به "وبلاگ فالنیک ( ایران اچ پی)" خوش آمدید    |   وبسایت فالنیک (ایران اچ پی)
تماس با فالنیک : 8363-021
کارتریج و مواد مصرفی

کارتریج اصل و طرح چندبار قابلیت شارژ دارند؟

تعداد دفعات شارژ کارتریج یکی از رایج‌ترین سوالاتی که در زمان خرید کارتریج یا خالی شدن کارتریج اورجینال و طرح برای کاربران به وجود می‌آید، تعداد دفعات شارژ این کارتریج‌ها است. در نتیجه تصمیم گرفتیم مقاله‌ای تهیه کنیم و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال شما پاسخ داده شود و بفهمید کارتریج اصل و طرح چندبار قابلیت شارژ دارند. آنچه در این مقاله مطالعه می‌کنید: در ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که شارژ کارتریج مختص پرینتر‌های لیرزی است و شارژ کارتریج جوهری کار استانداردی نیست. پس در صورتیکه پرینتر شما از نوع جوهر افشان است باید برای خرید کارتریج‌های جدید اقدام کنید. حال حاضر پرینترهای لیزری در برندهای مختلف در بازار وجود دارند که در بین آنها پرینتر‌های برند اچ پی، کانن، سامسونگ و … به دلیل امکاناتشان طرفداران بیشتری دارند.

بعد از خالی شدن کارتریج چه کار کنیم؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران پرینتر، خالی شدن کارتریج است. خالی شدن کارتریج اغلب با نشانه‌هایی مثل سفید پرینت گرفتن یا هاله‌های سفید روی کاغذ و … همراه است. اگر با این نشانه‌ها روبه‌رو شدید برای اینکه بتوانید دوباره از پرینتر استفاده کنید باید کارتریج را تعویض یا شارژ کنید. چنانچه پرینتر شما از نوع لیرزی است، می‌توانید از بین گزینه‌های تعویض و شارژ یکی را انتخاب کنید. ولی اگر پرینتر جوهر افشان است تنها گزینه روی میز شما تعویض کارتریج است. زیرا کارتریج‌‌های جوهر افشان به دلیل ساختار خاصشان امکان شارژ ندارند و در صورتیکه مجدد با جوهر پر شوند به قطعات دیگر پرینتر آسیب‌ می‌رسانند.
خرید کارتریج اصل
اگر می‌خواهید کیفیت چاپ اسناد مثل روز اول باشد، باید کارتریج اصل خریداری کنید.

چه زمان باید کارتریج پرینتر را تعویض کنیم؟

همانطور که اعلام کردیم یکی از اقداماتی که در زمان خالی شدن کارتریج‌ می‌توانید انجام دهید، تعویض کارتریج است. اغلب کاربران به دلایل زیر اقدام به تعویض کارتریج می‌کنند:
  • پرینتر از نوع جوهر افشان است.
  • کیفیت چاپ اهمیت دارد و کاربر تمایل دارد کیفیت پرینت مثل روز اول باشد.
  • سلامت پرینتر و خراب نشدن دستگاه برای کاربر اهمیت دارد.
  • محدودیت هزینه برای تعمیرات پرینتر وجود ندارد.
  • کارتریج چندبار شارژ شده و دیگر امکان شارژ وجود ندارد.
در این موارد کاربران از بین کارتریج اصل یا طرح موجود در بازار بر اساس اولویت یکی را انتخاب و خریداری می‌کنند. البته باید کارتریج را از فروشگاه‌های معتبر و دارای گارانتی بخرید تا در صورت خرابی، بتوانید از خدمات گارانتی استفاده کنید. همچنین اگر قصد خرید کارتریج غیر اورجینال را دارید حتما کارتریج‌ طرح درجه یک بخرید زیرا کارتریج‌های بی‌کیفیت باعث آسیب زدن به پرینتر می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد کارتریج‌های اصل و طرح می‌توانید مقاله ≪کارتریج اصل و طرح چه تفاوتی دارند؟≫ را مطالعه کنید.
پیشنهاد مطالعه

چه زمانی می‌توانیم کارتریج را شارژ کنیم؟

اگر بعد از تمام شدن کارتریج برای تعمیرات محدودیت مالی دارید یا کیفیت چاپ برای شما مهم نیست، می‌توانید از خدمات شارژ کارتریج استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید برای اینکه شارژ کارتریج بهترین نتیجه را داشته باشد، باید بعد از هر بار شارژ، درام کارتریج را تعویض کنید. همچنین می‌توانید قطعات مصرفی دیگر مثل مگنت را چک کنید تا در صورت خرابی آنها را تعویض کنید. در غیر اینصورت ممکن است بعد از شارژ با مشکلاتی مثل خط افتادن روی کاغذ مواجه شوید. بنابر اعلام کارشناسان پرینتر تعداد دفعات شارژ کارتریج به اورجینال یا طرح بودن آن بستگی دارد. اگر شما از کارتریج اصل استفاده ‌می‌کنید می‌توانید تا هشت بار و اگر از کارتریج طرح استفاده می‌کنید تا سه بار آن را شارژ کنید. همچنین پس از مقایسه این دو کارتریج مشخص شد، کیفیت کارتریج اصل شارژ شده بهتر از کارتریج طرح است.
شارژ کارتریج پرینتر
شارژ کارتریج نسبت به خرید کارتریج بسیار مقرون به صرفه‌تر است.
در این مطلب سعی کردیم به سوال اساسی شما درباره تعداد دفعات شارژ کارتریج پاسخ دهیم تا بتوانید در زمان خالی شدن کارتریج بهترین تصمیم را بگیرید. البته اعداد اعلام شده در این مقاله حدودی هستند و ممکن است با توجه به مواد مصرفی، نوع نگهداری و مدل دستگاه مقداری متفاوت باشد. در نظر داشته باشید معمولا بعد از سه بار شارژ ، علاوه بر افت کیفیت کارتریج می‌تواند باعث مستهلک شدن پرینتر شود. در صورتیکه که تمایل دارید شارژ کارتریج را انجام دهید، می‌توانید درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارتریج را شارژ کنند.
post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا