به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

مقایسه CRM مایکروسافت با HubSpot؛ کدام بهتر است؟

مقایسه CRM مایکروسافت با HubSpot

تصمیم‌گیری برای انتخاب  CRMمانند انتخاب یک سلاح در میدان نبرد است. هر دو Microsoft Dynamics CRM  و  HubSpot از قدرتمندترین ابزارهای موجود در بازار هستند. این نرم‌افزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین جایگاه را در بازار کسب کنید و فروش‌تان را افزایش دهید. اما کدام یک برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است؟

اگر شما هم مانند بسیاری از مدیران، به دنبال یک ابزار جامع و کارآمد برای مدیریت روابط با مشتریان، افزایش بهره‌وری و تعداد سرنخ‌ها و در نهایت دستیابی به اهداف فروش خود هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

در این مقاله فالنیک قصد داریم به مقایسه CRM مایکروسافت با HubSpot بپردازیم و ویژگی‌های مختلف این دو نرم افزار، مزایا و معایب هرکدام و … را به شما بگوییم. در اینصورت می‌توانید با اطمینان کامل بهترین انتخاب را برای کسب‌وکارتان انجام دهید؛ پس با ما همراه باشید. در صورتیکه سوالات بیشتری درباره مزایا یا کاربرد این دو نرم افزار دارید می‌توانید در این صفحه روی کلمه نرم افزار CRM مایکروسافت کلیک کنید یا با شماره 0218363 تماس بگیرید. کارشناسان ما شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی 17:30 پاسخگوی شما هستند.

از بهترین نرم افزار CRM استفاده کنید!
نرم افزار CRM از سال 2010 همواره جزو 5 نرم افزار برتر CRMدر دنیا بوده و بیش از 4 میلیون فروشنده حرفه‌ای در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید با این نرم افزار، کسب و کارتان را برای همیشه متحول کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی کلیک کنید.
مشاوره با کارشناس CRMتماس بگیرید

چک لیست تفاوت‌های CRM مایکروسافت با HubSpot

در ادامه به مقایسه CRM مایکروسافت با HubSpot می‌پردازیم و 9 ویژگی مختلف این دو نرم افزار را با هم مقایسه می‌کنیم:

تعریف مایکروسافت crm و هاب اسپات

مایکروسافت crm

مایکروسافت داینامیکس crm یک پلتفرم جامع است که طیف وسیعی از ابزارها برای مدیریت روابط با مشتری، فروش، بازاریابی و خدمات را ارائه می‌دهد. این نرم افزار اغلب برای سازمان‌های متوسط و بزرگ‌ که فرآیندهای پیچیده دارند و بدنبال راه حل یکپارچه و قابل سفارشی‌سازی هستند، مناسب است. این نرم افزار قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در زمینه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تحلیل داده و … ارائه می‌کند و با اکثر نرم افزارهای شخص ثالث یکپارچه می‌شود.

HubSpot

نرم افزار crm هاب اسپات بیشتر یک ابزار بازاریابی و فروش است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا لیدهای خود را جذب، پرورش داده و آنها را به مشتری تبدیل کنند. این نرم افزار برای سازمان‌های کوچک و متوسط مناسب‌تر است. هاب اسپات قیمت مناسبی داشته و رابط کاربری ساده دارد. از طرفی ویژگی‌های برجسته‌ای در حوزه فروش و بازاریابی ارائه می‌کند که به کمک آنها می‌توانید فرآیندها را خودکار کنید. 

تصویر مقایسه مایکروسافت crm و HubSpot
انتخاب بین Microsoft Dynamics 365 و HubSpot بستگی به نیازهای خاص کسب‌وکار شما، اندازه و پیچیدگی سازمان، بودجه و مهارت کارکنان دارد.

CRM مایکروسافت و HubSpot برای چه شرکت‌هایی مناسب هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم Microsoft Dynamics 365 برای شرکت‌های بزرگ و پیچیده که حجم بالایی داده دارند و از نرم افزارهای مختلف مایکروسافت استفاده می‌کنند مناسب است. این شرکت‌ها اغلب به قابلیت‌های گسترده و پیچیده نیاز دارند که مایکروسافت با ماژول‌های مختلفی که ارائه کرده می‌تواند به آنها پاسخ دهد. از طرفی مایکروسافت سی ار ام از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی استفاده کرده و ابزار فوق العاده برای گزارش‌گیری است؛ به همین دلیل می‌تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند.

اما  HubSpot به دلیل رابط کاربری ساده و قیمت مناسب، برای سازمان‌های کوچک و متوسط مناسب‌تر است. همچنین اگر تمرکز اصلی شرکت شما روی بازاریابی و فروش است، این نرم افزار گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

امکان تغییر رابط کاربری قسمت‌های مختلف هاب اسپات  HubSpot نسبت به مایکروسافت کمتر است.

مقایسه CRM مایکروسافت با HubSpot از نظر رابط کاربری

رابط کاربری یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی تجربه کاربری و بهره‌وری تیم است. پس باید نرم افزاری را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید که رابط کاربری خوبی داشته باشد. خوشبختانه هر دو نرم افزار Microsoft Dynamics CRM و HubSpot رابط کاربری خوبی دارند. رابط کاربری این دو نرم افزار ویژگی‌های زیر را دارد:

مایکروسافت داینامیک CRM از یک مدل داده‌ای قوی و قابل تنظیم استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا رابط کاربری را مطابق با نیازهای خود تغییر دهند. به همین دلیل در صورت تمایل می‌توانید با ابزارهای جانبی رابط کاربری را به طور کامل تغییر دهید و آن را متناسب با نیاز شرکت بهینه کنید. همچنین می‌توانید نوع نمایش داشبوردها، نمودارها و گزارش‌های تعاملی را تغییر دهید تا به اطلاعات مورد نیاز به سرعت دسترسی داشته باشید.

اما هاب اسپات (HubSpot) روی سادگی تمرکز کرده است. به همین دلیل رابط کاربری آن بصری، شهودی و مدرن است و به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت با آن کار کنند.

رابط کاربری CRM مایکروسافت
امکان تغییر رابط کاربری قسمت‌های مختلف هاب اسپات  HubSpot نسبت به مایکروسافت کمتر است.

مقایسه CRM مایکروسافت با HubSpot در سفارشی سازی

سفارشی‌سازی در CRM به معنی تغییر قسمت‌های مختلف نرم‌افزار باتوجه به نیازهای خاص سازمان است. هر دو نرم افزار Microsoft Dynamics CRM و HubSpot امکاناتی برای سفارشی‌سازی ارائه می‌دهند، اما رویکرد و عمق این امکانات در هر یک متفاوت است.

مایکروسافت Dynamics CRM امکان سفارشی‌سازی عمیقی در سطوح مختلف مثل رابط کاربری، داشبوردها، گردش کارها، فرم سازی، فرآیندهای کسب‌وکار و گزارش‌ها ارائه می‌دهد. اکثر این تغییرات بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و حتی توسط خود شرکت قابل انجام است. همچنین در صورت توسعه کسب و کار امکان اضافه کردن قابلیت (ماژول‌های مختلف) وجود دارد.

اما در هاب اسپات امکان سفارشی سازی بیشتر مربوط به رابط کاربری بصیری و تغییر تنظیمات است. این تغییرات نیز ساده است و برخی از آنها توسط خود شرکت قابل انجام است. اما برای تغییرات بیشتر باید با پشتیبانی اصلی هاب اسپات مسئله را مطرح کنید تا تغییرات پیشرفته اعمال شود.

سفارشی سازی مدل گزارشات در هاب اسپات و داینامیکس CRM
در مقایسه با Dynamics CRM، امکانات سفارشی‌سازی HubSpot محدودتر است.

تفاوت CRM مایکروسافت با HubSpot در یکپارچه سازی

از نظر ادغام یا یکپارچه سازی هر دو نرم افزار CRM مایکروسافت و HubSpot امکان یکپارچه‌سازی با طیف گسترده‌ای از نرم افزارها را دارند.Dynamics CRM  به عنوان بخشی از مجموعه نرم‌افزارهای مایکروسافت با سایر محصولات این شرکت مانند Office 365،   Azure و SharePoint یکپارچه می‌شود. این یکپارچگی باعث می‌شود که بتوانید به راحتی داده‌ها را بین این نرم افزارها انتقال دهید و همه اطلاعات را در یک پایگاه داده جمع آوری کنید. علاوه بر نرم افزارهای مایکروسافت می‌توانید داینامیکس 365 را با انواع برنامه‌های شخص ثالث نیز یکپارچه کنید.

در مقابل نرم افزار هاب اسپات نیز با طیف وسیعی از ابزارهای بازاریابی، فروش و خدمات مشتری یکپارچه می‌شود.

تفاوت HubSpot و Dynamics CRM
هر دو نرم افزار HubSpot و Dynamics CRM ، API قدرتمند دارند و با برنامه‌هایی که API استاندارد دارند، یکپارچه می‌شوند.

مقایسه CRM مایکروسافت با HubSpot از نظر نوع استقرار

هنگام انتخاب CRM، یکی از مهم‌ترین عوامل برای سازمان‌ها، روش استقرار است. Microsoft Dynamics CRM و HubSpot گزینه‌های مختلفی برای استقرار ارائه می‌دهد اما هاب اسپات تنها به شکل ابری امکان استقرار دارد. شما می‌توانید بر اساس نیاز و زیرساخت‌های سازمان و … مناسب‌ترین روش استقرار را انتخاب کنید.

در مایکروسافت سی آر ام استقرار هم به شکل ابری و هم نصبی (On-Premises) و ترکیبی از هردو امکان پذیر است. در روش نصبی نرم‌افزار روی سرورهای داخلی سازمان نصب شده و سازمان به طور کامل مسئولیت مدیریت و نگهداری سیستم را بر عهده می‌گیرد. اما در نسخه ابری نرم افزار روی سرورهای ابری فروشنده نصب شده و نیاز به سخت افزار یا زیر ساخت خاصی ندارد. در مدل هیبرید یا ترکیبی نیز شرکت می‌تواند از مزایای CRM ابری و نصبی به طور همزمان استفاده کند و در هر محلی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه

مقایسه پیاده‌سازی Microsoft Dynamics CRM و HubSpot

پیاده سازی نیز یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب و موفقیت یک CRM است. چنانچه پیاده سازی نرم افزاری موفق نباشد باید ممکن است کل پروژه با شکست مواجه شود. به طور کلی پیاده‌سازی  Dynamics CRMنسبت هاب اسپات پیچیده‌تر و زمان‌برتر است. دلیل این موضوع نیز قابلیت سفارشی‌سازی بالای آن است که نیاز به پیکربندی و تنظیم بیشتری دارد. اما HubSpot به دلیل رابط کاربری ساده‌تر و نوع استقرار (ابری) سریع‌تر و آسان‌تر پیاده‌سازی می‌شود.

آموزش CRM به کارکنان سازمان
نحوه کار با هاب اسپات ساده‌تر از مایکروسافت CRM است و کمتر نیاز به آموزش دارد.

تفاوت قیمت مایکروسافت CRM با هاب اسپات

قیمت Microsoft Dynamics CRM و HubSpot به عوامل متعددی بستگی دارد و یک پاسخ قطعی و ثابت برای آن وجود ندارد. قیمت‌گذاری هر دو پلتفرم تحت تأثیر عوامل مختلفی است که در ادامه برخی از آنها را بیان می‌کنیم. اما برای دریافت قیمت دقیق باید تیم فروش یا پشتیبانی این دو نرم افزار تماس بگیرید تا از هزینه‌های دقیق مطلع شوید:

  • هر دو پلتفرم طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و ماژول‌ها را ارائه می‌دهند. هرچه تعداد ویژگی‌ها و ماژول‌های بیشتری را انتخاب کنید، قیمت نیز افزایش می‌یابد.
  • تعداد کاربران فعال در سیستم نیز بر قیمت تأثیرگذار است. هرچه تعداد کاربران بیشتر باشد، هزینه اشتراک نیز بالاتر می‌رود.
  • حجم داده‌هایی که در سیستم ذخیره می‌شود نیز روی قیمت تأثیرگذار است.
  • یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت نرم افزار، سطح پشتیبانی که از طرف شرکت ارائه می‌شود. می‌توانید پشتیبانی را در پکیج‌های مختلف ساعتی، هفتگی، ماهانه و سالانه انتخاب کنید.
  • مدل کسب‌کار شرکت نیز بر سیاست‌های قیمت‌گذاری CRM تاثیر گذار است.

مقایسه CRM مایکروسافت با  HubSpotاز نظر امنیت

امنیت اطلاعات در مایکروسافت سی ار ام از طریق زیرساخت امنیتی قدرتمند Azure تامین می‌شود. علاوه بر آن با محدود کردن سطح دسترسی افراد می‌توانید امنیت اطلاعات خودتان را بالا ببرید. حتی می‌توانید فایل‌ها و داده‌های محرمانه‌تان رمزگذاری کنید تا همه افراد به آنها دسترسی نداشته باشند. هاب اسپات نیز برای امنیت اطلاعات خود از استانداردهای مختلفی چون  SOC 2 و  GDPR استفاده می‌کند.

مایکروسافت crm بهتر است یا هاب اسپات
خوشبختانه هر دو نرم افزار هاب اسپات و مایکروسافت CRM به صورت دوره‌ای نرم افزار را بروزرسانی می‌کنند و امنیت آن را بهبود می‌بخشند.

جدول مقایسه CRM مایکروسافت با HubSpot

در جدول زیر، ویژگی‌های کلیدی Microsoft Dynamics CRM و HubSpot با یکدیگر مقایسه کردیم تا شما بتوانید مناسب‌ترین نرم‌افزار را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید:

ویژگیMicrosoft Dynamics CRMHubSpot
تاریخچهبیش از ۲۵ سال توسعه ، دارای تاریخچه قوی و پایداراز سال 2006 تولید شده است.
برای چه شرکت‌هایی مناسب است؟شرکت‌های بزرگ و متوسط که به دنبال یک سیستم CRM جامع و قابل سفارشی‌سازی هستند و به اکوسیستم مایکروسافت متصل هستند.شرکت‌های کوچک و متوسط، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی که تمرکز اصلی آن‌ها روی بازاریابی ورودی و اتوماسیون فروش است.
رابط کاربریکلاسیک و شبیه به سایر محصولات مایکروسافت است. ممکن است برای برخی کاربران پیچیده‌تر باشد.مدرن، ساده و کاربرپسند طراحی شده است.
سفارشی‌سازیقابلیت سفارشی‌سازی بسیار بالا دارد. برای سفارشی سازی نیاز به برنامه نویسی نیست.قابلیت سفارشی‌سازی خوبی دارد، اما به اندازه Dynamics CRM نیست.
قیمتمعمولاً هزینه بالاتری دارد، به خصوص برای سازمان‌های بزرگ.قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیرتر و مقرون‌به‌صرفه است. به ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط.
پشتیبانیپشتیبانی گسترده از سوی مایکروسافت و جامعه کاربران بزرگ وجود دارد.پشتیبانی قوی از سوی HubSpot و جامعه کاربران فعال ارائه می‌شود.
توسعه‌پذیریقابلیت توسعه بسیار بالا را از طریق پلتفرم Power Platform مایکروسافت ارائه می‌دهد.قابلیت توسعه بالایی دارد و به راحتی با ابزارهای دیگر یکپارچه می‌شود.
امنیتامنیت بسیار بالایی را به دلیل زیرساخت قوی Azure مایکروسافت ارائه می‌دهد.امنیت بالایی را ارائه می‌دهد و به استانداردهای امنیتی مختلف پایبند است.
هزینه پیاده‌سازیهزینه پیاده‌سازی بالاتری دارد، به خصوص برای سازمان‌های بزرگ.هزینه پیاده‌سازی معمولاً کمتر است و سریع‌تر انجام می‌شود.
یکپارچه‌سازییکپارچه‌سازی قوی با سایر محصولات مایکروسافت و ابزارهای سازمانی دارد.یکپارچه‌سازی گسترده‌ای با ابزارهای بازاریابی، فروش و خدمات مشتری دارد.
بازار هدف و مشتریانشرکت‌های بزرگ و متوسط، صنایع مختلف.شرکت‌های کوچک و متوسط، استارت‌آپ‌ها، صنایع مختلف.
نوع استقرارهم به صورت روی‌پایه (On-Premises) و هم به صورت ابری (Cloud) و هم به شکل هیبریدی قابل استقرار است.فقط به صورت ابری قابل استقرار است.
امکان استفاده در موبایلدارد. دارای اپلیکیشن موبایل برای سیستم‌عامل‌های مختلف است.دارد.  دارای اپلیکیشن موبایل کاربرپسند است.
دسترسی به اطلاعات از راه دوربله، از طریق وب یا اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است.بله، از طریق وب یا اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است.

آنچه درباره تفاوت‌های CRM مایکروسافت با HubSpot آموختیم

در این مطلب به مقایسه CRM مایکروسافت با HubSpot از نظر 9 ویژگی مختلف پرداختیم. اما در نهایت انتخاب بین HubSpot و Microsoft Dynamics CRM به نیازهای خاص کسب‌وکار شما بستگی دارد. هر دو پلتفرم CRM قدرتمندی هستند که می‌توانند به شما در مدیریت روابط با مشتریان، بهبود فرآیندهای فروش و افزایش بازدهی کمک کنند. اگر می‌خواهید درباره سایر ویژگی‌های نرم افزار CRM مایکروسافت اطلاعات بیشتری بدست آورید یا از نسخه دمو آزمایشی آن استفاده کنید با شماره 0218363 تماس بگیرید.

مایکروسافت CRM را رایگان امتحان کنید!
با استفاده از دموی رایگان مایکروسافت CRM ویژگی‌های این نرم افزار را بررسی کرده و سپس برای خرید آن اقدام کنید.
دموی رایگان مایکروسافت CRMتماس بگیرید
5/5 - (1 امتیاز)
خرید سرور dl380 g10 plus خرید سرور dl380 g11

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا