به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
اسکنر

مشکلات اسکنر hp + راه حل رفع آنها

مشکلات اسکنر hp

اسکنر hp یکی از اسکنرهای پرکاربرد و محبوب در بازار ایران است. با توجه به نیاز، کاربران ممکن است از یک دستگاه اسکنر به صورت مجزا استفاده کنند یا پرینتر اچ پی چندکاره داشته باشند که با آن اسکن‌های خود را بگیرند. مانند هر وسیله‌ی سخت افزاری اسکنرهای اچ پی هم ممکن است بعد از مدتی به مشکل بخورند. اما شما با داشتن اطلاعات در مورد مشکلات اسکنر hp می‌توانید علت به وجود آمدن این مشکل را بفهمید و راه حل درست برای از بین بردن مشکل را پیش بگیرید.

در ادامه این مقاله فالنیک همراه ما باشید تا با این خرابی های اسکنر hp آشنا شوید. چنانچه با راه حل‌های اعلام شده در این مطلب نتواسنتید مشکل دستگاه را از بین ببرید باید از یک تکنسین برای تعمیر اسکنر کمک بگیرید. چنانچه مشکل با تعمیر هم برطرف نشود باید قیمت اسکنر جدید را دریافت و دستگاه نو خریداری کنید. در فالنیک تمامی خدمات مرتبط با دستگاه‌های اسکنر اچ پی به مشتریان ارائه می‌شود، در نتیجه می‌توانید برای خرید یا دریافت قیمت اسکنر hp با شماره 02154591912 تماس بگیرید.

لیست مشکلات اسکنر hp و راه حل آنها

اسکنرهای hp به دلایل مختلفی دچار مشکل می‌شوند و راه حل‌های رفع مشکلات این اسکنرها بسیار مهم است؛ چنانچه استفاده از اسکنر hp هم در شرکت شما زیاد است باید به سرعت برای رفع مشکل اقدام کنید. در ادامه خرابی های اسکنر hp که برای اکثر دستگاه‌ها ممکن است به وجود آید، اعلام شده است.

قیمت اسکنر
اگر می‌خواهید دستگاه اسکنر خود را از یک فروشگاه معتبر و باسابقه بخرید، می‌توانید از فروشگاه فالنیک استفاده کنید. تمامی محصولات ما دارای گارانتی معتبر و کیفیت بالا هستند. برای دریافت قیمت اسکنر یا نهایی کردن خرید اسکنر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
قیمت اسکنرتماس تلفنی

1. بعد از نصب درایور، اسکنر hp کار نمی‌کند:

در اکثر مواقع مشکلات اسکنر hp که پس از نصب درایور به‌وجود می‌آید به این دلیل است که قبل از نصب، اسکنر به کامپیوتر وصل شده است. اگر اسکنر شما با چنین مشکلی روبه‌روست، کافیست برای رفع مشکل، مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

  1. ابتدا اسکنر hp خود را از کامپیوتر جدا و سپس درایورهای نصب شده را حذف کنید.
  2. برای اطمینان از پاک شدن کامل داده‌ها از طریق My Computer و مسیر C:Program Files، پوشه SCANNER U را پیدا کنید.
  3. سپس این پوشه را Shift delete کنید. 
  4. کامپیوتر را روشن و خاموش کنید.
  5. حالا مجدد درایورها را دانلود یا نصب کنید.
  6. بعد از نصب درایورها، اسکنر hp را به کامپیوتر خود متصل کنید.
نصب کردن درایور اسکنر hp
برای پیدا کردن درایورهای اسکنر اچ پی باید نام دستگاه خود را در سایت تولیدکننده دستگاه جستجو و درایور سازگار با سیستم عامل را نصب کنید.

2. پس از اسکن روی کاغذ خطوط عمودی ایجاد می‌شود:

یکی از ایرادات اسکنر hp که بسیاری از کاربران آن را گزارش کرده‌اند، ظاهر شدن خطوط عمودی روی تصویر بعد از اسکن است. برای اینکه متوجه شوید این مشکل به وجود آمده مربوط به اسکنر اچ پی است یا یک مشکل کوچک در عملکرد پرینتر، کافیست تا کیفیت برگه‌های که روی صفحه اسکنر قرار گرفته می‌شود را چک کنید. اگر در هنگام اسکن تصاویر، تصاویر با خطوط عمومی اسکن شوند، اسکنر شما دارای ایراد است.

در بعضی از مواقع نیز وجود یک لکه کثیف و چرک روی صفحه اسکنر باعث این مشکل شده است. اگر بعد از تمیز کردن صفحه اسکنر باز هم این مشکل پا برجا بود، احتمالا برخی از قسمت‌های اسکنر دچار مشکل شده‌است و اسکنر نیاز به تعمیر دارد.

پیشنهاد مطالعه

3. چرا اسکنر hp صفحات را سیاه اسکن می‌کند؟

از دیگر مشکلات اسکنر hp که برخی از کاربران از آن شاکی هستند، سیاه گرفتن اسکن است. اغلب این مشکل به دلیل کثیف بدون، نشستن گرد و غبار روی دستگاه و … به وجود می‌آید، هرچه شیشه اسکنر کثیف‌تر باشد، کیفیت تصاویر اسکن شده نیز پایین‌تر خواهد بود و ممکن است، این سیاه گرفتن تصویر نیز به خاطر همین کثیفی‌ها باشد. برای حل مشکل باید صفحه اسکنر را طبق مراحل زیر تمیز کنید و در صورتی‌که مشکل برطرف نشد از یک تعمیرکار برای رفع مشکل کمک بگیرید.

  • ابتدا شما باید، اسکنر خود را از کامپیوتر و پریز برق جدا کنید.
  • بهتر است زمانیکه کامپیوتر خاموش است، اسکنر را از آن جدا کنید.
  • برای تمیز کردن شیشه به یک پارچه نیمه مرطوب و نرم نیاز دارید.
  • به هیچ عنوان این کار را با پارچه‌های زبر و خشن انجام ندهید.
  • تمامی لکه‌ها را از بین ببرید و شیشه اسکنر را هم خوب خشک کنید.
  • برای پاک کردن مو و اقلامی که روی صفحه اسکنر چسبیده شده است، می‌توانید از چسب استفاده کنید.
سیاه اسکن گرفتن اسکنر اچ پی
برای تمیز کردن شیشه روی اسکنر بهتر از دستمال و شوینده مخصوص استفاده کنید تا به دستگاه آسیب نرسانید.

4- اسکنر hp سرو صدای زیادی تولید می‌کند؟

یکی دیگر از خرابی های اسکنر hp که توسط برخی از کاربران این دستگاه گزارش شده است، تولید سروصدای زیاد حین کار است. این سروصدا اغلب به دلیل قفل لامپ اسکنر است. این قفل برای محافظت از لامپ اسکنر، روی دستگاه‌ گذاشته می‌شود. قبل از اینکه اسکنر بخواهد کار خود را شروع کند، باید این قفل آزاد شود.

در صورتی‌که این موضوع رعایت نشود از دستگاه سروصدای زیادی شنیده می‌شود. برای رفع این مشکل باید، اسکنر را روی یک صفحه صاف و به‌ صورت تراز قرار دهید. اگر بعد از انجام این کار دوباره اسکنر صدا داد، باید اسکنر را برای تعمیر به یک تکنسین نشان دهید.

5- اسکنر hp اسکن نمیگیرد

از دیگر خرابی‌های اسکنر hp این است که اسکنر اصلا توانایی اسکن گرفتن ندارد.

  • ابتدا شما باید مشکلات نرم‌افزاری را بررسی کنید.
  • درایورهای اسکنر اچ پی را به‌طور کامل حذف و نصب کنید. چنانچه اسکنر شما درست کار کرد، پس مشکل شما نرم‌افزاری بوده است.
  • اگر بعد از حذف و نصب درایور همچنان مشکل پابرجا بود، به احتمال زیاد قطعات اسکنر به مشکل خورده است.
  • اولین قطعه سخت‌افزاری که شما بعد از مشاهده این مشکل اسکنر hp باید بررسی کنید، کابل USB دستگاه اسکنر است.
  • کابل USB را بررسی و در صورت خرابی یا فرسودگی آن را تعویض کنید.
  • اگر مطمئن شدید که مشکل از کابل USB نیست به سراغ لامپ اسکنر یا لنز آن بروید.
بررسی مشکلات سخت افزاری اسکنر اچ پی
بررسی صحت عملکرد لامپ اسکن کار آسانی نیست و باید توسط متخصصین اسکنر با ابزار مخصوص انجام شود.

6- کیفیت پایین تصاویر اسکن شده در اسکنر hp

بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که با تغییر در dpi، کیفیت تصاویر اسکن گرفته شده بالاتر می‌رود؛ اما این تصور اشتباهی است و با این کار شما فقط تعداد پیکسل در هر اینچ مربع را افزایش می‌دهید. برای بالا بردن کیفیت تصاویر اسکن شده شما باید از مقادیر dpi که به dpi اسکن قابل تقسیم است، استفاده کنید. برای مثال برای یک اسکنر DPI 300 باید از مقادیر dpi 300، 150، 100، 75 و پنجاه استفاده کنید تا کیفیت تصاویر گرفته شده در بالاترین حد ممکن باشد.

قیمت اسکنر hp
برای خرید اسکنر hpیا گرفتن قیمت اسکنر hpرا از یک شرکت حرفه‌ای با کارشناسان ما از طریق شماره 02154591912 تماس بگیرید یا روی کلمه قیمت اسکنر hpکلیک کنید.
قیمت اسکنر hpتماس تلفنی

در این مقاله به برخی از مشکلات اسکنر hp و نحوه رفع آن‌ها اشاره کردیم. یکی از نرم‌افزارهای که می‌تواند به شما در رفع مشکلات اسکنر hp کمک زیادی کند، نرم‌افزار HP Print and Scan Doctor است. هر زمانی که برای اسکنر و پرینتر hp شما مشکلی به‌وجود آید، این نرم‌افزار می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی کند. در نظر داشته باشید با توجه به اینکه اسکنرهای حرفه‌ای دارای قیمت زیادی هستند و جایگزین کردن آنها با دستگاه جدید کار هزینه‌بری است؛ پس باید از آنها به خوبی مراقبت کنید تا مشکلی برای آن‌ها به‌وجود نیاید. اما در صورتی‌که مشکل برطرف نشد باید برای تعمیر اسکنر یا خرید دستگاه جدید اقدام کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا