به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

Power BI چیست؟ ارتباط Power BI با نرم افزار CRM

BI چیست و چه ارتباطی با crm دارد

در عصر دیجیتال، داده‌ها با ارزش‌ترین دارایی هر سازمان‌ هستند. با رشد تصاعدی داده‌ها، کسب‌وکارها بطور فزاینده‌ به ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ متکی هستند. یکی از این ابزارها Power BI است که یک هوش تجاری ارائه شده توسط مایکروسافت است. در چند سال اخیر این نرم افزار بسیار محبوب شده و در کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مطلب فالنیک به سوالات شما پیرامون این نرم افزار یعنی Power BI چیست؟ و ارتباط Power BI با نرم افزار CRM چیست پاسخ دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

Power BI چیست؟

Power BI یک پلت فرم تجزیه و تحلیل تجاری و تجسم داده مبتنی بر ابر است که توسط مایکروسافت ایجاد شده است. و این امکان را به کاربران می‌دهد تا به منابع داده‌های مختلف متصل شوند، گزارش‌ها و داشبوردهای تعاملی ایجاد کنند و آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. با Power BI کاربران می‌توانند از داده‌های خود اطلاعات مختلفی دریافت کنند، الگوهای آن را کشف کرده و براساس داده‌های Real-time تصمیم بگیرند. Power BI به عنوان یک سرویس مستقل و همچنین یکپارچه با Office 365 و سایر ابزارهای مایکروسافت در دسترس است.

ویژگی‌های نرم افزار Power BI چیست؟

Power BI به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تکنیک‌های مختلف، تجسم داده‌ها مانند نمودارها، نقشه‌ها و جداول، گزارش‌ها و داشبوردهای تعاملی و جذاب ایجاد کنند. همچنین کاربران می‌توانند به انواع منابع داده مبتنی بر ابر مانند پایگاه داده Azure SQL، Azure HDInsight و Azure Data Lake Storage متصل شوند. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از تکنیک‌های مختلف مانند فیلتر و مدل سازی داده‌ها، آن‌ها را دستکاری و تبدیل کنند. همینطور الگوریتم‌های یادگیری داخلی را ارائه می‌کند که به کاربران امکان تجزیه و تحلیل و پردازش سریع حجم زیادی از داده‌ها را می‌دهد.

علاوه بر این نرم‌افزار Power BI به کاربران اجازه می‌دهد تا گزارش‌ها و داشبوردها را با سایر اعضای تیم به اشتراک بگذارند. این نرم‌افزار دارای برنامه‌های تلفن همراه است که اجازه می‌دهد به گزارش‌ها و داشبوردها در هر دستگاهی دسترسی داشته و آن‌ها را مشاهده کند. همچنین Power BI به کاربران اجازه می‌دهد تا گزارش‌ها و داشبورد خود را با استفاده از تم‌ها، رنگ‌ها و سایر عناصر طراحی، سفارشی کنند.

با CRM فروش‌تان را 300% افزایش دهید!
نرم‌افزار CRM مایکروسافت کمک می‌کند رابطه خود و مشتریان‌تان را بهتر کرده و فروش‌تان را سه برابر کنید! برای مشاوره، دریافت دموی رایگان یا خرید CRM کلیک کنید.
اطلاعات بیشترمشاوره تلفنی

ارتباط Power BI با crm چیست؟

نرم افزار Power BI و CRM یک رابطه مکمل دارند. زیرا می‌توانید از Power BI برای تجسم و تجزیه و تحلیل داده‌هایی که در سیستم CRM جمع‌آوری شده، استفاده کنید. CRMها داده‌های مشتری نظیر اطلاعات سرنخ، فرصت‌های فروش و تعاملات مشتری را جمع‌آوری می‌کند. از سوی دیگر، Power BI شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا با ایجاد تجسم‌های تعاملی و گزارش‌ها، داده‌ها را استخراج کنند. این می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا مشتریان خود را بهتر درک کرده و تصمیمات مبتنی بر داده‌های صحیح بگیرند.

ارتباط Power BI با crm
Power BI را می‌توان با نرم افزار CRM ادغام کرد تا بروزرسانی داده‌ها را در Real-time ارائه دهد.

Power BI استفاده از نرم افزار CRM را با دسترسی آسان به تجسم و تحلیل داده‌ها تسهیل می‌کند. با Power BI، کسب‌وکارها می‌توانند داشبوردها و گزارش‌های سفارشی ایجاد کنند که بینشی عملی در مورد مدیریت ارتباط با مشتری ارائه می‌دهد.

شرکت‌ها می‌توانند داده‌های مشتری را تجزیه و تحلیل، فعالیت‌های فروش را ردیابی و فرصت‌های رشد را شناسایی کنند. ادغام بین Power BI و CRM های محبوب، مانند Dynamics 365، تجزیه و تحلیل داده‌ها و فرآیندهای گزارش‌دهی را ساده‌تر می‌کند. Power BI به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از داده‌های CRM خود استفاده کرده و روابط خود را با مشتری بهینه کنید.

پیشنهاد مطالعه

مزایای نرم افزار Power BI چیست؟

از مزایای نرم‌افزار Power BI  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجسم داده‌ها:

Power BI برای ارائه داده‌ها به روشی آسان برای درک و تفسیر آسان، تجسم‌سازی می‌کند.

  • گزارش‌های تعاملی:

کاربران می‌توانند گزارش‌ها و داشبوردهای تعاملی ایجاد و داده‌ها را بررسی کرده تا تفاسیر دقیق‌تری داشته باشند.

  • یکپارچه‌سازی:

 Power BI را می‌توانید با سایر محصولات مایکروسافت مانند Excel، و Dynamics 365 و … یکپارچه کنید.

  • مبتنی بر ابر:

Power BI مبتنی بر ابر است، به این معنی‌که امکان دسترسی از هر نقطه و اشتراک‌گذاری آسان داده وجود دارد.

  • قابلیت‌های AI:

 Power BI از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای کمک به تجزیه و تحلیل داده‌ها، پیش‌بینی و مدل‌سازی استفاده می‌کند و زمان مورد نیاز برای پردازش داده‌ها را کاهش می‌دهد.

  • مقرون بصرفه:

Power BI در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای هوش تجاری مقرون بصرفه‌تر است. مدل فریمیوم آن عملکردهای اساسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین یک نسخه حرفه‌ای با هزینه ماهانه هم از آن در دسترس است.

  • داده‌های Real-time:

Power BI می‌تواند تجزیه و تحلیل بلادرنگ داده‌های جمع‌آوری شده از منابع مختلف را انجام دهد و به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت به تغییرات در محیط کسب‌وکار واکنش نشان دهند.

  • استفاده آسان:

Power BI برای استفاده نیازی به مهارت‌های فنی خاصی ندارد.

  • امنیت:

Power BI سطح بالایی از امنیت را از طریق رمزگذاری داده‌ها ارائه می‌دهد تا داده‌های محرمانه را ایمن نگه دارد.

پیشنهاد مطالعه
مزایای نرم افزار Power BI چیست؟
به کمک نرم افزار Power BI می‌توانید از داده‌های نرم افزارهای مختلف ماکروسافت گزارش‌های متنوع دریافت کنید.

محدودیت های نرم افزار Power BI چیست؟

برخی از محدودیت‌های نرم‌افزار Power BI عبارتند از:

  • قدرت پردازش محدود:

Power BI برای مدیریت داده‌های پیچیده یا بزرگ طراحی نشده است. هنگام مواجهه با مجموعه داده‌های بسیار بزرگ مشکل دارد و برای تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته ایده‌آل نیست.

  • قابلیت‌های سفارشی‌سازی محدود:

گزینه‌های تجسم و سفارشی‌سازی Power BI محدود است و کاربران ممکن است در دستکاری و طراحی گزارش‌های پیچیده مشکل داشته باشند.

  • اتصال:

اگرچه Power BI به انواع منابع داده، از جمله صفحات گسترده و پایگاه داده اتصال دارد، اما ممکن است با هر منبع داده سازگار نباشد.

  • هزینه:

Power BI یک مدل مبتنی بر اشتراک پولی دارد و برخی از ویژگی‌های آن فقط از طریق این اشتراک‌ها قابل دسترس هستند.

  • دسترسی آفلاین:

فقط اشتراک‌های Power BI Pro بصورت آفلاین در دسترس هستند.

محدودیت Power BI چیست؟
برخی از امکانات ویژه Power BI فقط در نسخه‌های پولی امکان پذیر است.

Power BI یک راه‌حل قدرتمند تجزیه و تحلیل داده است که می‌تواند بینش ارزشمندی را در مورد داده‌های یک سازمان ارائه دهد. ادغام آن با نرم افزار CRM آن را به ابزاری قانع‌کننده‌تر برای مشاغلی تبدیل می‌کند که می‌خواهند درک بهتری از داده‌های مشتری خود بدست آورند. مایکروسافت crm به‌راحتی به این نرم افزار متصل می‌شود. چنانچه تمایل دارید درباره کاربرد نرم افزار Power BI در crm اطلاعات بیشتری را بدست آورید می‌توانید با شماره 02154591983 تماس بگیرید و از کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 با Power BI، سازمان‌ها می‌توانند به سرعت تصاویری از داده‌های خود ایجاد کنند و بینش‌هایی در زمینه‌هایی که نیاز به بهبود دارند بدست آورند. در دنیای امروزی مبتنی بر داده، Power BI ابزاری ضروری برای هر کسب‌وکاری است که می‌خواهد رقابتی بماند و بر اساس داده‌های خود تصمیمات آگاهانه بگیرد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا