید اسکن کنید، کار می‌کند. کاربر سند را رو به پایین روی تخت شیشه‌ای قرار می‌دهد و سپس پوشش اسکنر را پایین می‌آورد تا فرآیند اسکن آغاز شود. هنگامی که سند روشن می‌شود، با حرکت سر اسکن در بالای سند، رمزگذاری سند آغاز می‌شود. خرید بهترین اسکنر تخت باید با توجه به نوع کاربرد مورد انتظار از دستگاه و بودجه شما باشد.

مزایای آن

این اسکنرها همه کاره هستند و شما می‌توانید بسیاری از چیزها را بدون در نظر گرفتن اندازه آن‌ها اسکن کنید.

معایب

  • اسکنرهای تخت معمولاً حجیم هستند و به فضای زیادی نیاز دارند.
  • قیمت بالایی دارند و برای ادارات و شرکت‌های بزرگ گزینه خوبی است.

اسکنرهای شیت‌فید برای موقعیت‌هایی ایده‌آل هستند که در آن اسکن‌های تک صفحه‌ای لازم است؛ زیرا کل فرآیند انجام ‌شده در این دستگاه‌ها خودکار است.

اسکنر دستی

برخلاف اسکنرهای صفحه‌دار و تخت که سند را داخل اسکنر قرار می‌دهید، اسکنر دستی به‌صورت دستی عمل می‌کند و کاربر را ملزم می‌کند تا آن را روی موردی که در حال اسکن کردن هستند، حرکت دهد. کاربر اسکنر را روی سند می‌کشد، بنابراین جزئیات را ثبت می‌کند. اسکنر دستی برای ثبت دقیق جزئیات باید ثابت نگه‌داشته‌ شود؛ در واقع، حتی کوچکترین تغییر یا حرکت دست کاربر می‌تواند منجر به عدم اسکن‌گذاری شود. انواع اسکنر دستی مختلفی را می‌توان در بازار دید.

مزایای آن

  • استفاده از آن آسان و ساده است.
  • کوچک و قابل‌حمل است.

معایب

می‌تواند برای کاربر خسته کننده باشد، به‌خصوص اگر لازم باشد چندین مورد را با آن اسکن کند.

راهنمای خرید دستگاه اسکنر دستی
کوچکترین تغییر یا حرکت دست کاربر نتیجه اسکن دستی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا