به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
آموزش CRM

مقایسه CRM مایکروسافت با Zoho CRM

مقایسه CRM مایکروسافت با Zoho CRM

هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید CRM، انتخاب بین گزینه‌های مختلف ممکن است دشوار باشد؛ اما باید بدانید که ارزش دارد که CRM را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارتان نظر بگیرید و بیشتر به بلندمدت فکر کنید تا کوتاه‌مدت. در این مقاله فالنیک قصد داریم به مقایسه CRM مایکروسافت با Zoho CRM بپردازیم تا اگر قصد خرید یکی از این دو نرم افزار را دارید، بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر و نسخه دمو یا مشاوره رایگان می‌توانید در این صفحه روی کلمه نرم افزار CRM مایکروسافت کلیک کنید یا با شماره 0218363 تماس بگیرید.

از بهترین نرم افزار CRM استفاده کنید!
نرم افزار CRM از سال 2010 همواره جزو 5 نرم افزار برتر CRMدر دنیا بوده و بیش از 4 میلیون فروشنده حرفه‌ای در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید با این نرم افزار، کسب و کارتان را برای همیشه متحول کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی کلیک کنید.
مشاوره با کارشناس CRMتماس بگیرید

مقایسه CRM مایکروسافت با Zoho CRM از 8 جنبه مختلف

مایکروسافت داینامیکس CRM و zoho از بهترین CRMهای موجود در بازار هستند. با این حال ممکن است از نظر برخی ویژگی‌ها یا کاربردشان در موقعیت‌ها و صنایع مختلف، متفاوت باشند. اما هردو ویژگی‌های شگفت‌انگیزی دارند که می‌توانید در مدیریت کسب‌وکار به شما کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید تا از 8 جهت مختلف CRM مایکروسافت با Zoho CRM را با هم مقایسه کنیم.

تعریف مایکروسافت crm و zoho

  • CRM  مایکروسافت

داینامیکس crm مجموعه‌ای کامل از برنامه‌های کاربردی است که به شما امکان چابکی بیشتر و کاهش هزینه‌ها را در فروش، بازاریابی، مدیریت مشتریان، سرنخ‌ها و مدیریت اطلاعات می‌دهد. داینامیکس CRM برای هدف همه کسب‌وکارها با هر اندازه‌ای قابل استفاده است؛ حتی اگر سازمان شما بعد از مدتی توسعه پیدا کند، براحتی می‌توانید امکانات آن را توسعه دهید.

صرف نظر از این موارد در مایکروسافت یک رابط کاربری کاربرپسند را هم برای نرم‌افزارهای خود فراهم می‌کند که براحتی بتوانید با آن کار کنید و آن را با تمام برنامه‌های مایکروسافت یکپارچه کنید.

  • CRM  zoho

اما zoho یک CRM است که برای تبدیل لیدهای بیشتر، تعامل با مشتریان و افزایش درآمد استفاده می‌شود. زُهو CRM به‌عنوان یک پایگاه داده برای جمع‌آوری فعالیت‌های فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری عمل کرده و فرآیند و ارتباط کارکنان را در یک پلتفرم ساده‌سازی می‌کند.

CRM مایکروسافت و Zoho CRM برای چه شرکت‌هایی مناسب هستند؟

مایکروسافت داینامیکس crm ۳۶۵ برای مدیریت ارتباط با مشتریان است که مجموعه‌ای کامل از برنامه‌های کاربردی را برای همه تیم‌های سازمان ارائه می‌کند؛ از جمله این برنامه‌ها (ماژول‌ها) می‌تواند به مالی، فروش، بازاریابی، خدمات، لجستیک، انبارداری و … اشاره کرد. این نرم‌افزار مناسب شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ مناسب است و قابلیت اتصال به انواع نرم افزار مایکروسافت مثل (NAV) ، PowerBI و Office 365  را دارد.

زُهو CRM (Zoho CRM) یک راهکار مدیریت ارتباط با مشتری بر پایه ابری است که براحتی با ۲۵ برنامه نرم‌افزاری تجاری دیگر که زُهو توسعه داده است، ادغام می‌شود. این پلتفرم CRM برای همه انواع کسب‌وکارها مناسب است؛ اما در بین استارت‌آپ‌ها، کسب‌وکارهای کوچک یا افراد تازه کار که بدنبال ردیابی لیدها بدون هزینه زیاد هستند، بسیار محبوب است.

مقایسه CRM مایکروسافت با Zoho CRM در سفارشی سازی

Zoho CRM دارای برخی گزینه‌های سفارشی‌سازی است. اکثر این موارد مربوط به شکل ظاهری هستند. اما برای سفارشی سازی بیشتر در محیط یا توسعه نرم افزار باید از شرکت‌های فروشنده این نرم‌افزار کمک بگیرید؛ در آن حالت نیز امکان سفارشی سازی زیادی وجود ندارد.

در داینامیکس CRM قابلیت سفارشی سازی فوق العاده‌ای وجود دارد. در این نرم‌افزار بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی می‌توانید انواع داشبوردها، گزارش‌­ها، محیط نرم افزار، گردش کارها و … را بر حسب نیاز کسب‌وکارتان سفارشی کنید. در صورت تمایل هم می‌توانید از شرکت‌های مختلف توسعه دهنده مایکروسافت CRM کمک بگیرید تا اقدامات مدنظر شما را انجام دهند.

اندازه مناسب سازمان برای CRM مایکروسافت و zoho
مایکروسافت CRM را می‌توانید براحتی توسعه دهید و در زمان لازم به آن ماژول‌های جدید اضافه کنید.

مقایسه CRM مایکروسافت با Zoho CRM در رابط کاربری

رابط کاربری Dynamics 365 قابل تنظیم است و گزینه‌های مختلفی را به شما ارائه می‌دهد به همین دلیل ممکن است در نظر اول پیچیده به نظر برسد. اما می‌توانید محیط آن را شخصی سازی کنید و مطابق با نیازهای کسب‌وکارتان آنها را تغییر دهید. اما در Zoho CRM رابط کاربری Zoho  شهودی‌تر و ساده‌تر بوده و کار برای کاربران جدید آسان‌تر است. این نرم‌افزار نیز گزینه‌های شخصی‌سازی قابل توجهی را ارائه می‌دهد، اما تمرکز آن بیشتر روی سهولت استفاده است.

مقایسه CRM مایکروسافت با Zoho CRM از نظر یکپارچه سازی (ادغام)

Microsoft Dynamics 365 به عنوان بخشی از مجموعه نرم‌افزاری Microsoft 365، براحتی با سایر محصولات Microsoft مانند Outlook، Excel و SharePoint یکپارچه می‌شود. همچنین، این نرم‌افزار با طیف وسیعی از برنامه‌های شخص ثالث (به شرط استاندارد بودن API) قابل ادغام است. در Zohoنیز امکان یکپارچه‌سازی قوی با سایر محصولات Zoho وجود دارد اما یکپارچه شدن با دیگر نرم افزارها نسبت به مایکروسافت محدودتر است.

مقایسه CRM مایکروسافت با Zoho CRM در هوش تجاری

مایکروسافت CRM ابزارهای قدرتمندی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و ایجاد گزارش‌های سفارشی ارائه می‌کند. این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد تا بینش‌های عمیقی در مورد داده‌های مشتریان بدست آورید و بر اساس آنها تصمیمات بهتری برای کسب‌وکار بگیرید. در Zoho CRM  نیز ابزارهای تجزیه و تحلیل داده قوی وجود دارد و می‌توانید از داده‌ها گزارش‌های مختلف و سفارشی بگیرید یا داشبوردهای تعاملی بسازید؛ اما به طورکلی CRM مایکروسافت از نظر هوش تجاری پیشرفته‌تر از ZOHO است.

پیشنهاد مطالعه

مقایسه CRM مایکروسافت با Zoho CRM از نظر امنیت

Microsoft crm به عنوان یک شرکت بزرگ فناوری، استانداردهای امنیتی بالایی را برای محصولات خود اعمال می‌کند. محصولات مختلف این شرکت از جمله crm دارای ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای مانند رمزگذاری داده‌ها، احراز هویت چند مرحله‌ای و کنترل دسترسی و … برخوردار هستند. Zoho نیز به امنیت داده‌های مشتریان اهمیت زیادی می‌دهد و از ویژگی‌های امنیتی قوی برای محافظت از داده‌های شما استفاده می‌کند.

مقایسه CRM مایکروسافت با Zoho CRM در هزینه‌ها

یکی از بزرگترین جذابیت‌ها و مزایای Zoho CRM، هزینه اولیه پایین آن است. این نرم‌افزار برای شرکت‌هایی با کمتر از ۳ کاربر رایگان است. اما پس برای تعداد کاربرهای بیشتر از حدود ۱۲ دلار در ماه تا 270 دلار است اما داینامیکس crm از 25 دلار در ماه برای نسخه‌های پایه تا 150 دلار در ماه متغیر است. البته تعداد کاربران، استفاده از قابلیت‌ها و افزونه‌های مختلف نیز می‌تواند در قیمت گذاری این مورد تاثیرگذار باشد و قیمت‌های اعلام شده را کاهش دهد.

مقایسه هزینه Zoho CRM و داینامیک crm
برای شرکت‌های کوچک که تعداد کارمندان زیر 10 نفر است استفاده از Zoho CRM مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

جدول مقایسه CRM مایکروسافت با Zoho CRM

با توجه به اطلاعات ارائه شده در این قسمت یک جدول تهیه کردیم و در آن ویژگی‌های دو CRM مایکروسافت و ZOHO را با یکدیگر مقایسه کردیم.

ویژگیCRM مایکروسافتZoho CRM
تاریخچهبیش از ۲۵ سال توسعه ، دارای تاریخچه قوی و پایداراز سال ۲۰۰۵ متولد شده، در حال رشد و توسعه
اندازه شرکت‌های مناسبکسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ، قابلیت‌های گسترده برای صنایع مختلفبرای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مناسب است. تمرکز اصلی روی فروش و بازاریابی است.
رابط کاربریکاربرپسندکاربرپسند
 قابلیت سفارشی سازیقابلیت سفارشی‌سازی بالا، امکان ایجاد برنامه‌های سفارشی با PowerApps و اضافه کردن ماژول‌های مختلفسفارشی سازی محدود است. بیشتر سفارشی سازی‌ها مربوط به ظاهر و داشبورد ها است.
یکپارچه سازییکپارچه سازی آسان با انواع محصولات مایکروسافت و سایر پلتفرم‌های شخص ثالث که API استاندارد دارند.یکپارچه سازی با سایر نرم افزارهای ZOHO، یکپارچه سازی با سایر نرم افزارها نسبت به مایکروسافت بسیار محدودتر است.
قیمتهزینه بالاتر، اما ویژگی‌های بیشتر و پشتیبانی بهتر دارد.هزینه کمتر، گزینه رایگان برای کسب‌وکارهای کوچک، اما قابلیت‌های محدودتر در نسخه‌های بالاتر دارد.
پشتیبانیپشتیبانی گسترده و به‌روزرسانی‌های منظمپشتیبانی قابل قبول، اما گزینه‌های محدودتری نسبت به مایکروسافت دارد.
توسعه پذیریبسیار مقیاس‌پذیر ، مناسب برای کسب‌وکارهای در حال رشد است.مقیاس‌پذیری محدودتر، ممکن است برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر مناسب نباشد.
هوش تجاریقابلیت‌های هوش تجاری پیشرفته، امکان ایجاد داشبوردهای سفارشی دارد.قابلیت‌های هوش تجاری دارد اما محدودتر از داینامیکس CRM است.
امنیتامنیت بالا به دلیل زیرساخت‌های قوی مایکروسافتامنیت قابل قبول، اما ممکن است به اندازه داینامیکس ۳۶۵ نباشد.

آنچه درباره تفاوت‌های CRM مایکروسافت و Zoho CRM آموختیم

در این مطلب به مقایسه CRM مایکروسافت با Zoho CRM از نظر ویژگی‌های مختلف پرداختیم و دانستیم چرا در چندسال اخیر Zoho CRM خریداران زیادی پیدا کرده است. برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا قیمت رقابتی و قابلیت‌های پایه این نرم افزار جذاب هستند اما محدودیت‌ها زمانی ظاهر می‌شوند که کسب‌وکار شما رشد کند. یک CRM خوب می‌تواند در هرسال باعث رشد 40 درصدی کسب‌وکار شود.

در مقابل، کسب‌وکارهایی که نرم افزار CRM مایکروسافت را انتخاب می‌کنند، می‌توانند خود را فراتر از عملکرد CRM گسترش دهند. داینامیکس crm برای کسب‌وکارهای ۵ تا ۵۰۰ هزار کاربری مفید است. این پلتفرم در عمل برای هر عملکرد شغلی در شرکت شما قابل استفاده است و می‌تواند برای کار با اکثر نرم‌افزارهایی که کسب‌وکار شما از آن استفاده می‌کند، پیکربندی شود.

CRM مایکروسافت تنها و ارزان‌ترین راهکار برای شروع نیست، اما تضمین می‌کند که با رشد کسب‌وکار شما همگام شود و یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی 17:30 با شماره 0218363  تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

مایکروسافت CRM را رایگان امتحان کنید!
با استفاده از دموی رایگان مایکروسافت CRM ویژگی‌های این نرم افزار را بررسی کرده و سپس برای خرید آن اقدام کنید.
دموی رایگان مایکروسافت CRMتماس بگیرید

5/5 - (2 امتیاز)
خرید سرور dl380 g10 plus خرید سرور dl380 g11

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا