به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
کارتریج و مواد مصرفی

تفاوت قطعه بلید و داکتر بلید در کارتریج لیزری

تفاوت قطعه بلید و داکتر بلید

یادداشت ویراستار: این مطلب در شهریور 1400 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

بلید کارتریج و داکتر بلید کارتریج، هر دو، جزئی از قطعات داخلی کارتریج دستگاه‌های کپی و پرینتر هستند. این قطعات که از نظر ظاهری بسیار شبیه هم هستند، اما روند کارکرد آنها با هم تفاوت دارد.

در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مقاله فالنیک در مورد تفاوت بلید و داکتر بلید کارتریج پرینتر با شما صحبت کنیم و اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه شوید.

قبل از اینکه در مورد تفاوت بلید و داکتر بلید کارتریج صحبت کنیم، بهتر است ابتدا با هرکدام از این قطعات بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با قطعه بلید در کارتریج

قطعه بلید کارتریج، از نظر ظاهری به شکل لاستیک شفافی است که به یک قطعه فلزی متصل شده‌است. زمانیکه روند چاپ، رو به پایان است، بلید، تونر اضافی را از سطح درام تمیز می‌کند تا در نوبت بعدی چاپ، تونر اضافه روی کاغذ نریزد. در حقیقت تیغه‌ی بلید، کمک می‌کند تا تونر به یک مقدار مشخص به مگنت برسد.

کارتریج پرینتر ؛ خرید و دریافت قیمت
هر قدر کیفیت مواد اولیه استفاده شده بالاتر باشد کارتریج پرینتر با کیفیت‌تری خواهید داشت و در نهایت پرینت پررنگ‌تر و بهتری را دریافت خواهید کرد. فالنیک یکی از با تجربه‌ترین شرکت‌ها در تامین مواد مصرفی پرینترها و خدمات ماشین‌های اداری است. برای خرید کارتریج و دریافت قیمت کارتریج اصل و طرح از فالنیک روی دکمه زیر بزنید
کارتریج پرینترتماس تلفنی
قطعات بلید و داکتر بلید
بلید و داکتر بلید از قطعات داخلی دستگاه‌های کپی و پرینتر هستند که در گروه قطعات یدکی ماشین‌های اداری قرار می‌گیرند.
پیشنهاد مطالعه

در صورتی که قطعه بلید آسیب ببیند، نمی‌تواند تونر اضافی را از سطح درام پاک کند. در نتیجه، صفحه پرینت شده به رنگ مشکی در می‌آید یا خطوطی از بالا تا پایین صفحه چاپ می‌شود.

کارکرد قطعه داکتر بلید در کارتریج

قطعه داکتر بلید نیز مشابه قطعه بلید عمل می‌کند. وظیفه‌ی داکتر بلید، تمیز کردن تونر روی مگنت رولر است. مگنت رولر، تونر موجود در کارتریج را روی سطح درام هدایت کرده و جوهر را روی درام پخش می‌کند.

داکتر بلید، بیشتر در پرینت‌های لیزری استفاده شده و کمتر در دستگاه‌های کپی دیده می‌شود.

بلید کارتریج و داکتر بلید کارتریج، هر دو، جزئی از قطعات داخلی کارتریج دستگاه‌های کپی و پرینتر هستند.

داکتر بلید
وارد شدن هرگونه ضربه و ایجاد خراش روی داکتربلید، کیفیت چاپ را کاهش می‌دهد.

تفاوت بلید و داکتر بلید در چیست؟

در این قسمت به فرق بلید و داکتر بلید می‌پردازیم:

داکتر بلید از نظر ظاهری نسبت به بلید، نازک‌تر است. هر دو به عنوان قطعات داخلی دستگاه‌هایی همچون پرینتر و فتوکپی استفاده می‌شوند. البته داکتر بلید، کمتر در دستگاه‌های فتوکپی کاربرد دارد.

چنانچه بلید و داکتر بلید دستگاه شما ایراد پیدا کرده و نیاز به تعمیر یا خرید کارتریج دارید می‌توانید از وب سایت فالنیک کمک بگیرید. در شرکت فالنیک کارتریج اصل و طرح با بالاترین کیفیت، بهترین قیمت و گارانتی به فروش می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه

برای خرید پرینتر، کارتریج اصل و طرح، می‌توانید به صفحه‌ی خرید کارتریج یا خرید پرینتر رفته و سفارش‌تان را به ثبت برسانید!

همچنین در صورتی که قصد خرید ندارید می‌توانید از مشاوران ما کمک بگیرید و در صورت امکان مشکل را با تعمیر پرینتر یا شارژ کارتریج hp برطرف کنید. کافی است سفارش‌تان را از طریق وب سایت ما ثبت کنید تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن برای رفع مشکل به شما کمک کنند.

شارژ کارتریج
شارژ کارتریج یکی از تخصصی‌ترین خدمات شرکت فالنیک در زمینه ماشین‌های اداری است. امکان شارژ کارتریج در محل مشتری و تعمیرگاه شرکت وجود دارد. برای هماهنگی و دریافت قیمت شارژ کارتریج می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
شارژ کارتریجتماس تلفنی

post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا