به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست و چه تاثیری در کسب و کار شما دارد؟

نرخ تبدیل یا Conversion Rate

به عنوان یک صاحب کسب و کار، احتمالا اصطلاح نرخ تبدیل را از شرکای تجاری یا سایر افراد شنیده‌اید. اما آیا واقعا معنی آن را می‌دانید و اینکه چرا نرخ تبدیل مهم است؟

در این مقاله فالنیک قصد داریم، اصول اولیه نرخ تبدیل را بررسی کنیم و توضیح دهیم که چگونه نرخ تبدیل می‌تواند در موفقیت کسب و کار شما تاثیر زیادی داشته باشد، پس در ادامه با ما همراه باشید. به کمک نرخ تبدیل می‌توانید کسب و کار خود را ارتقا دهید. یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای مدیریت نرخ تبدیل  نرم افزار crm است که بدون پیچیدگی و خطا می‌توانید گزارش‌ها و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار CRM مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crm مایکروسافتتماس تلفنی

مفهوم نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست؟

نرخ تبدیل یک معیار مهم در دنیای تجارت است و تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت یا مشتریان بالقوه را که کارهایی مانند خرید یا تکمیل فرم تماس را انجام‌ می‌دهند، اندازه‌گیری می‌کند. این نسبت اینگونه محاسبه می‌شود: تعداد مشتری‌های بالفعل یا افرادی که اقدامات مورد نظر وب‌سایت را انجام می‌دهند، تقسیم بر تعداد کل بازدیدکنندگان وب‌سایت.

نرخ تبدیل برای تعیین موفقیت کمپین‌های بازاریابی، طراحی وب‌سایت و استراتژی‌های فروش استفاده می‌شود. در اصل، نرخ تبدیل اثربخشی تلاش‌های بازاریابی و چگونگی طراحی وب‌سایت برای ترغیب بازدیدکنندگان به انجام برخی کارها در آن، را اندازه‌گیری می‌کند.

نرخ تبدیل هرچه بالاتر باشد، مطلوب‌تر خواهد بود؛زیرا این شاخص به طور مستقیم با سود و درآمد بالاتر ارتباط دارد. با بهینه‌سازی نرخ تبدیل، یک کسب و کار می‌تواند فروش و پایگاه مشتریان خود را افزایش داده و در نهایت به موفقیت تجاری بلندمدت دست یابد.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) یک جنبه ضروری از بازاریابی دیجیتال است که بر بهبود تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت، تمرکز دارد. تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که کسب ‌و کارها می‌توانند از آن‌ها برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل خود استفاده کنند. این تکنیک‌ها شامل بهبود طراحی وب‌سایت، ایجاد یک روند متقاعدکننده، و ساده‌سازی فرآیند پرداخت می‌شود.

تکنیک‌های افزایش نرخ تبدیل
درک مفهوم نرخ تبدیل و نحوه بهینه‌سازی آن برای مشاغلی که به دنبال بهبود فعالیت آنلاین و افزایش درآمد خود هستند، ضروری است.

نرخ تبدیل را چگونه محاسبه کنیم؟

نرخ تبدیل برای اندازه‌گیری موفقیت یک وب‌سایت یا کمپین بازاریابی در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، نرخ تبدیل شما همان درصد بازدیدکنندگانی است که خرید انجام می‌دهند.

برای محاسبه نرخ تبدیل، باید دو نکته را بدانید:

  1. تعداد بازدیدکنندگان  
  2. تعداد تبدیل

فرض کنید در طول یک ماه 1000 بازدیدکننده از وب‌سایت خود داشته‌اید  و 50 نفر از آن‌ها خرید کرده‌اند. برای محاسبه نرخ تبدیل، باید تعداد تبدیل‌ها را بر تعداد بازدیدکنندگان تقسیم و در 100 ضرب کنید تا به یک درصد برسید. در این مثال نرخ تبدیل شما 5% خواهد بود.

نرخ تبدیل را می‌توانید برای صفحات یا کمپین‌های خاص در یک وب‌سایت نیز محاسبه کنید. برای مثال، اگر در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی هستید، می‌توانید تعداد افرادی را که روی تبلیغ کلیک کرده و سپس اقدام به خرید می‌کنند را پیگیری و اندازه‌گیری کنید. این مورد به شما یک نرخ تبدیل برای آن کمپین خاص را می‌دهد.

فرمول محاسبه نرخ تبدیل
به کمک فرمول بالا می‌توانید نرخ تبدیل یا Conversion Rate را محاسبه کنید.

با چه ابزاری می ‎توان نرخ تبدیل را به دست آورد؟

ابزارهای مختلفی برای ارزیابی نرخ تبدیل وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Google Analytics:

این یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است که به ردیابی ترافیک وب‌سایت و نرخ تبدیل کمک می‌کند.

ابزارهای تست A/B:

 ابزارهایی مانند Optimizely و VWO را می‌توان برای آزمایش نسخه‌های مختلف یک وب‌سایت استفاده کرد و تعیین کرد که کدام نسخه بهتر تبدیل می‌شود.

نرم افزار CRM:

به کمک نرم افزار crm می‌توانید از تعداد مشتریان جدید، ردیابی تعاملات، نرخ تبدیل مشتریان در طول زمان و … را بررسی کنید و راهکارهای مناسب برای افزایش بهره‌وری کمپین یا نرخ تبدیل را انجام دهید. بهترین نرم افزاهایی که تمامی قابلیت‌ها را در این زمینه دارند عبارتند از سی آر ام مایکروسافت، Salesforce، HubSpot و …

ابزارهای ترسیم:

ابزارهایی مانند Crazy Egg یا Hotjar برای ترسیم نحوه تعامل کاربران با یک وب‌سایت، همچنین شناسایی قسمت‌هایی که می‌توانید برای نرخ تبدیل بهتر بهینه‌سازی کنید، استفاده می‌شوند.

نرم افزار بازاریابی ایمیلی:

ابزارهایی مانند Mailchimp یا Constant Contact را هم می‌توانید برای ردیابی نرخ باز شدن ایمیل و کلیک از طریق ایمیل و همچنین محاسبه نرخ تبدیل کمپین‌های ایمیلی استفاده کنید.

نرم افزارهای بررسی نرخ تبدیل مشتریان
به کمک نرم افزارهای بالا می‌توانید نرخ تبدیل مشتریان خود را بدست آورده و برای استراتژی‌های آینده سازمان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.

بهترین میزان نرخ تبدیل چقدر است؟

بهترین نرخ تبدیل به عوامل گوناگونی بستگی دارد و نمی‌توان یک واحد معین برای آن تعریف کرد. اما عوامل مختلفی بر میزان نرخ تبدیل تاثیر می‌گذارند که از جمله آنها می‌توان به نوع کسب و کار، جایگاه آن، مخاطب هدف و کمپین خاص مورد استفاده در کسب و کار و … اشاره کرد.

اما به طور کلی، نرخ تبدیل خوب بین 2 تا 5٪ است. گرچه برخی از کمپین‌ها ممکن است نرخ تبدیل تا 20٪ یا بیشتر دارند و برخی دیگر برای رسیدن به 1٪ هم مشکل داشته باشند.

در نهایت، بهترین نرخ تبدیل، نرخی است که اهداف و مقاصد خاص کمپین را برآورده سازد. برای بهینه‌سازی کمپین‌ها و بهبود مداوم عملکرد آن‌ها، پیگیری و تجزیه و تحلیل منظم نرخ تبدیل بسیار مهم است.

پیشنهاد مطالعه

بهینه ‌سازی نرخ تبدیل چیست؟

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) در کسب و کار به فرآیند سیستماتیک افزایش تعداد بازدیدکنندگان یا کاربرانی که به مشتری تبدیل می‌شوند، اشاره دارد. این کار با بهینه‌سازی عناصر مختلف در وب‌سایت مانند محتوا، طراحی، تجربه کاربری و غیره انجام می‌شود تا احتمال اینکه بازدیدکنندگان اقدام مورد نظر را انجام دهند، افزایش ‌یابد. هدف نهایی CRO بهبود درآمد کسب و کار و فروش بدون افزایش ترافیک یا هزینه تبلیغات است.

چرا باید بهینه‌ سازی نرخ تبدیل را جدی گرفت؟

بهینه‌سازی نرخ تبدیل مزایای فراوانی را برای کسب و کار شما بدنبال دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

افزایش درآمد

بهینه‌سازی نرخ تبدیل می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا با تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، درآمد بیشتری کسب کنند.

مقرون به صرفه

بهینه‌سازی نرخ تبدیل روشی مقرون به صرفه برای افزایش درآمد در مقایسه با سرمایه گذاری در تبلیغات یا به دست آوردن مشتریان جدید است.

ROI بهتر

بهبود نرخ تبدیل به معنای ایجاد درآمد بیشتر برای همان مقدار سرمایه گذاری است که در نتیجه بازگشت سرمایه (ROI) بهبود یافته است.

درک بهتر مشتریان

با تجزیه و تحلیل و درک اینکه چرا بازدیدکنندگان بدون خرید از وب‌سایت خارج می‌شوند، کسب و کارها می‌توانند وب‌سایت خود را ارتقا داده و تجربه مشتری را افزایش دهند.

مزیت رقابتی

با بهینه‌سازی نرخ تبدیل، کسب و کارها می‌توانند مزیت بالاتری نسبت به رقبای خود کسب کرده و این امر می‌تواند منجر به افزایش سهم آن‌ها در بازار شود.

حفظ مشتری

بهبود تجربه مشتری از طریق بهینه‌سازی نرخ تبدیل منجر به وفاداری و حفظ مشتری می‌گردد.

مزیت بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO)
CRO یک جنبه مهم بازاریابی دیجیتال است و می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا عملکرد آنلاین خود را بهبود بخشیده و از رقبا جلوتر باشید.

بهترین نرخ تبدیل، نرخی است که اهداف و مقاصد خاص کمپین را برآورده سازد.

نرخ تبدیل کسب و کار یک معیار مهم است که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. با درک اینکه نرخ تبدیل چیست، چگونه باید آن را اندازه‌گیری کرده و بهبود بخشید، می‌توانید کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید و سود را افزایش دهید.

ابزارهای مختلفی برای مدیریت و افزایش نرخ تبدیل وجود دارد که یکی از مفید‌ترین و جامع‌ترین آنها نرم افزار crm است. اگر می‌خواهید با محیط این نرم افزار و امکانات آن آشنا شوید بهتر است در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591983 تماس بگیرید.  

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا