به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

صمیمیت مشتری چیست و چه استراتژی هایی دارد؟

استراتژی صمیمیت مشتری

برای شما پیش آمده که با زنگ زدن به رستوران یا حتی آژانسی، قبل از معرفی خود فرد پشت خط اسم شما را بداند و با نام شما را خطاب کند؟

حس خوب شناخته شدن یا در کل آشنا بودن برای هر مشتری خوشایند است و این حس روابط میان دو طرف را بهتر از هر زمان دیگری پیش می‌برد. زمانی که ما با کسی احساس راحتی داریم، ناخودآگاه بیشتر با او صحبت خواهیم کرد و در این شرایط احتمال خرید و ادامه داشتن ارتباطات تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. نرم‌افزارهای زیادی به آسان‌تر شدن روند افزایش صمیمیت مشتری کمک می‌کنند که یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین آنها نرم‌افزار crm است. ما در این مقاله می‌خواهیم درباره استراتژی مهم اغلب کسب‌وکارها یعنی صمیمت با مشتری صحبت کنیم که آیا این کار در اصل درست است یا خیر؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید. در صورتی‌که قصد خرید را دریافت مشاوره در زمینه crm را دارید، می‌توانید با شماره 02154591983 تماس بگیرید. کارشناسان ما راهنمایی‌ها، کاتالوگ و نسخه دمو رایگان را در اختیار شما می‌گذارند.  

نرم افزار crm مایکروسافت
نرم افزار crm به شما در افزایش فروش، مدیریت کردن اطلاعات کسب و کار، تحلیل اطلاعات و گزارشگیری کمک می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره یا خرید crm می‌توانید با کارشناسان نرم افزار CRM مایکروسافت در ارتباط باشید.
نرم افزار crm مایکروسافتتماس تلفنی

صمیمیت مشتری چیست و چگونه باید باشد؟

 گاهی شما به عنوان صاحب کسب‌وکار با انجام دادن مجموعه فرآیندهایی تلاش می‌کنید تا نیاز مشتری‌های خود را بشناسید و به‌موقع آنها را برطرف کنید. این تلاش به مرور زمان سبب صمیمیت مشتری می‌شود و علاوه‌بر اینکه حس خوبی در مشتریان به وجود می‌آورد، باعث رشد کسب و کار شما می‌شود.

اینکه هر کسب‌وکار یا حتی فردی، صمیمت مشتری را در رفتاری خاص یا انجام دادن کاری متفاوت می‌بیند، تفاوت میزان صمیمیت مشتری را در هر حوزه‌ای مشخص می‌کند. بسیاری از کسب‌وکارها زمانی که لحن خاصی با مشتری داشته باشند، گمان می‌کنند که با مشتری صمیمی شده‌اند و اقداماتی از این قبیل که در اصل درست نیستند. صمیمیت مشتری باید در حدی باشد که علاوه‌بر به وجود آوردن حس خوب در مشتری، برای پیشرفت کسب‌وکار شما نیز گامی مؤثر برداشته باشد.

ایجاد احساس صمیمیت مشتری
ایجاد حس خوب در مشتری اغلب باید تضمینی برای همیشگی بودن ارتباط او با بیزینس شما باشد.

 استراتژی صمیمیت مشتری کدام است؟

 راه‌های مختلفی برای صمیمیت مشتری وجود دارد. این شما هستید که باید بهترین راه‌حل را انتخاب کنید. البته باید توجه داشته باشید، میزان این صمیمیت نباید در حدی باشد که مشتریان زنگ بزنند و دردُدل‌های شخصی خود را با کارشناسان شما مطرح کنند. همین که شما بتوانید به‌راحتی نیازها و خواسته‌های مشتریان‌تان را در کمترین زمان تشخیص دهید، گامی مهم در بهبود روند کاری برداشته‌اید.

گاهی این صمیمت با مشتری سبب می‌شود به‌محض تولید محصولی جدید، مشتری با اطمینان و بدون چون‌وچرا از شما خرید کند که این نکته به رشد کسب‌وکار شما کمک بزرگی خواهد کرد. کسانی در کسب‌وکارشان موفق خواهند بود که دانش حل مشکلات کاری و مشتریان را بلد باشند. با هر بیزینسی می‌توانید نوآوری خاص خود را داشته باشید تا بتوانید میزان صمیمیت با مشتری‌تان را افزایش دهید. در ادامه به چند راه مختلف که می‌توانید با کمک آنها ارتباطات خود با مشتریانتان را بهتر کرده و حتی افزایش دهید را مرور می‌کنیم.

1- با مشتریان گفت‌وگو ساده و صمیمی داشته باشید

یکی از راه‌های قدیمی داشتن گفت‌وگویی ساده و دوستانه با مشتریان است. اینکه شما با روی باز از مشتریان استقبال کنید و همیشه پاسخگوی سوالات و نیازهایشان باشید، می‌تواند شما را سریع‌تر به اهداف مدنظرتان برساند. این گفت‌وگو می‌تواند تلفنی، مکاتبه‌ای یا به صورت چت‌های آنلاین پشتیبانی باشد.

2- پشتیبانی همه‌جانبه به مشتری بدهید

پشتیبانی همه‌جانبه به افزایش صمیمت با مشتری در کسب‌وکار شما کمک می‌کند. اینکه چه افرادی را برای پشتیبانی و ارتباط با مشتریان خود انتخاب می‌کنید، بسیار اهمیت دارد. افرادی که نقطه‌جوش آنها بسیار پایین است و با کمی تند حرف زدن مشتری به هم می‌ریزند نمی‌توانند باعث صمیمت مشتریان با کسب‌وکار شما شوند. اینکه بتوانید به‌صورت همه‌جانبه به مشتریان خود اهمیت داده و رسیدگی کنید، شما را به اهدافی که برای بلندمدت کسب‌وکارتان در نظر دارید می‌رساند.

پیشنهاد مطالعه

3- با مشتریان تعامل دو طرفه برقرار کنید

زمانی که بازخورد مشتریان درباره محصولاتی که به آنها ارائه می‌دهید، اهمیت دارد باید با آنها تعامل دو طرفه داشته باشید. در اینصورت می‌توانید از تأثیراتی که محصولات شما روی زندگی آنها می‌گذارد، مطلع شوید. گاهی شرکت‌های B2B، بازدید از محل زندگی مشتریان را برای صمیمت با مشتری خود انتخاب می‌کنند. انتخاب درست راه‌حل برای ارتباطات بهتر، اولین اقدامی است که باید در راه رسیدن به موفقیت کسب‌وکارتان انجام دهید.

4- برگزاری جلسات دورهمی با مشتریان برتر

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای ایجاد صمیمیت بیشتر پیش بگیرید، جلسات و دیدارهای دوستانه با مشتریان بالقوه است. داشتن جلسات ملاقات با مشتریان برای آنها بسیار جذاب است؛ از طرفی شما می‌توانید با شناخت درست مشتریان، نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسید و گامی درست برای رفع و ارتقای آنها بردارید.

 می‌توانید یک روز به‌خصوص را اعلام کنید که پذیرای مشتریان باشید و برای رفع مشکلات و پاسخگویی به سؤالات آنها پاسخگو باشید. اگر بودجه شما برای برگزاری چنین روزی کافی نیست، می‌توانید این گفتگوها را به‌صورت آنلاین هم برگزار کنید. برای اینکه صمیمیت مشتری را حفظ کنید، باید زمان بگذارید با مشتریان به هر طریقی که می‌توانید ارتباط برقرار کنید.

برگزاری جلسه راهکاری صمیمیت مشتری
در تعامل بودن با مشتریان سبب شناخت نیازها و خواسته‌های آنها خواهد شد و شما می‌توانید این عوامل را در امور کسب‌وکارتان رفع کنید و شاهد رشد در کسب‌وکارتان باشید.

Crm چه نقشی در صمیمیت مشتری دارد؟

برخورد با مشتری در رشد هر کسب‌وکاری تأثیر زیادی دارد. برای اینکه بتوانید برخورد خوبی داشته باشید و روابط با مشتریان را کنترل کنید باید از ابزار مخصوص آن استفاده کنید. یکی از این ابزار نرم افزار crm است. این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مهم مشتریان را ثبت کرده و به‌راحتی ارتباطات را در هر زمانی به‌درستی مدیریت کنید. مشتری، دارایی ارزشمندی برای کسب‌وکارهاست. با حفظ اطلاعات مشتریان، حس مهم بودن و صمیمیت را به آنها منتقل می‌کنید و با این کار به اهداف مدنظرتان نیز می‌رسید. برای مثال زمانی‌که مشتری با شما تماس می‌گیرد می‌توانید نام او را صدا بدانید یا در مناسبت‌های خاص مانند روز تولد برای او پیامک تبریک بفرستید.

نقش crm در صمیمیت مشتری
به کمک crm می‌توانید به مناسبت‌های مختلف با مشتریان ارتباط برقرار کنید و صمیمیت‌تان را افزایش دهید.

 در این مقاله سعی کردیم به شما بگوییم صمیمیت مشتری چیست، چه استراتژی‌هایی دارد و چطور می‌توانید آن را پیاده کنید. راه حل‌های مختلفی برای حفظ روابط و صمیمیت مشتری وجود دارد که یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آنها crm است. برای خرید، نصب و مشاوره درباره نرم‌افزار crm می‌توانید با شماره 02154591983 تماس بگیرید. کارشناسان ما مشاوره های لازم را در اختیار شما گذاشته و راهنمایی‌های لازم جهت دریافت کاتالوگ و دمو رایگان را خدمت‌تان ارائه می‌دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا