به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

افزایش فروش رستوران‌ها با 18 راهکار منحصربفرد

افزایش فروش رستوران

رستوران داری یک کسب‌و‌کار رقابتی است. برای اینکه در این رقابت پیروز شوید، باید بتوانید فروش خود را همواره افزایش و هزینه‌هایتان را کاهش دهید. افزایش فروش رستوران می‌تواند به شما کمک کند تا درآمد خود را افزایش دهید، سود بیشتری کسب کنید و کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید.

اگر صاحب یا مدیر یک رستوران هستید و می‌خواهید فروش رستوران‌تان را افزایش دهید، ادامه مطلب را از دست ندهید؛ زیرا قصد داریم در این مقاله تکنیک‌ها و راهکارهای موثر برای افزایش فروش رستوران‌ها را به شما معرفی کنیم. یکی از راهکارهای بسیار کابردی در این زمینه، استفاده از ابزارهای مناسب برای ورود و تحلیل اطلاعات مشتریان است. نرم‌افزارهای مختلفی در بازار وجود دارند که یکی از بهترین آنها، نرم‌افزار crm است؛ در ادامه با نقش این نرم‌افزار در افزایش فروش شما آشنا می‌شویم.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار CRM مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crm مایکروسافتتماس تلفنی

چک لیست روش‌های طلایی افزایش فروش رستوران‌ها

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحب هر کسب‌وکاری، افزایش فروش است. تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که باتوجه به شرایط خود می‌توانید آنها را انتخاب و اجرایی کنید. در ادامه چند راهکار مهم برای افزایش فروش رستوران که به کمک آنها می‌توانید فروش خود را چند برابر کنید، آموزش داده شده است:

1- جذب مشتری جدید

جذب مشتری جدید، اولین قدم برای افزایش فروش رستوران است. مشتریان جدید می‌توانند به مشتریان دائمی تبدیل شوند و درآمد رستوران را افزایش دهند. برای جذب مشتری جدید، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند تبلیغات، بازاریابی، شبکه‌های اجتماعی و برگزاری رویدادهای ویژه و … استفاده کنید.

برای مثال با تبلیغات در شبکه‌‌های اجتماعی می‌توانید تخفیفات ویژه برای مشتریان ارائه دهید یا با اپلیکیشن‌های دلیوری معروف همکاری کنید؛ در اینصورت تعداد مشتریان و میزان درآمد شما افزایش می‌یابد.

افزایش فروش رستوران با جذب مشتری جدید
می توانید با ایجاد یک صفحه فعال در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهای جذاب از غذاهای خود می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

2- افزایش وفاداری مشتریان

مشتریان وفادار، مشتریانی هستند که به طور منظم از رستوران شما خرید می کنند و درآمد رستوران را افزایش دهند؛ در نتیجه افزایش وفاداری مشتریان در رستوران اهمیت زیادی دارد. برای افزایش وفاداری مشتریان، می‌توانید از روش‌هایی مانند ارائه کدتخفیف یا هدیه به مشتریان وفادار، ارائه دسر یا نوشیدنی رایگان برای مشتری دائمی و … استفاده کنید.

3- افزایش فروش به مشتریان فعلی

به‌طورکلی امکان فروش به مشتریان قبلی ساده‌تر از فروش به مشتریان جدید است؛ در نتیجه با انجام اقداماتی برای وفادارسازی آنها، ارائه تخفیفات تولد، و رویدادهای ویژه برای مشتریان قدیمی می‌تواند جلب توجه آن‌ها و افزایش فعالیت خریدی را ایجاد کند.

4- قیمت‌گذاری مناسب محصولات

قیمت‌گذاری مناسب، یکی از عوامل تصمیم‌گیری مشتریان است که می‌تواند در نهایت منجر به کاهش یا افزایش فروش رستوران شود. باید منو را به نحوی قیمت‌گذاری کنید که علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن، کیفیت بالایی داشته و منجر به جلب مشتریان جدید و نگهداری مشتریان قدیمی شود. بدین منظور می‌توانید لیستی از منوی رقبای خود تهیه کنید و باتوجه به آنها و قیمت رقابتی برای منوی خود در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

5- گسترش کانال‌های سفارش غذا

با گسترش کانال‌های سفارش غذا، می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید و فروش رستوران خود را افزایش دهید. برای اینکار باید نحوه ارائه خدمات خود را علاوه بر تلفنی و حضوری به صورت آنلاین توسعه دهید؛ برای مثال در اپلیکیشن‌های دلیوری غذا ثبت‌نام کنید یا از طریق شبکه اجتماعی و وبسایت نیز امکان سفارش‌دهی را فراهم کنید. همه این روش‌ها فرآیند سفارش‌دهی غذا را ساده‌تر کرده و موجب افزایش فروش در رستوران می‌شود.

6- افزایش میزان فعالیت در فضای مجازی

افزایش میزان فعالیت در فضای مجازی، می‌تواند به شما کمک کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را در جریان فعالیت‌های رستوران خود قرار دهید. با ایجاد یک صفحه فعال در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و انتشار تصاویر و ویدیوهای جذاب از غذاها می‌توانید مشتریان را به خرید مجدد از رستوران‌تان ترغیب کنید.

انتشار تصاویر جذاب از غذا در شبکه مجازی
برنامه‌های بازاریابی در فضای مجازی باعث افزایش شناخت برند و در نتیجه افزایش فروش می‌شود.

7- ارائه خدمات به مشتریان بیشتر

 برای ارائه خدمات بیشتر به مشتریان می‌توانید فضای رستوران خود را گسترش دهید یا استراتژی گسترش کانال‌های سفارش غذا را پیش بگیرید. برای مثال اگر قبلا فقط به صورت حضوری سفارش می‌گرفتید با راه‌اندازی درگاه‌های آنلاین می‌توانید تعداد مشتریان خود را چندبرابر کنید.

8- افزودن منوی بیرون بر

هشتمین راهکار افزایش فروش رستوران‌ها ایجاد منوی بیرون بر با غذاهای متنوع است. می‌توانید غذاها را به محدوده رستوران ارسال کنید. با اینکار مشتریانی که امکان خرید حضوری ندارند را جذب می‌کنید. احتمالاً به دلیوری نیاز دارند، منجر به افزایش فروش و شناخت بیشتر از رستوران می‌شود.

افزایش فروش رستوران با ارسال غذا در محل مشتری
با ارائه خدمات بیرون بر، به مشتریان خود این امکان را بدهید که غذای مورد علاقه خود را در هر کجا که هستند، میل کنند.

9- تولید منوی خلاقانه

طراحی منوی غذایی خلاقانه و جذاب با تنوع در غذاها می‌تواند به برندینگ رستوران، به جلب توجه مشتریان و افزایش فروش کمک کند. برای تولید منوی خلاقانه برای رستوران می‌توانید اسامی جالب برای غذاها و دسرها انتخاب کنید، تصاویر جذاب، توضیحات مختصر و واضح قرار دهید، قیمت نهایی محصولات را در منو درج کنید. تولید منوی خلاقانه به شما کمک می‌کند تا توجه مشتریان را جلب و آنها را به امتحان غذاهای جدید تشویق کنید.

قیمت‌گذاری مناسب، یکی از عوامل تصمیم‌گیری مشتریان است که می‌تواند در نهایت منجر به کاهش یا افزایش فروش رستوران شود.

10- ارسال کدتخفیف برای مشتریان

ارسال کدتخفیف برای مشتریان، می تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری را جذب کنید و فروش رستوران خود را افزایش دهید. شما می توانید با ارسال کدتخفیف از طریق ایمیل، پیامک یا شبکه های اجتماعی، مشتریان خود را به خرید مجدد از رستوران شما تشویق کنید.

ارسال کدتخفیف به مشتریان، یک راهکار جذاب برای ترغیب آن‌ها به خرید است. این کدها می‌توانند به صورت دوره‌ای یا در مواقع خاص ارسال شوند. این اقدام نه تنها مشتریان را تحریک به بازدید مجدد می‌کند بلکه احساس ارزشمندی به آن‌ها می‌بخشد و تصمیمشان برای خرید را تسهیل می‌دهد.

11- آموزش به پرسنل

آموزش به پرسنل رستوران، اهمیت زیادی در بهبود خدمات و ایجاد تجربه لذت‌بخش برای مشتریان دارد. پرسنل متعهد و آگاه از تکنیک‌های خدمات بهتر، مشتریان را به رستوران جلب می‌کنند و می‌توانند نقش مهمی در تبلیغات مثبت اثر گذارند. آموزش به پرسنل می‌تواند با اهداف مختلفی مانند نحوه برخورد با مشتریان، ارائه خدمات سریع و با کیفیت، نحوه معرفی غذاها و … باشد.

افزایش فروش رستوران با آموزش پرسنل
رفتار حرفه‌ای پرسنل با مشتریان می‌تواند باعث چند برابر شدن درآمد رستوران شما شود.

12- ایجاد فضای دلچسب در رستوران

ایجاد فضای دلچسب و دوستانه در رستوران در بهبود تجربه مشتریان بسیار تاثیرگذار است و باعث تبدیل شدن به مشتریان وفادار رستوران شما می‌شود. با طراحی داخلی، نورپردازی، موسیقی مناسب و خدمات فراتر از انتظارات مشتریان این احساس را به مشتری القا می‌کند که به یک محل خاص و دلچسب آمده و لحظات خوب را برای او رقم می‌زند.

13- افزایش کیفیت غذا

افزایش کیفیت غذا، یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر افزایش فروش رستوران بسیار تاثیرگذار است. می‌توانید با استفاده از مواد اولیه باکیفیت، استخدام سرآشپز حرفه‌ای و ارائه غذاهایی با طعم و مزه عالی، کیفیت غذای خود را افزایش دهید.

14- اتوماتیک شدن کارهای تکراری

اتوماتیک شدن کارهای تکراری، می‌تواند به شما کمک کند تا بهره وری کارکنان خود را افزایش دهید و زمان بیشتری را برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود اختصاص دهید. برای اتوماتیک کردن کارهای تکراری می‌توانید از نرم‌افزارهای مناسب در این زمینه مانند crm استفاده کنید. در اینصورت می‌توانید بسیاری از کارهای تکراری مانند ثبت سفارش، صدور فاکتور و محاسبه صورتحساب و … را خودکار کنید.

اتوماتیک شدن فرآیند سفارش غذا در رستوران‌ها
اتوماتیک شدن کارها احتمال خطاهای انسانی را کاهش و سرعت عمل را افزایش می‌دهد.

15- اجرای کمپین‌های بازاریابی

پانزدهمین راهکار افزایش فروش رستوران، اجرای کمپین‌های بازاریابی موفق است. با کمپین‌های بازاریابی می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید و فروش رستوران خود را افزایش دهید. این کمپین‌ها از روش‌های مختلفی چون تبلیغات میدانی و آنلاین، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و sms مارکتینگ و … قابل اجرا است. با کمک این کمپین‌ها می‌توانید تخفیف‌های مختلف را به مشتریان ارائه دهید تا آنها را به خرید ترغیب کنید. این کمپین‌ها می‌تواند به شکل کوتاه مدت یا بلندمدت برگزار شوند تا تازگی و جذابیت دائمی برای مشتری داشته باشند.

16- پیشنهاد محصولات مشابه

سیستم‌های پیشنهاد محصولات مشابه بر اساس سابقه خرید و ترجیحات مشتریان غذاهایی که ممکن است مورد علاقه مشتری باشد را پیشنهاد می‌دهد. این سیستم‌ها به نحوی هوشمندانه عمل می‌کنند تا مشتری به خرید محصولات جدید تشویق شود. این محصولات مشابه می‌تواند انواع غذاهای مشابه، پیش‌غذا، دسر و نوشیدنی‌های مختلف باشد.

17- نظرسنجی و دریافت بازخورد از مشتریان

نظرسنجی و دریافت بازخورد از مشتریان، به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف رستوران خود را شناسایی کنید و عملکرد خود را بهبود بخشید. می‌توانید با ارسال نظرسنجی از طریق ایمیل، پیامک، شبکه‌های اجتماعی و تماس تلفنی،  بازخورد مشتریان خود را دریافت کنید.

نظرسنجی از مشتریان رستوران
برگزاری نظرسنجی‌ها و دریافت بازخورد از مشتریان، یک ابزار قدرتمند برای بهبود خدمات و افزایش فروش رستوران است.

18- استفاده از crm

آخرین راهکار افزایش فروش رستوران‌ها که در این مقاله بیان می‌کنیم، استفاده از crmاست. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید بسیاری از روش‌های بالا را به سرعت و با چند کلیک پیاده سازی کنید.

برای مثال می‌توانید همه اطلاعات مشتریان خود را در آن جمع‌آوری کنید و به تمامی سوابق سفارش مشتری، اطلاعات سفارش، فاکتورها و … دستیابی داشته باشید. سپس از آنها گزارش بگیرید و غذاهای پرفروش، میزان فروش هرکدام به تفکیک روز، ماه و سال، شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین روزهای رستوران، کمپین‌های تاثیرگذار، بهترین کانال ارتباطی و … را مشخص کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله «آشنایی با نرم‌افزار crm در رستوران» را مطالعه کنید.

آنچه درباره افزایش فروش رستوران‌ها خواندیم

در این مقاله با 18 تکنیک برای افزایش فروش رستوران‌ها آشنا شدیم. این راهکارها می‌توانند به افزایش فروش و توسعه کسب‌وکار شما کمک کنند. البته برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید باید روش‌های مناسب خود را انتخاب و پیاده‌سازی کنید.

اگر می‌خواهید از نرم‌افزار crm کمک بگیرید و فروش‌تان را چندبرابر کنید، کافیست با شماره 02154591983 تماس بگیرید. ما در شرکت فالنیک CRM مایکروسافت که همواره جزء برترین نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری است را مطابق با نیاز کسب‌وکارهای ایرانی، بومی‌سازی کرده‌ایم.

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار CRM مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crm مایکروسافتتماس تلفنی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا