به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

ایجاد ارتباط در نرم افزار crm چگونه است؟

ایجاد ارتباط در نرم افزار crm

خلاقیت یا ارتباطات، سومین عنصر یک طرح اجرایی قوی CRM است. بسیاری از شرکت‌ها کمپین‌های ارتباطی مبتنی بر پایگاه داده را برای مشتریان خود جدا از هر فناوری CRMای برنامه‌ریزی می‌کنند. در نتیجه هیچ تصوری ندارند که اطلاعات بدست آمده را به چه صورت تحلیل کرده یا به پایگاه داده خود متصل کنند. اما یک سی آر ام قدرتمند تمامی این امکانات را دارد و به راحتی‌ می‌‌تواند با سایر نرم افزارها یکپارچه شده و اطلاعات آنها را در پایگاه داده ذخیره کند. در این زمینه crm ها چهار مرحله را طی می‌کنند که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

با CRM فروش‌تان را 300% افزایش دهید!
نرم‌افزار CRM مایکروسافت کمک می‌کند رابطه خود و مشتریان‌تان را بهتر کرده و فروش‌تان را سه برابر کنید! برای مشاوره، دریافت دموی رایگان یا خرید CRM کلیک کنید.
نرم افزار CRMمشاوره تلفنی

مراحل ایجاد ارتباطات در نرم افزار CRM

مرحله 1: ارتباط را ایجاد کنید

از طرح اجرایی CRM، می‌توانید خلاقانه شروع به تفکر در مورد چگونگی ترسیم سفر مشتری خود کنید.

ارتباط CRM نیازی ندارد که ساده باشد و می‌تواند ایمیل، پیامک، نامه مستقیم، اعلان‌های درون برنامه و پیام‌های WhatsApp را پوشش دهد. حتی می‌تواند شامل رسانه‌هایی مانند تبلیغات پولی، بنرهای آنلاین، چت بات‌ها و شخصی‌سازی‌های وب‌سایت نیز باشد.

یکی از مواردی که هنگام انتخاب یک crm باید در نظر بگیرید، تنوع کانال‌های ارتباطی و انعطاف پذیری است که برای سفارشی کردن این کانال‌ها به شما ارائه می‌دهد.

در بسیاری از موارد، یک پیام باید در چندین کانال باشد تا متوجه آن شوید. بنابراین هنگام خرید و ایجاد ارتباطات CRM، از چند کاناله بودن و نوآوری آن مطمئن شوید.

این مطلب بسیار مهم است که افرادی که درگیر ارتباطات در سازمان شما هستند، به طور کامل قابلیت‌های فناوری CRMای را که شما استفاده می‌کنید، درک کنند. سپس آنها می‌توانند مطمئن شوند که شما از مزایای کامل این فناوری بهره مند شده‌اید.

بنابراین هنگام ایجاد خلاقیت در ارتباطات، مطمئن شوید که چند کاناله و نوآورانه باشد.

مرحله 2: مقیاس

پس از مرحله خلاقیت، اکنون باید این خلاقیت و نوآوری را در سیستم CRM راه‌اندازی و محرک‌های شروع و توقف ارتباطات را مهندسی کنید. به عنوان مثال، آغازگر شروع ارتباط ممکن است آخرین تاریخ خرید مشتری باشد، به طوری‌که وقتی شخصی در مدت 3 ماه خرید نکرده است، می‌تواند در فرآیند خرید مجدد وارد شوند.

موارد مهمی که باید هنگام تنظیم ارتباطات خود در نظر بگیرید:

  • شروع: چه عمل یا رفتاری باید فرد را در این ارتباط ثبت کند؟
  • توقف: چه عمل یا رفتاری باید فرد را از باقی این ارتباط حذف کند؟
  • استثنا: چه کسانی هرگز نباید در این ارتباط ثبت نام کنند، حتی اگر معیارهای شروع ارتباط را داشته باشند؟
  • تنظیمات روز و ساعت: این ارتباط در چه روزهای هفته و در چه ساعتی باید فعال باشد؟ از این گذشته، هیچ چیز بدتر از دریافت پیامک بازاریابی در ساعت 3 صبح روز پنجشنبه نیست!

مرحله 3: نظارت

تمام خلاقیت‌ها و ارتباطات بر اساس مجموعه‌ای از فرضیات محاسبه شده پیش بینی و ساخته می‌شوند. با ورود افراد بیشتری در این ارتباط، این فرضیات مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

گاهی اوقات، ممکن است به طور هدفمند آزمایش A/B یا چند متغیره انجام دهید. به عنوان مثال، اگر یک برنامه ارتباطی برای 31 روز تنظیم شده است و در پایان این 31 روز یک لحظه درآمدزایی وجود داشته باشد. باید ببینیم که اگر آن را به 21 روز کاهش دهیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ به هر حال، ممکن است برای شما هم همین سناریو اتفاق افتد و در عرض 10 روز زودتر به درآمد مورد انتظار برسید.

ارتباطات CRM هرگز نباید به طور نامحدود اجرا شوند. باید یک برنامه نظارت مستمر وجود داشته باشد تا نحوه عملکرد ارتباطات دیده شود و بهبودها یا تغییراتی را که می‌توان انجام داد را شناسایی کنید.

مرحله 4: بهینه سازی

در نهایت این تغییرات و توصیه‌ها باید اجرا و سپس مجدد نظارت شود. این نکته بسیار مهم است که فناوری CRM انتخابی شما به سازمان امکانی می‌دهد که به راحتی تغییراتی در ارتباطات ایجاد کنید و تأثیر آن تغییرات را نظارت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا